Benzin (plin) ili dizel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diplomirani Duduk
    CBC Član
    • 21.06.2013
    • 29
    • Smederevo
    • -

    #16
    Originally posted by Dora View Post
    Već sam umoran od dokazivanaj isplativosti plina u autu,
    U mom slučaju isplativost nije sporna! Itekako verujem da se plin još isplati. Isto tako nisam imao primedbe na rad motora.

    Kod mene vetar ne duva sa te strane.
    Preselo mi je atestiranje onako kako sam ga opisao! I zaista ga po takvom postupku atestiranja ne bih ugrađivao sve i da je još jeftiniji.

    Originally posted by Dora View Post
    Postupak za novi atest izgleda ovako.
    Odeš do servisa i platiš ugradnju.
    Sa dobijenim propratnim papirima odeš do nekog atesta i zakažeš atest, može i telefonom.
    Atest se uradi za cca pola sata sa sve slikanjem i kompltiranjem dokumentacije.
    Potvrda (uverenje) se izdaje odmah ili stiže na kućnu adresu za par dana.
    Odlazak sa uverenjem do neke agencije za registrovanje vozila zbog promene saobraćajne.
    Ovo je prosto neverovatno pojednostavljeno! Takav postupak itekako ima smisla - bez obzira na cenu samog atestiranja i ostale izdatke.

    U mom bi slučaju to značilo samo da oteram kola u odgovarajući servis (ima ga ovde), oni ugrade uređaj i pozovu ovlašćenu instituciju da izvrši atestiranje. Preuzimam kola sa ugrađenim uređajem i svim dokumentima i u agenciji izvrše odgovarajuće promene.
    Nemoj se ljutiti ali mi je prosto neverovatno da je sada toliko prosto - čak je i pametno na neki način.

    Hvala svima na odgovorima!

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #17
      Ti si pročitao ono što je tebi potrebno

      Ima začkoljak, vlasnik mora podneti zahtev i ne dolaze atestatirci više u sve servise jer je i tu ABS napravio papazjaniju zato što im "dobri" softveraši nemeredu oterati hakere pa traže fiksnu IP adresu i još kojekakve uslove ai da s plati atestno mesto bogami

      sve u svemu, ima tri koraka, moraš otići do servisa za ugradnju, moraš otići na atest lično (ovo baš i nije obavezno ali nemože isti dan da se uradi kad i ugradnja) i moraš otići do agencije (da ne bi džedžio u SUP-u).

      Daklem 3:0 za Moraš
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • imlek
        CBC Član
        • 20.02.2012
        • 20
        • Beograd

        #18
        Da li se za novi atest ceka zajedno sa ostalima koji rade reatest ili je to odvojeno? Ako je odvojeno onda super, ako nije onda i nije tako super.

        Jedan od razloga sto vise nikada necu plin u kola ugraditi, je i taj sto izbegavam jos jednog majstora u lancu koji cackaju po mojim kolima. Mozda sam vec napomenuo, ali meni su pred reatest, ona creva sto idu iz rezervoara obrnuli da idu sa donje strane umesto sa gornje, i pri tom mi oduzeli jos vise mesta u gepeku nego sto je bilo, a yugo je u pitanju pa i pre toga je malo mesta bilo.
        Posle gledam i razmisljam, valjda ih mrzelo da skracuju ovo jedno crevo nego samo presavili kako im lakse da idu jedno preko drugog i eto ti, manje mesta.
        A servis je hvaljen ovde na forumu.
        Dakle, jedan plus za kola bez plina je sto se izbegava jos jedan majstor o kome treba da se razmislja da li je ustao na levu ili desnu nogu.

        Ja cu yuga za godinu dve da bacim, pa me ne pogadja previse sta rade, ali za bolji (skuplji) auto ne zelim ni da razmisljam o tome.

        Comment

        • tomamega
          CBC Senator XXL
          • 19.03.2009
          • 715
          • Beograd / Crna burma, prim. prev.
          • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

          #19
          Originally posted by banekg View Post

          Vezano za temu benzin ili dizel, pa naravno benzin, ne znam uopste koja je prednost dizela.
          Ukratko, vozis dizel auto vise klase, sa 30 + konja vise od malolitraznog benzinca, koji trosi cak i manje od tog benzinca. Uz ma kakvo brdo da ides, ne osecas da li radi klima ili ne, turbina 'kuca' vec na 1750 rpm, tako da ne osecas manjak snage. Jedina mana - bilo koji deo da crkne (turbina, plivajuci..) kosta kao cela plinska instalacija. Ne mozes dobru ribu a da te ne kosta

          Moj licni izbor je malo jaci benzinac na plin ili common rail dizel. Dodje mu na slicno

          Comment

          • rekordan
            CBC Član
            • 31.05.2009
            • 99
            • Nis

            #20
            Po mom misljenju, benzinac je bolji, ne zato sto dizeli ne valjaju, nego zato sto je odrzavanje jeftinije. Svaki auto koji se sada kupuje na trzistu, bar ovom nasem, je presao xxxx kilometarai a to ne moze da utvrdi vise ni dijagnostika, pa je samim tim zreo za ozbiljno ulaganje. A to ulaganje koooosta, i to puno (plivajuci zamajac, pumpa visokog pritiska, dizne....).

