Kako prepoznati eventualne limarske poduhvate pre kupovine?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iwcham1979
    CBC Senator XXL
    • 17.07.2007
    • 741
    • Nis
    • Seat Altea 2.0Tdi

    Kako prepoznati eventualne limarske poduhvate pre kupovine?

    Ima li neke sanse da se prepozna dobar limarski rad na autu? Da li lak mora biti potpuno kao staklo, ili je normalan onaj "pomorandzina kora" efekat, ako neko zna uopste o cemu lupetam Da li poseta ovlascenom servisu pre kupovine podrazumeva i neku vrstu limarske provere, ili se radi samo o ispitivanju tehnicke ispravnosti1?
  • legionar
    CBC Član
    • 01.10.2007
    • 10
    • Sarajevo

    #2
    Vecinom oni gledaju tehnicku ispravnost vozila, a ti kupis onaj puding u kojem dodje onaj magnetic sa slicicom sto se "lijepi" na vraza frizidera i gdje god sumnjas da je nesto radjeno na vozilu ti lijepo prislonis i vuces lagano po limu i ako otpadne onda ima viska kita i tu je radjen 100%!
    U zivotu je bolje biti jedan dan neko nego citav zivot niko!!!
    www.vw-club.ba

    Comment

    • HotDog
      CBC Senator XXL
      • 06.05.2005
      • 965
      • BSG 75 (011)

      #3
      preporuka za 1kg Cedevite!

      Comment

      • Kanarinac
        CBC Senator XXL
        • 08.10.2004
        • 2870
        • BG,Weedikovac

        #4
        ma to sam magnetom je matora fora i ne funkcionishe bash.shto se pomorandzine kore tiche vidja na sve vishe novih da su tako fabrichki ofarbani.Dakle to i nije merilo.Npr gledash kedere ako neko nije hteo da ih skida a loshe zashticeno ostane na njima farba.Onda luftovi na vartima,haubi,gepeku.Onda kederi na okvirima vrata skinesh njih pa pogledash ispod dal je farbano poshto ni to nekad ne skidaju itd.

        I love my

        Comment

        • neshaoct
          Banovan
          • 18.08.2007
          • 1754
          • Beograd, Rakovica

          #5
          ..da se prepozna moze, ali ipak mnooooogo zavisi kako je sve to uradjeno...Ako nije bas najbolje uradjeno, onda ces videti na delu limarije koji je radjen sitne krugove, ali stvarno sitne....To ces videti samo ako se bukvalno priblizis na 5 cm od tog krila, ili vrata, zavisi sta vec gledas...Ti sitni krugovi ostaju kao trag smirglanja..i ostaju samo ako je farbar stvar malo ubrzao, ili nije isao postepeno od najgrublje, pa do najfinije smirgle...Ako je stvar dobro odradjena, te krugove neces videti...
          Takodje obrati paznju na necistocu, na zalepljenu prasinu ili nesto sl...Ukoliko se auto prerano istera iz komore u kojoj je farban, ili ni ona nije bila najcistija, onda ce po autu padati prasina [ dok se lak jos nije osusio ], i to ces videti kao nekakve grudvice koje su ostale zalepljene po limu...Naravno, i ovo gledas iz blizine...To narocito potrazi ispod retrovizora...
          Pogledaj da li po ivicama vrata imas tragove slivanja farbe [ otvori vrata, i samo gledaj njihovu ivicu ]..ne mora da bude bas slivanje kao kapljica, dovoljno ti je da vidis da je na nekom mestu farba zadebljana...
          Slobodno rukom lagano pritisni lim na vratima ili krilu...lim mora
          da '' radi ''..mora da '' dise ''..naravno, nikakvo ostecenje ne sme da ostane...ako ima gita na tom mestu, lim nece '' disati '' ili hoce ali otezano [ sto ces primetiti po jacini kojom treba da pritisnes ]..ili ce odmah da se pojavi pukotina [ ako je bas dosta gita stavljeno ]...
          Cini mi se da u Auto-Moto Savezu imas kontrolu limarije...imaju one ultrazvucne uredjaje sa kojima mere debljinu farbe, imaju i one male kamere koje guraju u supljine da vide da li je nesto vareno i sl...
          Naravno, takav pregled placas..a koliko placas i gde to rade, najbolje da ih nazoves...Ipak, najveci deo mozes sam da primetis, jedino ako si se bas zagrejao za neki auto, onda idi i njega proveri...
          Obavezno pitaj vlasnika da li je nesto radjeno na kolima, pre nego sto pocnes da gledas...tako ces videti da li je iskren i u pogledu ostalih stvari koje ti prica...
          Kada gledas auto, sam sebe upitaj da li postoji razlika u nijansi izmedju npr. vrata i krila ? To su one situacije kada odmah ne primetis razliku u boji, a kad ti neko kaze da pogledas to i to...odjednom odmah uocis razliku...Zato ti upitaj samog sebe, jer ce posle biti kasno...

