Planiram kupovinu automobila, pa mi treba savet...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • starac vujadin
    CBC Senator XXL
    • 27.08.2005
    • 2617
    • Stari grad

    #31
    Ja cu samo kratko - Honda Civic 1.4iS ili 1.5iLS. Da ne obrazlazem - vidi probaj

    Comment

    • AreOut
      CBC Senator XXL
      • 22.07.2006
      • 590
      • Zabjelo

      #32
      Sve je stvar licnih ukusa tako da je najbolje da sam izabere
      http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

      Comment

      • nismo
        CBC Član
        • 29.10.2006
        • 84
        • BG-Konjarnik

        #33
        Razmisli o nekom jpancu

        Ja sam pre 8meseci uzeo nissan almeru 1.6. Od opreme ima sve sto ti treba za ugodnu gradsku voznju (klima, servo), potrosnja je umerna za tu klasu i to je oko 9l plina. Motor ima 100 konjica sto je isto sasvim zadovoljavajuce, pogon bregastih preko lanca sto znato smanjuje cenu redovnog odrzavanja. Solidan primerak mozes da nadjes za 4500-5000e

        Comment

        • Vladan
          CBC Senator
          • 18.08.2005
          • 248
          • Vuko.ebina
          • e46 325i

          #34
          Originally posted by GT
          Hajde malo da ne navodimo vodu svako na svoju vodenicu nego da pokusamo da pomognemo momku da se odluci!
          ...
          Od svega sto si nabrojao Alfa 145 1.6 ili 1.8 su najbolje i najisplatljivije resenje, to je cinjenica!
          Samo malo zapazanje da ne navodis vodu na svoju vodenicu.
          poz

          Comment

          • Simon
            CBC Član
            • 25.03.2007
            • 12
            • Beograd, ex Senjak, trenutno Medakovic

            #35
            Evo i ja da odgovorim na sve ovo.
            Za pocetak,
            hyundai ne moze da se nadje za tako male pare. U stvari moze, ali ne to godiste. Proverio sam. Plus, pitanje je sta bi imao od opreme, cak i da ima da se nadje.
            Razumem ja kako rezonuju pobornici ideje o automibilima starim par godina, koji su jos pod garancijom. I, ja tako razmisljam, ali trenutno nisam u mogucnosti da prisutim sebi nesto za 7,8 ili 9 hiljada eura. Najpametnija stvar, po meni, koju covek moze da radi, kada su u pitanju kola, jeste da kupuje automobile stare par godina, koji su pod garancijom jos isto toliko vreme i da ih posle isteka garancije prodaje i da uzima nesto sto je i dalje pod garancijom. I, tako u krug. Jer, cim auto izadje iz salona gubi deo vrednosti, pa se ni ne isplati uzimati nova novcijata kola, ukoliko niste bas pri parama(govorim o ovoj jadnoj zemlji). Tek sada kada sam poceo da pratim raspone cena ovde i da ih poredim sa onima iz Nemacke shvatam koliko smo jadni i bedni. Kod nas najveci krsevi imaju nabudzene vrednosti. To je sve zbog carine i zbog protekcionisticke politike.
            Naravno nesto staro 15-20 godina nema sanse da uzimam, koliko god kvalitetno bilo. Niti mi treba mercedes u ovom trenutku, niti mi treba tako veliki automobil. Ne pricam nista o kvalitetu, vec o mojim potrebama sada. Posle cele ove price, stvari su mi malo jasnije. Ne mnogo, jer je toliko razlicitih misljenja. Razmisljao sam ja o Alfi, kao sto sam vec pomenuo, ali, da li zbog tih urbanih legendi ili zbog neceg drugog, nisam siguran da bih se upustao u kupovinu istih. Dizajnerski, verovatno jesu najlepse, ali ne zelim da proveravam na svojoj kozi da li su pouzdane. Pogotovu, zato sto nisam ja te pare zaradio. Cak sam i na netu nalazio podosta stranih clanaka u kojima se kritikuje njihova pozudanost. A, znam sebe, i verovatno ne bih mogao da odolim 145-ici kada bih seo u nju i kada bih pritom dobio neku pristojnu ponudu.
            A, za sada, kao najbolje resenje mi se cini neki japanski automobil. Sa sve servisnom knjizicom. Najvise bih voleo kada bi to bio neki civic, ali sumnjam da moze za te pare da se nadje. Voleo bih da mu godiste bude blizu 2000.-og, najstarije 1998.
            Nista, jos cu da razgledam. Mozda je bolje ovako, jer jos uvek nemam pare pri sebi, pa ne mogu da napravim neku glupost.

