Da li kupiti lupan auto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    Ocigledno je da je na autu bilo steceno krilo, branik i far
    to su (osim branika) ukrasni elementi i nemaju nikakve veze sa onim sto se podrazumeva pod "sasijom" odnosno samonosecom karoserijom sa potrebnim ukrucenjima.
    krila su na autu manje bitna za sigurnost od vetrobranskog stakla recimo koje je noseci, gradivni element karoserije cvrsto lepljeno i povezano u strukturu koja trpi sile pri sudaru. isto i poklopac motora, gepeka...mogu da se skinu i auto se nece promeniti strukturno.
    ali krov i pod su 2 veoma bitna elementa kutije koja cini karoseriju samonosecom. ako je doslo do guzvanja makar minimalnog poda, krova ili puklo prednje ili zadnje vetrobransko staklo taj auto je gotov- zavrsio karijeru i otpisuje se kao totalna steta.
    pustanje takvog auta u dalji promet/trgovinu a kamoli u saobracaj je krivicno delo bez obzira sta trgovci pricaju naivnim kupcima kako su ga kao popravili.
    naravno ne kod nas, gde je pravni sistem tek u zacetku a zakoni (i primena) jos na niovu kamenog doba u vecini oblasti..pa tako i u oblasti saobracaja i osiguranja.
    nisu takvi slupani automobili zabranjeni zakonom za dalju upotrebu u razvijenim zemljama tek tako iz hira- jeftinije je baciti slupan auto nego kasnije dozivotno izdrzavati invalida iz saobracajke ili smrtni slucaj i posledicne visoke troskove tokom decenija (nema novostvorene vrednosti i drustvenog proizvoda od mrtve osobe dugi niz decenija...umanjen razvoj ...nizi opsti standard stanovnistva).
    troskovi saobracajki su jako visoki, uporedjuju se sa ratnim po posledicama u smislu dugorocnosti i cene kostanja.
    a mi smo naravno prebogati pa nas te pare i ne zanimaju, mozemo kao do sada da se razbacujemo resursima i materijalnim i ljudskim.
    Srbija je u vrhu po broju poginulih i postradalih u nesrecama prema kolicini saobracaja. i svako od nas je potencijalna meta i potencijalno zrtva saobracjanog haosa.
    statistika je neumoljiva, nesrece se zaista dogadajaju, ljudi zaista umiru, i zaista su brojke tuzne i strasno opominju (ili ne, kako ko vec prihvata i tumaci brojke i njihovu poruku).
    pitanje bi moglo da bude i zasto smo mi neki nadrealni ljudi pa nam ne odgovara ono sto odgovara celom modernom svetu a to je zabrana polupanih automobila jer je sveukupno jeftinije za sve nas. pa i za pojedince koji bi da ih kupe na osnovu izgleda.
    naravno, postoji kriterijum sta je slupani auto i totalna steta a sta nije i moze dalje da se popravi i koristi.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      istvarno misliš da se skiraju za narod? Neke države to sebi mogu da dozvole,
      da, drzave se sekiraju kako da sto vise i sto duze naplacuju porez od naroda. a to nece moci kada osoba pogine ili postane invalid.
      te drzave koje sebi mogu da dozvole da planiraju malo dalje nego od noci do jutra eto mogu da postanu i ostanu bogate.
      Čitajući svakodnevno tvoje poruke o standardima i raznoraznim normama i merilima ja se stvarno pitam kako je čovečanstvo uopšte preživelo do sada. Po tebi smo mi svi davno mrtvi
      lepo je da se pitas, ako se osvrnes malo dalje od naseg plota mozes se iznenaditi kako je covecanstvo prilicno odmaklo u kvalitetu zivota, u opstim drustvenim blagodetima i razvoju.
      a mozes i da vidis gde smo mi u poredjenju sa tim svetom oko nas, i koliko smo na samrti.
