Taunus TC1 vs TC2/3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shone190
    CBC Senator XXL
    • 10.12.2004
    • 1877
    • Beograd
    • Dodge Charger 8.1l

    Taunus TC1 vs TC2/3

    Poz svima.

    Nesto se razmisljam da sledece godine prodam Escorta i uzmem neki Taunus, ali se dvoumim koji od ova dva modela. Jel' moze neko da napravi poredjenje ova dva modela po sledecim stavkama:

    - rezervni delovi i "lakoca" pronalazenja istih,
    - kvalitet modela generalno gledajuci i kako se pokazao u praksi,
    - cena automobila,
    - mogucnost nalazenja i kupovine auta (koliko su zastupljeni kod nas uopste)
    - slabe tacke i ono na sta treba obratiti paznju prilikom kupovine


    Citao sam onu temu o Taunusu GXL, ali nisam naisao na neku temu o TC2/3 modelu kako bih mogao da ih uporedim.

    Vidim i da u Taunus moze da se ubaci motor od Sierre, pretpostavljam bilo koji od 1.6 do 2.0. Kakve i kolike su prepravke potrebne za tu intervenciju? Ovo pitam iz razloga sto je moguce da naletim na nekog Taunusa sa raspad motorom, pa cisto da znam ima li poente uzimati ga ako je povoljna cena.

    Eto, malo sam zasuo sa pitanjima, ali posto o Taunusima veoma malo znam, a o TC2/3 nesto nisam nasao da je pisano po forumu, morao sam da pitam

    Pozzz
  • Van
    CBC Senator XXL
    • 16.02.2007
    • 1425
    • Nbgd

    #2
    Ti stari RWD fordovi mogu izmedju sebe da menjaju skoro sve od mehanike . Mozes komotno da ubacujes stvari motore i menjace koji nikada nisu isli u takav auto bez mnogo prepravki .
    Mehanickih delova imas , i nisu skupi . Od limarije nemas ama bas nista
    ...zivi , Franjo je ziv !!!

    Comment

    • shone190
      CBC Senator XXL
      • 10.12.2004
      • 1877
      • Beograd
      • Dodge Charger 8.1l

      #3
      Pa dobro, limarija se da srediti ali me interesuje kako stoje stvari sa delovima tipa svetlosne grupe, stakla, retrovizori, maska, enterijer i slicno, znaci ono sto ne moze da se zakrpi i zamaze

      Znaci ovih stvarcica tipa delovi za kocnice, trap, motor, amortizeri i ostalo, ima da se nadje bez nekih nemogucih cimanja i smaranja po otpadima?

      E da, jel' zna neko kako se po godinama radio face liftind Taunus modela? Znam da ima kod TC-a razlika u prednjoj masci, okrugli i kockasti farovi, a kod MKIII primecujem da ima onih sa malim stopaljkama i onih sa sirokim.

      Pozzz

      Comment

      • 911s [SK]
        CBC Senator
        • 21.11.2007
        • 242
        • Beograd

        #4
        Re: Taunus TC vs MKIII

        Originally posted by shone190

        - rezervni delovi i "lakoca" pronalazenja istih,
        - kvalitet modela generalno gledajuci i kako se pokazao u praksi,
        - cena automobila,
        - mogucnost nalazenja i kupovine auta (koliko su zastupljeni kod nas uopste)
        - slabe tacke i ono na sta treba obratiti paznju prilikom kupovine[/b]

        Citao sam onu temu o Taunusu GXL, ali nisam naisao na neku temu o MKIII modelu kako bih mogao da ih uporedim.

        Vidim i da u Taunus moze da se ubaci motor od Sierre, pretpostavljam bilo koji od 1.6 do 2.0. Kakve i kolike su prepravke potrebne za tu intervenciju? Ovo pitam iz razloga sto je moguce da naletim na nekog Taunusa sa raspad motorom, pa cisto da znam ima li poente uzimati ga ako je povoljna cena.

