Da li kupiti lupan auto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Delkan
    CBC Senator XXL
    • 14.06.2005
    • 829
    • 60 km From BG,West

    #61
    Sad kad malo razmislim,skoro svaki auto koji je moj cale kupio je bio lupan.Sa jednim smo doziveli udes(inace je taj auto bio prevrnut na krov pa popravljen) i nismo nista vise na*eb@li nego da je auto bio nikad udaran.Bio je to udarac u traktor pri brzini od oko 50 km/h i nikom nije bilo bas nista,ni ogrebotine.
    Brick,ljudi ce posle tvojih postova pomisliti da ce im se auta raspasti od prvog udesa.Ne moze se sve bas tako generalizovati,nije sve tako crno...

    Uvek je bilo i bice ofrlje uradjenih auta.Nedavno sam video Merca 124 kojem je bila odsecena prednja leva cetvrtka.Kad sam ga pogledao odozdo video sam da veci deo onog tunela iznad menjaca nije uopste zavaren!
    Mogao bi ladno gurnuti ruku u procep!A covek ga kupio 15 dana ranije i ja mu to pokazujem,a on kao,ma ko ga j...
    Ko mu je kriv sto nije gledao sta kupuje.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #62
      Pričao si o svima
      nisam pomenuo sve, pomenuo sam sta se desava kada je cena i to sto manja cena osnovni kriterijum. slupani auti se kupuju radi cene, ne zato sto neko zeli da ulozi gomilu para da bi se to kvalitetno popravilo, koliko god mogu da vidim iz ovdasnje prakse i prica ljudi zasto bi kupili slupani.
      Ja gledam svaki dan tu sirotinju, ja popravljam kola svaki dan toj sirotinji, ja ugradim gas u stojadina kome boca drži zadnji trap. Ja razumem zašto neko pita da li kupiti slupano povoljnije
      eto bas na to sam mislio, samo nisam hteo da budem politicki nekorektan pa pominjem marku.
      i ti mislis da ta sirotinja koja nema para da izdvoji za troskove jednog stojadina pita za slupano da bi ga popravila po fabrickom PSu ?
      a to kosta svuda i ovde i na zapadu, original delovi limarije, rad strucnog i savesnog majstora ne ide u istu recenicu sa idejom " kupiti slupano najpovoljnije" .
      zeli se za saku pirinca doci do slupanog a onda krpljenog auta. a koji je rezultat takve procedure gde je cena jedino bitna vidi se kada se desi saobracajka i crna hronika u medijima.
      kakoje u Švajcarskoj ili Švedskoj, svako je ovde dovoljno pametan da to zna i bez da nam ti držiš predavanje o tome
      svako jeste pametan i svako zna, ali svako ili neko zaboravi ili zatvori oci na cinjenice da bi lakse sebi otvorio put u avanturu sa slupanim i otpisanim (tehnicki, po jasnim kriterijumima) autom. ja samo podsecam sebe i sve zainteresovane da se ne zaboravi(mo) na realnost zasto se slupan auto zove slupan i na zapadu zabranjuje upotreba jer je opasan po ljude ako se dalje koristi.
      nisko ili ne, ne videti realne posledice upotrebe slupanog auta nece poboljsati statistiku niti vratiti mrtve ili povredjene u prethodno zdravo stanje.
      da podsetim, poceli smo od toga da je kod nas neproporcionalno mnogo stradalih u saobracaju, bilo poginulih bilo povredjenih u odnosu na uobicajene evropske brojke. na samom smo zacelju.
      kad je pomenuta cifra bilo je u kontekstu 18.000 oštećenih zbog dvaput slupanih kola pa sam ja nagovestio da je možda i neki drugi uzrok upitanju a pitali te i drugi ljudio kad već čitaš te učene statistike i izveštaje koliko je od tog broja po drugi put lupani automobili i koliko je smrtnih ili teže povredjenih ljudi i da li se u to računaju i oni koje su udarili takvim kolima a vozaču ništa?
      pomenuta je cifra od 18.000 ostecenih koja je daleko veca nego sto je normalno za zemlju sa ovakvim obimom i vrstom saobracaja. nije receno "zbog dvaput lupanih kola" nigde, ako si tako razumeo, nisi dobro.
      brojka ukljucuje zbir, sve razloge i uzroke i jedino takva statistika se i vodi kod nas.
      brojke i izvestaji su javno dostupni i svako ko ne veruje ili veruje sta i kako pise moze i sam da procita i protumaci.
      u ovoj zemlji niko ne pise u izvestajima niti pominje dvaput ili vise puta lupane automobile, niti iko vodi evidenciju o njima, niti postoji zabrana ponovnog registrovanja, niti postoji tehnicki pregled za takva vozila...
      jedna od posledica tako upravljanog saobracaja je i zbir od 18.000 ljudi u proseku godisnje koji stradaju na neki nacin u saobracajum, a sto je oko 5 puta vise od evropskog proseka (normalizovanog na isti obim saobracaja).
