kupovina polovnog automobila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TAZZ
    Banovan
    • 30.05.2005
    • 1409
    • NBGD,SERBIA

    #46
    To nikad..
    .
    da da da


    Zalog ana vozilo...

    Mnoge banke tako rade!!!

    Raspitajte se...

    Dooobro se raspitajte pa pishite!!!

    Imate i u SAT-u ispisano o tome.

    Sredstva obezbedjenja!
    Menica, Zaloga na Vozilo, Kasko osiguranje naslovljeno na Banku!

    Nisu oni ****li vesla!
    Verujte bilo primera!

    Sutra cu naci i okachiti chlanak iz SAT-a pa prochitajte.
    Otidjite do banke i pitajte kao vi bi ste da kupite auto na kredu, kako i shta?
    da li moze bez Ziranata?
    i takvi fazoni... Ja bio do Intesa Bance.

    i nije HIPOTEKA, vec Zaloga na vozilo!

    Mada jeste slichno. kako vec.

    @ nesha...

    Da li stvarno znash shta znachi INSTITUCIJA SAVESTAN KUPAC?????

    Da li Stvarno znash ili samo pishesh?

    To znachi mnooooogo stavri, ne ono ja nisam znao, ili ja dao pare>

    Znachi mnoooogo vishe!
    DA si iscrpeo sva sredstva koja su dostupna gradjaninu da proverish stvar, objekat, predmet, i naravno da imapsh pisan trag o tome! a ne MAJKE MI SUDIJA!

    Nemojmo pisati neshto samo da bi pisali, neko ce ovo prochitati, i reci " ... znate ja sam to prochitao na jednom veoma struchnom forumu, i to je to!"
    Ne daj boze da neko ostane kratak! Da li ce neko odavde da dreshi kesu za Advokata dotichnoj osobi, ili da nadoknadi shtetu ili tako neshto, ko i ono i TNG delu, " upali ti prika auto, pa skini crevo od benzina pa vidi da li ide gorivo iznad Vrelog motora..." Ljudi pazite shta pishete!

    Comment

    • neshaoct
      Banovan
      • 18.08.2007
      • 1754
      • Beograd, Rakovica

      #47
      ..ako hoces detaljnije da ti napisem, moze...ipak kao apsolvent prava, znam ponesto o tome...

      p.s. I, nisam apsolvent 100 godina, vec od ovog oktobra...

      Evo samo jedna razlika izmedju hipoteke i ''zaloge'' na vozilu, vezano za institut savesnog kupca...
      Teret na nepokretnosti se upisuje u zemljisne knjige [ da opet sada ne idemo u detalje, i tu je bilo menjanja, ali dovoljno je napisati zemljisne knjige ]...
      Zato, kupac jedne takve nekretnine nikada nece moci da kaze '' nisam znao da je stan pod hipotekom'', jer mu je duznost
      [ po Zakonu, a ne na osnovu njegove dobre volje ] da zna....Uostalom, te knjige su javne, i u toj istoj knjizi je on upisan kao novi vlasnik, tako da
      nikako nije mogao da kaze da nije znao da je nepokretnost pod hipotekom...
      Druga je prica kod npr. automobila....i tvoje obaveze kao savesnog kupca...Nije bas sve isto...
      Plus, malo je drugacija stvar oko zaloge....Ona se moze zasnovati ili u skladu sa odredbama Zakona o Obligacionim odnosima
      [ ugovorna zaloga ], ili prema Zakonu o Izvrsnom postupku
      [ na osnovu sporazuma stranaka pred sudom ]...Ugovor o zalozi medjutim ima osobinu [ nacelo ] akcesornosti, sto znaci da je vezan za osnovno potrazivanje [npr. taj ugovor o kreditu ]...,
      i u slucaju da se ono ugasi ili prenese na treceg, zaloga prati njenu sudbinu...Na osnovu jednog drugog nacela [ oficijelnosti ], poverilac cije je potrazivanje dospelo, a nije namireno, ima pravo da zahteva od suda donosenje odluke da se stvar proda na javnoj prodaji...
      Inace, poverioci [ zalogodavci ] mnogo vise vole zalogu koja je zasnovana pred nadleznim sudom, jer takva zaloga ima snagu sudskog poravnanja
      [ ima snagu izvrsne sudske isprave ], tako da je poverilac oslobodjen obaveze da pokrece postupak pred sudom, itd..itd...
      Medjutim, poverioci uvek vode racuna da je vrednost zalozene stvari bar dva puta veca od vrednosti obezbedjenog potrazivanja
      [ da bi mogli da naplate i kamate i troskove ], da cak u odredjenim vremenskim intervalima vrse provere stanja zalozene stvari...itd...itd...

