Polovan vs nov auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • coffeeguy
    CBC Član
    • 20.05.2008
    • 27
    • Novi Beograd

    Polovan vs nov auto

    Posto vise ni sam ne znam sta i kako, rekoh da se obratim svima koji vole automobile i znaju problematiku za pomoc...

    Oduvek sam vozio polovna vozila posto za nova bas i nisam imao novca, kao i svi.. 2008. godine sam kupio Mondea 2.0 TDCi limuzinu preko mobile.de u nadi da cu tako stati na put kojekakvim kvarovima koji su mi se dogadjali na Vectri 1.8 iz '98. koju sam vozio pre Mondea, a i secam se da sam sa svakim polovnjakom uvek nesto visio kod majstora..
    Mondeo je presao 139000 kad sam ga dobio, i uz obimnu servisnu istoriju i kontakt sa prvim vlasnikom mislio sam da cu uzivati u voznji bar 5 godina, ali, doduse greskom coveka koji mi je dovezao auto a nije ga temeljno pregledao, a i mojim glupim izborom majstora kvarovi su poceli da se nizu: postojala je zadrska u isporuci snage oko 2700 RPM koju sam osetio nakon 5 min voznje. Cuo se neki zvuk na leru oko letve volana, bilo je rdje na vratima, majstor me ubedio da je zamajac pred kraj i unistio mi auto totalno da sam na kraju dao preko 1500 EUR za kojekakve popravke sve u nadi da je auto dobar i da kad to sredim- to je to ..
    6 meseci posle kupovine auta sam promenio majstora i poceo sam da popravljam zsve ono sto je prethodni genije unistio... I trajalo je dugo i kostalo je puno..

    I dalje mi auto nije kako treba iako su novi majstori sredili stvarno puno stvari..

    Zamenjeno:
    Letva volana 250EUR

    Zamajac, lamela, druk lager, korpa-750EUR

    Zbog lose zamene zamajca i unistavanja solja poluosovina otislo je
    Menjac 600EUR
    Solja poluosovine 50EUR
    Diferencijal -100EUR, imao sam od starog menjaca pa sam stavio

    Svi diskovi i plocice

    Dva lezaja tocka

    Amortizeri (mojom krivicom)

    Odblokiranje kocionih klesta i servis 30EUR

    Eto toga mogu da se setim..

    I pored promene majstora ja sam svakih mesec dva u servisu, zbog ovog ili onog. Skoriji radovi: Zatezac lanca original , spaner PK kaisa, rad: otprilike 300EUR din. Novi spaner alternatora (fabricki problem ) sa zamenom 190EUR

    E sad mi je ler poceo da pada na propisanih 750 RPM ali odmah nakon startovanja motora i izgleda da su dizne.
    Probacemo update softvera koji ce, ako su dizne ok resiti stvar.. Fordov ECU ume malo da "pobrljavi"...

    E sad poenta price:

    Da li je moguce kupiti polovan auto koji se nece kvariti cesto? Ili jednostavno, kupiti novo i ne razmisljati.
    Skoro sam supruzi kupio Fiestu 1.4 benzin iz 2005 sa 68000 km i u principu nemamo nekih problema. Kupljena je od prijatelja i znamo sve sta je radjeno na njoj.Znam ja da poredim babu i zabu jer su benzinci manje komplikovani i zahtevaju manje odrzavanja od dizela, ali ipak... Ne mogu najveci deo novca koji zaradim da bacam na auto.. Ovo moje odrzavanje Mondea se granici sa mazohizmom..

    Ako je novo u pitanju onda moram da kupujem na lizing/kredit, a ne bih da ulazim u to, jer ko zna kakve nas finansijske prilike ili neprilike ocekuju i pored kredita za stan ovo bi bilo bas nategnuto za finansiranje..

    Sva vozila koja sam gledao su stara 2-5 godina i presla oko 130000-150000 km, a ona sa manje kilometara su osetno skuplja, bas se pitam zasto.
    Opet da kupim takav neki polovan auto na kredit mi nema smisla, jer ako i on krene da se kvari.. Da li je pravilo da se takva vozila kvare pri tim kilometrazama i da ih Nemci zato i prodaju?