      mozemo svi zajedno da se pravimo da to neprimecujemo ili mozemo da pocnemo da razmisljamo da li tako mora i ubuduce.
      stvar je izbora- moj je da ne cutim o tome ako imam prilike da kazem.
      sam hteo reći da dok se dušebrižnici zalažu da ne vozimo ogavne strance koji su tamo negde na trulom zapadu slupani pa ovde na trulom istoku popravljeni za 1500 do 200 dinara i dalje će se voziti pravi mrtvački sanduci poput starih škoda stojadina i ostalog
      ne za ogavne strance slupane na trulom zapadu, za SVE automobile sa totalnom havarijom karoserije po ma kom osnovu porekla i vlasnistva treba (?) da postojio briga koje ce biti posledice njihove upotrebe posle krpeza za " sto sitnije novce"'sto bi rekli.
      svi neadkevatni automobili su problemlaticni po posledicama, nevezano za tablicu, koja ionako nije sustinski bitna za sigurnost u saobracaju.
      ako se u siromasnijem delu Afrike kupuju i uvoze uglavnom lupani, da li i mi moramo da tezimo tom nivou, ili da makar pocnemo da gledamo na evropske nivoe i standarde.
      zar nije bolje da drzava obori ili ukine carine, smanji trosak nabavke i omoguci siromasnijim slojevima nabavku potpuno ispravnih automobila, nelupanih a zabrani uvoz otpada (tamo vec proglasenog za otpad) i zabrani ovdasnji "biznis" sa otpadima slicnog tipa.
      i uvede strozije norme, jednu po jednu u tehnickom smislu i natera gradjane na vecu sigurnost.
      a posledicno ce biti manje stradalih u saobracaju, manje nesreca, manje troskova, mnoge i velike ustede.... kao sto je pokazalo iskustvo u drugim zemljama koje su vec prosle kroz tu i te faze.
      ne mislim da je uvoz zestoko slupanih kola ikakvo resenje problema male ospte kupovne moci prosecnog stanovnika kada se saberu i posledice koje donose takva lupana kola pri upotrebi.
      samo o tome sam pricao, da svima nama sutra bude pouzdanije da stignemo od A do B sigurno i bezbedno.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #63
        Brick,ljudi ce posle tvojih postova pomisliti da ce im se auta raspasti od prvog udesa.Ne moze se sve bas tako generalizovati,nije sve tako crno...
        ne znam sta ce ljudi pomisliti, brojke koje su stvarne ukazuju da je stanje pricilno jadno.
        Uvek je bilo i bice ofrlje uradjenih auta
        nema dileme, ali tih i takvih ofrlje nije uvek bilo dozvoljeno registrovati i koristiti. a tako treba da bude valjda i u nekoj buducnosti.
        te ofrlje uradjene na otpad, van saobracaja.
        Nedavno sam video Merca 124 kojem je bila odsecena prednja leva cetvrtka.Kad sam ga pogledao odozdo video sam da veci deo onog tunela iznad menjaca nije uopste zavaren
        eto, to si ti napisao. ne ja... a zaista postoji u praksi.
        Mogao bi ladno gurnuti ruku u procep!A covek ga kupio 15 dana ranije i ja mu to pokazujem,a on kao,ma ko ga j...
        Ko mu je kriv sto nije gledao sta kupuje
        u tome je veliko pitanje- sustina.
        njemu nije niko kriv, i sta ikoga ima da bude briga kako je i zasta potrosio pare sve dok takav auto nije u sabracaju. i ne moze da se registruje, ali, on ce drugima biti kriv, odnosno druge ce ostetiti, mozda i ubiti- samo je pitanje kada ce se taj auto raspasti i ugroziti druge.
        najtezi deo upotrebe auta je zaustaviti ga na vreme prema zelji vozaca na nacin koji pozeli.
        lupani auto, taj koji si opisao ne daje nikakve nade da ce to vozac moci s obzriom na stanje.
        a kada ne moze da upravlja svojom voljom ponasanjem vozila zna se rezultat- zaustavice ga prepreka bilo drugi auto, bandera, pesak, ili grupa dece na pesackom...
        posle se kajati je kasno, zivot se ne moze povratiti resetovanjem u prethodno stanje.
        ako tajko izgleda Mercedes, lako je pretpostaviti kako izgledaju drugi auti ne tako jake konstrukcije.
        nemam ja nista protiv da slupani-krpljeni auto neko vozika na svom rancu negde daleko od puta, ali imam da bude istih saobracajnih prava kao i ispravni auti sirom puteva.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • kilson
          Moderator
          • 09.10.2004
          • 3216
          • NoviBGD
          • AR 75 GT

