Bez namere da te ubedjujem da kupis auto ili ne evo sta smo do sad ukratko rekli... BTW. voleo bih da kupis auto, pa da ih cesce vidjam kod nas.
Ima 4 vrata - zadnja su tzv. suicide door, ali ipak je manje praktican nego auto sa 4 normalnih vrata - takodje, zadnja vrata se uvek moraju zatvoriti pre prednjih, a prednja otvoriti pre zadnjih.
Mala kubikaza (kod nas pogodnost zbog cene registracije), ali potrosnja goriva nije bas impresivna.
Wankel motor koji se lepo vrti, ali nema bas obrtnog momenta da povuce lepo iz nizih obrtaja.
Vek motora je potencijalni problem - zavisi dosta od nacina voznje i koriscenja automobila.
Unutrasnjost pretenduje da bude i sportska i upotrebljiva - zbog visokog tunela ima samo 4 mesta za sedenje.
Odrzavanje - donekle problematicno cak i u razvijenim zemljama. Delovi se cekaju duze i stizu iskljucivo iz Japana. Provereno iz druge ruke (dobar prijatelj je vlasnik jedne rx8)
Konkretno, ako imas nameru da odrzavas auto u inostranstvu, spremi se na njihove cene radnog sata.
Ali zaboravis sve ovo kad sednes za volan... a posto si postavio pitanje da ili ne, i ako ovaj auto zadovoljava tvoje potrebe - ja kazem da...
Prosto mi milo kad procitam toliko komentara na temu sa cinjenicama od ne-mazdasa sto me navodi na zakljucak da imamo simpatizera vise nego sto smo mislili.
Meni su dve stvari u ovoj prici bitne, jednu je pomenuo Miki a to je da je auto exotika i ako ga shavtis kao takvog i igras po njegovim pravilima onda (a gledano na ostale mazde i modele) sluzice te dovoljno dugo i dobro.
Drugo je da svi isprepadaste coveka sa servisom ovog ili onog pa ne kupuje oldtajmera pa da krene sa kvarovima od pocetka
A sta ako mu ne bude trebao servis prvih 5 godina ili daj boze i duze!? Citao sam neke teme na forumu ovde o odrzavnju imprece i probelmima koje su ljudi imali da nadju servisera i tako to pa sve polako doalzi na svoje.A impreca je exotika ali ne tolika kao wankel.
Verovatno ce i mazda da ovde da shvati bitnost postojanja jednog certifikovanog majstora i za wankel motore u skorije vreme i kod nas.
Ja da mogu kupio bih je mozda cak i rx7 pre ali se to sad ne moze izvesti a puno je stariji model. I jos stavis pozadi ono 1.3 nalepnicu pa ostavljas bembare i ostale u oblaku plavicastog dima na svakom semaforu a oni nek se krste.
Kako bilo ako se odlucis da uzmes obavezno dodnji na neki od mazda skupova da se upisem u rx8 fan club
A Ako nesto i zapne imamo Rokija u Pancevu pa ce sastavimo konzilijum da ti se to sredi.
Za odluku i brave heart 3 bambija
I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...
Citam komentare, i ne mogu da verujem: Nije Zagreb daleko, nije Budimpesta daleko, nije Bec daleko, ako je nesto malo komplikovanije sto nasi vajni serviseri ne mogu da poprave. Slazem se da u kilometrima to nije daleko ako je auto ispravan, al zamislite situaciju da treba da slepate auto (na kamionu), ako je nesto ozbiljnije,sto ovi nasi ne mogu da poprave. Verovatno je i tada jednako daleko (u kilometrima), ali u parama,vremenu i proceduri neuporedivo dalje.
Ne znam kako potencijalni kupac gleda na tu stvar, ali meni bi samo jedna takva situacija bila previse. Bacih pogled na cene u Nemackoj, verovatno te takav auto na BG tablicama moze kostati nekih 15-17 hiljada evra, a prvi "izlet" autom koji nije u voznom stanju, do Beca na primer, 20% tog iznosa, i odredjeni broj slobodnih dana koje ces potrositi na to, umesto na nesto drugo.
Pa pazi ako je auto ispravan, i odrzava ga kako treba, sta ima da se desi da nije u voznom stanju, meni se nikad ni kad sam vozio ladu staru 25 godina ni yugo nije desilo da mi auto nije u voznom stanju, uvek sam mogao da sednem i idem na put.
Sutra cemo da znamo tacno sta i kako za servis, da ne zovem u nedelju, ljudi odmaraju.
Citam komentare, i ne mogu da verujem: Nije Zagreb daleko, nije Budimpesta daleko, nije Bec daleko, ako je nesto malo komplikovanije sto nasi vajni serviseri ne mogu da poprave. Slazem se da u kilometrima to nije daleko ako je auto ispravan, al zamislite situaciju da treba da slepate auto (na kamionu), ako je nesto ozbiljnije,sto ovi nasi ne mogu da poprave. Verovatno je i tada jednako daleko (u kilometrima), ali u parama,vremenu i proceduri neuporedivo dalje.
