1 Kataloska procena
Procenitelj a i gospodin iz centra za naknadu stete (isto osiguravajuce drustvo) pominju katalosku procenu
ali je auto procenjen po trzisnoj vrednosti, znaci po oglasima a po recima gospodina iz centra za naknadu stete.
2 AMSS
Zasto AMSS ima min i max vrednost? pa upravo zbog stanja u kojem se nalazi vozilo.
Ukoliko su pocepana sedista, farba izgrebana ali prolazi tehnicki onda minimalno vredi 115 000 a
maksimalna vrednost kada se oduzme amortizacija od 12 godina je 249 000.
Znaci ne moze da vredi vise od 249 000 dinara pa cak da uopste nije vozen.
3 Procenitelj
Procenitelj je radio usluzno zapisnik (da kolege ne bi prelazili 100 km da naprave zapisnik) o nastaloj steti pa smo
to slali filijali koja treba da proceni koliko vredi ta steta iz zapisnika i ispalti odstetu.
Svaka filijala isplacuje svoje polise i ako je to jedna osiguravajuca kuca.
Na autu nije nista dodavano niti je auto predhodno udaran. Nisam insistirao na orig delovima vec na original polovnom delu.
Ako skinu Fiat haubu moraju da vrate Fiat haubu (polovnu) ..... cak ih i zakon na to obavezuje "vratiti vozilo u predhodno stanje" ma koliko to njima bilo komplikovano ... jednostavno imamo pravo da to trazimo.
5 E vidis, da postoji jedna kataloska vrednost verovatno bi ti i procenitelj imali iste cifre, ali nemate.
Kako mislis "uzeo neku manju katalosku vrednost" kataloska vrednost je jedna ili kako kaze AMSS OD - DO ?
Zato i mislim da postoji raspon vrednosti u zavisnosti od stanja vozila pre saobracajne nezgode, mada mozda gresim.
Gledam ovo i nemam bog zna sta da dodam jer je manje-vise sve korektno objasnjeno. Samo jedna napomena - uzmi ovo sto ti se nudi kao tzv. nesporni deo, jer to ni na koji nacin ne utice na to da li ces ih tuziti za ostatak koji smatras da ti pripada. Ako mislis da ti sleduje jos, napisi lepo zalbu i navedi da smatras da treba da dobijes vise zbog toga i toga. Ukoliko ne pristajete, isplatite mi nesporni deo, tuzicu vas za ostatak i kraj. Samo par napomena:
- budi realan u proceni, jer je u pitanju par stotina eur a ne par hiljada pa ce u slucaju manjih razmimoilazenja osiguranje isplatiti razliku jer im se ne isplati da ulaze u proces zbog par stotina eura i nerviraju potencijalne osiguranike
- batali agencije za naplatu Za ovolicke iznose jer ce oni po svaku cenu gledati da nastupe sto bezobraznije jer im je u interesu da udju u spor, sto zna da iznervira osiguranja jer opravdano smatraju da ih kojekakvi lesinari deru a da malo od toga ode osiguraniku u dzep.
- Cesto se sve zavrsi prigovorom na visinu, jer verovali ili ne, ni osiguranja nece svaki put korektno proceniti stetu, i to ne namerno iako se to vama tako cini. Stotine steta dnevno znaju uci u obradu, i neizbezno je da se neke od njih rade i pomalo pausalno, pa sve sto je potrebno je da im skrenete paznju na to da to nece proci, da ponovo urade procenu i sve bude ok. Koliko puta cujete da je neko zakinut na proceni stete, toliko puta se desi da neko drugi popravi i auto i ostane mu jos ohoho sa strane...
Dakle, ne zacrpljuj odmah na krv i noz, za pocetak ne prihvati poravnanje i napisi prigovor, sacekaj ishod istog pa vidi kako i sta dalje.
btw, umanjenja za cenu delova po osnovu starosti vozila su cista izmisljotina osiguravajucih drustava, potpuno Neodbranjiva na sudu, ako dotle dodje. Po toj logici, za oldtajmer od 50 godina dovoljno je dobra i 30g starw polovna hauba? Imas pravo na nove originalne delove bez umanjenja po osnovu starosti vozila, i kraj.
The difference between men and boys is the price of their toys
Nisam na krv i noz ali pocinje da smara ta njihova aljkavost i bezobrazluk.
Bas mu je stalo do potencijalnog osiguranika da ga napravi majmunom da potpise vansudsko poravnanje za oko 500 eura manje ubedjujuci ga da moze da se zali ako potpise vansudsko poravnanje.
Mogu da razumem da je procenjeno manje i da to prihvatim kao gresku koja je moguce da se desi.