          #64
          Brick, ono shta ja vidim je da konstantno spominjesh "brojke govore svoje". Jedina brojka koju si spomenuo je 18.000 koju opet dovodish u blisku vezu sa slupanim pa popravljenim automobilima iako sama statistika nije ishla toliko duboko - kao shto si opet sam naveo.

          Dakle: "Prosek ocena iz jednog predmeta u odeljenju od 30 uchenika je 4.36; koju ocenu ima Perica?"

          Znachi ja sada (npr) mogu pocheti prichati i propovedati ljudima kako ne bi trebali voziti rolere ili skateboard zbog cifre od 18.000 "stradalih"? Pazi i oni su uchesnici u saobracaju (!) jeste da statistika nije detaljno obradila taj segment uchesnika, ALI opet "cifre govore sve i svima su dostupne". Ma daaaj - "Vrzino kolo"...

          Cifra od 18.000 blage veze nema sa onime shto ti potencirash i shto bi voleo da jeste glavni uzrok, a glavni uzrok je u stvari, ne poshtovanje PS-a i ne prilagodjavanje vozhnje stanju na putevima, zatim tehnichka neispravnost u samom startu - ne vezana za havarisan prethodno ili ne, alkohol itd...

          Molim te, razlikujmo UZROK od POSLEDICE. Btw, kada se kazhe nastradao - znachi izgubio zhivot, koliko ja znam...

          Tema je neminovno zastranila i opterecuje subjektivno serviranom prichom (analizom statistike), ne znam - mozhda sam jedini koji to primecuje?
          Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #65
            I ja to primećujem od prvog vagona ali ne vredi. Naveo sam i broj poruka po stranici ali opet ne vredi. Kad se sve sabere ispadne da je sve moglo stati u jednu il idve poruke ali ovako je bolje, jedna trećina mišljenja po temi??

            For Brikmen... Pojenta svog mog pisanja a i drugih je da mi nismo glupi da živimo u švajcarskoj i da kupujemo slupano mada se i tamo kupuje. Znači učiš nas kako treba u Švici a mi živimo na mesecu.
            Drugo, nisi realan jer nema bar kod nas nikakovog dokaza ni statistike koliko je opasno sedeti u popravljenom autu. Ne verujem ni napolju da ima. Potrošačko društvo ima drugačije kriterijume jer može da ih ima, mi ne možemo da imamo te kriterijume.

            Treće ja radim sa kolima decenijama, nagledao sam se svega jer mi je to struka, siguran sam da znam mnogo više primera iz prakse polupanih kola koja se upotrebljavaju. Ne znam nikog da je nastradao a pogotovo ne zato što mu je bio pre slupan auto. Ali imam dosta poznanika pa i prijatelja koji su izleteli sa puta ili se sudarili zbog raznih razloga a nije jedan nije neispravan auto.

            Pre mnogo godina kad sam išao u Nemečku Golf je koštao 15 do 18000 maraka, od 5 do 8 plata. Plata je bila od 1500 do 3000 kako ko.
            Danas taj Golf košta 40000 evra, e turim ga na henis. A to je dobar deo zahvaljujući takvima kao ti koji prosto obožavaju da drugima daju pare jer je to trend za mase. ja nisam masa i nikad neću biti. Ako neću da poginem u kolima neću ni sesti u njih.

            Ne sumnjam da ćeš napisati traktat o ovome ali ima se vremena...
            Uzmi u obzir samo šta si već napisao pa nemoj da ponavljaš mada je treba to i pročitati.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              #66
              Au nadzornice, al ga ti pretera, pa ne kosta valjda novi gnoj toliko?!

              Nema smisla vise razvlaciti ovu temu, jer je izgubila svaki smisao!!! Ja sam svoje misljenje dao u postu na nekoj davnoj strani, a sada potvrdjujem, da sam siguran da je bilo koji noviji lupan auto iste klase sigurniji od starijeg a nelupanog!!!!! I uvek cu pre da kupim lupan (mada to do sada nisam radio-uzasno havarisani), a dobro uradjen (za moje pojmove), jer dobijam value for money!!!!