        Eto, malo sam zasuo sa pitanjima, ali posto o Taunusima veoma malo znam, a o MKIII nesto nisam nasao da je pisano po forumu, morao sam da pitam

        Pozzz
        Rezervnih delova ima dosta. TC1 i TC2 i TC2 su mehanički skoro potpuno isti modeli, osim nekih sitnica koje nisu krucijalne.
        Što se kvaliteta tiče i toga kako se pokazao u praksi - pa uzmi vidi koliko kola iz 70-ih ima i koja su ta koja su preživela. Doći ćeš do podatka, da osim Lade 2103, najviše upravo ima i Taunusa TC2/3.
        Cena za TC2/3 je realno - džabe.
        Ponavljam, TC2/3 ima jako puno. Po gradovima ih ima jako mali, ali čim zadješ malo po selima Srbije - ima ih jako puno. Zašto? Zato što su to izuzetno robusna i kvalitetna vozila. Servisiraju se lako i jeftino i servisira ih svaki mehaničar.
        Slabe tačke su limarija na prvom mestu i propali motori. Svi ti motori su prešli po minimum 300.000 u ko zna kakvim uslovima. Rekao sam da se servisiraju lako i da to može da odradi svako, ali retko ko kvalitetno.
        Ako hoćeš da u taunusa koji je imao 1.3 ubaciš neki 1.6, moraćeš da menjaš menjač i radiš trapove. Poželjno je, inače ćeš se isprevrtati u prvoj krivini, kao mnogima što se desilo.

        Originally posted by shone190
        Pa dobro, limarija se da srediti ali me interesuje kako stoje stvari sa delovima tipa svetlosne grupe, stakla, retrovizori, maska, enterijer i slicno, znaci ono sto ne moze da se zakrpi i zamaze

        Znaci ovih stvarcica tipa delovi za kocnice, trap, motor, amortizeri i ostalo, ima da se nadje bez nekih nemogucih cimanja i smaranja po otpadima?

        E da, jel' zna neko kako se po godinama radio face liftind Taunus modela? Znam da ima kod TC-a razlika u prednjoj masci, okrugli i kockasti farovi, a kod MKIII primecujem da ima onih sa malim stopaljkama i onih sa sirokim.

        Pozzz
        Djavola se da srediti limarija. Prvo što nećeš imati krila gde da kupiš, nego ćeš morati da praviš plastična, čiji će te prvi par koštati oko 80 evra. Naravno, svaki limar će ti odraditi i ofarbati auto i on će biti lep i dobar, ali posle tri godine ima da se uhvatiš za glavu, kao milion njih što se hvatalo i kao što će još milion njih da se hvata. Ako si mislio da krpiš i zamazuješ auto - odmah zaboravi na sve ovo i kupi nekog Yuga, umesto da upropašćuješ Taunuse.

        Taunusi se ne zovu Mk1, Mk2 ili Mk3, nego TC1, TC2 i TC3.

        Na slici je levo TC3, a desno TC2:



        Lično, da sam na tvom mestu bih TC kupovao u nekom selu, tamo se mogu naći neki dosta dobri i očuvani i za manje para. Na primer, ovde u Bg-u nikad nisam video TC3 sa 2.3 V6 motorom, Ghia opremom i kožnim krovom, a po selima ih ima.


        In those early days the Golf only had one serious rival - Ford's XR3, which was just as fast and handles just as well. It was the same size as a Golf, and about as a same price, but the drivers - they were completelly different...

        Comment

        • shone190
          CBC Senator XXL
          • 10.12.2004
          • 1877
          • Beograd
          • Dodge Charger 8.1l

          #5
          Hvala puno na odgovoru. Nisam ni mislio da ga krpim i mrljam, nego sam to samo slikovito opisao u smislu da moze da se sredi kako bih ga mogao voziti, a bez soferke, farova i retrovizora ga ne bih mogao ni registrovati

          Danas sam se dosta informisao po netu oko Taunusa pa sam skontao kako je isla njegova evolucija i video sam kakve su razlike izmedju ta tri TC modela.

          Znas li slucajno kakva je situacija oko zamene motora? Konkretno, najverovatnije se ne bih zezao sa fabrickim motorom vec bih gledao da ubacim neki 2.0i iz Sierre ili Scorpia:

          Comment

          • 911s [SK]
            CBC Senator
            • 21.11.2007
            • 242
            • Beograd

            #6
            Tu stvarno ne bih da se pravim pametan, pošto ne znam detalje oko zamene tih motora. Za ubacivanje Pinta neke veće kubikaže bih znao, ali za taj od Sierre ne znam.
            Znam jedino da to mnogi masovno rade i da nije problem nikakav.


            In those early days the Golf only had one serious rival - Ford's XR3, which was just as fast and handles just as well. It was the same size as a Golf, and about as a same price, but the drivers - they were completelly different...

            Comment

            • Markedjani
              CBC Senator XXL
              • 24.07.2007
              • 968
              • BG-Cerak
              • Ford Escort RS2000 M

              #7
              Ako hoces Pinta 2.0 sa karbom iz Sierre da ugradjujes u Taunusa... ugradnja ti je tipa plug and play... posto je to isti motor i u Sierri i u Taunusu... Pinto

              Dok taj motor sto si ti postavio to je Pinto sa EFI ubrizgavanjem... i ja bi takav motor izbegavao totalno da ubacujem... jednostavno sistem ubrizgavanja je veoma nepouzdan (citaj-mator ) i ne bi dobio ama bas nista.

