Da li (NE) kupiti BMW-a 2002 godiste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lazar
    CBC Član
    • 18.03.2010
    • 35
    • Novi Sad
    • Ne

    Da li (NE) kupiti BMW-a 2002 godiste

    Pozdrav svima, ovo je moj prvi post ovde pa se unapred izvinjavam ako napravim neku gresku ili ne ispostujem pravila foruma.

    Planiram da kupim kola u skorije vreme, ogranicenje mi je 7000e i voleo bi da to bude neki auto 2004, 2005 godiste. Gledajuci po oglasima i placevima video sam da za malo vise od toga se moze kupiti BMW Serije 3 (ako ne gresim oznaka je E46) 2002 godiste.
    Zeleo bi da cujem vase misljenje i iskustva sa BMW-ovima tog godista. Koje su im boljke, da li je problem servisiranje. Meni je malo sumnjivo da su svi presli oko 150k za toliko godina.

    Inace pik mi je 307-ica, posto vozim oko 90% po gradu, a ima prostora za mene 192 cm. BMW pored 307-ice nije logicno ali to bi srcu bilo milo a Peugeot bi bilo razumnije resenje.
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Re: Da li (NE) kupiti BMW-a 2002 godiste

    Pre svega pozdrav i dobrodošao na forum, na pravom si mestu

    Što se tvog pitanja tiče, mogao si da upotrebiš search opciju, o E46 i posebno o motorima BMW-a tih godišta je pisano naširoko i nadugačko, neretko upravo od strane moje malenkosti Ja ću opet napisati ono najglavnije, a tebi svakako predlažem da u bazi foruma potražiš više informacija o ovom modelu i konkretno, problemima koji su pratili pojedine motore, kao i detaljna objašnjenja karakterističnih problema koji se kod ovog automobila javljaju i načine kako da to prepoznaš pri kupovini i tako izbegneš skupe naknadne popravke i servisiranja.

    Karakteristični i česti problemi ove generacije su, nevezano za motorizaciju, aluminijumsko vešanje tj. trouglasta aluminijumska ramena koja brzo stradaju zbog "kvalitetnih" puteva, naročito ako se auto vozi na felnama većim od 16" i niskim profilom gume, sporadično i ostali problemi sa vešanjem na obe osovine, regulator faze ventilatora klima uredjaja, prekidači ili mehanizmi podizača prozora u vratima, oslabljeni kontakt u zatezaču pojasa u kopči na vozačkom ili suvozačkom sedištu koji pali lampicu za Airbag na instrument tabli, kao i rezervoar servo ulja koji zna da curi i pravi nered po motornom prostoru Ovo su karakteristične stvari koje su se uglavnom javljale kod svih modela, nezavisno od motorizacije pa i izvedbe (sedan, karavan, coupe...) a tu i tamo se javljaju i ostale stvari ali nisu tako česte i ne javljaju se uvek i kod svakog primerka.

    U zavisnosti od motorizacije, problemi postaji ozbiljniji i shodno tome, skuplji za popravku. Kod dizela tih godišta problem je bio sa slabo rešenim sistemom klapnica u usisnoj grani tj. rezonantnoj kutiji u usisnoj grani, koje su znale da se polome i dovedu do totalne havarije na motoru. Sem toga, turbine kod tih motora su bile problematične i pravile dosta problema. Situacija se popravila tek od kraja 2004. godine kad je BMW počeo da ugradjuje bolje turbine i kad je revidirao sistem klapni u usisnoj grani. Kod benzinaca ovih godišta, sami motori nemaju karakterističnih problema, ali su znali vrlo često da stradaju kao "kolateralna šteta" nakon otkaza rashladnog sistema odnosno pojedinih njegovih komponenata, pa se ovde preporučuje naročiti oprez i preventivna zamena na prve sumnjive znake jer problem perzistira neko vreme i ljudi tolerišu paljenje lampice za nizak nivo rashladne tečnosti i misle da nije ništa ozbiljno u pitanju, ali ako se ne reaguje na vreme kao što rekoh u jednom momentu svo rashladno sredstvo zna da iscuri za par minuta i u tom slučaju strada motor što je vrlo 'ebena stvar... Dakle kad je motorizacija u pitanju, problema ima a kao što napisah ranije ako te interesuju detalji i načini kako da prepoznaš te probleme pretraži bazu de ne pišem opet u tri toma Mimo toga, benzinci znaju da imaju problema sa protokomerom, senzorima bregaste ili termostatom.