            Comment

            • GT
              CBC Senator XXL
              • 01.12.2006
              • 337
              • Beograd

              #36
              Jaaao pa mnogo ti hvala, ja ne znam sta mi bi i kakva sam ****** bio pa kupio Alfu! Nisam znao da se kvari, eto vidis nisam ni mnogo istrazivao internet, kako sam glup! Ja se zaleteo kao kreten i kupio jednu lepu 146 'ti' a nisam prethodno razmislio i poslusao sve one koji su mi lepo govorili da ne kupim, jer ni oni nisu kupili zato sto su znali da je to jako nepouzdan auto, a i njima su rekli isto tako njihovi poznanici kojima zaista mogu verovati!
              Jao sta sada da radim, a bas sam mislio da sam dobro prosao, platio sam 4500 eura, imam automatsku klimu, sve podizace na struju, retrovizore isto, ABS, dva Airbag-a, alu felne originalne, svu servisnu dokumentaciju, alarm, cntralnu, daljinsko, odlican plinski uredjaj, cirka 70 000 kilometara kilometraze, 150 konja koji piju 10 litara plina na 100 kilometara, kozni volan i menjac, auto je zaista prelep joj sta da radim?!
              Pa da, vidis kakvi su lopovi ti Italijani, uvalise mi los auto, spakovali ***** u sareni papir a ja ispao glupan! Za godinu dana mi cak nista nije falilo na njemu, niti se sta pokvarilo, hmmm kakvi su to pokvarenjaci, navukli me da kupim i sad ce sve da pocne da se kvari i otpada! Cuo sam cak i da ce da istruli za par godina, dzabe su stavljali tu pocinkovanu limariju!
              Joj ne znam sta bih da mi ovo nisi rekao, morao bih da je vozim jos 20 godina i da uopste ne saznam kako su Alfe nepouzdane i kako se stalno kvare, bas ti hvala sad znam!
              "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

              Comment

              • prle
                CBC Senator
                • 04.09.2006
                • 223
                • Beograd - Konjarnik

                #37
                Nemoj samo ni svoje pare da preceniš. Nije 5000 ne znam kolika para, a dobri automobili su svuda skupi.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  el mislis da bi pri 60kmh (prosecna gradska brzina) preziveo zakucavanje u zid u bilo cemu
                  ja mislim, i znam iz prakse, da bi svakako preziveo.
                  cak stavise, niti jedan auto u kome se teze povredi neko od putnika pri 56 km/h zakucavanju u zid ne sme da se legalno prodaje na evropskom trzistu. (bese 2 zvezdice tokom 90tih su oznacavale rizik od tezeg povredjivanja).
                  tzv euro ncap test je upravo bas takav, s tim da je jos gori, to jest tezi/ nepovoljniji jer podrazumeva i offset udarac u zid pri toj brzini.
                  kabina mora da ostane netaknuta, da se sva vrata mogu lako otvoriti bez alatki, i naravno podrazumeva se da putnici izadju sami na nogama.

                  u najvecem broju slucajeva bez ikakvih povreda.
                  prakticno sam doziveo zakucavanje u nepokretnu prepreku bocno, sa oko 100km/h, bez ikakve povrede.
                  imao sam nesto srece ali i konstrukcija auta se pravi upravo sa namenom da te potpuno zastiti dok si unutar kaveza kabine.

                  treba odabrati auto u kome se nece niti doci potencijalno u situaciju isprobavanja prezivljavanja, auto koji sam po sebi "ne vuce" na nepromisljenu voznju, na dokazivanje mladog i neizivljenog vozaca.
                  a skroro svi, ubrajam i sebe, su kao mladi vozaci zeljni samodokazivanja i pomalo ili malo vise su neizivljeni.