Ne znam kako potencijalni kupac gleda na tu stvar, ali meni bi samo jedna takva situacija bila previse. Bacih pogled na cene u Nemackoj, verovatno te takav auto na BG tablicama moze kostati nekih 15-17 hiljada evra, a prvi "izlet" autom koji nije u voznom stanju, do Beca na primer, 20% tog iznosa, i odredjeni broj slobodnih dana koje ces potrositi na to, umesto na nesto drugo.
ajd da ti ja odgovorim..ima ovde servisera i majstora i za "ne egzote" pa opet covek skonta da nemaju pojma i da mora da ode preko da bi resio problem..uostalom ako je auto u Nemackoj servisiran u Mazdi( ne nekom drugom servisu) i ako postoji dokaz za to-servisna knjizica,ne treba se brinuti.
@doctorF
dobra priprema je pola posla:
auto pred kupovinu odvesti u Mazdin servis,odraditi servis svaki update predvidjen pd Mazde za taj model(update je besplatan),ako je auto ispod 100.000km,dobices Mazda Europa Garantie koju ti mora prihvatiti svaki Mazdin ovlasceni servis i u Srbiji i u Budimpesti,i bilo gde na svetu.sta to znachi?
auto ti se pokvari(motor riknuo-ne daj boze),auto na prikolicu i servis(BG,Budimpesta,Bech)auto pod garancijom ili kulanzom(kulanz posebna vrsta garancije gde sam proizvodjac poklapa kvar i troskove iako je auto izasao iz garantnog roka-veoma tesko ili nemoguce ostvariti kod Nemackih proizvodjaca ).kompletne troskove u slucaju ovoga u zagradi snosi Mazda. Tacka.
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me." No ROTOR no MOTOR...
Nije fer ali moram da primetim... kakvi su tek ostali motori koji su bili na konkursu ako je ovaj pobedio a kažete da troši ulje i više benzina kad se vozi a opet nije dobro ako se žilavi sa njim. Možada za povratak vankela na scenu ne znam ali nije mi jasno Pročitao sam celu temu, pitanje je retoričko, više kao konstatacija
U svakom slučaju "kupac" to zna unapred i nevidim razloga ako voli baš taj auto da ga ne kupi, samo me ovo ubolo za najbolji motor
... nagrada je verovatno za trud i zalaganje i uspeh na ovom polju, a ne zato sto je motor po karakteristikama bolji od klasicnih u direktnom poredjenju - ustvari direktno poredjenje sa klasicnom koncepcijom i nije bas moguce, bar ne po performansama...
Motor je nesvakidasnji u svakom pogledu i tako ga treba posmatrati...
Mazda je dobila nagradu na polju inovacije,unapredjenja,pouzdanosti i ekologije...jednostavno su toliko napredovali u razvijanju wankela.prethodni motori su isto bili dobri,ali su tehnichki bili na dosta nizem nivou,nepouzdani dovoljno i katastrofalni sto se tiche izduvnih gasova.Mazda je sa Renesisom tada te godine postigla Euro 4 bez problema i chak nisu se ni trudili da idu dalje ... http://www.cardesignonline.com/technolo ... rotary.php
presek rotora:
ne bih da otvorim Pandorinu kutiju i da navodim neke motore uobicajenog dizajna poznatih i skupih proizvodjacha koji doslovno su mnogo nepouzdaniji od ovog motora.sama konstrukcija motora je da trosi malo vise ulja,ali ako se pogleda danasnja serija niskofrikcionih motora,vecina "trosi" ulje.U sluchaju Rene****,kada mu vadis dusu,treba ti oko pola litre na rezervoar.61l stane u rezervoar,sa tim mozes preci oko 450-500km,gradske voznje sa olovnom nogom..malo li je?ako neko misli da je ova potrosnja ulja poveca neka pogleda od svog auta ako ima podatke ili ti knjizicu pa neka vidi sta mu pise pod potrosnjom ulja na nekih 1000-1500km...nekih 1l?onda se pojavi neko ko kaze da je mnogo pola litre na rezervoar benzina,za jedan motor koji po dizajnu "trosi" ulje,koji iz 1,3l zapremine izvlachi 230 konja i koji se vrti od shale 9500 obrtaja...rekoh vec ..malo li je
@mpower
ne mogu se porediti otto motor i wankel...iako su oba motori sa unutrasnjim sagorevanjem..
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me." No ROTOR no MOTOR...
HVALA svima na veoma korisnim informacijama.. RedboX i ///M_Power hvala na podrsci !!
Sta god pisali ostali,ja ostajem pri tome da cu auto uzeti,kad-tad,sa svim svojim manama i vrlinama..
Pa makar cekao delove iz Japana,vozio auto na servis u Bec,navracao cesce na pumpe,dolivao vise ulja.... Meni se Mazda Rx-8 dopada i to je to..
A i iskreno se nadam da cu upotpuniti vozni park Mazda Cluba.. Naravno ako me budu primili...
Nisam jos uvek,mlad sam ja,pretpostavljam klinac za sve vas,inace student 3god medicine...
Ostaje mi jos da se otarasim Opel Omege (ali to nece biti uskoro jer je 3.2) ili Renault Megana koga trenutno vozim... I bacam se na kupovinu Mazde Rx-8,i uclanjenje u Mazda Club Serbia
Comment