Ukoliko je to zbog previse zahteva dnevno, ili godisnjih odmora ili koleginicu Micu je bolela glava pa je ranije otisla kuci ... ma koga to zanima, neka zaposle jos ljudi.
Apsolutno nemam postovanja prema njima.
Razlog za to je sto me covek ubedjuje da moj automobil vredi 1300 eura a onda kada vidi da ne moze kaze "pa dobro mozete da se zalite ali nema potrebe da ti papiri stoje kod Vas, slobodno ih potpisite i vratite jedan primerak nama" ... proba covek dva puta za 5 minuta da me zavrne i trebam da mu verujem imam razumevanja ili postujem ?
Pazi svesno me laze da mogu da se zalim i da potpisem sporazum o vansudskom poravnanju ... pa jasno pise da sam "namiren za svu imovinsku - neimovinsku stetu".
Veruj mi da ne da nema sta da mi ostane nego ce da mi zahvali ... ali resio sam da necu da ga popravljam vec prodam ovakvog kakav je sada. Evo danas sam video da je onaj plasticni nosac rezervoara kod vratanca pukao a nije u ubacen u zapisnik ....
pre godinu dana me je ovaj automobil kostao 2300€. Evo i posle godinu dana ukucaj ELX kada trazis Punta 1,2 ELX 80HP 2/3 2001 i veruj mi da ih nema ispod 2100 i to na ime kupca ...
P.S.
a dobro ne mozes da poredis oldtimere ..... sve na njemu je staro i original tako da nesto novo ne dolazi u obzir.
Vidis meni u zapisniku pise UCESCE OD 50% NA NOVU LIMARIJU i to podebljano
Fiatova original nova vrata za Punta 2/3 su 63 000 dinara a ja snosim 50% znaci oni 31 500 ... ne pise da trebam da uzimam Lukas delove ....
Izvinjavam se sto se ponavljam, ali licno mislim da si ti resio da "teras mak na konac" pa od nas trazis odobravanje u tome.
Licno smatram da , iako nisam video slike udesa, za 900 eura mozes to da popravis da bude sasvim zadovoljavajuce i da je svaka dalja diskusija izlisna.
Kada bi se mi manje plašili ne bi nas, tako bolno,"jašili" !!!
Da zaradim ne zelim, a da im oprastim novac koji sam ja zaradio necu !
Nezadovoljstvo koje je u meni nisam ja napravio vec oni sa odugovlacenjem isplate,
neosnovano malom procenom stete i poturanjem na potpis vansudskog poravnanje na manji iznos nego sto bi trebalo.
Znaci bezobrazni su i prljavo igraju, ne zelim da imam razumevanje za takve.
Drugo,ne vidim ni jedan razlog zasto bih im poklonio mojih 500 eura ?
Sracunaj koliko su obe tablice + slep automobila do majstora + da me neko kombijem odveze do beograda i
voza po beogradu da pokupim delove.
Pa ne manje od 10 000 dinara, to je 10% od onog sto su oni isplatili a radovi jos nisu ni poceli ....
Veruj mi ne moze za te pare, majstor mi je jedan od poslovnih partnera ali nece covek da radi za te pare.
Stvarno ne trazim nikakvo odobrenje ovde, vec zelim da saznam kako da
naplatim pravu stetu a ne da ih molim da mi isplate bar neki deo.
A ako isplate bar neki deo stete trebalo bi da budem zadovoljan ... ?
Oni imaju obavezu prema osiguranicima a ne osiguranici prema njima.
Drugim recima bas ovo :
Kada bi se mi manje plašili ne bi nas, tako bolno,"jašili" !!!
Vidi, to sto ti nemas postovanja prema njima direktno povlaci i nacin kako oni tretiraju tebe. Zasto bi oni imali postovanja prema tebi ako ti nemas prema njima? Koliko budes tvrdoglav i bezobrazan, ocekuj isti takav odnos nazad prema tebi jer ni osiguravajuca drustva niti imaju vremena niti volje da se natezu BAS sa svakim ko je "u pravu" jer oduzima vreme, koje nemaju - a poveliki broj takvih zaista i NIJE u pravu, stoga je potrebno argumentovati na realan nacin da ti, ipak JESI u pravu i skrenuti im paznju na to Svako ima pravo na svoje misljenje, naravno, i to je sasvim ok, ali cinjenica je da se retko desi da su dva tudja misljenja ista, i neizbezno dolazi do problema. E sad, to sto smo mi navikli da takve probleme odmah resavamo na silu, umesto dogovorom, druga je prica. Dobra indikacija nacina razmisljanja oko naplate osiguranja je i tvoja inicijalna ideja - uvredjen njihovim bezobrazlukom vratis im iznos kojim nisi zadovoljan, sudis se i godinama ako treba jer si SIGURAN da ces dobiti, a na to ti ide kamata koja je tolika da ces jos i da zaradis - pa to je super, ima cesce da se lupam! Mislim, gde je to normalna prica i ideja, kako ocekujes da neko drugi prema tebi ima normalan odnos sa tim stavom?