              Inace Brick, do zamora materijala dolazi i godinama u voznji, pa onda korozija, pa... ma hiljadu cuda...

              A sta mislis da probamo igru kukavice?! Zaletis se sa svojim Volvom, a ja sa Vectrom i tras... Ko bi bolje prosao?! Meni je Vectra bila kod limara za desno krilo...
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #67
                kada se kazhe nastradao - znachi izgubio zhivot, koliko ja znam
                koliko ja znam, nastradao podrazumeva svaku povredu, promenu zdravstvenog stanja koja zahteva lekarsku intervenciju.
                smrtno nastradao- znaci izgubio zivot.

                u medicinskui statistiku sto se saobracaja tice ulaze svi slucajevi stradanja, bilo da je izgubljen zivot bilo teza privremena povreda bilo trajni invaliditet.

                rekoh, brojka od 18000 je zbir jer se kod ne sprovodi razdvajanje po uzrocima dovoljno pedantno da bi se tacno znalo zasto se neka nesreca dogodila. niti iko to detaljnije postavlja kao pitanje.
                zadovoljava se nekom opstom konstatacijom, recimo auto bio tegnicki neispravan a bez navodjenja konkretno cega i u kom obimu.
                ako je u svetu iz analiza tih istih automobila i istih nesreca ( a sto u svemu odgovara i nasim uslovima saobracaja) dokazano da totalno havarisana pa krpljena vozila imaju adekvatno ucesce sa tezim posledicama po bezbednost putnika ne vidim kako bi to ustanovljeno pravilo bilo nevazece kod nas. zbog geografije ?

                to sto mi jos nismo svesni i tog razloga kao validnog za statisticko sakupljanje i analizu zvanicnih sluzbi ne znaci da ne postoji kao stvarni uzrok _nekog_ broja nezgoda.

                koliko god to _nekog_ bilo taj faktor je nesto na sta se moze uticati adekvatnom prevencijom.

                to je bila moja poenta, olako zanemarivanje faktora koji utice (svuda oko nas tako pokazuju analize u raznim zemljama) na povecanje ili smanjenje broja provredjenih, invalida, poginulih.

                ako je samo 5% moguce smanjiti ucesce tog rizika koji daje ishod u povredjenom/umrlom/ nastradalom, vredno je truda prema mom misljenju baviti se temom.

                onih 18.000 nije odjednom nastalo, zbir malih sitnih razloga svaki sa svojim setom uzroka koji su mozda mogli da preventivno sprece posledice u tom obimu.

                to sto ti trazis od mene, tacnu raspodelu onih 18k ne mogu da ti ponudim. koliko znam, tako nesto kod nas jos nije akteelno, a ni tih 18k ljudi koliko vidim jos ne izaziva posebnu reakciju kod ljudi. nesto kao, eto tako mora..

                sama brojka i nije bitna, vaznije je da li moze da se smanji i eventualno dovede u nivo kakav je u evropskim zemljama. raznim metodama prevencije.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #68
                  Meni je Vectra bila kod limara za desno krilo
                  vec sam napisao, ali nije zgoreg ponovo.

                  krilo nije noseci element karoserije, obicno ukrasno parce.
                  sto se bezbednosnih osobina auta tice moze da bude i od papira ili da ga nema, efektivno ono ne cuva glavu.

                  osteceno krilo nije ono sto spada u totalnu stetu ni na zapadu a ni ovde.

                  pricamo o mnogo ozbiljnijim ostecenjima, nosecih delova karoserije koji se krpare umesto da se menjaju novima- poput kosa koji nosi amortizere i vesanje, ili zguzvanog krova npr.

                  nisam rekao da je svaki udaren auto odmah totalna steta, postoji kriterijum u Evropi. kod nas se zatvaraju oci, i moze sve, bukvalno sve da se registruje u ma kakvom stanju _nbosecih_ glavnih delova karoserije.

                  kao sto si rekao i korozija je sastavni deo procene auta, takodje korodiran auto (vitalni delovi karoserije) se otpisuje i ide na otpad. naravno u Evropi, ne i kod nas.