          Comment

          • iwcham1979
            CBC Senator XXL
            • 17.07.2007
            • 741
            • Nis
            • Seat Altea 2.0Tdi

            #6
            Hvala ljudi, ovo su korisne informacije.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              Ima li neke sanse da se prepozna dobar limarski rad na autu
              ima neke sanse, recimo 0.005% golim okom da ista primetis.
              ako je iole dobar limar a nije krpio olupinu sa 2 leve noge.

              ako vidis golim okom, ili je neiskusan limar ili je auto bio totalno havarisan i zguzvan da se ne moze prepoznati pa je vise peglano nego menjano od elemenata karoserije.

              auto se ne gleda spolja, vec odozdo na podu.
              tu je mnogo teze bilo sta sakriti, jako tesko se pegla a ima mnogo krivina i svakakvih profilisanih delova lima...
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • TETAK
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3034
                • Čačak, Srbija

                #8
                Ima još jedan dobar trik u vezi sa proverom "da li je nešto naknadno radjeno ili ne"!Naime prstićem(jagodicom) treba proći ivicom npr. prednje haube ali onom stranom koja ide prima šoferki.Ono što treba da osetite, ako je sve ok je "neponovljiva glatka površina", medjutim ako pod prstićem osetite izvesno grebanje tu je hauba definitivno farbana.Na isti način prodjite prstom i preko svih ivica(vrata, zadnja hauba i sl.) i tačno ćete uočiti da li su i koji delovi farbani odnosno da li je auto ceo ofarban!
                Pomorandžina kora nije nikakav znak "izvršenih radova", ali može da bude signal za opasnost.U stvari uvek treba dobro pregledati neko nesporno vozilo(iste marke i modela) od prijatelja kako bi videli kako to pojedine fabrike rade, pa tek tada to uporedite sa onim vozilom koje proveravate!
                Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                Comment

                • GadGet
                  CBC Senator
                  • 15.08.2007
                  • 206
                  • Nbgd, Vozdovac

                  #9
                  Trik vazi samo u slucajevima da delovi nisu skidani i odvojeno farbani.

                  Obavezno slikajte auto kvalitetnijim aparatom.....u 95% slucajeva (ako je nesto radjeno) pokaze razliku u boji ,iako na oko sve deluje Ok. Naravno ako je ceo farban dzaba slikanje

                  Comment

                  • TETAK
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 3034
                    • Čačak, Srbija

                    #10
                    Nema šanse da čovek svaki deo skida i posebno farba!U tom slučaju treba obratiti pažnju na šrafove kojima se vezuju delovi limarije jer se i na njima može videti da je nešto radjeno odnosno ili je šraf "previše" obojen ili se opet vide tragovi alata.Takodje treba obratiti pažnju i na orginalnost ovih šrafova jer ih različiti proizvodjači različito obeležavaju!
                    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                    Comment

                    • neshaoct
                      Banovan
                      • 18.08.2007
                      • 1754
                      • Beograd, Rakovica

                      #11
                      '' ...ili je auto bio totalno havarisan i zguzvan da se ne moze prepoznati pa je vise peglano nego menjano od elemenata karoserije...''

                      Cini mi se da je bas obrnuto...Kad je auto bio jace havarisan , bas tada ide zamena elemenata karoserije, a ne peglanje...
                      Naravno da se tragovi peglanja vide iznutra, ali kako ce to da uradi bez skidanja tih elemenata...Covek je hteo da vidi sta moze ovako, golim okom da primeti...
                      Iznenadio bi se sta sve majstori primete golim okom...bukvalno samo rukom predju preko lima, i odmah znaju gde i sta je farbano...Ipak iskustvo zlata vredi, pa ako imas nekog prijatelja limara ili farbara, povedi i njega da zajedno pogledate auto...

                      Comment

                      • iwcham1979
                        CBC Senator XXL
                        • 17.07.2007
                        • 741
                        • Nis
                        • Seat Altea 2.0Tdi

                        #12
                        Ima u Aleksincu expert da od dva auta napravi jedan. Jednu Boru je odradio, ja nisam verovao. Zadnji deo je bio totalisan, covek nasao Boru unistenu od napred, spojio lepo i puckica. Pronasla srecnog vlasnika za 11k evrica

                        Comment

                        • dandy
                          CBC Senator XXL
                          • 09.12.2005
                          • 513
                          • Bijeljina-Beograd Medakovic

