lizing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Darko_NS
    CBC Senator XXL
    • 02.12.2004
    • 557
    • Srpska Atina

    lizing

    pitanje za upucene u ovu oblast: sta se dogadja ako neko prestane placati
    rate lizinga. a pritom je vec placeno 15 rata i ucesce na pocetku. dali mu
    samo oduzmu auto ili sta?? kakva je procedura?
  • djukic
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2005
    • 2526
    • Beograd

    #2
    Imam iskustva sto se tice lizinga. Upitanju je Hypo banka. Naime firma je kupila 70 vozila. Posle godinu dana doslo je do nagle promene na trzistu i firma je zapala u skripac. Nije placeno 8 rata lizinga i nista se nije dogodilo. Naime vozila su ustupljena drugim firmama na dalju otplatu lizinga. Hypo je bio vrlo tolerantan u tom slucaju. E sad sudski problem je sto je vozilo vlasnistvo lizing kompanije a onaj ko vozi je samo korisnik lizinga. Na saobracajnoj dozvoli stoji Vlasnik Hypo leasing a u napomeni u saobracajnoj stoji da je korisnik Fizicko lice ili Firma. Za svaku registraciju vozila dobija se ovlascenje za registraciju koju mora da izda Hypo lising a dobijas je kada platis sva eventualna dugovanja i doneses kasko polisu na uvid i kopiranje kod njih. E sad ako nisi platio nema ni ovlascenja a samim tim ni registracije vozila. Sigurno se u slucaju da je placeno 15 rata i ucesce to prilikom oduzimanja vozila uzima u obzir. Daleko od toga da mozes dobiti ni pribliznu naknadu za ono sto si ulozio. Naime banka ce prvo da namiri sebe po svaku cenu bez zelje da postigne cenu koja bi tebi odgovarala, to znaci da tebi ostaje ono sto preostane posle njihovog namirivanja. Ostaje ti medjutim mogucnost da nadjes drugog korisnika lizinga kome ces ti ustupiti pravo na otplatu preostalog duga prema banci. Tebi ostaje da se finansijski dogovoris sa novim potencijalnim "vlasnikom" lizing vozila. Novom vlasniku medjutim preostaje da sakupi dokumentaciju potrebnu za preuzimanje lizinga koja je jednaka dokumenticiji koju si ti prilozio (plata, licna karta....) i da prodje kreditni (lizing) odbor u banci. Kada oni odobre potpisuje se ugovor o preuzimanju lizinga, novi vlasnik dobija ovlascenje da promeni saobracajnu u kojoj se u napomeni upisuje da je on novi korisnik lizinga. On nastavlja dalje da otplacuje lizing... Proceduru sam prosao sa 3 automobila pre otprilike mesec dana i svela se na gore navedeno. Upitanju je bio Hypo leasing. Nadam se da sam ti bio od pomoci
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • djukic
      CBC Senator XXL
      • 27.03.2005
      • 2526
      • Beograd

      #3
      Ono sto ti je bitno je da banke neuzimaju vozilo posle prve neplacene rate, mozes da se igras do registracije ali u svakom slucaju mudro i oprezno uleci u lizing. Mislim da je bolje da uzmes auto na kredt npr. Volks banka. Uzeo je moj drugar, diler polovnih vozila ima ugovor s njima. Bilo je bitno da auto nije stariji od 12 godina u momentu otplate poslednje rate kredita. Nemora kasko osiguranje, i ti si vlasnik vozila u saobracajnoj. Ako ti se nesvidja auto prodas ga i otplatis kredit. Neracuna ti se preostala kamata. Kod lizinga tek posle 24 rate (2 godine) mozes da otplatis ostatak duga i postanes vlasnik vozila.
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • maki
        CBC Senator XXL
        • 03.10.2004
        • 878
        • Budva, CG

        #4
        da neotvaram novu temu,da li neko zna da li se prilikom kupovine auta na lizing osim kasko osiguranja mora placati i ono obavezno prilikom registracije ili kasko sve pokriva
        HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

        Comment

        • Saabo
          Moderator
          • 29.09.2004
          • 1724
          • Vrbas
          • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

          #5
          Kasko je dodatno i nema veze sa osnovnim osiguranjem.
          SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

          Comment

          • maki
            CBC Senator XXL
            • 03.10.2004
            • 878
            • Budva, CG

            #6
            znaci registracija se normalno placa,ok , Thx.
            HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

            Comment

            • Stefan1
              CBC Veteran
              • 27.10.2004
              • 137
              • Beograd

              #7
              Originally posted by djukic
              Mislim da je bolje da uzmes auto na kredt npr. Volks banka. Ako ti se nesvidja auto prodas ga i otplatis kredit.
              a cekaj reci mi,recimo uzmes auto na kredu i recimo hoces da ga prodas,jel ti otplatis samo cenu vozila ili cenu vozila+kamata za ceo kredit(naprimer otplatio si 2 godine a ostalo ti je jos 4 godine sa kamatom od 10% godisnje znaci 40%)

              Gde je najmanja kamata za polovnjake,bas me zivo zanima,inace mislim da tek kad kamata padne ispod 5% godisnje bice dobra stvar kupovina na kredu.