    Inače, E46 tih godišta sa 150000 km može da bude, ali eventualno benzinac. Diesel iz recimo 2001. ili 2002. sa predjenih 150000 km je vrlo, vrlo teško naći čak i u Nemačkoj jer jednostavno ti automobili su i kupljeni da se voze "muški", tako da je realnije da su im kilometraže recimo duplo tolike. Benzinci su druga priča, i oni još i mogu da se nadju sa nižim kilometražama a koje nisu "štelovane", a naročito ako nisu u pitanju jače verzije sa većim i jačim motorima. U svakom slučaju, ja sam pre dve godine bio u istoj nedoumici, i na kraju sam zbog svega navedenog ipak uzeo benzinca. Jesu ti dizeli nevidjeno dobri, neverovatno elastični i smešno malo troše za svoje performanse, ali im je čak i redovno servisiranje papreno skupo, zatim jedna originalna dizna recimo košta oko 700 evra, turbina je oko 1400 evra a i jedno i drugo znaju vrlo često da se "jave" na ovim motorima i to upravo na malo ozbiljnijim kilometražama, tj. upravo onda kad krenu da se javljaju ti automobili uglavnom i završe kod nas, a dodaj tome i "visok kvalitet" ovdašnjeg dizela (goriva uopšte) i eto ti odlične kombinacije za katastrofu u najavi... Zato sam ja tako odlučio svojevremeno, a na tebi je da zaključiš za sebe...

    Inače što se servisiranja i održavanja tiče, ovo je auto skuplji od nekog proseka klase, ali nije ništa skuplji od direktne konkurencije tj. Audija A4 ili C klase. Ovo je ipak premium segment i to podrazumeva i malo veće troškove. Mali servis mene recimo košta blizu 300 evra, ali za 4-cilindrične motore je izmedju 150 i 200 evra jer su za 6-cilindrične motore malo skuplji i delovi ali mi treba i svih 7 litara motornog ulja, koje je zapravo i najskuplja stavka kad je redovno održavanje u pitanju. Dakle ako gledaš kubikaže do 2000 ccm redovni servis je blizu 200 evra a može i jeftinije ako rešiš da održavaš auto aftermarket delovima, što ti ja svakako ne preporučujem. Što se cena delova tiče, za konkretno moj model, litar originalnog BMW (Castrol) ulja 5W30 je oko 1350 dinara, filter ulja je oko 1200 dinara, filter vazduha 1000 dinara, filter goriva (sa ventilom) oko 5000 dinara, mikrofilter/polen filter oko 1800 dinara, par "silen" blokova napred oko 6000, par stabilizatora na prednjoj osovini oko 5000, pumpa za vodu original BMW-ova oko 10000 dinara itd itd Ponavljam, za 4-cilindrične motore ovo je sve niže za 30-40 %, tako da zavisno šta nameravaš da kupiš uzmi to u obzir... U svakom slučaju, cene jesu kao što rekoh iznad proseka klase ali se u najvećem broju slučaja kod BMW-a stvar svodi na redovno servisiranje i pravovremeno i preventivno uklanjanje manjih kvarova i problema, jer ako se zanemare oni uglavnom dovedu do daleko većih i skupljih popravki, i takve primerke ili treba na vreme prepoznati i pobeći od njih, ili kad je auto već u vlasništvu ne dozvoliti da do toga dodje. Generalno, ako se nadje solidno očuvan primerak, ne bi trebalo da bude puno problema jer je E46 auto koji je i statistički pouzdaniji i manje kvarljiv od recimo Audija A4 i Mercedesa C klase istih godišta (podaci nemačkog ADAC-a i britanskog Reliability Index), ali pošto je to auto koji ljudi vole da malo jače gaze, upravo je i najteže pronaći model koji nije totalno upropašten i zanemarivan po pitanju održavanja. Ako to uspeš, sve ostalo se uglavnom svodi na redovno servisiranje i eventualno par usputnih problema koji ti neće "istresti" celo bogatstvo iz džepa. Medjutim, budi spreman da se o tom autu sutra dosledno i brineš. BMW je brend koji ne toleriše fušeraj i krpež, ako misliš da možeš da "izdržavaš" ovaj auto onda ga kupuj, ako nisi siguran da ćeš moći da izadješ na kraj sa njim, bolje ga zaboravi odmah. Biće bolje i tebi i njemu
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • Lazar
      CBC Član
      • 18.03.2010
      • 35
      • Novi Sad
      • Ne

