1.9jtd, 1.5dci, 2.0hdi ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • goshkealfa
    CBC Član
    • 20.10.2006
    • 91
    • Pozarevac

    1.9jtd, 1.5dci, 2.0hdi ?

    Zelim kupiti auto nize srednje klase ili vec a da bude u dobrom stanju sto mi je najbitnije 2001-2002 a da nije beo i da nije bio ven - he, he - nemoguca misija...
    U igri su Bravo/Brava, Xsara i ako naletim eventualno a da je u dobrom stanju, nesto manji Peugeot 206 ili Clio.
    Znam da su Common rail motori izuzetno skupi za odrzavanje ali me interesuje postoji li razlika izmedju navedenih - pre svega u izdrzljivosti pa onda u ceni odrzavanja - neki se kao zale na renoov 1.5dci, neka pak na Fiatov...
    Pitanje sam postavio malo obrnutim redom , ali sto se mene tice ja bih najpre Xsaru 1.9d, 1.9td ili 206 1.9d zbog poznatih razloga (kvalitet goriva, odrzavanje) iako perfomansanma znatno slabiji.
    Sta vi mislite, koliko je to pametno npr. 206 i 1.9d. Nekako mi se cini da je premali za nemirni 1.9d - mozda gresim...?
    Sta izabrati...?

    Thanks!!!
    Ne postoji toliko jednostavan posao da se ne moze lose uraditi!
  • jevtic
    CBC Senator XXL
    • 26.11.2006
    • 729
    • beograd

    #2
    nije održavanje skupo, skupo je popravljanje kvarova ako se dese.


    206 sa 1.9d motorom je zanimljiva kupovina ako planiraš veće kilometraže a pri tome želiš jeftino održavanje i ne želiš da razmišljaš o skupim kvarovima (koji ne moraju obavezno da se dogode). naravno pored performansi svi ti dizeli stare konsrukcije su veoma bučni i neudobni za razliku od modernih cr.

    nisam čuo nikoga da se žali na fiatove jtd motore. kad je fiat u pitanju ljudi se žale na neke druge stvari ali motori su im odlični (koriste ih opel, saab...), za renoove dizele čuo sam da se dosta ljudi žale (turbina, interkuler,...).


    moraš znati da su svi ti dizeli prešli boga oca i da ćeš to godište teško naći ispod 200k a čak i da nađeš pitanje je da li je to prava kilometraža jer se ne isplati kupovati dizel za male kilometraže.

    koliko planiraš da prelaziš godišenje?
    ex - fabia 1.9 tdi
    golf 2.0 tfsi

    Comment

    • sasa bg
      CBC Član
      • 18.09.2005
      • 44
      • Belgrade

      #3
      Mislim da je na prvom mestu JTD, pa HDI, pa tek onda DCI. Renoovi motori, odnosno pumpe su jako osetljive na lose gorivo i cesto neravnomerno rade.

      Comment

      • Lord_o21
        CBC Senator XXL
        • 29.04.2006
        • 494
        • Novi Sad

        #4
        Slozio bih se sa Sasom,sto se tice redosleda. Poznanica ima Clio 1.5DCi, nov kupljen u Sekulicu i posle 3 meseca voznje je vec auto bio u servisu, mislim da dan danas kvar nije otklonjen (mozda zato sto je auto jos uvek u garantnom roku), ali nesto oko pumpe, dizni nije uredu, a sve je posledica ocajnog kvaliteta goriva... Moja preporuka JTD, mada vozim HDi.Ako razmisljas o pezou uzmi u opciju i 1.4HDi 206 (ili mozda cak 307). Ili pak Punto JTD, mislim da se neces pokajati...
        ...technology is the only Replacement for Displacement.

        Comment

        • goshkealfa
          CBC Član
          • 20.10.2006
          • 91
          • Pozarevac