              Comment

              • maki
                CBC Senator XXL
                • 03.10.2004
                • 878
                • Budva, CG

                #8
                zavisi,ako je opadajuca kamata onda moze,ako nije oni ti u startu zaracunaju kamatu na sve godine i podijele na rate pa ako imas pare poslije 2 god. otplatis ostatak para,to se nimalo neisplati,mislim da sad vec pod pritiskom konkurencije svi daju opadajuce kamate.

                PS: kod vas u srbiji je dosta povoljnije uzimanje na lizing nego cg, tu imas da ti placaju kasko tokom citavog trajanja lizinga,besplatno odrzavanje vozila 2 god., bas dosta pogodnosti, dok kod nas u cg je katastrofa i sto se tice lizinga i kredita,nema nikakvih pogodnosti, kamate 10-12% godisnje.....
                HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                Comment

                • Stefan1
                  CBC Veteran
                  • 27.10.2004
                  • 137
                  • Beograd

                  #9
                  a reci mi te opadajuce kamatne stope,jel to da kamata bukvalno godinu za godinom pada,ili da se racuna samo na ostatak duga?

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    lizing podrazumeva dugorocno rentiranje a shodno tome i svi troskovi padaju na teret vlasnika (davaoca lizinga) kao sto su vanredna odrzavanja, servisiranje, registracija, kasko, porezi, takse, putarine/godisnje komunalne takse, i sve ostalo sto se zbirno obracunava u vrednost lizinga i na tu zbirnu vrednost se placa rata/ obrok na predvijdeni rok.

                    nikakav trosak ne bi trebalo da ima korisnik lizinga osim goriva i potrosnog materijala (ulje, filteri uopste obavezna redovni servis).

                    barem tamo gde je lizing normalno (i zakonski) uredjen a sto nije slucaj ni u Srbiji ni u CG.

                    u Srbiji cak i ne postoji formalno pravno lizing automobila, ovo sto se radi je nesto sasvim drugo- finansijski lizing pa su eto i moguce razne nepovoljne okolnosti tipa placanja registracije ili kaska i pratece reklame o navodnim beneficijama po rentijere tipa besplatno kasko ( a zna se da nista besplatno ne postoji zapravo).

                    pa cak ni obicni krediti nisu ono sto je uobicajeno. sumnjivi su jer se ne iskazuje kamatna stopa vezana za domicilnu valutu odnosnoi diinar koji je jedino zakonsko sredstvo placanja u zemlji i jedini naplativi oblik. kao sto se i plate isplacuju u diinarima.

                    ova lakrdija sa procentualnim administrativnim trokovima (nekakve izmisljene obrade), sa davanjem 2 razlicite kamate pa jos u stranim valutama i vezane za monetarnu politiku nekih sasvim drugih zemalja i slicno su izgleda moguce jos jedino na Balkanu...
                    valjda dok se narod ne dohvati motke da rastera politicare i druge koji tako nesto dozvoljavaju ovde a sto je inace nepoznato i zabranjeno u normalnom svetu.

                    da ne pricamo o stvarnim kamatama koje idu i do cak 34% na godisnjem nivou, ti kao "laki krediti, kes krediti" kako se vec sve ne nazivaju.

                    samo pratim i cudim se kako je jos uvek to ovde moguce a prica se da je sprovedena navodno nekakva reforma finansijskog biznisa.
                    navodno sve fer samo da udovolji gradjanima
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • maki
                      CBC Senator XXL
                      • 03.10.2004
                      • 878
                      • Budva, CG

                      #11
                      Originally posted by Stefan1
                      a reci mi te opadajuce kamatne stope,jel to da kamata bukvalno godinu za godinom pada,ili da se racuna samo na ostatak duga?
                      obracunava se na ostatak duga.

