riva ili samara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    to što se te bi ne svijda i ne bi zvao autom, je nekada bio automobil godine u izboru novinara Evrope.
    ujedno to je i ubedljivo najprodavaniji ikada model jednog automobila u svetu.
    prodato je više tih klasi?nih Lada i od Bube i od Korole i Forda T, bilo koga a i danas se još prodaje.

    btw, nikada nije postojala Riva karavan ve? samo limuzina.
    Riva je model 2017, odnosno 2103 (specijalka).

    karavan je obi?an model Standard oznake 2102 odnosno 2104.

    iz opisa ponašanja tebi je zapao neki neispravni primerak, u ono doba kada je predstavljena kao novitet Lada je bila skoro pa avangardni auto u mnogim tehni?kim detaljima, uz robusnost i izdržljivost koja je dokazana kroz praksu širom planete.

    naravno to nije luskuzni auto, konstruisan je pre skoro 50 godina pa i to treba imati u vidu pri poredjenju.

    u 70tim je Lada Specijal bio jedan od best buy automobila u Evropi, i prodavao se izmedju ostaloga i u zapadnoj Evropi uklju?ivo i Nema?ku sa vrlo solidnim prodajnim brojkama.

    danas, naravno kao i mnogi modeli iz onoga vremena su pravi oldtimeri, ili muzejski zastareli prema današnjim normama
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Hermes
      CBC Senator XXL
      • 14.02.2006
      • 1306
      • https://t.me/pump_upp
      • bemve

      #32
      Originally posted by brick
      ujedno to je i ubedljivo najprodavaniji ikada model jednog automobila u svetu.
      prodato je više tih klasi?nih Lada i od Bube i od Korole i Forda T, bilo koga a i danas se još prodaje.

      Aj pojasni malo ovo, da ne bude da nisam lepo razumeo, pa da se bunim za dzabe
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • g60
        CBC Senator XXL
        • 20.10.2006
        • 1011
        • Vrachar je majka ;)

        #33
        Hteo je covek da kaze: " nas i rusa 300 miliona"

        Ovi sto su ocenjivali ladojku za auto godine nisu seli za njen volan pa da vide sta je teska muka! U poredjenju sa njom kod bube i forda iz tog doba volan kao da ima ugradjen servo!

        Sa volanom nije ni samara nista bolja... Namazem se ispod mishke i vozim
        Plasirao sam novi parfem... After Lada
        Pozz

        Comment

        • novice
          CBC Član
          • 22.11.2006
          • 51
          • Beograd

          #34
          Originally posted by brick
          btw, nikada nije postojala Riva karavan ve? samo limuzina.
          Riva je model 2017, odnosno 2103 (specijalka).
          karavan je obi?an model Standard oznake 2102 odnosno 2104.
          Ne baratam dobro oznakama, ali nadam se da ovde prica o ladama koje su se kod nas prodavale 80-tih i 90-tih (sigurno nisu konstruisane pre 50 godina) a ne o specijalkama i standardima iz 70-tih. Za mene od ovih novijih postoje dva tipa: riva(sa hromiranom maskom) i standard (bez takve maske). U firmi smo imali takva vozila, i rive i standrde i karavane. Ne secam se tacno ali mislim da su razlike bile sto je u rivi npr postojao sat, nje imala motor od 1300 vec samo 1500 i posle 1700, malo drugaciji volan.Karavani su bili standard tipa, imali smo ih tri komada i svi su se istovetno ponasali: voznja auto putem,pogotovu po vlaznom vremenu bila je napeto iskustvo jer su ga udubljenja od kamiona u desnoj traci strasno bacala levo desno (a moralo se voziti desnom trakom jer te Lade nisu isle preko 130 km/h). Po snegu je bilo vrlo zanimljivo, dok je gepek pun sve nekako ide ali bez tereta pozadi...U mestu si mogao da ih motas samo sa dve ruke, znaci o-ruk sistem.Opet sa druge strane, bile su relativno pouzdane, sem par blokiranja kocnica i nekoliko prokuvavanja ne secam se drugih problema.
          Ne znam, presao sam ovim ladama desetak hiljada km i ostale su mi u secanju kao nesto najgore sto sam u zivotu vozio (ficu sam davno vozio mozda je bio gori al se zaboravilo ). Nasuprot tome, Samaru pamtim kao prijatno iskustvo, tih par desetina hiljada km su mi ostali u lepom secanju)