Razumem da ces ti svoj auto maltene uvek ceniti vise nego sto ti ga procene. Takodje je istina da ce osiguranje skoro po pravilu praviti tipsku procenu automobila na najnizu vrednost koju nadju koja moze i ne mora da se poklapa sa tvojom, iako se cesto desi da bude upravo tako. Iz iskustva ti govorim, probaj sa argumentovanim prigovorom BEZ PADANJA U VATRU, kako je neko hteo da te zavrne, kako tvoj auto vredi 3000 a ne 1000 eura, i slicno, to ne vodi nigde. Rekoh ti vec, sroci realan zahtev bez sarenih laza i prica za malu decu, jer to sigurno nece proci. Ono sto 99% hoce proci je ako im predocis realno stanje, za koliko mislis da si ostecen i to potkrepis dokazima odnosno ako necim mozes da argumentujes svoju visu procenu, izvoli pa to i uradi.
Dalje, sto se tice delova za koje si naknadno utvrdio da su osteceni - pa napravi dopunu zapisnika i trazi dopunu isplate za popravku tog dela, to je nesto sto se redovno radi i zavrsava, ne vidim problem oko toga. Isto vazi i za druge troskove, slepanje, i slicno - skupi sve racune i prilozi uz prigovor, ni tu nema nista sporno.
I ne nerviraj se previse oko likova koji pokusavaju da te preveslaju da potpises nesto sto mislis da ne treba da potpisujes - nisi duzan potpisati NISTA s cim se ne slazes, dok to ne bude imalo formu kakva je tebi prihvatljiva.
Kljuc cele price ovde je sto ljudi apsolutno nemaju pojma kako funkcionisu stvari oko naplate osiguranja, odnosno koja su im prava u celom procesu. Nesto je krivica samih osiguravajucih drustava (mada, nije realno ocekivati da ti kazu bas SVE fore kako da isteras svoju pravdu, zar ne?) a dosta toga je i posledica neinformisanosti osiguranika koji istini za volju jako malo imaju i zelju da se informisu...To su vase pare, vasa prava, procedura je prilicno jednostavna, drzite se iste i obicno sve bude ok.
Verujte da se JAKO malo puta desi da neko ko je solidno upoznat sa pravilima igre u ovom slucaju ostane kratak...
The difference between men and boys is the price of their toys
206, sad vec idemo u ono rekla kazala ... sto i ne pomaze clanovima.
Veruj mi da nista nisam radio niti sam mogao nesto da uradim, sve je do njih i oni su napravili ovu sitaciju.
Oni su svojim ponudama i kasnjenjem napravili atmosferu u kojoj sada resavamo slucaj.
Ja sam prihvatio pravila i njihov model da treba biti bezobrazan, mozda sam ja
zamisljao malo vise fer igru ali eto tako je kako je.
Ne znaci mi nista dopunski zapisnik jer je proglasena totalna steta sa ostatkom od 34%.
To oko novo pronadjene stete (koje ima jos sigurno) samo pokazuje da automobil
ne moze da se popravi sa tih 900€ kako kaze clan rekordan.
Evo sada sam se setio da je za zamenu hladnjak klime, ali nigde nije uslo u zapisnik punjenje
sistema klime sto je + 2500 ....
Zalbu sam vec poslao i obrazlozio zasto mislim da je nadoknada mala, ali i kako sam dosao do
sume koju sam uzeo kao osnovicu.
Nisam im pretio tuzbom niti sam bio arogantan u zalbi ali ako ne isplate ide tuzba sigurno.
Zar ne postoji neko pravilo da ako je totalna steta onda taj auto ne moze vise da se popravlja, mora u presu? Vidjao sam to na dosta mesta kad se prodaje lupan auto, napomena da nije procenjena totalna steta.
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Pa ima totalna steta i nerentabilnost popravke AKA totalna steta.
U prvoj situaciji kao covek zelim da niko nije povredjen ali od autpmobila nema apsolutno nista, vec se prodaje na kilogram.
U drugoj opciji gospodi iz osiguranja se ne isplati da placaju popravku pa proglase totalnu stetu sa ostatkom.
Ostatatka uvek ima.
U prvom slucaju to je 700kg gvozdja x 20 dinara, 14 000 dinara ili vise ...
U drugom slucaju mogu da se iskoriste vrata, a ni retrovizori nisu losi i tako dalje ... pa i vrednost ostatka raste.