      Da li je u NS neki drugi narod ne znam ali počinujem da se pitam...
      mozda u tom tvom svetu koji opazas ne postoje saobracajne nesrece sa tragicnim posledicama, nena tv-a, novina, vesti, statistike, nema onih strasnih spomenika tako vidljivih duz Ibarske magistrale kao ocitog primera.
      za narod ne verujem da postoji dilema o drugom narodu ali imamo razlicitu dioptriju ocito sta zelimo da (ne)vidimo od dogadjaja oko nas...
      a da nam je sve super, crtaju na tarabi svaki dan drzavni mediji, idila..
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #18
        istvarno misliš da se skiraju za narod? Neke države to sebi mogu da dozvole,
        da, drzave se sekiraju kako da sto vise i sto duze naplacuju porez od naroda. a to nece moci kada osoba pogine ili postane invalid.
        te drzave koje sebi mogu da dozvole da planiraju malo dalje nego od noci do jutra eto mogu da postanu i ostanu bogate.
        Pa niije sve u tome pojenta, naplaćuju se i proteze i to jako dobro, i sanduci ali oni pravi a i opremu mora neko da prodaje, ili grobare stimulišu (dotiraju) jer nemaju posla?
        Zašto su one bogate a mi siromašni ili one još malo dalje od nas, spada u politiku a to nije za ovaj forum. Ne skreći sa teme.
        lepo je da se pitas, ako se osvrnes malo dalje od naseg plota mozes se iznenaditi kako je covecanstvo prilicno odmaklo u kvalitetu zivota, u opstim drustvenim blagodetima i razvoju.
        a mozes i da vidis gde smo mi u poredjenju sa tim svetom oko nas, i koliko smo na samrti
        Čovečanstvo je odmaklo ali gde, tebe zanima tehnokratija mene ne. Lepo je biti deo društva gde je sve idealno, samo ne znam gde je to. I ovaj odgovor spada u politiku.
        mozda u tom tvom svetu koji opazas ne postoje saobracajne nesrece sa tragicnim posledicama, nena tv-a, novina, vesti, statistike, nema onih strasnih spomenika tako vidljivih duz Ibarske magistrale kao ocitog primera.
        Novine čitam ako je neka gola teta u njima pa primetim kad palim vatru sa njima. Negde gore si napomenuo da je isti qac kupiti slupano papopravljeno ili zastavu floridu itd... Kao oba su kante ili sanduci kako si rekao.
        Slažem se delimično, najbolji proizvod zastave je daleko gori od bilo kog popravljenog stranog auta pod uslovom da je popravljen da ne vuče u stranu i tako to.
        Stotinama godina su se ovim drumovima vozila samo kola poput zastave, lade, pezejca, tristaća, peglice, fiće legende, škode 1000 malih briga, zaporošca, trabanta, i sličnih izuma da ne ideš peške po kiši.
        Da te opet pitam, kako smo mi to preživeli ili je ibarska ćele kula?
        Kao sad svi dobiju nove majbahe i nema više sudara.... Idilaaaa...
        za narod ne verujem da postoji dilema o drugom narodu ali imamo razlicitu dioptriju ocito sta zelimo da (ne)vidimo od dogadjaja oko nas...
        Eto i da se u nečemu složimo.
        a da nam je sve super, crtaju na tarabi svaki dan drzavni mediji, idila
        I kakve sad ovo ima veze sa automobilima???
        Da ne bude monotono....
        Kako piroćanac rani pačiće preko zime??
        Baci gunj na zemlju istavi im zelene cvikere.
        gunj = krznena bundica, prsluk
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • nikolapanic
          CBC Senator XXL
          • 16.10.2005
          • 657
          • Petrovac