          Comment

          • markovisacki
            CBC Član
            • 14.07.2006
            • 53
            • Vrsac

            #35
            "Novice",
            mislim da nisi u pravu. Moguce ja da si stvarno naleteo na neodrzavane ili neispravne primerke. Veruj mi, Lada Riva je sasvim pristojno vozilo, koje cak i nije bucno.Tisa je za trecinu od Juga npr.

            Comment

            • g60
              CBC Senator XXL
              • 20.10.2006
              • 1011
              • Vrachar je majka ;)

              #36
              Koliko sam ja primetio, te lade su gurale do 100.000 bez vecih poteskoca ali se posle te kilometraze taaaako raspadaju da ljudi ne znaju sta da rade. Prosto ne veruju svojim ocima kada vide delove kardana kako pucaju, pumpe, anlasere.... Komsiji je explodirala vodena recimo...

              A sto se tice dizajna... Bome jeste star 50 godina
              Pozz

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                Aj pojasni malo ovo, da ne bude da nisam lepo razumeo, pa da se bunim za dzabe
                da probam, cifre nisu u komad ta?ne, nisu proveravane u komad.
                VW Buba je napravljeno 22 + miliona komada model sa zadnjim pogonom i boxer motorom.

                ove nove ne spadaju u tu brojku i ne ra?unaju se, prednji pogon, sasvim deseti motor , šasija itd.

                Forda T je napravljeno beše oko 14 miliona.
                u ono vreme zaista podvig.
                Korola sa zadnjim pogonom je napravljeno oko 8 miliona.

                novi model(i) Korole sa prednjim pogonom, desetim motoromi šasijom spadaju u pri?u kao sa Bubom.


                i tih novih modela nijedan kao model nije napravljen ni blizu cifre od 20 miliona.

                Lada, sa istim pogonom pozadi, istim motorom, istom šasijom je prodato negde oko 25 miliona i još se i proizvodi i prodaje i ta cifra svake godine raste.
                novije Lade sa prednjim pogonom, desetim motorom, šasijom opet ne spadaju u te brojke, isto kao sa Bubom i Korolom.

                ima tu malo i hlovuda i mogu?e zabune, Koroloama se nazivaju razni modeli Toyotinih auta koji su potpuno razli?iti u svemu, naravno ni delovi im nisu kompatibilni.

                jedino što bi moglo da ih poveže je ime.

                da bi bio jasniji, Opel je proizvodio automobile pod imenom Kadett decenijama.
                Kadett u originalu je autu zadnjeg pogona, OHV motor itd.

                taj auto pod imenom Kadett i onaj auto pod imenom Kadett iz recimo 1985. godine nemaju nikakvih dodirnih ta?aka.

                ako je poenta da se barata nazivima koji su najduže i naj?eš?e koriš?eni za razli?ite modele automobila onda otpada ovo što navodim,
                ako je poenta da se barata autobilom kao stvarnim proizbedenim i prodatim predmetom onda je jasno da je jedan model ono što se ra?una.

                u svetu ima obe opcije, mislim da prevladava opcija da je auto kao proizvedeni komad ono što se broji a ne ime kao autorski registrovani znak.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  Ovi sto su ocenjivali ladojku za auto godine nisu seli za njen volan
                  vrhunski i reprezentativni auto novinari cele Evrope.
                  zna se kako se bira Automobil godine u izboru evropskhi novinara.

                  ako tražiš u spisku ne?eš na?i licencno ime niti Lada nitti Shiguli, niti VAZ nego original Fiat 124.