          #5
          Sto se tice 307 Peugeot-a, nemam dovoljno oraha za njega, izuzetno je skup! Sto se tice predjenih kilometara, oko nekih 25-3000km godisnje.
          Prvo sam krenuo od benzinca i sekventa - to mi je nekako dobitna kombinacija ali kako dosta vozim po lokalu pa ne znam koliko bi to bilo isplativo jer pitanje je kada ce prebaciti na gas (kada postigne odredjenu temp. a ja sam tada vec stigao). U tom slucaju bih auto platio nesto manje, ugradio Tomasetto npr. 600e i to je to - dosao bih na isto s`tim sto bih imao auto sa manje predjenih km i jednostavniji kod eventualnih kvarova.
          Vec mi se smese 206-ice i to uglavnom sa 1.4hdi motorom. Ne znam koliko je to pametno. Jeli taj motor konstrukciji identican onom 2.0hdi samo manji ili... Jeli nezniji, osetljiviji na nase gorivo - sumpor gorivo...?
          A Punto je posebna prica - Cena mu je maltene identicna ceni Bravu pa i Marei a mislim da je razlika u samoj voznji, velicini, svakako ogromna.
          Rizik kupovine potencijalnih bivsih venova i taxi vozila je veliki - samo sam nosen mislju - ma naici cu ja na ok auto - ali nije to bas tako jednostavno!!!
          Ne postoji toliko jednostavan posao da se ne moze lose uraditi!

          Comment

          • BRABUS
            CBC Senator XXL
            • 15.10.2004
            • 2399
            • London

            #6
            Taj 1.4 HDI je zajednicki razvijen od strane Peugeot-a i Forda i deli jako slican dizajn (ista familija) sa 1.6 HDI motorima (206-7/307/407, C3-5, Fiesta/Focus, BMW Mini, Volvo S40/V50, Mazda 3).

            1.4 HDI je isao u 206, C2, C3, Fiestu, Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo i ima dve verzije, jedna je 8v sa turbinom obicne geometrije, bez intercoolera, sa 55 i 68ks, dok je druga 16v, promenljiva geometrija turbine i 90 konja.

            Za izdrzljivost sa nasim gorivom neznam, ali je sudeci po broju prodatih automobila sa tim motorima, a bez nekih poznatih skandala, rec o jako dobrim motorima. Vozio sam jedan 1.6 HDI i bio sam jako prijatno iznenadjen kako auto vuce i kako je kultivisan. Potrosnja je bila smesno niska btw.

            Comment

            • goshkealfa
              CBC Član
              • 20.10.2006
              • 91
              • Pozarevac

              #7
              Jaoooo, muka je sve to. Svestan sam ja toga da necu naici na bas ono sto trazim. Npr. trazicu 1.9d a naici na 2.0hdi - zato i pitam, da znam sta da ocekujem.
              Definitivno, uz vasu pomoc, bice varijanta JTD ili HDI! Zaobici cu DCI, i ja sam cuo par nesrecnih prica.
              Moze li neko pomoci sa par saveta kako kupiti common rail? Ima li tu sta se na licu mesta moze videti, zakljuciti? Kolika je razlika izmedju njih i obicnog dizela - koliko sme dimiti? Vidi li se nesto na dijagnostici (pumpa, dizne...)? Pozz
              Ne postoji toliko jednostavan posao da se ne moze lose uraditi!

              Comment

              • dfast
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2005
                • 1302
                • Hoofddorp NL /Bgd

                #8
                Prvo, gledaj da je auto sa pravom kilometrazom, ako je moguce od poznatog prodavca. 1.9d Pezo je vrlo robustan i prelazi prilicno i do 500kkm do prvog otvaranja. Ima ga i u varijanti sa turbinom i on je odlican. Hdi je najbolji sto se tice performansi i ekonomicnosti, traje ali je najosetljiviji, odlazi pumpa, turbina, puno senzora koji ponekad prave probleme. Za nase usleve i gorivo rekao bih da je obican turbak najbolji ako ga nadjes.
                Comon rail Hdi prosto ne dimi, odnosno dimi kao benzinac, ima rezak zvuk motora, negde na preko 2000 obrtaja ukljucuje turbinu i to se oseti. Probaj auto, to je najmerodavniji osecaj.

                Comment

                • goshkealfa
                  CBC Član
                  • 20.10.2006
                  • 91
                  • Pozarevac

                  #9
                  Thanks na konkretnom odgovoru!
                  Ja sve nesto gledam te male automobile ali ne zato sto sam ljubitelj njih vec zato sto mogu kupiti mladji auto iz nize klase.
                  Inace u tu cenu Fiat Marea mnogo vise nudi od Punta, 206... Sto se motora tice znam da je JTD extra ali razmisljam o samom kvalitetu auta - koliko sam do sada saznao, misljenja su razlicita - bukvalno suprotna - pricaju"uuuu Fiat je super", drugi "bezi dalje od Fiata, francuzi su kvalitetniji itd." Sta reci...
                  Definitivno trazim 206, Xsaru i Mareu (znam da su to tri razlicite klase,ali...jbg.) pa sta naleti a da je u dobrom stanju - mislim da je to ipak najbitnije!!! Pozz
                  Ne postoji toliko jednostavan posao da se ne moze lose uraditi!