    Eto sta me muci..

    Gledao sam novog Chevroleta Cruze i nije los, u LT paketu bi bio 16700 i Octaviu 2.0TDi (140KS) ili 1.4 ili 1.8 TSI (16000-17500)
    Od polovnjaka sam pregledao sve zivo i ne znam sta je pouzdano i sta se ne kvari... I da li je moguce naci auto sa kojim necu biti u servisu tako cesto?
    Post je malo duzi, ali je i tema poprilicno nezgodna pa sam pokusao da objasnim sta i kako..
  • Hermes
    CBC Senator XXL
    • 14.02.2006
    • 1306
    • https://t.me/pump_upp
    • bemve

    #2
    Re: Polovan vs nov auto

    139000 je 339000, eto objasnjenja.
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • coffeeguy
      CBC Član
      • 20.05.2008
      • 27
      • Novi Beograd

      #3
      Re: Polovan vs nov auto

      Ne govorim o nasem trzistu, to mi je jasno, nego je pitanje da li ce auto sa 139000 da bude vidjen svako malo u servisu ili ne?

      Comment

      • Crki
        CBC Član
        • 26.07.2008
        • 71
        • Požarevac
        • ford fokus

        #4
        Re: Polovan vs nov auto

        Sve zavisi od sreće ja nikada nisam kupio nov,nego samo polovan i nikada nisam imao većih problema.Treba da otvoriš četvoro očiju i dobar pregled od majstora,a ne od ‚‚majstora".Ipak novo je novo.

        Comment

        • maxx79
          CBC Veteran
          • 21.02.2009
          • 106
          • Pancevo

          #5
          Re: Polovan vs nov auto

          mislim da je sve relativno,i zavisi od primerka do primerka auta...

          neki ljudi tvrde da je danas u Srbiji i kupovina novog automobila bacanje para,jer i tokom samog trajanja garancije od 2-3 godine ovlasceni servisi itekako umeju da se ciganisu i da ne prihvataju garanciju,sto onda kosta i para i zivaca.......a kada prodje garancija,narocito za neke luxuznije marke automobila,onda je "kuku-lele" kada se nesto pokvari...a dao si pre 2-3 godine 20,30 hiljada eura za auto.....

          a opet sa druge strane ogromnih problema i sa polovnim automobilo mozes imati sto si i sam iskusio......naroctio ako je u pitanju dizel iz uvoza......

          ako gledas polovnjake(ustvari to se odnosi i na nove automobile, sa obzirom na cenu goriva),ja bih ti savetovao da gledas benzince........i to najidealnije ako su kupljeni u Srbiji od prvog vlasnika,stari 2-3-4 godine,sa servisnom istorijom koju mozes proveriti u ovlascenom servisu..........tako nesto mozes kupiti za oko 50% vrednosti u odnosu kada je bilo novo,a auto moze biti u prilicno dobrom stanju sa 50-70 hiljada predjenih.......(maltene nov auto)

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Re: Polovan vs nov auto

            Dilema je velika. Novo ima garanciju što ne znači da neće biti problema ali neće da košta. Platićeš više servise u garantnom roku koje moraš raditi, razumljivo. Polovno je uvek mačka u džaku.

            Sad neko moje iskustvo sa vlasnicima "novih" polovnih vozila. Nekoliko tipova ali dva bitna. Prvi održava sve kako je pre navikao na Jugu ili sličnom, polako utvrdjuje da to nije ni blizu sa cenom kao na Jugu, ako ima sreće koštaće ga nešto više nego prethodni auto ali sreća je kvarljiva roba. Taj će na kraju reći skupi su auti za održavanje.
            Drugi tip je što popravlja kad mora i šta mora, njima je svaki auto dobar i minimalna su ulaganja. I ovde dolazi faktor iznenadjenja sa cenom nekog dela ali pošto su oni praktičari na prvi pomen tako nečeg auto ide na doboš. Od njih ćeš čuti da je auto skroz ok jer nema ulaganja, jeftin za održavanje. Normalno da je jeftin kad ne daju žute banke na njega sem kad otpadne blatobran.
            Sve u svemu ako stvarno ne znaš od koga i šta kupuješ onda je to loš posao bar u većini slučajeva. Svakodnevno gledam ljude kojima ne smem reći kakav krš voze a oni sve srećni kako su pazarili dobar auto...