                  uopšte ne ulazim da li je opravdan izbor novinara tada bio, samo navodim ?injenicu da je taj auto bio visoko ocenjen i cenjen širom planete.

                  a to je bilo pre 40+ godina pa današnji kriterijumi otpadaju iz igre.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    rivi npr postojao sat, nje imala motor od 1300 vec samo 1500 i posle 1700, malo drugaciji volan.
                    Riva je bila kao lux model.
                    postojala je u verziji motora 1300,1500,1600 i na kraju 1700 kubika.
                    obi?na je bila ili 1300 ili 1500 kubika.

                    i da, pri?amo o modelu koji se prodaje ve? 40+ godina a konstruisan je....?ek da se setim.
                    možda i ima 50 godina od po?etka projekta.

                    prva Lada standard i specijal kao i Riva i kasniji modeli imaju potpuno istu bazu, iste motore po konstrukciji, iste trapove, ko?nice, prenos, i poti?e od Fiata 124 i srodnih modela te familije.

                    situacija kao sa 101, postoji mali milion naziva za jedan te isti auto- Specijal, 1100, 101, Mediteran, GT, GTL, Lux, Super LUX, Confort, SUper Confort, Skala, 413, i možda još koji mi nije trenutno u memoriji.

                    a to je zapravo jedan te isti auto sa razli?itom kozmetikom u lajsnama, sedištima, kojem komadu izmene ovoga ili onoga, npr fara sa okruglog na ?etvtasti i sli?no.

                    e malo si ti km vozio Ladu i koliko mogu da zaklju?im još manje automobile iz tog doba 60tih i 70tih godina kada imaš tako loše mišljenje.

                    pa 130 km/h je ogromna brzina bila tada, niti je vozilo za to namenjeno.

                    pa Poršei su tada išli 160-170 km/h i svi su im se divili,
                    ili ALfe i Jaguari sa V8 mašinama.

                    konkurencija za poredjenje je Reno 8 i Reno 10, Spa?ek, Reno 4 (Reno 5 se još nije ni pojavio tada ?ak ni u ooj prvoj verziji modela), Škoda 1000MB i 105, Fiat Topolino i Fiat 850, Fiat 1300 ili 125 su bili parnjaci po osobinama.

                    BMW 1602 prema Ladi Specijal, Lancia Beta itd.
                    u Engleskoj je konkurencija bila Sunbeam, u Francuskoj Talbot, Simca.
                    Toyota je imala Korolu sa 45 KS i takodje zadnjim pogonom kao osnovom, i menja? sa 3 brzine (manuelni).

                    u to doba menja? sa 4 brzine, disk ko?nice napred, dvokružni ko?ioni sistem, spiralne opruge (recimo noviji model Fiat 125 je imao lisnati gibanj), pa laminirano vetrobtransko staklo, elektri?ni brisa? prozora sa intervalom (tada skupa opcija na puno modela nezavisno od cene), pa zatim alternator u doba kada je još naveliko dinama bila ugradjivana, pa amortizeri u oba smera (tzv dvostrukog dejstva, tada hit novotarija) što je bila retkost u toj klasi cene,
                    pa Specijalka sa snažnim motorom od celih 75 KS (tada su motori bilo 40-50 KS naj?eš?i (Buba, Kadet, Audiji 60, Mercedesi dizeli, Pezoi 204,304, pomenuti Renoi 8, 10, nešto ja?i model 16) itd.

                    jedino su Italijani imali u proseku u toj klasi modele sa ja?im motorom, ?ak i do 80KS a neki i celih 100njak KS (recimo Fiat 132 kao top model je imao 112 KS, direktorska limuzina koštala kao 5 Lada).


                    u tom okruženju treba i posmatrati izbor novinara, i porediti sa ondašnjim modelima i markama.

                    poredjenjem sa današnjim standardima i o?ekivanjima kao što navodiš samo 130 km/h gubi se smisao pošto je razlika 40tak+ godina razvoja atuo industrije.