      Nije to nimalo jednostavna procedura tipa : dodje banka i uzme ti auto
      [ koji je pod zalogom, na osnovu akcesornog akta, koji prati glavno potrazivanje, a taj ''glavni akt'', taj ugovor o kreditu nisi ti ni potpisao, niti su ti ugovori javni dokumenti, pa si kao mogao da se upoznas sa njihovom sadrzinom...kao sto npr. jesu ''zemljisne knjige'' pa zato i postoji obaveza da se upoznas sa njihovom sadrzinom...itd..itd...

      Comment

      • prolupator
        CBC Senator XXL
        • 02.09.2005
        • 3968
        • Zemun

        #48
        Sad kad smo se upleli u ovu temu evo zadatka za apsolventa (od Oktobra...)

        Moja gospodja uzima kes kredit da kupi auto i kao zalog stavlja svoju firmu (pausalni poreznik, moze da je ugasi i otvori drugu kad hoce) i ja stavljam kao zalog svoj auto (vredniji od kredita za 30-ak %) i nigde ne pise da smo odgovorni licnom imovinom (stanom, racunom u banci...) za isplatu kredita.

        Auto je i dalje moj i mogao sam da ga prodam isti sekund, recimo, kupac ne bi mogao nigde ni na koji nacin da proveri da je auto zalog za kredit.

        Dakle, sta bi se desilo da kredit nije isplacen, da je firma ugasena i auto prodat?! Od koga bi se namirio nesrecni "vlasnik" tog vozila? Banka bi uzela auto kad-tad, ja bih uzivao u novcu od prodaje i ... ?!
        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

        prolupator.mojblog.rs

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #49
          hm, kes kredit za auto ? to je najgori moguci vid kredita.
          koja banka daje toliko veliki novac kao kes kredit.
          za auto se obicno uzima potrosacki kredit.
          ako je firma pod zalogom (iliti hipotekom na stranom jeziku) onda nije bas da moze da se ugasi kada ko hoce i kada hoce, vec kada se isplate sudski potrazioci.
          dakle, prvo se isplati zaloga pa onda moze da se gasi firma.
          sve sto je na zaloznom pravu je upisano u centralni registar zaloga, dakle pismeno. u ovom slucaju i tvoj auto.
          licnom imovinom odgovaras po sili zakona, sve i da nisi uzeo kredit, za svoje dugove koje napravis a to ne mora da bude uopste auto.

          ako nisi u stanju da namiris svoje poverioce objavljuje se tvoj bankrot i shodno tome pratece sudske aktivnosti od prodaje nepokretne i pokretne imovine putem sudske drazbe.

          isto bi se desilo i da ne platis poreske obaveze drzavi, recimo pozelis da zatvoris firmu kada i kako hoces a nisi platio porez(e)....
          nisi ti prvi koji se setio da ne placa (sta bi bilo kad bi bilo) svoje obligacije prema drugima, odavno je to u svetu razreseno kako se leci.

          kada lice koje trazi kredit od banke nema svoju dovoljno veliku imovinu, obicno nekretnine, banka se obezbedjuje zirantima (garantima) koji preuzimaju placanje obaveza ako ti kao nosilac obaveze po kreditu prestanes da vracas rate.

          bankama nije cilj da ikada aktiviraju hipoteku, vec da obrnu pare pa stoga pre davanja kredita jako dobro provere tvoje sposobnosti ostvarivanja prihoda, tj bonitet.

          statistike kazu da je rizik oko kredita fizickim licima kod nas zanemariv, nesto tipa 98% ili tako neka brojka je ljudi koji redovno vrate kredit.

          inace hipoteka se upisuje kao teret, i kada postoji ti nisi (puni) vlasnik doticne stvari, i ne mozes da prodajes bez potpisa/ pecata hipotekarnog poverioca na nadleznom mestu.

          ali, ne znam ni za sto bi neko kupovao obican prosecan auto na hipotekarni kredit kada postoji citav niz drugih daleko boljih opcija, poput namenskog kredita za kupovinu vozila.

          nikada ne kupujem na kredit i nemam posla sa nasim bankama srecom ali nesto ne verujem da postoji cak i ovde neka banka koja bi bila naivna da pozajmi pare a da nema pravni osnov za osiguranje naplativosti.

          a kao i svaki ugovor i svaki kredit pojedinacno, potrebno je pazljivo citati sitna slovca u dnu stranice sa pravima i obavezama obe ugovorne strane.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • prolupator
            CBC Senator XXL
            • 02.09.2005
            • 3968
            • Zemun

            #50
            brick, opet si u domenu hipotetike i onoga "kad bi ovako bilo u ovoj zemlji..."