                  sa druge strane, ja sam pristalica da se slabiji po obrtnom momentu prema masi vozila autu brze i bolje nauci sama voznja i njeni limiti.

                  naravno, jaci motor u istom autu je uvek bezbednija opcija kada treba da se vozac izvuce na misice usled nrekog previda, lose procene.

                  ali za to treba i prvi pocetni korak, nauciti da se uopste vozi a za to je po meni dovoljan umereno jak tj umereno slab auto kako se vec gleda na to.

                  to ne mora dugo da traje, mozda godinu dve, taman mozda i neki stariji polovniji auto koji moze da otrpi akanje novopecenog vozaca a onda odabrati prema afinitetu.
                  naravno ako se moze birati prema zeljama, tj novcaniku.

                  slabiji auto trosi i manje goriva obicno pri umerenoj voznji, pa uz tanji novcanik vise se km preveze a time i duze zadovoljstvo voznje.

                  sve ima i jednu i drugu stranu medalje, stvar procene sta kome vise odgovara.

                  najgora varijanta je voziti auto koji se ne dopada vozacu, bilo mali ili veliki slabasan ili vrlo jak.

                  nema univerzalnog pravila, licni afiniteti su razliciti pa time i odluka.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    ali sta ja da radim sa automobilom koji je presao 200 000 km ili vise? A, treba da ga vozim par godina. Mozda imam predrasude
                    ako prihvatis iz iskustva, imas jake predrasude.

                    automobil sa 200.000km se tek razradio, ispred njega je jos glatko sledecih 200.000km.
                    ako pricamo o W124 i slicnoj kategoriji vozila pravljenih pocetkom i sredinom 90tih.
                    pa cak i modeli 80tih, tu negde do 20tak godina starosti.

                    ti modeli nisu bez razloga kostali kao novi kao 10 tih Saxo vozila, kvalitet uvek kosta vise.

                    druga je stvar ako ti ne odgovara vozilo po karakteristikama.

                    moj ti je savet uvek gledaj auto kao zaseban primerak, onda uzmi u obzir i model a tek na kraju godiste.
                    auto se kupuje polovan prema realnom stanju a ne prema nekadasnjem godistu kada je bio nov.
                    realno stanje zavisi najvise od vlasnika, od odrzavanja a gotovo nimalo od godista (kao jedinog faktora, ili glavnog faktora).

                    sa druge strane, sto redji model kupis skuplje ces se voziti, i odrzavati.

                    modele koji vuku na sportsko kupi kada ti finansije, sopstveni prihod, budu to omogucile.
                    najgora opcija je da kupis auto koji posle ne mozes da vozis jer nisi u stanju da ga odrzis u ispravnom stanju (a to kosta poprilicno vise za takve edition varijante tzv sport nalik).

                    dug je vozacki staz pred tobom, bice prilike i za takve ili slicne egzotike.

                    auto kosta mesecno koliko i 1 clan porodice, presaberi se da li imas toliko novca svakog meseca da odvojis, i prema tom novcu koji ce se redovno trositi odredi limit (finansijski) modela auta.
                    tek onda biraj i tehnicki sta ti vise odgovara a da se uklapa u novcanik.
                    to ukljucuje i gorivo, kao trosak.
                    estetika i lepota kabine ili karoserije ne donosi pare, niti povecava predjenu kilometrazu. ne treba ti auto za muzej.

                    sta god da odaberes uzivaces neko vreme, dok si pocetnik a kasnije bice i veceg i jeftinijeg i boljeg izbora za koju godinu.

                    i to sto sada odaberes nije trajno do kraja zivota, ne vredi se previse time opterecivati.
                    sa srecom u potrazi.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Marko001
                      CBC Senator XXL
                      • 09.09.2006
                      • 1070
                      • Belgrade

                      #40
                      Evo brick ti je sve lepo rekao

                      Originally posted by brick
                      treba odabrati auto u kome se nece niti doci potencijalno u situaciju isprobavanja prezivljavanja, auto koji sam po sebi "ne vuce" na nepromisljenu voznju, na dokazivanje mladog i neizivljenog vozaca.
                      a skroro svi, ubrajam i sebe, su kao mladi vozaci zeljni samodokazivanja i pomalo ili malo vise su neizivljeni.