                    bilo je i onda i brzih i komfornih auta sa servom, sve na struju itd samo su koštali kao jedna bogata ku?a. prise?am se Rolseva, Jaguara, Opel Admirala i Komodora sa V8 motorima, Volvoa 164, Mercedesa 450 SEL, i sli?nih koji su bili daleko od obi?nog voza?a u svemu.

                    danas je taj nivo komfora spušten u najnižu, najjeftiniju klasu i to je danas kao normalno.
                    danas jeste, nekada je to bio exkluzivni luksuz.

                    naravno Lada ima brojne mane danas posmatrano, u ondašnjem izboru bila je jedna od best byu opcija.

                    zato i jeste prodata u toliko primeraka širom sveta, uklju?ivo i zapadnu Evropu gde se na Ladu ?ekalo u redovima za isporuku u nekim periodima.

                    možda danas deluje smešno, u istoriji automobilizma je bilo svakakvih okolnosti...
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • g60
                      CBC Senator XXL
                      • 20.10.2006
                      • 1011
                      • Vrachar je majka ;)

                      #40
                      A u koju grupu onda spada stojadin? Prvu ili drugu?
                      Mislim da ce se kec proizvoditi jos jedno 30- ak godina dok ne udje u ginisa... Cak ce i oni indijci sa pretechom moskvicha kako mi se cini prosperirati
                      Pozz

                      Comment

                      • Hermes
                        CBC Senator XXL
                        • 14.02.2006
                        • 1306
                        • https://t.me/pump_upp
                        • bemve

                        #41
                        Originally posted by brick
                        Lada, sa istim pogonom pozadi, istim motorom, istom šasijom je prodato negde oko 25 miliona
                        Ok, nisam znao da je napravljeno 25 miliona tih lada,nikad mi niko nije izasao sa tim podacima kad se prica o mas-produkciji, i u tom slucaju mozes da uracunas I automobile koji su promenili koncepciju, a zadrzali ime, mada naravno da nisam mislio da sabiram npr. novu I staru bubu?..

                        Kad smo vec kod toga, zaboravio si na golfa, ista koncepcija, skoro iste osnove motora, preko 30 godina proizvodnje I vise od 20 miliona prodatih?.mada, taj auto nikad nece biti cenjen ovde na forumu bez obzira na sve realne I nerealne pokazatelje?on je k`o Zdravko Colic, svi mu priznaju da ima dobar glas, I sve su mu pesme la-la-la?a I dalje nevidjeno popularan, institucija

                        P.S. ne moras da mi repliciras kad procitas da sam naveo golfa, znam da to nije taj auto sa pocetka proizvodnje
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • g60
                          CBC Senator XXL
                          • 20.10.2006
                          • 1011
                          • Vrachar je majka ;)

                          #42
                          Po meni od konfekcijskih automobila kao sto je golf jedino je bolja toyota.

                          Kao Zdravko Colic: Lepo peva vec 100 godina i uvek napuni stadion Nema veze sto su pesme iste... Barem su proverene?
                          Pozz

                          Comment

                          • marek
                            CBC Senator
                            • 16.09.2005
                            • 243
                            • Beograd

                            #43
                            Lada Riva 1500 '87 godiste sa svojih 8godina starosti i predjenih 50k km isla je 155 danas sa 20 godina starosi mogu da provozam koga kod hocete na plin sa 140km/h mada treba malo da se uhvati zalet

                            Comment

                            • g60
                              CBC Senator XXL
                              • 20.10.2006
                              • 1011
                              • Vrachar je majka ;)

                              #44
                              Znam i ja decka koji je isao da provoza drugare po kraju bas takvom ladom rivom pa mu je u krivini spao volan i udario je u banderu. Sta mislite da se desilo? Bedak...
                              Potsetilo me...

                              Comment

                              • marek
                                CBC Senator
                                • 16.09.2005
                                • 243
                                • Beograd

                                #45
                                Spao mu volan sam od sebe, vecu glupost nisam do sad cuo aj zdravo

                                Comment

                                Working...
                                X