          #19
          Ha HA HA,strava vic!
          Samo te slusam i pitam se dokle ces?

          Comment

          • zoranbg
            CBC Senator XXL
            • 23.03.2005
            • 4098
            • Rooster's Hill , Beog
            • Grande Punto 1.2

            #20
            "Kao sad svi dobiju nove majbahe i nema više sudara.... Idilaaaa.."



            PS: meni kad bi dali Majbaha,odama bi ga prodo....koji ce mi Q.
            a za pare koje dobijem bi dzabalebario intezivno sledecih 10 god
            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

            Comment

            • Wiz
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 3104
              • Nish

              #21
              Popravljanje limarije automobila sam gledao celog zivota,njalakse je spojiti 2 iz jednog,najteze je popravljati tumbane,ali i to se da,udarad samo u jedan deo auta je uvek laksi za popravku i treba uzimati takav auto,auto kome je posao patosmoze se napraviti ali bolje je izbegavati takav,slicno je i sa onim kome je posao krov,kako sam i vozio takve automobile,cak i neke gde je bilo jacih havarija,a bili su popravljeni zaista kvalitetno,kako za mene tako i za druge nisam primetio nijednu od tih negativnih stvari na krace vreme posedovanja,cak sam u jednom od njih i ja ponovo doziveo malecni sudar,pri 60km udarad u drugi auto i to nisam bio vezan,rezultat,malo sam uganuo palac,a auto sam odvezao kuci na tockovima (Citroen XM) povoljno kod havarisanih auta je bilo to sto su kupovani sa vrlo malom kilometrazom od 17000km do 100000km i svi za koje znam se i dan danas voze,recimo kadett iz 91 koji je bio kuppljen 96 sa 27000km sada na satu ima oko 300 000 km skoro sam ga ponovo vozio znaci tako popravljen izgurao je jos 270 000km do sada,Daihatshu applause sa jakim bocnim udarcem u stranu,kupljen sa 17000km sada na satu preko 200 000km i dalje odlicno sluzi,e vec popravke kod raznih sustera tj razne brljotine koje neki nazivaju majstorijom nebih komentarisao,znaci uzeti malo havarisano moze ,malo vise da ako je jeftino malo preslo i ima ko da ga popravi a da se isplati,novo je novo a ovo ostalo kompromisi besparice

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #22
                Posebno je vazno da je dzabalebarenje intenzivno

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  auto sam odvezao kuci na tockovima (Citroen XM
                  a to je bese auto sa sasijom kao kod kamiona i ne potpada u kategoriju ostalih putnickih automobila sa samonosecom karoserijom o kojoj se pricalo ??
                  ja sam i rekao vecina auta, ima i izuzetaka gde popravka nije abnormalno skupa za dovodjenje u fabricko stanje pre karambola.
                  gledao sam vise razlicitih oficijelnih testova ADAC, Dekra-e takvih nekada slupanih pa popravljanih automobila i rezultate sa merenja pri ponovnom sudaru.
                  ono sto je prikazano u svemu ukazuje i pokazuje merenjima da su vec prethodno lupani auti ispod granice minimuma sigurnosti za putnike.
                  a radi se o autima popravljanim u Nemackoj, kako li je ovde gde niko ne kontrolise po kojim normama se popravlja tek mogu da zamislim.
                  pri sudaru se oslobadjaju enormno velike sile, nesto sto se ne moze osetiti u obicnoj svakodnevnoj voznji. a samo taj jedan jedini put kada karoserija ne zastiti putnike je dovoljno da cela ta popravka izgubi svaki smisao.
                  naravno ako je cilj zivot i sigurnost putnika vazniji od cilja jeftine popravke/nabavke/voznje.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    Zašto su one bogate a mi siromašni ili one još malo dalje od nas, spada u politiku a to nije za ovaj forum. Ne skreći sa teme.
                    ti si uveo tu politiku u temu, ja te samo pratim.
                    planiranje zasto, kako i kada ce se nesto dogoditi jeste politika doduse saobracajna...i dierktno vezana za automobile.
                    Lepo je biti deo društva gde je sve idealno, samo ne znam gde je to. I ovaj odgovor spada u politiku
                    ode ti u politicare
                    pa svakako je jedna Svedska blize idealu uredjenog drustva od jedne Srbije...tako da eto ja znam gde i bez uvlacenja velike politike i filozofije.
                    valjda je bolje kada se manje gine u saobracaju koji je uredjen nego obrnuto...mada opet ces da kazes politika je to.
                    razlicita dioptrija
                    Negde gore si napomenuo da je isti qac kupiti slupano papopravljeno ili zastavu floridu itd... Kao oba su kante ili sanduci kako si rekao.
                    ajde jos jednom polagano procitaj, nisi dobro pogodio.
                    Stotinama godina su se ovim drumovima vozila samo kola poput zastave, lade, pezejca, tristaća, peglice, fiće legende, škode 1000 malih briga, zaporošca, trabanta, i sličnih izuma da ne ideš peške po kiši.
                    Da te opet pitam, kako smo mi to preživeli ili je ibarska ćele kula?
                    jel se ti to zezas sa onolikim poginulima, kojih je vise nego u svim ratovima i prirodnim katastrofama zajedno na ovim prostorima ?
                    i uzor su ti automobili kao nesto cemu tezi moderan svet, h
                    Kao sad svi dobiju nove majbahe i nema više sudara.... Idilaaaa...
                    dovoljno je i Punto da se ublazi masakr na srpskim putevima... ili se mozda ne veruje da se mnogo manje gine u ostatku Evrope nego kod nas.
                    cccc, a ja mislio da suve brojke dovoljno sve govore.
                    a i to sto kazes, zatvore se oci za ostatak sveta koji ide dalje i milina..nirvana.
                    ah da opet ce da se kaze ma sve je politika.
                    steta sto to ne cuju one stotine hiljada do sada kod nas na neki nacin zrtava saobracaja...njima nije tako svejedno.
                    .....da ne bude price naprazno, zvanicno u Srbiji godisnje strada oko 18.000 ljudi u proseku u saobracaju (na neki nacin kao ucesnik).
                    __________
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • kilson
                      Moderator
                      • 09.10.2004
                      • 3216
                      • NoviBGD
                      • AR 75 GT