      #3
      Re: Da li (NE) kupiti BMW-a 2002 godiste

      Hvala na ovako detaljnom odgovru. Potrudicu se da bolje pretrazim forum.
      Mene prvenstveno interesuje neki 316i ili 318i.
      Ako sam dobro uspeo da izracunam tvoji godisnji izdaci na odrzavanje se krecu oko 500e?

      Kazes da BMW dizel motori trose malo u odnosu na snagu koju daju, da li znas koliko se krece potrosnja tih dizlasa a koliko benzinaca, npr kao tvoj?

      Comment

      • skijash
        CBC Senator XXL
        • 07.09.2007
        • 1354
        • Beograd
        • wrx

        #4
        Re: Da li (NE) kupiti BMW-a 2002 godiste

        Ja sam nešto gledao 325 od 2002-2004 godišta na mobile.de, i stavio kriterijum do 100 000 km i ima ih Sad ne znam koliko je to realno, ali ima ih
        Ima čak i jedan BMW premium selection, ali je sa buđavom unutrašnjošću pa mi se ne dopada.

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          Re: Da li (NE) kupiti BMW-a 2002 godiste

          Originally posted by Lazar
          Hvala na ovako detaljnom odgovru. Potrudicu se da bolje pretrazim forum.
          Mene prvenstveno interesuje neki 316i ili 318i.
          Ako sam dobro uspeo da izracunam tvoji godisnji izdaci na odrzavanje se krecu oko 500e?

          Kazes da BMW dizel motori trose malo u odnosu na snagu koju daju, da li znas koliko se krece potrosnja tih dizlasa a koliko benzinaca, npr kao tvoj?
          Ako gledaš 316i/318i tih godišta, onda se radi o N42 motorima, suprotno oznakama onaj prvi ima 1,8-litarski, a ovaj drugi ima 2-litarski motor. Odlični motori, sa Dual Vanosom i Valvetronic sistemom kao i fly-by-wire kontrolom leptira gasa bez sajle. Visoko tehnološki, sa ako se ne varam 6 ili 7 senzora u i na samom motoru, oni su zaista odličan kompromis izmedju snage tj. performansi i ekonomične vožnje. Medjutim, upravo iz razloga što su visoko sofisticirani i tehnološki dosta kompleksni, treba im dobar servis(er) i naravno kvalitetno održavanje. Sa njima, veruj mi da će te potrošnja vrlo prijatno iznenaditi.

          U pogledu godišnjih izdataka, za moj auto recimo da je cifra tu negde... Kao što rekoh, za 316i/318i ovo treba da je za 30-ak % niže. Pod tim naravno podrazumevam da se dokopaš dobro očuvanog primerka, kojem kasnije samo treba redovna i pravilna "nega", a za to ti treba i dosta upornosti, i malo sreće, ali i pomoć poverljivog servisa ili majstora. I naravno, tu ne računam godišnju registraciju za moj auto, jer su me upravo nedavno ubili k'o zeca zato što sam za svih... 171 kubik prešao u neku "luksuznu kategoriju" pa sam platio duplo skuplju registraciju nego onaj sa motorom od 2000 ccm. Ali dobro, kome je još uopšte stalo do smisla ovde