            A cena eurodizela i eurobenzina se, kao sto vidite, izjednacila. A i potrosnja nije nesto previse razlicita. Benzinci trose taman toliko vise koliko je razlika u ceni odrzavanja, pa 'kom opanci a kom obojci'.'

            Ovo pisem, jer je jedan poznanik kupio C5 HDI, i na moje pitanje kako ga sluzi, odgovor je bio, da se na njemu ''pokvarilo taman sve sto je moglo da se pokvari,'' a cena popravke, po niski ''LELE''.
            Kada bi se mi manje plašili ne bi nas, tako bolno,"jašili" !!!

            Comment

            • Bingodalton
              CBC Senator XXL
              • 12.11.2012
              • 316
              • Novi Sad
              • GP 1.9 JTDM Sporting

              #21
              Benzin ili Dizel - kao da pitas Plavuse ili Crnke

              Pravog odgovora nema!

              Comment

              • TheWickerMan
                CBC Senator XXL
                • 11.09.2007
                • 791
                • DE
                • AR Giulietta TCT

                #22
                Odgovora ima - crvenokose

                Comment

                • Chubbs
                  Everybody lies
                  • 29.01.2006
                  • 5807
                  • Novi Sad
                  • Audi A6 1.8T

                  #23
                  ne bih se slozio, moze da ti se svidja neki model automobila ili ne, isto tako, boja a mozda si navikao na odredjenu vrstu pogonskog agregata i njegove karakteristike, manje saltanja, vise saltanja, lakse povlaci na malim obrtajima protiv povlacenja u crvenim obrtajima, (Ili japanci, u mnogo crvenim obrtajima) jer si sticajem okolnosti posedovao ovo ili ono vozilo.

                  matematika:

                  - dizel, skuplji u startu, skuplji servis, skuplja registracija/osiguranje
                  - jeftinije gorivo

                  - benzin, obrnuto

                  ostaju samo kilometri kao konstanta gde dolazi do izrazaja ono jeftinije gorivo kod dizela.
                  You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                  Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                  Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                  Comment

                  • Bingodalton
                    CBC Senator XXL
                    • 12.11.2012
                    • 316
                    • Novi Sad
                    • GP 1.9 JTDM Sporting

                    #24
                    Pa to i mislim, sve je do afiniteta vozaca.

                    Neko voli vece grudi, neko manje, vecu guzu, manju,...a sve ima svoje prednosti.
                    A i ukus se godinama menja, neko voli da salta, i kad si mlad to ti prija, a kad dodjes u godine, dizel pa zaboravis u kojoj si brzini, ili automatik.

                    Savetovati nekog sta da kupi je prilicno tesko, bez da covek izrazi bar neku svoju zelju.
                    U temi je recena godisnja kilometraza i to je to. Pa i da uzme dizelasa sa 250.000km na satu, tek za 25 godina ce ga sahraniti, ako i tada. Dizel ima svoje prednosti po pitanju obrntnog momenta i potrosnje, a recimo bucniji je i skuplje je odrzavanje. Ono da je zimi kriticno, sa time se ne slazem kod savremenih goriva.

                    Nekom se dizel jednostavno i ne dopada (iskljucivo mislim na turbo dizele), kad ga proba, nesto mu tu fali. A nekog odusevi elasticnost. Pa ko nije vozio, nek se oproba prvo da vidi kakav je osecaj, na kraju krajeva, on je taj koji ce ga voziti.

                    Comment

                    • Chubbs
                      Everybody lies
                      • 29.01.2006
                      • 5807
                      • Novi Sad
                      • Audi A6 1.8T

                      #25
                      ne razumemo se. veliko i malo **** kao i velike ili male sise kao i plavusa, crnka ili crvenokosa su lada, skoda, vagen, fiat i ostalo, odnosno crvena ili plava lada, zuti ili zeleni fiat.... Izbor motora nema veze sa estetikom vec sa namenom vozila. I dizel i benzinac imaju podizace, grejace, klimu, pusacki i nepusacki paket. Dok ne upalis motor, ne znas razliku.

                      kupiti dizela od 250 hiljada na primer moze da znaci uskoro menjanje plivajuceg zamajca koj' kosta minimum 500 eura (nebo je granica) a neizostavan je deo svakog savremenog dizela.


                      znaci, poredjenje je skorz pogresno u slucaju izbora motora.
                      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                      Comment

                      • Bingodalton
                        CBC Senator XXL
                        • 12.11.2012
                        • 316
                        • Novi Sad
                        • GP 1.9 JTDM Sporting

                        #26
                        Pod Plavusa i Crnka nisam gadjao na spoljasnji izgled, pa tako ni na izgled vozila.
                        Vise sam hteo reci da vecina toga zavisi od ukusa, zelja, potreba... Tj. o ukusima ne vredi raspravljati, pa i o tome da li su bolje vece ili manje grudi.