                  stvar je dioptrije, mozemo mi da ustanovimo neke nase leve standarde za bilo koju oblast, samo onda nemamo razloga da ocekujemo zivot na nacin kompatibilan sa evropskim standardima.
                  nisu ti standardi Evrope pali sa neba tek tako, treba se puno pomuciti upornim svakodnevnim aktivnostima da bi nastale posledice bile ono sto nam je zelja.
                  ako nam je zelja, valjda.

                  mislim evropski nacin zivota.
                  da moze i bez toga nekako, osetili smo tokom 90tih, taj zivot van bilokakvih standarda moderne civilizacije.

                  izbor je na nama pojedinacno i kolektivno.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #69
                    nisi realan jer nema bar kod nas nikakovog dokaza ni statistike koliko je opasno sedeti u popravljenom autu. Ne verujem ni napolju da ima
                    kod nas nema dokaza, tu si u pravu. kod nas se ne zna ni koliko automobila postoji u posedu gradjana jer nisu bas svi obuhvaceni statistikom.
                    ne zna se ni mnogo sto sta drugo. takvi smo kakvi smo.

                    napolju su malo odmakli vise od nas u razvoju, pa gle cuda i znaju i takve stvari i vode brigu o detaljima.

                    ne teram ja niti ucim nikoga kako je u Svajcarksoj, kazem da ovo kod nas stanje nije nesto bogom dano i nepromenljivo. i da smo mi ti koji cemo se zadovoljiti da tako mora i tacka, ili cemo poceti da razmisljamo kako da ga promenimo nabolje.
                    stvar je izbora da li cemo se praviti da to nema nikave veze sa nama u ovoj zemlji i da je to tudja briga /interes ili cemo poceti i da planiramo malo dalje u buducnost i sebi oblikujemo uslove zivota koji ce poboljsati opsti standard. svima nama.

                    Potrošačko društvo ima drugačije kriterijume jer može da ih ima, mi ne možemo da imamo te kriterijume
                    mi smo sada usli, ili ulazimo, u to potrosacko drustvo. mi smo odabrali (jesmo li ?) da prihvatimo standarde koji vaze u Evropi i opste zapadnom sistemu poimanja tih kriterijuma.
                    ako jesmo usli u taj proces, ti kriterijumi ce vaziti i kod nas sa ili bez nasih zelja i pitanja mozemo li- samo je pitanje vremena obaveznosti aktiviranja tih kriterijuma.

                    Ne znam nikog da je nastradao a pogotovo ne zato što mu je bio pre slupan auto.
                    i... hoces da kazes da je to zakonitost ?
                    ja znam, moji prijatelji takodje znaju. mozda hoces da kazes da je to izmisljeno, nemoguce...
                    nesrece se dogadjaju, bilo ranije i bice i dalje razlozi su razni i posledice razne.
                    ono sto se jeste promenilo tokom decenija je verovatnoca i stepen rizika nastanka odredjenih posledica te i takve nesrece.

                    i da to zavisi prevashodno od tipa i stanja vozila. a to ukljucuje i faktor novi, polovni, ranije totalno havarisan ili bez totalke, itd.

                    A to je dobar deo zahvaljujući takvima kao ti koji prosto obožavaju da drugima daju pare jer je to trend za mase. ja nisam masa i nikad neću biti.
                    tvoja dioptrija, tvoj izbor.
                    cinjenice ukazuju da te mase manje stradaju u saobracaju i da se broj poginulih u Evropi smanjuje a posledice nesreca manjeg obima.
                    taj trend je nesto sto se smatra dostignucem evroskih standarda u saobracaju.

                    ako tebe ne interesuje povecanje sigurnosti putnika dok se voze autom kao sto interesuje te mase sirom Evrope ok, postoji izbor mada i tvoj izbor je takodje ogranicen da si negde u Evropi.
                    ma kakav da si majstor, ma koliko da si dobar hocu reci, jednom totalno havarisan auto vise ne moze u saobracaj po sili zakona.

                    Ende. nema diskusije, prosto ne moze da se popravlja, registruje, vozi sve i da ti hoces, zelis da rizikujes ili si eto van te mase. ( u EU naravno ne ovde).

                    svi smo mi deo mase, hteli ili ne.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Miljan3
                      CBC Veteran
                      • 10.12.2005
                      • 156
                      • under my car