              Dok npr kad bi se vec igrao sa EFI-jem... ja bi se potrudio da ubacim jedno ovako cudo



              Moderan,pouzdan,zivahan motor i trosi manje nego Pinto

              Stranaca Sierri i Scorpia sa ovim motorom imas kolko oces

              Ja cu mozda sledece godine... ovako nesto da ubacujem u Cortinu
              fordclubserbia.org

              Comment

              • shone190
                CBC Senator XXL
                • 10.12.2004
                • 1877
                • Beograd
                • Dodge Charger 8.1l

                #8
                Iskreno, ne razumem se u te Sierra i Scorpio motore, tako da slusam tvoje savete

                Ako budes sledece godine ubacivao taj motor, svratio bih da vidim i pomognem naravno ako treba, posto ce mi koristiti sigurno

                Pozzz

                Comment

                • Van
                  CBC Senator XXL
                  • 16.02.2007
                  • 1425
                  • Nbgd

                  #9
                  OHC motor ili ti Pinto je motor koji mozes naci u svim rwd fordovima od '71 pa do '91 . U sustini to je isti motor spolja , bez obzira na kubikazu ( ima nekih razlika koje su ne bitne za ugradnju ) . Ugradnja iz siere u taunusa je plug ang play sto rece Makredjani . Naravno uvek imas nekih sitnica tipa izduvan grana ili drugi karb , ako hoces sa 1.3 na 2.0 . Ima razlike i u kvacilima ako menjas kubikaze . Mozes da se odvazis i da stavljas 2.9 v6 ( imas ga i u varijanti 24v ) ili coworth YB ( koji ima pinto blok ) ili neki zetec 16 v koji ce da se zasrafi za menjac ali moras da mu pravis nosace motora , ugradjujes ecu , pumpu za gorivo , stavljas drugi karter....
                  I konacna presuda je : ugradi ohc motor i potrazi onaj iz siere iS , taj ima 115 ks fabricki , mada i standardan glava uz malo turpijanja moze to da da ako ne i vise .
                  ...zivi , Franjo je ziv !!!

                  Comment

                  • Markedjani
                    CBC Senator XXL
                    • 24.07.2007
                    • 968
                    • BG-Cerak
                    • Ford Escort RS2000 M

                    #10
                    Koja je to Sierra iS ?

                    Jel ta Sierra EFI ili karb ?
                    fordclubserbia.org

                    Comment

                    • v.danijel
                      CBC Početnik
                      • 26.01.2008
                      • 7
                      • sd

                      #11
                      taunus TC2 i TC3

                      Pozdrav za sve Fordovce,a posebno za Shoneta zato sto si odlucio da sa escorta predjes na taunusa!Evo videh da se raspitujes za taunusa pa i ja da ti odgovorim koju rec,posto imam bas dosta iskustva sa taunusuma od kako sam kupio prvog,samo njih i vozim i radim vec nekih 10 godina.Najvise sam bas promenio taunuse TC2 i TC3 i mogu ti reci bas kao i ovi ortaci sa foruma da su to najizdrzljiviji auti po godinama kod nas.Mada bih ti iz mog iskustva preporucio da ipak potrazis TC2 on jeste stariji ali je limarijski ipak bolji od TC3,ja sam iz tog razloga i presao na TC2 i sada imam masinu koju sam dugo trazio TAUNUS 2.0 V6Gia auto je extra sada a zamisli sta je bio davne 1976 kada je izasao,nemoj da mislis da je potrosnja velika jer su se ti motori odlicno pokazali sto se toga tice,a mozes da mu ugradis i plin kao i ja i potrosnja mi je 13-14 litara plina sto i nije mnogo sobzirom kako ide a ovi motori imaju takav sklop da prelaze i po MILION kilometara ako se odrzavaju kako treba.Malo se pomuci i potrazi dobrog taunusa u koga vredi ulagati i sigurno neces zazaliti,svi koji su vozili taunusa, a znam ih mnogo uvek im ostaje u dobrom secanju a za nas koji ih jos uvek voze,znam da cemo ih voziti i obozavati dokle god smo zivi.Pozdrav od MRDanijela!