                        Polovnjaka ima svakakvih, kako dizela, tako i benzinaca.

                        Mozemo mi reci da je na 10.000km isplativiji benzinac, jer eto odrzavanje je jeftinije, ali na tu kilometrazu se dizelasem iste snage i kubikaze ostvaruje usteda od 200-400 eur godisnje na gorivu. Pa sad, da li je taj mali servis toliko skuplji kod dizelasa? Nije.
                        Da li postoji mogucnost da crkne turbina? Postoji, a remont je oko 300 eur.
                        Opet, dizelas je skuplji u nabavci, pa sve da mu nista ne rikne, isplatice tu razliku za jedno 3-4 godine.

                        Ova tema, kao i slicne druge imaju toliko toga za diskutovati da sigurno ne bi bila zadovoljni poklonici ni benzinaca ni dizelasa. (meni se svidjaju obe strane, pa obe i branim).

                        Comment

                        • tomamega
                          CBC Senator XXL
                          • 19.03.2009
                          • 715
                          • Beograd / Crna burma, prim. prev.
                          • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

                          #27
                          Originally posted by Chubbs View Post

                          kupiti dizela od 250 hiljada na primer moze da znaci uskoro menjanje plivajuceg zamajca koj' kosta minimum 500 eura (nebo je granica) a neizostavan je deo svakog savremenog dizela.


                          znaci, poredjenje je skorz pogresno u slucaju izbora motora.
                          I ne samo plivajuci, vec i Egr, turbina itd. Troskovi mogu biti i veci.

                          Ali (cuveno ali) dosli smo u paradoksalnu situaciju da su polovni dizeli iz uvoza jeftiniji od benzinaca. Iz prostog razloga jer su dizeli presli Boga. Moj C4 star 4 godine bio je skuplji u benzinskoj verziji od dizela za 500-1000Eur. Kad jos dodam rashode za plin, razlika izmedju dizela i benzin-plina je bila 1500+ evra, a za te pare cu srediti ama bas sve (potencijalne) probleme na dizelu. Da ne cuje zlo, nisam imao vece izdatke.

                          Stvari nisu bas tako jednostavne, a licni afinitet je itekako bitan. Jednostavno, tehnologija dizel motora je strahovito napredovala u prethodnoj deceniji, a tek sada se fokus prebacuje na malolitrazne benzince, tipa eco boost motori.

                          Comment

                          • [darkside]
                            CBC Veteran
                            • 19.03.2009
                            • 107
                            • Beograd

                            #28
                            Benzinjara ili dizel će biti večita tema. Kao i "nova vs. polovna kola", o čemu sam i ja otvorio temu u drugom delu foruma. Veruj mi, poenta je u kolima, ne u gorivu. Dakle dobro utegnuta i održavana kola treba da su ti prvi prioritet, pa tek onda gorivo. Radim u firmi gde vozimo sve, cena kola i goriva je potpuno nebitna stavka. Od lexusa G300, preko Fabia, Octavia, Toyota Auris, Avensis, džipovi itd. SVAKA KOLA prodajemo na licitaciji nakon predjenih 120 - 150,000 km. I veruj mi, skoro SVA su smeće nakon toga! Treba da im se zameni otprilike sve što postoji na njima. E druže, to ti je rezultat kad jedna kola vozi po 20 ljudi koji ne znaju ni gde se sipa tečnost za vetrobrane, a kamoli nešto drugo.

                            Dakle, gledaj da ako ikako možeš nadješ dobar primerak koji je stvarno servisiran kako treba. Ima i takvih. E TO ti je dobra kupovina.

                            od kad sam se vratio u domovinu shvatio sam da je nostalgija mnogo bolje rešenje.....

                            Comment

                            • nikola_VUK
                              CBC Senator XXL
                              • 20.09.2005
                              • 317
                              • Podgorica - Novi Sad
                              • Mercedes vaneo 1.7

                              #29
                              Malo je starija tema ali mislim da nije obrađena jedna velika stavka a to je gde se auto vozi, isplativost korišćenja vozila na plin u gradu na kratkim udaljenostima je veoma upitna, jer se (pogotovo zimi) veliki deo tog puta voziš na benzin i to u nezagrejanom vozilu a tada je potrošnja najveća. Obzirom da si napisao da prelaziš 10.000 pretpostavljam da vrlo retko izlaziš iz grada tako da je moja pretpostavka da ti se više isplati dizel.

                              Comment

                              • zoranbg
                                CBC Senator XXL
                                • 23.03.2005
                                • 4098
                                • Rooster's Hill , Beog
                                • Grande Punto 1.2

                                #30
                                gas se uvek vise isplati, pogotovu sto danas dizel i benzin isto kostaju,a dizelasi moderni iste snage kao odgovarajuci benzinac trose od 20% do najvise 30% manje. a gas je duplo jeftiniji.
                                a i kvarovi,odrzavanje su skuplji na dizelu nego na benzincu,gas-benzincu.
                                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                                Comment

                                Working...
                                X