                      #25
                      Mislim da ta cifra od 18.000 nije toliko povezana sa momentom "mrtvachkog sanduka" koliko sa nekulturnom vozhnjom i ne poshtovanjem saobracajnih propisa, kako peshaka tako i vozacha.

                      Ako cemo uopshteno posmatrati, svako vozilo je "mrtvachki sanduk" bez obzira bilo lupano ili ne, a strogo vezano za poznavanje granica sposobnosti samog vozacha.

                      Da ne shirim prichu, svi znamo koliko raznovrsnih faktora utiche na bezbednost, a da se razumemo - mislim da havarisan, potom sredjen automobil najmanje ima udela u tome, podrazumevajuci da je proshao regularan tehnichki pregled i naravno da auto nije spajan kanapom i selotejpom.

                      Kad smo kod statistike, svi znamo (zlo)upotrebnu vrednost iste, nismo deca, te daj neke ozbiljnije i detaljnije podatke kako bi diskusija ipak dobila na tezhini i sama tvrdnja o "mrtvachkim sanducima" bila makar malo blizha tvojoj tvrdnji... Npr; koliki je procenat smrtnosti u prevoznim sredstvima koja su prethodno vec imala ozbiljnija oshtecena?

                      Druga stvar vezana za statistiku, rachunaj period "zamrzavanja" saobracaja za vreme ne milih dogadjaja kod nas, te i odmrzavanje i ekspanziju vozacha koji su spavali "zimski san", '99-'00. ferkvencija saobracaja je bila sigurno nekih 60-70% manja nego li sada.

                      Poenta, kao i na pochetku, tako i na kraju 18.000 i popravljeni lupani automobili nemaju veze sa vezom. Hocu reci imaju, celih nekih 1-2% veze.

                      Nadam se da ostajemo na temi i napominjem da ovaj thread nadgleda osim mene, josh par moderatora, a pre svega zbog uchestalog off-ovanja u ovom delu foruma. Ovaj thread NIPOSHTO nece biti zakljuchavan, ali ce svaki OFF uredno i veoma efektno, "bez koske" zavrshiti u kanti za djubre!
                      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        #26
                        Brick>> Neko mi ukrao sasiju sa XM-a!!! Nema je ostavio sam auto na placu i evo danas kad sam gledao nema je.

                        P.S. Brick NHF nisam odoleo ali XM nema sasiju ima prednje sanke i to je sve.

                        Inace imao sam 1.8d escort vise godina. Uzeo sam ga iako sam bio skeptican jer je udaran. Medjutim popravljan je u nemackoj odakle sam ga uvezao i ispostavio se kao odlican auto. Ni jednog trenutka nisam uocio ni jednu nepravilnost (gume, kocenje...).