          Za BMW dizelaše je takva situacija, bar iz mog iskustva. Vozio sam 320d u verziji od 150 KS kao i imao prilike do vozim prijateljev 525d. Vozio sam se i par puta u poznanikovom 745d ali pošto je ovo fin i kulturan forum neću ovde o pornografiji... Ti motori smešno malo troše za svoje mogućnosti pa čak i kad se negaze ne postaju previše žedni. Elastičnost je neverovatna, recimo 320d koji sam vozio bukvalno na otvorenom putu nema potrebe vraćati u niže stepene prenosa pri preticanjima autobusa, kamiona i sl. jer povlače bez problema iz 6. brzine i lepe za sedište sa nekih 1800-2000 obrtaja. I sve je to lepo i sjajno ali kao što sam ti napisao ranije, održavanje im je skupo ali to nije ništa sve dok ne bude vanrednih problema sa diznama, turbinom promenljive geometrije i sl. A toga bude, skoro kao po pravilu. Tu dolaze problemi i troškovi o kojima nisam ni želeo da razmišljam pa sam kupio benzinca. Doduše, ni sa ovim mi ne fali snage, čak nasuprot

          Inače što se potrošnje tiče, u malo opuštenijoj gradskoj vožnji moj auto troši oko 10 litara (u mom gradu), u kreni stani vožnji (npr. špic u Beogradu) troši do 13 litara. Na otvorenom potrošnja je smešna za 2,2 litara i može da se spusti i ispod 6 litara, ko ima živaca da vozi 70-80 km/h na tempomatu U mešanom režimu, potrošnja mi se "vrti" oko 8 litara (60 % otvoren put resto gradska), što mislim da je sasvim prohvatljivo za kubikažu i snagu. Naravno, ako se zgazi i krene sa ludovanjem, zna da popije bez problema i preko 15 tako da... A što se tiče ovih koji tebe interesuju, navodi se da u mešnom režimu 316i troši 7,1 litar a 318i oko 7,4 litara, što nije nemoguće pod uslovom da se baš bude oprezan sa gasom. Ti Valvetronic motori su stvarno vrlo ekonomični i ko zna da se "kontroliše" sa njima neće uopšte imati visoke troškove u pogledu vožnje.

          Originally posted by skijash
          Ja sam nešto gledao 325 od 2002-2004 godišta na mobile.de, i stavio kriterijum do 100 000 km i ima ih Sad ne znam koliko je to realno, ali ima ih
          Ima čak i jedan BMW premium selection, ali je sa buđavom unutrašnjošću pa mi se ne dopada.
          Kao što rekoh, benzinaca ima i mogu da se nadju, ali su im cene "prikladne" predjenoj kilometraži tako da nema ni u Nemačkoj dobro a jeftino. Pa kad se uračuna u sve to trošak transporta, uvoza, carine, zarade itd itd i onda vidi koliko prodaju takve primerke ovde, jednostavno se nešto tu ne slaže i u tome je poenta. Za pare koje je Lazar pomenuo, jednostavno na naše table je nemoguće kupiti legalan i "neštelovan" benzinac sa niskom kilometražom, a kamoli dizelaš tih godišta i u tome je poenta. Dok je dizele tih godišta sa niskom kilometražom vrlo teško uopšte pronaći, a da pritom nisu čukani ili da nemaju neki motorshaden pa čuče na nekom parkingu godinama. A i kad se pronadju, cene su im sasvim prikladne i opet se tu vraćamo na priču da takve automobile, u tom cenovnom rangu jednostavno nije moguće legalno uvesti, cariniti i registrovati na naše table.

          Pitanje je samo, kako je ipak moguće naći takve automobile po domaćim placevima...
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • Lazar
            CBC Član
            • 18.03.2010
            • 35
            • Novi Sad
            • Ne

            #6
            Re: Da li (NE) kupiti BMW-a 2002 godiste

            Pregledao sam malo oglase po tvojim sugestijama, na zalost u pravu si
            Do 7000e moze se naci E46 ali na stranim tablicama, a cene su blesave skroz. Ali na slovenackim oglasima svi dizeli su presli od 150000 do 200000 km kola koja su 2002godiste, a benzinci tog godista oko 200000 ima li tu logike?

            Nadam se da nije problem da se ostai link ka oglasima, posto sam naso BMW koji bi meni bio taman kako sam zamislio


            A naravno cena je spram prave kilometraze

            Comment

            Working...
            X