            Novo je novo ali... Mi uvek kupujemo auto po želji a ne po mogućnostima. Imaš kredit na stan i treba ti auto na lizing u vreme kad se sutra ne zna šta će biti. Odakle ti toliki auti sa lizinga što se preprodaju. mnogi su odradili svoje pa se "vlasniku" više isplati da ga prepusti banci nego da popravlja ili sl... Drugi su opet upali u bulu i nema više auta, ako ubodeš takav dobro je.

            Polovnjak je dobar onoliko koliko vlasnik želi da uloži i njega, ako ćeš hteti da imaš auto kao nov toliko će te i koštati, ako ćeš da voziš kantu koja košta kao nov Punto ili neki drugi nov ali manji auto, izbor je tvoj.

            Čisto neko moje razmišljanje
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • maxx79
              CBC Veteran
              • 21.02.2009
              • 106
              • Pancevo

              #7
              Re: Polovan vs nov auto

              e da,dodajem jos da mislim da za vecinu problema sa polovnim automobilima u Srbiji krivcu snose majstori,jer ili ne znaju da popravljaju automobile kako treba,ili nemaju volje,vremena ili sta vec da popravljaju automobile....(da rade svoj posao)

              znaci,ti kupis/uvezes polovan auto i on ima neki kvar/problem.....ti ga odvezes kod nekog majstora,on ti to polovicno popravi ili uopste ne popravi a naplati ti svoj "rad".........i onda krece ciganisanje i trazenje drugog majstora sa kojim takodje mozes imati slicnu situaciju,a auto ti i dalje ne radi kako treba.......

              uostalom,taj pakao popravljanja polovnog auta sa genijalnim majstorima si i sam iskusio,nazalost...

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                #8
                Re: Polovan vs nov auto

                evo ga opet, majstori su krivi za sve... kako da ne. Zna se od cega se pita ne pravi, ne moze deo da bude jeftin i da traje.
                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                • maxx79
                  CBC Veteran
                  • 21.02.2009
                  • 106
                  • Pancevo

                  #9
                  Re: Polovan vs nov auto

                  pa sta mislis,koliko majstora svojoj musteriji(koja se ne razume preterano u automobile kakva je vecina ljudi u Srbiji) izricito naglasava da mu stavlja neki turski deo za auto koji ce malo da kosta,a malo da traje?

                  ok,tacno je da generalno ljudi u Srbiji slabo i retko odrzavaju automobile,ali nije onda dosao majstor kod njih da ih ispituje kako su odrzavali auto,vec su oni dosli kod majstora sa autom i nekim problemom.............

                  i onda dalje ispada da bi neki PROFESIONALNI mastor trebalo da kaze nesto tipa "slusajte,vas auto je u stanju raspadanja jer ga niste odrzavali kako treba i ja necu da ga popravljam jer nisam siguran da cu u tome uspeti i da cete vi biti zadovoljni svojim autom......najbolje da vas auto prodate u staro gvozdje i kupite nov auto ili da ga bacite niz reku"......

                  Comment

                  • Chubbs
                    Everybody lies
                    • 29.01.2006
                    • 5807
                    • Novi Sad
                    • Audi A6 1.8T

                    #10
                    Re: Polovan vs nov auto

                    pa da, sve pocinje i zavrsava na majstoru. za sve sto se desilo ili ce se desitim, majstor je kriv.

