to o cemu pricas i jeste lizing robe (auta) a ne lizing para/kapitala (sto je kod nas slucaj).
ali, to sto si opisao je jako skupo, 200 kanadskih $ je vise od pola ovdasnje prosecne plate i atime automatski tako skup auto ne bi mogao da dodje u obzir jer previse opterecuje prihod ondosno prelazu 1/3 plate.
za nas nivo razvijenosti , produktivnosti i plata mesecna rata ne bi smela da predje 40-60 evra pa ti sada izracunaj da li je to dovoljno za novi auto.
zato i kazem, u svetu nije uobicajeno da u siromasnim zemljama sa siromasnim stanovnistvom i ispodprosecnim platama postoji opsta i masovna kupovina novih automobila.
jednostavno, kod nas vazi ona "jare,pare i kusur" filozofija precesto, i zabrovalja se realnost i realne mogucnosti...pricam i vecini, o proseku.
ja zaista ne znam kako ce onaj ko jedva moze da odvoji 40-50 evra mesecno za auto da finansira ne samo nabavku kroz kredit ili lizing vec i upotrebu auta a sto je veci trosak od same nabavke (gorivo, redovno odrzavanje). i pri tome imam u vidu da pop;rilican broj ljudi nema svoj stan/kucu odnosno nije resio to daleko skuplje i komplikovanije pitanje od zivotnog znacaja.
ne znam, meni je auto sporedna investicija, prvo kuca/stan, poslovni prostor (ili nesto za rentiranje) da se obezbedi penzija/stalni prihod pa tek onda sta preostane za auto. i to neki koji ne zahteva previse finansija...
novi mozda, ali uz sve ono prethodno pomenuto pa jos istvoremeno je ipak cini mi se prejak zalogaj jos uvek za sve osim veoma male grupe ljudi, mozda nekih par procenata ukupnog stanovnistva koje zivi od plate. (mislim tih sa platom koja to omogucava je jos uvek malo kod nas).
mozda i gresim u proceni, ali mislim da jos dugo vremena ovde nece auto biti lako dostupna stvar kao sto je to na zapadu u smislu postojanja viska para za zelje za novim autima sa svim resenim drugim zivotnim pitanjim.
neka je kuca stan samo 80.000 evra i novi auto samo 20.000 evra i to je vec 100.000 evra sto treba zaraditi kroz platu za 10-20 godina kao visak sto ostane posle placanja svih normalnih zivotnih troskova.
a ako se uzme kredit jos povrh svega toga i jedno 60-70.000 evra za kamate. ukupno 150.000+ evra.
i to za econo klasu stana i auta....za malo luksuznije/vece to ocas posla skoci na 400.000-800.000 evra a mozda predje i milion evra potebnih da se ulozi. a ne verujem da ce plate ovde rasti tako brzo da to postane uobicajeni 10godisnji prihod nekog veceg broja stanovnistva.
mozda sam samo pesimista, sta ces..
mislim da je to prekrupan zalogaj za zemlju koja ima ovakvu opstu ekonomiju i da su ocekivanja da se ovde moze preko noci ziveti tim standardom tesko ostvariva (bar jos koju deceniju).
uh, odoh u off
ali, to sto si opisao je jako skupo, 200 kanadskih $ je vise od pola ovdasnje prosecne plate i atime automatski tako skup auto ne bi mogao da dodje u obzir jer previse opterecuje prihod ondosno prelazu 1/3 plate.
za nas nivo razvijenosti , produktivnosti i plata mesecna rata ne bi smela da predje 40-60 evra pa ti sada izracunaj da li je to dovoljno za novi auto.
zato i kazem, u svetu nije uobicajeno da u siromasnim zemljama sa siromasnim stanovnistvom i ispodprosecnim platama postoji opsta i masovna kupovina novih automobila.
jednostavno, kod nas vazi ona "jare,pare i kusur" filozofija precesto, i zabrovalja se realnost i realne mogucnosti...pricam i vecini, o proseku.
ja zaista ne znam kako ce onaj ko jedva moze da odvoji 40-50 evra mesecno za auto da finansira ne samo nabavku kroz kredit ili lizing vec i upotrebu auta a sto je veci trosak od same nabavke (gorivo, redovno odrzavanje). i pri tome imam u vidu da pop;rilican broj ljudi nema svoj stan/kucu odnosno nije resio to daleko skuplje i komplikovanije pitanje od zivotnog znacaja.
ne znam, meni je auto sporedna investicija, prvo kuca/stan, poslovni prostor (ili nesto za rentiranje) da se obezbedi penzija/stalni prihod pa tek onda sta preostane za auto. i to neki koji ne zahteva previse finansija...
novi mozda, ali uz sve ono prethodno pomenuto pa jos istvoremeno je ipak cini mi se prejak zalogaj jos uvek za sve osim veoma male grupe ljudi, mozda nekih par procenata ukupnog stanovnistva koje zivi od plate. (mislim tih sa platom koja to omogucava je jos uvek malo kod nas).
mozda i gresim u proceni, ali mislim da jos dugo vremena ovde nece auto biti lako dostupna stvar kao sto je to na zapadu u smislu postojanja viska para za zelje za novim autima sa svim resenim drugim zivotnim pitanjim.
neka je kuca stan samo 80.000 evra i novi auto samo 20.000 evra i to je vec 100.000 evra sto treba zaraditi kroz platu za 10-20 godina kao visak sto ostane posle placanja svih normalnih zivotnih troskova.
a ako se uzme kredit jos povrh svega toga i jedno 60-70.000 evra za kamate. ukupno 150.000+ evra.
i to za econo klasu stana i auta....za malo luksuznije/vece to ocas posla skoci na 400.000-800.000 evra a mozda predje i milion evra potebnih da se ulozi. a ne verujem da ce plate ovde rasti tako brzo da to postane uobicajeni 10godisnji prihod nekog veceg broja stanovnistva.
mozda sam samo pesimista, sta ces..
mislim da je to prekrupan zalogaj za zemlju koja ima ovakvu opstu ekonomiju i da su ocekivanja da se ovde moze preko noci ziveti tim standardom tesko ostvariva (bar jos koju deceniju).
uh, odoh u off

Comment