            Ja samo pricam sta je sve moguce uraditi u ovoj zemlji, svi mi znamo kako je trebalo. No, to je bilo relativno davno...
            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

            prolupator.mojblog.rs

            Comment

            • bozza1979
              CBC Veteran
              • 08.01.2007
              • 112
              • Beograd

              #51
              Na onom sajtu nadjoh moj auto, upisano da je zalozen...
              Osim zaloga, postoji kao sredstvo osiguranja i menica. Nemam zirante.

              Koliko sam ja upucen, prodaja takvog, zalozenog, vozila je krivicno delo...
              E, sad sta bi bilo sa eventualnim prevarenim kupcem, nemam predstavu...

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #52
                @prolupator, pitao si kako se regulise domen zaloge na nekoj robi. naveo sam ti principe koji su opste vazeci svuda, pa i u ovoj zemlji banke rade na isti nacin.

                hipoteka nije nista hipoteticno moguce, standardna realnost u pitanjima oko imovine i vlasnistva.

                vremena kada su dugovi bili svaciji i niciji i doba dogovaranja, je davno proslo. ipak se i kod nas to dogodilo
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • TAZZ
                  Banovan
                  • 30.05.2005
                  • 1409
                  • NBGD,SERBIA

                  #53
                  Originally posted by bozza1979
                  Na onom sajtu nadjoh moj auto, upisano da je zalozen...
                  Osim zaloga, postoji kao sredstvo osiguranja i menica. Nemam zirante.

                  Koliko sam ja upucen, prodaja takvog, zalozenog, vozila je krivicno delo...
                  E, sad sta bi bilo sa eventualnim prevarenim kupcem, nemam predstavu...


                  Hm....

                  Da NE TREBA PROVERAVATI VOZILO, PREVEDI GA NA SEBE I PEGLAJ NIKO TI NISHTA NE MOZE!!!


                  DA DA DA...
                  ewo dechko koji ima kredu je proverio svoje vozilo...

                  Toliko o tome...

                  Apsolvent Prava...???


                  Zato sam rekao pazite shta pishete... nemojte da nekome navuchemo bedu na vrat!
                  Ako ne znate sa sigurnoshcu shta prichate ili bi hteli reci... NEMOJTE ni ReCI!

                  Pozdrav Igor...

                  PS nadam se da je sad nekome jasnije!
                  Po pitanju kupovine i sigurnosti...

                  Comment

                  • neshaoct
                    Banovan
                    • 18.08.2007
                    • 1754
                    • Beograd, Rakovica

                    #54
                    Originally posted by prolupator
                    Sad kad smo se upleli u ovu temu evo zadatka za apsolventa (od Oktobra...)

                    Moja gospodja uzima kes kredit da kupi auto i kao zalog stavlja svoju firmu (pausalni poreznik, moze da je ugasi i otvori drugu kad hoce) i ja stavljam kao zalog svoj auto (vredniji od kredita za 30-ak %) i nigde ne pise da smo odgovorni licnom imovinom (stanom, racunom u banci...) za isplatu kredita.

                    Auto je i dalje moj i mogao sam da ga prodam isti sekund, recimo, kupac ne bi mogao nigde ni na koji nacin da proveri da je auto zalog za kredit.

                    Dakle, sta bi se desilo da kredit nije isplacen, da je firma ugasena i auto prodat?! Od koga bi se namirio nesrecni "vlasnik" tog vozila? Banka bi uzela auto kad-tad, ja bih uzivao u novcu od prodaje i ... ?!
                    Kada otvaras firmu, stepen odgovornosti za obaveze firme zavisi od toga koja je vrsta firme u pitanju : da li je ortacko drustvo, da li je komanditno drustvo, ili je d.o.o. ili je akcionarsko drustvo....
                    Zavisno od toga, odgovaras ili samo imovinom koju si uneo u tu firmu
                    [ do visine ugovorenog osnivackog uloga ], ili i tom imovinom, ali i kompletnom licnom imovinom koju i nisi uneo u firmu...Tako da varijanta tipa : zatvorim je kad hocu, a poverioce ko jeb....naravno ne prolazi...
                    Postoje opsta pravila na osnovu Zakona o Obligacionim odnosima, tako da i ne mora nigde u ugovoru o kreditu da pise da odgovaras i svojom imovinom...
                    Uostalom, kes kredit i ne mozes uzeti u velikim iznosima
                    [ posle ogranicavanja od pre 2 meseca ]...za automobile postoje, kao sto znas, namenski krediti...I pre tog ogranicavanja, za vece sume nenamenskih kredita su trazili da budes klijent banke
                    [ da preneses racun kod njih ], a ako to nisi hteo, onda 2 ziranta....a cesto obe stvari...
                    A, evo logicnog pitanja...
                    Lizing - nisi vlasnik, auto se vodi na davaoca lizinga, imas pravo upotrebe, ali nemas pravo raspolaganja imovinom...Vlasnik postajes uplatom poslednje rate, i tek tada imas sva tri
                    [ usus, fructus, abusus...- da stvar koristis, ako je plodonosna da ubiras plodove, i pravo raspolaganja ]...Ovo za plodove se naravno ne odnosi u bukvalnom smislu...''plod'' je i neka renta koju uzimas na npr. nepokretnosti koju izdajes....ili kamata na neki oroceni novac...i sl...
                    U cemu je onda razlika izmedju kredita i lizinga, ako po tebi mozes zajebati banku tako sto prodas auto, a ostatak para neka banka trazi od onoga koji je taj auto kupio ???
                    Zaboravljas da se banka NIKADA ne moze namiriti samo iz vrednosti auta....on posle npr. tri godine vredi oko 2/3 ili cak i manje od toga u odnosu na nov auto...Ma, cak i da mu uopste ne opadne vrednost, tvoj dug obuhvata i kamatu...Sta ako po tvojoj logici banka ode i uzme taj auto od ''nesrecnog novog vlasnika'' ? Da li se namirila ? Da li je u potpunosti naplatila svoje potrazivanje ? Naravno da nije...nije pokrila ni glavnicu, a tek kamatu...I, od koga ce to da traze, ako od tebe ne mogu, jer eto
                    '' nigde ne pise da smo odgovorni licnom imovinom'' ???
                    Naravno da pise, i to u Zakonu...
                    Ali, malo je bzvz-e da nastavimo na temi sa ovim
                    [ ok na private ]....mozemo citirati akte ako treba....