                    A sto se vlasnik automobila ne bi zapitao, imam li ja novca za kupovinu, odrzavanje, dva seta guma, registraciju i na kraju gorivo. Mozda mi ne treba automobil te klase, grcacu u dugovima, mozda da kupim nesto manje, prihvatljivije za moj budzet. Ali sta ce mi onda reci komsija...
                    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                    Comment

                    • maxx79
                      CBC Veteran
                      • 21.02.2009
                      • 106
                      • Pancevo

                      #11
                      Re: Polovan vs nov auto

                      pa isto ili slicno moze biti ako se kupi i nesto manje....npr neko moze kupiti polovni mali auto,da manji ne moze biti,sasvim primeren svom budzetu,da ode kod majstora zbog nekog problema i da se provede kao pokretac teme....

                      nego,znas ovo sto pricamo o majstorima me podseca na onu Radovicevu izreku "dajte mi dobro dete i videcete kako sam ja dobar roditelj"......

                      onda po tebi,tako nesto mogu da kazu majstori u Srbiji......"dajete mi idealnog vlasnika automobila(kao onaj Kriger iz majstorske radionice" i videcete kako sam ja dobar majstor"....

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Re: Polovan vs nov auto

                        Imate temu za majstore, koliko košta sat i ostalo....
                        Ne postoji auto koji ne može da se popravi, postoji vlasnik koji to ne može da plati.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Chubbs
                          Everybody lies
                          • 29.01.2006
                          • 5807
                          • Novi Sad
                          • Audi A6 1.8T

                          #13
                          Re: Polovan vs nov auto

                          punto mozes ceo da izvrnes na postavu i opet sastavis za 1000 eura. A potrazi na forumu, na par mesta se spominje koliko kosta plivajuci zamajac za odredjene modele automobila, a po klasama, za malo su iznad punta.

                          a sto se tice majstora, starno mi je zao sto si imao losa iskustva sa "majstorima" ali ne mozes sve ljude koji se bave popravkom automobila da strpas u isti kos, bez obzira na iskustva.
                          You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                          Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                          Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                          Comment

                          • Stratos
                            CBC Senator XXL
                            • 10.09.2008
                            • 2594
                            • Novi Sad

                            #14
                            Re: Polovan vs nov auto

                            najbolje da vas auto prodate u staro gvozdje i kupite nov auto ili da ga bacite niz reku"......
                            Prvi ti je predlog sasvim korektan,ali zbog drugog javno i glasno protestvujem!!!
                            Vreme je da stanemo na put zagađivačima

                            Comment

                            • maxx79
                              CBC Veteran
                              • 21.02.2009
                              • 106
                              • Pancevo

                              #15
                              Re: Polovan vs nov auto

                              Originally posted by Chubbs
                              punto mozes ceo da izvrnes na postavu i opet sastavis za 1000 eura. A potrazi na forumu, na par mesta se spominje koliko kosta plivajuci zamajac za odredjene modele automobila, a po klasama, za malo su iznad punta.

                              a sto se tice majstora, starno mi je zao sto si imao losa iskustva sa "majstorima" ali ne mozes sve ljude koji se bave popravkom automobila da strpas u isti kos, bez obzira na iskustva.
                              nisam imao uopste nameru da sve ljude koji se bave popravkom automobila trpam u isti kos.......postoje ljudi koji se time bave i zaista su profesionalci u bilo kom smislu.....ali problem je sto su oni manjina medju majstrima(pa to onda dobija neke komicne i bajkovite momete tipa "iza sedam gora i sedam mora,u ko zna kom gradu, postoji majstor koje MOZE i HOCE da ti poravi auto,ali moras ga naci).....steta sto svi nisu takvi...inace,to zasto je neko kupio auto koji ne moze da odrzava i registruje je vise u domenu psihologa nego majstora....

                              a iz primera pokretaca teme vidi se da,iako covek moze da plati popravku i pukao je puno para,auto mu nije bio popravljen.....ustvari,ne samo da mu auto nije bio popravljen,vec je zbog neke gluposti majstora imao i dodatne troskove.....(?!)

                              Comment

                              Working...
                              X