                      #70
                      ma kakav da si majstor, ma koliko da si dobar hocu reci, jednom totalno havarisan auto vise ne moze u saobracaj po sili zakona.
                      Ende. nema diskusije, prosto ne moze da se popravlja, registruje, vozi sve i da ti hoces, zelis da rizikujes ili si eto van te mase. ( u EU naravno ne ovde).
                      svi smo mi deo mase, hteli ili ne.
                      Samo ovde da odgovorim sto se tice USA ti mozes kupit slupan auto na otpadu i popravis ga i otjeraj u servis oni ga pregledaju i mozes ga vozit i registrovat i sve ko normalno auto,ali kad ga prodajes nemozes dobit dosta para(mislim nemozes dobit kosto bi dobio da to auto nikad nije udarano)
                      05' GSX-R 750(yosh,K&N,PCIII...)
                      03' inf. G35-Greddy TT narucen
                      95' M3 turbo-Prodat
                      97' M3-4 vrata automatik
                      95 M3 PTG widebody(3.2 masina +vortech supercharger)

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #71
                        Ajd da pokvarim prosek Za sad a je lapolapo...

                        Citat:
                        Potrošačko društvo ima drugačije kriterijume jer može da ih ima, mi ne možemo da imamo te kriterijume

                        mi smo sada usli, ili ulazimo, u to potrosacko drustvo. mi smo odabrali (jesmo li ?) da prihvatimo standarde koji vaze u Evropi i opste zapadnom sistemu poimanja tih kriterijuma.
                        ako jesmo usli u taj proces, ti kriterijumi ce vaziti i kod nas sa ili bez nasih zelja i pitanja mozemo li- samo je pitanje vremena obaveznosti aktiviranja tih kriterijuma.
                        Ja se iskreno nadam da će se to društvo EU raspasti pre nego mi udjemo u njega i postanemo roblje veće nego sada.


                        tvoja dioptrija, tvoj izbor.
                        cinjenice ukazuju da te mase manje stradaju u saobracaju i da se broj poginulih u Evropi smanjuje a posledice nesreca manjeg obima.
                        taj trend je nesto sto se smatra dostignucem evroskih standarda u saobracaju
                        Znači nije tamo smanjena smrtnost il inesrećnost zato št oimaju kaznenu politiuku boli glava, što imaj ukamere na svakom ćošku, što imaju standard da voze aute novije od 18 godina, što imaju bolje saobraćajnice signalizaciju i miliciju itd...
                        Glavni uzrok je što ne voze slupana kola

                        Mislim dosta za prosek 11:5
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Miljan3
                          CBC Veteran
                          • 10.12.2005
                          • 156
                          • under my car

                          #72
                          To sam ja reko isto prije nekoliko postova gore,glavni razozi sto se kod nas gine su nepostovanje saobracajni propisa(slaba policija,svak zna iako brzo vozi izvucese)onda stara auta,slabo se odrzavaju i vecina ih je bila slaba kad su napravljena sto se tice sigurnosti(fico,peglica,zastava)Vamo u drugim zemljama barem u USA ako pokusas da podmitis policajca odma te spreme u zatvor koju godinu,te u vecini drzava ako dobijes vise od 3 kazne za brzu voznju suspenduju ti vozcku(ili placaj advokate ako mozes)i onda imaju kamere i policije na svakom cosku.Tako da vecina postuje propise a ako neces ima da se naplacas ili neces imat vozacke.Eto sto se negine ima i vamo auta krseva truli sjebani,izudarani ali narod vozi koliko toliko po propisima.
                          Kad nesto skontam za 2004 godinu otislomije preko 6-7000$ dolara sto sam naplaco sudovima i advokatu dabimi osto cist rekord , i to su sve bili bezveze tiketi brza voznja,preglasan auspuh,nepravilno koristenje trake...Nikad nisam imo nikakav sudar niti ista
                          To je samo primjer da vidite kakvi su zkoni ovuda
                          05' GSX-R 750(yosh,K&N,PCIII...)
                          03' inf. G35-Greddy TT narucen
                          95' M3 turbo-Prodat
                          97' M3-4 vrata automatik
                          95 M3 PTG widebody(3.2 masina +vortech supercharger)

                          Comment

                          • Eon
                            Moderator
                            • 10.03.2005
                            • 4225
                            • Beograd-NBG-44
                            • Superb 2.0 4x4 DSG

                            #73
                            I zajedno smo ipak dosli do zakljucka....

                            Postoje mnogi faktori koji god nas uticu na povecan broj nesreca u saobracaju, a to znaci i da su totalno havarisani automobili jedan od tih faktora, ali ne i jedini...

                            U Svajcarskoj na tehnickom pregledu NIKAKO ne moze da prodje auto sa tackom rdje, cak i na ukrasnom elementu..., sto je mnogo bitna stavka, ali izgleda njima.
                            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                            Comment

                            Working...
                            X