                          #13
                          kao sto rekose kolege sve su to pokazatelji, ali u praksi ih je pogotovo kod vozila koja su prosla profesionalnu reparaciju jako tesko i skoro nemoguce otkriti,,,jer poenta svake reparacije i jeste nemogicnost da se to primijeti,,,
                          naravno kod nas je moguce na svasta naletiti, ali ako je radjeno preko, jako tesko, da ne kazem nemoguce,,,
                          Naravno dap ostoje i profesionalci koji mogu da vide ono sto mi obicni smrtnici ne vidimo, ali ih je jako malo i malo nas ima srece da takve ljude poznaju....ali ako znas nekog zajebanodobrog lakirera ili limara, za rukicu, i sa sobom u shoping
                          recimo tackice, tj izbocine koje lako mozemo osjetiti pod prstimakod svakog auta, kada predjemo rukom recimo po haubi,bio on naknadno farban ili sa fabrickom bojom, i osjetimo kao da ima pjescanih zrnaca je posledica tzv indistrijske prasine, i sa njim kubure svi proizvodjaci vozila, i to je kod svih slucaj....tako da je jako tesko po tome ocijeniti da li je u putanju prasina ili taj industrijalac...(i ja sam saznao za to od predstavnika iz mequiaersa, kad je pricao ja mi nisam vjerovao,,,kaze imaju neku gumu kojom se to skida i gledao sam prezentaciju, i stvarno skida, nesto ko plastelin)ali da ne idem u off...
                          jedna od metoda koja je kada sam je slucajno otkrio kod mene izazvala zaprepastenje i pomisao kako su mi marsovci napali auto, kako mi je neko bacao kletve i zapise,ocekivao agenta fox moldera da izadje iza kola ili vec neki vid paranormalnog.....
                          naime o cemu se radi....
                          jednom prilikom kada sam sjekao po ko zna koji put branik, napravio sam brdo prasine, tako da je cijeli auto pobijelio od poliestera, i kada sam ga pogledao, frka me uhvatila,,,
                          gdje god je bilo gita, ostala je tamnija fleka, tj prasina nije pala kao sto je po ostalim povrsinama, kod golfa 2 sam zatvorio tablicu i tacno u milimetar prikazalo je obrise okvira, cosak kojije bio udaren , zatvorene brave, i jos neke tackice koje sam gitovao.....sve s epokazalo, i to nevjerovatno precizno....
                          izgledalo je malo strahobalno, mislim uhvati me frka, kakoje to moguce jer lim je ispod svega a jako malo je gitovano, jer sam isao na to da uradim perffektno, ali sve se pokazalo,,,,
                          naravno poslije pranja, opet je sve bilo kao i prije, nema tragova....

                          probao sam poslije na jos nekim autima, i gle cuda svuda isto se pokazaivalo....sto je deblji git, to manje prasine zalijepi ....

                          Eto, moze da pomogne, samo moras cijeli auto da okrecis poliesterskom prasinom...

                          Comment

                          • Dzoni_mkv
                            CBC Senator XXL
                            • 29.04.2007
                            • 875
                            • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

                            #14
                            Mislim da moras malo na te stvari gledati drugacije, ja npr. kada sam trazio auto i kada sam sa prijateljima kupovao auto za njih sam samo gledao da auto nije odvaljen (da bezbedonosne zone nisu guzvane) i da nije sastavljen iz dva auta ili vise. Znaci na dizalicu pa detaljan pretres. A to da li je neko zakacio krilo, branik ili haubu pa to odradio kako treba (da jedva primetis sto je jeste bilo pitanje) me uopste nije interesovalo. Mislim ok je za spustanje cene, ali za celu pricu nije. Zakaceno, covek je to profi uradio nikom nista. Sto bi ti bacao pare na tako nesto, ako vidis to ostecenje nesredjeno?? Mislim da auto sa svojih 5-6 godina na drumu (aktivne voznje) ne moze da prodje bez nekih sitnijih ostecenja, za vise necu ni da komentarisem, koja smetaju i naravno da treba da se srede. Znam za pricu da je jedan poznanik prodavao nekog Pezoa i da je neki moj drugi poznanik isao da gledao taj auto i dosao mi je sa pricom kako je gledao dobar auto ali mu je sumnjiv jer su vozaceva vrata i krilo mozda farbani ko zna kako je sa strane udaren itd. Odemo zajedno i kada smo stigli do kapije ja vidim u stvari kod koga idemo i obajsnim da to jeste ne samo farbano vec kompletno menjano jer je coveka "odrljao" autobus, mislim ogrebotine, slomljen retrovizor ali to je to. Kupili samo extra jevtino limariju (moj otac je isao sa njim) i to je zamenio nije hteo da se zeza sa peglenjem. Ovaj mu je to ispricao ali ovaj nije verovao. Eto samo jos jedan dokaz da iako je auto farban ne znaci da je bio unisten. Mozda je jos neko fanatik za odrzavanje pa voli da auto izgleda kao nov.
                            You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

                            Comment

                            • iwcham1979
                              CBC Senator XXL
                              • 17.07.2007
                              • 741
                              • Nis
                              • Seat Altea 2.0Tdi

                              #15
                              Ma da, normalno je da se auto cukne malo, i ja oko toga ne bih dizao frku. Ni majstori sami ne mogu da kazu da li je auto farban ili ne 100%. Jedan je zagledjivao Boru kad smo kupili i rekao, da ako je radjena, onda svaka cast! A ovaj sto je sastavljao Boru, Mercedesa 190d i koliko znam jednu Omegu u Aleksincu, tvrdi da ne moze da se provali, jer su dva dela sasije razpunktovana na fabrickim mestima i opet sastavljena. Sad, da li me folirao ili ne, to ne znam.

                              Comment

                              Working...
                              X