Maksimalna isplata totalne stete po osnovi nerentabilnosti popravke je 70%
(bar u ovoj osiguravajucoj kuci) i kod auto odgovornosti.
Znaci ako automobil na trzistu vredi 10 000€ maksimalna odsteta je 7 000€ a onih 3 000€ nece
niko da nadoknadi vec se osiguravajuca kuca nada da cemo mi da jurimo i prodajemo deo po deo ili
da uzmemo neku crkavicu prodavsi ga djuture na autootpadu.
To što kaže Chubbs je na zapadu, ako ej pokrivljena šasija il ije veća šteta ide u presu ili dodje iz Amerike kod nas Nije platio presovanje i još zaradio na otpadu, dobije potvrdu da je "uništeno" otišlo iz zemlje...
Kod nas koliko znam to još uvek ne funkcioniše tako u smislu zaštite ljudi nego je u funkciji zaštite osiguravajuće kuće da ti ne isplati popravku auta za koji si ti sentimentalno vezan a oni budu na gubitku...
Kao kazino, možeš izgubiti koliko god hoćeš ali sto je ograničen do neke sume i nema dalje
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Nisam mislio da rasteš u saksiji i ne znam zašto bi naglasili da nije totalka jer sam objasnio da to kod nas ne pali, možda sad i pali ali ja ne znam...
Ukoliko odbijete vansudsko poravnanje ili se na drugi nacin neslazete sa osiguravajucom kucom trebate uloziti zalbu,
pre odluke da zatrazite sudski ono sto vam priopada.
Kada saljete zalbu to obavezno radite sa "povratnicom" jer Vam je to dokaz da je neko u
osiguravajucoj kuci primio vasu zalbu a da li je stigla do prave osobe to Vas ne interesuje
(to je vec do njihove organizacije unutar firme) .
Na ulozenu zalbu duzni su da Vam odgovore u roku od 30 dana, od dana primanja vase zalbe.
Ne nasedajte na pricu "odmori" - "bolestan klega" - "zagubljen predmet, dostavite nam ponovo dokumentaciju" ...
zakon kaze 30 dana i jedino je to merodavno.
To sto je Mica na trudnickom, Zika veoma bolestan a Janko je vec uzeo odmor nije vas problem vec njihov !!!
Ukoliko Vam ne odgovore duzni ste da pre pokretanja sudskog procesa obavestite NBS (Narodnu Banku Srbije - to je nadzorni organ SVIH osiguravajucih kuca u Srbiji) i posaljete im kopiju celokupne dokumentacije. Nakon toga mozete pokrenuti sudski proces.
Izgleda da ce gospoda iz osiguranja od 58 000 + 1 000 dinara kamate napraviti 130 000 duga minimum .
Evo prilike da uskoro saznate kako ,po osiguravajucoj kuci Dunav osiguranje ,Punto ELX 80KS 2001 vredi 1350€ a ne 2150€.
Samo da se zavrsi sudjenje pa cu da skeniram svu dokumentaciju kako Dunav osiguranje pokusava da Vas prevari.
U slucaju sudjenja sta traziti kao nadoknadu :
1. Glavnicu (suma oko koje je spor)
2. Zateznu kamatu na glavnicu
3. Troskove prevoza (misli se na dolaske u sud)
4. Nadoknada za izgubljene dnevnice (misli se kada gubite dnevnicu zbog sudjenja, i to samo
kada nemate placeno odsustvo od firme u slucaju pozivanja od strane suda)
5. Troskovi angazovanja advokata
6. Troskovi vestacenja (ukoliko je potrebno a u vecini slucajeva jeste)
7. Troskovi suda
1. 517
2. 1,6% mesecno - 20% godisnje
3. 9 za jedano dolazenje
4. 37,7 za jednu dnevnicu
5. 227,9 + svako sledece rociste 70,1
6. 157,8 + izlazak na teren 39,4
7. zavisi koliko ce da traje sudjenje
zbog toga sto su me uveli u treci mesec cekanja sada teram mak na konac do poslednjeg dinara koji duguju ...
ako isplate dinar manje opet ide tuzba a na jos jedno vansudsko poravnanje advokat kaze da nema potrebe da im se odgovara
ako sve prodje kako treba (a nema razloga da ne prodje) onda cu sve te papire da kopiram i posaljem centrali u BG u Mekenzijevu u nadi da ce radnik koji je tako junacki kocio isplatu stete a napravio dupli trosak biti otpusten ili bar udaren po dzepu
Bilo kako bilo 407 je uvezen i sada je kod majstora na velikom servisu. Kasnije kacim slike.
Kola imamo, advokata imamo pa veselje moze da pocne
Comment