                        Znaci ako je dobro popravljan onda mi je svejedno jos mora da je i cena dobra naravno.
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #27
                          Originally posted by brick
                          auto sam odvezao kuci na tockovima (Citroen XM
                          a to je bese auto sa sasijom kao kod kamiona i ne potpada u kategoriju ostalih putnickih automobila sa samonosecom karoserijom o kojoj se pricalo ??
                          naravno ako je cilj zivot i sigurnost putnika vazniji od cilja jeftine popravke/nabavke/voznje.
                          XM ima polušasiju, stariji Citroeni su imali šasiju, ali to je vrongetina, oni su bilo gori za popravku, kad se šasija iskrivi teško se izvlači na meru. Danas znatno lakše nego pre.
                          Šta kaže Adac za letenje avionom, jel su pravili kraš testove?
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #28
                            Imam ja vremena
                            ode ti u politicare
                            Ajd sad, nećemo se vredjati
                            pa svakako je jedna Svedska blize idealu uredjenog drustva od jedne Srbije...tako da eto ja znam gde i bez uvlacenja velike politike i filozofije.
                            valjda je bolje kada se manje gine u saobracaju koji je uredjen nego obrnuto...mada opet ces da kazes politika je to.
                            razlicita dioptrija
                            Misim, čovek je pitao pitanje.. a pitanje je glasilo jel vredi kupiti slupan pa popravljen auto. Ša me gabri za Švedsku?
                            Misliš lakše je kad se gine u uredjenom saobraćaju?
                            Moja je +2...
                            [quote:38m1us00]Stotinama godina su se ovim drumovima vozila samo kola poput zastave, lade, pezejca, tristaća, peglice, fiće legende, škode 1000 malih briga, zaporošca, trabanta, i sličnih izuma da ne ideš peške po kiši.
                            Da te opet pitam, kako smo mi to preživeli ili je ibarska ćele kula?
                            jel se ti to zezas sa onolikim poginulima, kojih je vise nego u svim ratovima i prirodnim katastrofama zajedno na ovim prostorima ?
                            i uzor su ti automobili kao nesto cemu tezi moderan svet, h [/quote:38m1us00]Ne zezam se ni sa posekotinom prsta a kamoli sa poginulima, ali ih ni ne koristim rekao bih senzacionalističkim člancima ali nisi novinar.
                            Nisam razumeo ovo za utomobile ali ako misliš da mi je to uzor, nije. Samo sam nabrojao najčešć automobile koji su se kretali ovim drumovima dobar niz godina a ima ih i danas mnogo samo ti ne vidiš dalje od zapada. Mnogi od tih automobila su bili lupani, neki manje, neki više. Svi su bili popravljenji sem onih preko kojih je prešao šleper pa su bilo malo pljosnati. A zamisli, takvog sam jednog kupio na licitaciji u Mitrovici, ostao čitav blok, opet se nije bacio skroz
                            Adac, ma ko je taj adac uopšte??
                            dovoljno je i Punto da se ublazi masakr na srpskim putevima... ili se mozda ne veruje da se mnogo manje gine u ostatku Evrope nego kod nas.
                            cccc, a ja mislio da suve brojke dovoljno sve govore.
                            a i to sto kazes, zatvore se oci za ostatak sveta koji ide dalje i milina..nirvana.
                            Vešt si, vešt, ali imperija uzvraća udarac...
                            Mislim opet avarisano ili ne... Ali zar je Punto rešenje svih nedaća a nije majbah, e bio sam u zabludi. Meni se čini da brojke ne govore baš sve, ima tu nešto drugo.Dobro da revidiram stav kad bi imali svi Punta nema 18.000 lakše ili teže oštećenih, nego 17980... Ako bi izbacili sva kola koja se opale sa 40 na sat, uvedemo nešto kao fisklana kasa pa meri udarac, onda bi bilo 17900..
                            ....da ne bude price naprazno, zvanicno u Srbiji godisnje strada oko 18.000 ljudi u proseku u saobracaju (na neki nacin kao ucesnik).
                            Svega toga ne bi bilo da je perica na vreme otišao u policiju i zabranio lupane automobile.
                            Ma jasam ubedjen da ti imaš akcije od Zastave??
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #29
                              Pošto vidim da koleza Kilaz polako delje buzdovan, ja ću moje poruke obrisati kad se repetira
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • Car
                                CBC Senator XXL
                                • 07.07.2005
                                • 900
                                • Beograd

                                #30
                                Originally posted by djukic
                                Brick>> Neko mi ukrao sasiju sa XM-a!!! Nema je ostavio sam auto na placu i evo danas kad sam gledao nema je.

                                P.S. Brick NHF nisam odoleo ali XM nema sasiju ima prednje sanke i to je sve.

                                Inace imao sam 1.8d escort vise godina. Uzeo sam ga iako sam bio skeptican jer je udaran. Medjutim popravljan je u nemackoj odakle sam ga uvezao i ispostavio se kao odlican auto. Ni jednog trenutka nisam uocio ni jednu nepravilnost (gume, kocenje...).

                                Znaci ako je dobro popravljan onda mi je svejedno jos mora da je i cena dobra naravno.
                                Koliko ja vidim, brick nije ni dovodio u pitanje to povrsno uocavanje nepravilnosti jer sve to uglavnom na oko izgleda ok, ali da jednom dodje taj kriticni trenutak onda bi se tek videlo na kom nivou bezbednosti je popravljan auto.
                                A ti sa escortom onda nisi ni imao priliku da isprobas da li je dobro popravljen, sto je dobro naravno..

                                Comment

                                Working...
                                X