                      Originally posted by brick
                      lizing podrazumeva dugorocno rentiranje a shodno tome i svi troskovi padaju na teret vlasnika (davaoca lizinga) kao sto su vanredna odrzavanja, servisiranje, registracija, kasko, porezi, takse, putarine/godisnje komunalne takse, i sve ostalo sto se zbirno obracunava u vrednost lizinga i na tu zbirnu vrednost se placa rata/ obrok na predvijdeni rok.
                      to bi trebalo da je tako, u srbiji su malo poradili na tome,jeste da koriste neobavjestenost naroda pa mazu oci tipa oni placaju kasko i redovno servisiranje kao neka pogodnost a u stvari to je njihova obaveza po pravilu, ali u cg nema ni toga nego je korisnik lizinga duzan sve da plati,jedino sto neke kuce daju manje kamate na lizing nego ostale,ali to se sve nadoknadi neplacanjem kasko osiguranja tako da sve dodje na isto
                      ima jedna novina sto su uveli pdv na kamatu,i to placa naravno korisnik lizinga,kad sam to vidio stvarno pretjeruju
                      HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        svuda u svetu se tacno zna sta je robni lizing, a to sto nas farbaju je valjda danak nesprodvedenoj tranziciji u finansijskom i pravnom sistemu. nazalost, to jos prolazi uz blagonaklono hvalisanje centralne banke i Vlasti

                        mislis PDV na kamatu kao dobit od strane lizing kuce ?

                        to je valjda i normalno da se placa e sad da li kao porez na profit (sto mi nekako logicnije) prema racunovodstvenim pravilima ili bas PDV ne bih se upustao jer ne znam.

                        ali, cim postoji neki dobitak i promet nekakav porez mora da se plati. obicno.

                        ovde kod nas je kamata realno kada se sve sabere oko 25% pa nagore godisnje odnosno na jedan auto za 5 godina se doplati za jos najmanje jedan auto mereno prema dinaru. e sad, kako je dinar nestabilna valuta i stalno klizi to je i matematika mnogo gadnija i tesko je pohvatati koliko to iznosi realno u procentima.
                        s obzirom da plate ne prate pad dinara odnosno nisu vezane sa valutnim promenama i inflacijom po dzep kupca se slozi najgora kombinacija- sve on plati u celom lancu, sve dubioze sistema, drzave, javne potrosnje, nesigurnosti poslovanja,...


                        mislim da smo mi jos poprilicno daleko od normalnih kreditnih uslova za trajna potrosna dobra vece vrednosti i da je mnogo povoljnija kupovina za kes za sve vrste roba.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • maki
                          CBC Senator XXL
                          • 03.10.2004
                          • 878
                          • Budva, CG

                          #13
                          Originally posted by brick
                          mislim da smo mi jos poprilicno daleko od normalnih kreditnih uslova za trajna potrosna dobra vece vrednosti i da je mnogo povoljnija kupovina za kes za sve vrste roba.
                          to jeste,ali rijetko ko ima da iskesira za auto,tako da je ovo trenutno kod nas i za nase pojmove koliko toliko najpovoljnije,samim tim sto nema puno papirologije i motanja po bankama,pisanja molbi i sl. sto je slucaj sa kreditima,a na troskove se covjek navikne.
                          HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            well, pa ne znam. vecina ljudi koje poznajem ima obicno kesa za auto, tih nekoliko hiljada evra koliko kosta prosecan polovan auto. i obicno vec ima neki auto tako da u stvari dodatni trosak je samo doplata.

                            ko nema niti toliko, sumnjam da ce moci da izdrzi bez problema (uz normalan zivot) troskak ovakvih kamata.

                            ja sam nekako radije za filozofiju stednje dobrovoljno i odvajanja sa strane nekoliko meseci ili godina i onda kupovina za kes bez kamata. opet svako ce proceniti za sebe sta mu je povoljnije.

                            ja uopste i ne racunam nabavku novih auta koja je vezna uz nase prosecne plate a oni koji imaju platu po hiljadu ili nekoliko hiljada evra ovde ionako nemaju takve brige (uglavnom) pa ni njih ne racunam.

                            auto je koliko znam u zemljama na nivou razvoja gde smo mi uglavnom luksuzna roba i kupovina novih je pre izuzetak nego pravilo.

                            mada, sada je stanje sa platama i uopste zaradama ovde daaaaleko bolje nego pre 4-5 godina i kupovna moc je puno realno porasla.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • maki
                              CBC Senator XXL
                              • 03.10.2004
                              • 878
                              • Budva, CG

                              #15
                              polovno auto samo dolazi u obzir za kes,novo moze na kredit ili lizing ali samo ako se nema para za solidno polovno (koje nekosta ispod 7-8k eur)

                              na zapadu,preciznije kanada, prijatelj koji tamo zivi vec 10 god. uzeo je prije 5 god. neku hondu na lizing (luksuzna limuzina), tek kad je uzeo platio je 3-4000$ i mjesecno placa po oko 200$,svake druge godine odveze to auto u salon gdje je kupio i zamjeni za novo uz neku minimalnu doplatu,a osiguranje i sve ostalo (sem potrosnog materijela,filteri,ulje,gorivo,pakne,gume) placa banka, e kad to bude kod nas onda ce biti povoljni uslovi za uzimanje auta na lizing i kredit,povoljnije nego za kes
                              HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                              Comment

                              Working...
                              X