                      Comment

                      • shone190
                        CBC Senator XXL
                        • 10.12.2004
                        • 1877
                        • Beograd
                        • Dodge Charger 8.1l

                        #12
                        Originally posted by Van
                        I konacna presuda je : ugradi ohc motor i potrazi onaj iz siere iS , taj ima 115 ks fabricki , mada i standardan glava uz malo turpijanja moze to da da ako ne i vise .
                        A zasto mislis da ne bi bilo bolje da ubacim DOHC 2.0? Uzeo bih komplet auto verovatno, tako da gih mogao da izmenjam i kvacilo i sve ostalo sto treba, bitno mi je samo da ne petljam mnogo oko nosaca motora i takvih stvari.

                        Comment

                        • shone190
                          CBC Senator XXL
                          • 10.12.2004
                          • 1877
                          • Beograd
                          • Dodge Charger 8.1l

                          #13
                          @v.danijel

                          TC2 mi se vise i svidja zbog manjih stopaljki , nego kad kazes 13-14l plina, pretpostavljam da je u pitanju gradska voznja.

                          Kako stoje stvari sa potrosnjom na otvorenom putu? Posto vidim da dugo godina vozis Taunuse, koje su im slabe tacke i na sta treba obratiti paznju prilikom kupovine? Jesi li vozio TC1 i kakvo misljenje o njemu imas?

                          Pozzz

                          Comment

                          • Van
                            CBC Senator XXL
                            • 16.02.2007
                            • 1425
                            • Nbgd

                            #14
                            Svi taunusi na plin trose 12-14 l , benzina od 10-12 l , po otvorenom putu manje ( ali samo malo manje ) . TC II ima niza stakla nego TC III , otuda i mozda utisak nize siluete automobila .
                            Ja ima TC I od kada sam rodjen ( 1974 ) , i znam mu svaku manu i zamerku , dobru i losu stranu . Moje iskustvo je da su svi taunusi isti za voznju i da ima vise razlike u nivou oprem ili motoru , nego sto ima po varijantama godista . Svi oni koriste istu mehaniku od prve do poslednje verzije .Genarali utisak u voznji je da auto pliva po putu . Efokasno upija neravnine i ne prenosi nikakve udarce u kabinu . Na kolima nista ne skripi ni posle 30 godina ( nema jeftine plastike ) . Upravljivost im nije neka , dosta tome kumuju i propale gumice na trapovima tokom godina kao i konceptu zadnje krute odovine sa dve dijagonalne uporne spone koje ne sprecavaju efikasno bocno mrdanje karoserije . Inace ovi automobili imaju tako robusnu mehaniku da je nepoderiva. Kada vidis prednji trap , bice ti jasno . Novije verzije mozda imaju bolju zvucnu zastitu i losiju antikorozivnu .

                            Pa petljaces se oko nosaca motora ako uzmes DOHC motor , jer taj motor nikada nije isao u taunusa , tako da ne postoji fabricki nosac za njega . Mada napraviti nosace je motora je najjeftinija od svih prepravki koje imas . Ja sam skoro pravi nosace da ubacim RS2000 motor u moj S7 i trebalo mi je oko 1 h po nosacu da ih napravim .
                            A i oko menjaca ces se petljati , jer dohc motor ide sa mt75 menjacem ( razlikuje se izlaz kardana ) i nema izlaz za sajlu brzinomera .
                            Sa dohc motorom imas vise posla oko ugradnje i prepravki nego sa ohc , to je bila moja poenta . A ja bih budzio 16v , kad je bal , nek je bal .

                            @ Markedjani
                            2.0 iS siere su imale bolju geometriju usisnog kanala i odatle tih 10 ks viska . Nisam siguran da li su sve injection glave isto sto i iS .
                            ...zivi , Franjo je ziv !!!

                            Comment

                            • shone190
                              CBC Senator XXL
                              • 10.12.2004
                              • 1877
                              • Beograd
                              • Dodge Charger 8.1l

                              #15
                              Hvala na iscrpnom odgovoru

                              Znas kako, zamenu motora kada do toga dodje, necu ipak ja raditi nego cu platiti nekome da to odradi kako valja, tako da me vise ne zanima koliko prepravki ima

                              Mozda mi i ti zavrsis to sa motorom, ako se time bavis naravno, dogovorimo se oko cene i eto posla

                              Mislio sam da ubacim DOHC 2.0 od, valjda 125KS koliko li ono ima Mislim da je najbolja varijanta u smislu cene registracije, potrosnje i onog sto pruza. Najradije bih ubacio onaj 2.9 24V od oko 200KS, ali registracija i potrosnja bi me satrale, tako da ne bih uzivao u voznji vec bih stalno pazio da ga ne gazim, dok bih se pri registraciji hvatao za glavu

                              Comment

                              Working...
                              X