                  Comment

                  • nikola_VUK
                    CBC Senator XXL
                    • 20.09.2005
                    • 317
                    • Podgorica - Novi Sad
                    • Mercedes vaneo 1.7

                    #10
                    Posto i ja sad kupujem auto, pa sam se raspitivao malo, samo da znas neki pezoovi motori od 120 ks imaju foru sa filterom cestica koji se menja na 80-120.000 valjda sa rukama, filterom i nekim uljem kosta 1800-2000 eura. Tako da pripazis jer imaju neki od 100ks koji nemaju taj filter

                    Comment

                    • mishkom
                      CBC Senator XXL
                      • 07.08.2007
                      • 591
                      • N/A
                      • N/A

                      #11
                      A sta fali vanovima? Ja sam vlasnik jednog i PREzadovoljan sam, ili sam mozda imao previse srece. . . Mada ima jos slicnih meni koji pricaju istu piricu, a za lose jos nisam cuo. . . Mada si se izjasnio da nemas mogucnosti za 307, moj primer bio van(pise70.000, verovatno 120.000realno), 2004to(sto je najbitnije) i placeno 8.000eur, i sluzice samo tako, kako izgleda, a uradjen samo redovan servis

                      Npr. gledao sam za sestru 206ice sa 2.0hdi motorim od 90ks, naisao u nemackoj na zanimljive primerke za 3.500-4.500eur, naravno +600-700 za servis racunam. . .

                      A u potpunosti se slazem sa Lord-om, pre svega jtd, pa hdi. To mi je bilo u glavi, cim sam procitao prvi post u ovoj temi

                      A da prilicno su stedljivi, ali i tu mozes ocekivati 7-8litara ako ga bas bas gazis, kako ja volim , mada po gradu ne ide mi preko 5.5sa klimom

                      Comment

                      • goshkealfa
                        CBC Član
                        • 20.10.2006
                        • 91
                        • Pozarevac

                        #12
                        Uh, filter ovoga, filter onoga - ma sve to treba skinuti, to je visak (razmisljanje Srbende).
                        Jos malo sam gledao i dalje sam pri istom, s`tim sto prednjaci Marea. Odgovara mi velicina auta a odgovara mi i u karavan verziji posto su one najcesce! Ima li primedbi na pomenuti auto - sta su im slabe tacke, naravno, sa JTD motorom.
                        Sto se venova tice - imao si srece! Ja mogu izdvojiti max 6000e tako da sam prinudjen na 2001-2002.god. U normalnim uslovima eksploatacije, auto tog godista moze preci do 100000km a u prici kao dostavno vozilo i 300000km - mislim tj. siguran sam da je velika razlika!!!
                        Ne postoji toliko jednostavan posao da se ne moze lose uraditi!

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          A sta fali vanovima?
                          novima nista ali onima sa pola miliona km iza sebe u najtezim uslovima upotrebe obicno je dug spisak falinki, manje ili vise jasno vidljivih.

                          osnovna je zamor materijala, samog vozila koje nije kvalitativno niti konstrukciono napravljeno kao kamion da bi sa lakocom prelazilo mnooogo km.


                          kod nas se nude uglavnom primerci dovuceni sa otpada negde, koje su firme otpisale kao osnovno sredstvo.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • goshkealfa
                            CBC Član
                            • 20.10.2006
                            • 91
                            • Pozarevac

                            #14
                            Posto ce svakako biti dizel i 90% sa turbinom, mozete li mi reci par saveta vezano za samu turbinu i pumpu - na sta obratiti paznju kod kupovine. Vec sam pitao koliko sme dimiti i kada, kod starijih motora je to dosta govorilo...?
                            Sta se moze videti na dijagnostici, konkretno na primeru Marea 1.9jtd 2002.?
                            p.s. mnogo pitam, znam - hvala unapred!!!
                            Ne postoji toliko jednostavan posao da se ne moze lose uraditi!

                            Comment

                            • mishkom
                              CBC Senator XXL
                              • 07.08.2007
                              • 591
                              • N/A
                              • N/A

                              #15
                              Nije losa kupovina, a dobra je stvar sto je Marea dosta jeftinija od ostalih, ne znam zasto, ali tako je .. .

                              Ehh, sad, ne znam tacno koliko se sta moze videte, ali zato ima majstora koji znaju, a tu je i AMSS, ako si ozbiljno resio da pazaris taj primerak Srecno u svakom slucaju

                              Comment

                              Working...
                              X