                      sa druge strane, ja sam pristalica da se slabiji po obrtnom momentu prema masi vozila autu brze i bolje nauci sama voznja i njeni limiti.
                      A ovo je poenta onoga sto sam ja pokusao da ti kazem

                      Comment

                      • alt+64
                        CBC Senator XXL
                        • 27.02.2006
                        • 571
                        • bgd

                        #41
                        One last time,
                        ako su mladi vozaci "neizivljeni i zeljni dokazivanja" (a naravno da jesu), sta ce im onda brz auto da ih "vuce" na to?
                        Jednako sam neizivljen bio i kad sam vozio auto sa 60&94 kao i sad sa 103&144. Otprilike istim brzinama sam vozio po gradu i jedan i drugi, a mnogo cesce sam bio u kriticnim situacijama dok sam vozio ovaj prvi, tako da...

                        cak stavise, niti jedan auto u kome se teze povredi neko od putnika pri 56 km/h zakucavanju u zid ne sme da se legalno prodaje na evropskom trzistu. (bese 2 zvezdice tokom 90tih su oznacavale rizik od tezeg povredjivanja).
                        Hm, verujem da si procitao svako slovo pravilnika o testiranju...al, bar po slikama,po slikama meni ono ipak ne lici na zid.

                        prakticno sam doziveo zakucavanje u nepokretnu prepreku bocno, sa oko 100km/h, bez ikakve povrede.
                        Doziveo si usporenje 100->0 za ~0s, otresao prasinu, seo u taksi u produzio?
                        Ovo spominjem samo da bi morao javno nekome da kazes da ne shvata svaku rec tako bukvalno

                        Comment

                        • miroslavm
                          CBC Senator
                          • 13.02.2007
                          • 208
                          • Beograd, Zvezdara

                          #42
                          snaga se valjda meri i odnosom ks i mase vozila.Saxo,klio i slicni auti sa 65 konja imaju slicne osobine kao mecka od 100ks.Kako je decko na pocetku rekao šta mu treba neka ostane na tim modelima, a oni se i mogu u okviru te cene naci relativno mladi.Onda i nema mnogo ulaganja u prvom trenutku

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            Doziveo si usporenje 100->0 za ~0s, otresao prasinu, seo u taksi u produzio
                            da, manje više koliko je okvirno tih približno 0sek.
                            uglavnom bukvalno je deli? sekunde kada se dogodilo gužvanje metala i lomljenje stakala.

                            drugi deo pitanja, nisam seo u taxi posle otresanja prašine.
                            u realnosti je moralo (i moglo) druga?ije, seo u taj isti auto posle gužvanja sa boka, upalio motor i odvezao samostalno nekih 30tak km dalje do mesta gde je mogao da se auto ostavi.
                            imam fotografije i svedoke, mada nije bitno. niti je prvi niti poslednji slu?aj takvog dešavanja dogadjaja, koji su dokumentovano obradjeni.

                            slike posle udesa mogu da varaju, auti se prave namerno da se lim solidno zgužva i da ružno izgleda.
                            fora je da to gužvanje pokupi energiju udara a da u kabini sile koje deluju na putnike budu minimalno mogu?e.
                            kabina ne sme da se zgužva kao cilj.

                            na moju žalost sticajem okolnosti prošao sam i kroz opisano iskustvo.

                            auti danas su mnogo bezbedniji nego što se misli tradicionalno.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • alt+64
                              CBC Senator XXL
                              • 27.02.2006
                              • 571
                              • bgd

                              #44
                              Ma, nisam ni mislio na guzvanje, nego sam bio ubedjen da bi telo ipak "burnije" reagovalo na toliko usporenje...nebitno, verujem ti...moguce da gresim

                              Comment

                              • stefanves
                                CBC Senator XXL
                                • 10.12.2006
                                • 1351
                                • BG

                                #45
                                Naravoucenije samo ITALIJANA, nista vise, jer su NEMCI=poljoprivredne masine
                                Fiat Punto MK1, 1.2 16v @85hp, '99
                                Konacno i ja imam auto :-)

                                Comment

                                Working...
                                X