                    Comment

                    • TAZZ
                      Banovan
                      • 30.05.2005
                      • 1409
                      • NBGD,SERBIA

                      #55
                      Auto uzmu, prodaju na LICITACIJI ili ostave kao sluzbeno, rachhuna se po posebnim tablicama vrednost vozila, ostatak se naplacuje iz Sredstva naplate( MENICA) Banke je teshko zeznuti tu se slazemo, i to ja govorim-kuckam od pochetka...

                      Comment

                      • vulebg
                        CBC Član
                        • 11.08.2008
                        • 64
                        • Beograd

                        #56
                        Da ne otvaram novu temu...
                        Nikada do sada nisam kupovao polovni auto, pa da pitam.
                        Jel korektno ako kazete prodavcu da ste zainteresovani za auto, ali cete ga kupiti samo ako odete na proveru legalnosti i stanja auta u AMSS? Da znam sta da ocekujem kad im to kazem. Jel to sad uobicajna procedura prilikom kupovine polovnjaka (posebno skupljih) ili na to pristaje samo mali broj prodavaca?
                        Vozio sam Elantru, a sad vozim Stila, koji sam ja shmeker majko moja mila.

                        Comment

                        • neshaoct
                          Banovan
                          • 18.08.2007
                          • 1754
                          • Beograd, Rakovica

                          #57
                          ...Naravno da je korektno...
                          Uostalom, zašto te uopšte brine šta će on da misli oko toga...?

                          Došao si npr. na neki plac, pogledao auto koji te zanima, misliš da je dobar, ali bi ipak hteo da proveriš kod stručnijih ljudi...
                          Kažeš i prodavcu sve to, dogovorite se kad da odete na proveru, i gotovo.
                          Ako on neće na proveru, zahvališ mu se na ljubaznosti, i odeš sa njegovog placa, jer ti takav auto onda ni ne treba...

                          On gubi ako ne pristane na takvu proveru...
                          A, šta te briga za njegov gubitak ?

                          Comment

                          • vulebg
                            CBC Član
                            • 11.08.2008
                            • 64
                            • Beograd

                            #58
                            I po meni je skroz korektno, samo me zanima da li vecina prodavaca pristaje ili odbija proveru? Da znam sta da ocekujem otprilike...
                            Vozio sam Elantru, a sad vozim Stila, koji sam ja shmeker majko moja mila.

                            Comment

                            • panto
                              CBC Veteran
                              • 04.11.2007
                              • 148
                              • ljubic

                              #59
                              Većini prodavaca nije baš drago da mu mnogo trakeljaš po vozilu, i ako je siguran u ispravnost istog, jer ti na čelu ne piše da li si pravi kupac.

                              Comment

                              • neshaoct
                                Banovan
                                • 18.08.2007
                                • 1754
                                • Beograd, Rakovica

                                #60
                                ...Nema tu mnogo šta on da ''trakelja''...
                                Auto ode u servis, pa na dizalicu i komp... To je klasičan pregled...
                                Ako je auto dobar, naravno da ćeš ga kupiti, jer teško da će neko platiti pregled u servisu, ispostavi se da je dobar auto, a on i pored toga odbije da ga kupi...
                                Pare date za pregled niko neće vratiti...

                                Comment

                                Working...
                                X