Najlepši Fiat/Lancia automobili
Collapse
X
-
cujem dosta o njoj u poslednje vreme, sad prvi put vidim. interesantno. moja zamerka svim novim vozilima, vazi i za novu lanciu, mnogo je sve to visoko. ne volim da sedim visoko u autu, imam osecaj ko da sam u kombiju
Comment
-
-
Originally posted by zverkoelem te fotke su koliko vidim mrtav pixel na papiru a ovaj dole je jos ziv
BMW 507 Coupe 3.2 Litre V8 (1956)
Živi su i ovi drugi, ništa ne brini...
Fiat 8V ( Fiat Otto Vu )
Samo 114 komada je ukupno napravljeno ( u raznim varijantama ) počev od 1952. godine, pa zato i nisu mogli biti upamćeni po velikom komercijalnom uspehu, ali su u svetu tadašnjih auto trka bili visoko cenjeni, i zasluženo su prošli prvi kroz cilj na najprestižnijim trkama poput ''Targa Florio'' i
''Mille Miglia''.
Skoro svih 114 primeraka je i danas u voznom stanju, odlično su održavani od strane svojih vlasnika, i redovno na aukcijama postižu visoke cene. Većina ih je po privatnim kolekcijama širom sveta, a pojedini se nalaze i u muzejima posvećenim automobilskoj industriji.
Prva fabrička serija ( Carozzeria Speciale FIAT ) je izgledala ovako :
Fiat 8V Berlinetta
Predstavljen je na sajmu automobila u Ženevi.
Veoma lagan automobil, sa jakim motorom, i automobil čija aerodinamika je testirana u vazdušnom tunelu, veoma modernom za to vreme. Poklopci preko zadnjih točkova su upravo bili rezultat testiranja, jer je ustanovljeno da sa njima auto razvija za 4 Km/h veću maksimalnu brzinu. Dizajn potpisuje Fabio Lucio Rapi.
Već spomenuti motor je bio osmocilindraš u V rasporedu, koji je originalno bio namenjen za luksuzni sedan, međutim, s'obzirom da sedan koji je trebao da ima ovaj motor nikada nije ušao u proizvodnju, iskoristili su ga za pokretanje ovog sportskog automobila.
Čovek koji je napravio najbolji motor koji je Fiat imao u to vreme se zvao Dante Giacosa, i ujedno ovaj motor je jedini Fiatov osmocilindraš.
Do današnjeg dana, Fiat više nije izbacio svoj V8.
Prva serija je brojala 34 primerka.
Međutim, postojale su i drugačije varijante...
Carozzeria Zagato
Zagato je kupio 32 gotove šasije od Fiata, a onda izgled oblikovao shodno svojim željama. Ove verzije Fiat 8V su poznate pod nazivom "Elaborata Zagato".
Međutim, nije Zagato bio jedini koji je modifikovao originalni Fiat 8V, već su svoje varijante imale ''Ghia'' i ''Vignale''
Vignale je napravio najmanji broj u odnosu na sve ostale, ali je zato njegov dizajn bio najekstragavantniji u to vreme.
Sa ovim automobilom, Vignale je učestvovao na Mille Miglia.
Zbog svog pomalo besnog izgleda, kao i kombinacije crvene i crne boje, verzija je poznata pod nazivom Crveni Đavo, odosno "Demon Rouge".
Auto je pun originalnih dizajnerski rešenja tog vremena poput providnog krova, panoramskog zadnjeg stakla, kao i specifičnim zadnjim delom
( "tail fins" ), koji će Amerikanci na svojim automobilima masovno početi da koriste tek tri godine kasnije, odnosno od 1955.
Posle prvih 34 komada, 1953. godine Fiat je napravio drugu generaciju 8V
Najviše izmena je bilo na prednjem delu, počev od drugačije pozicije farova, drugačije rešetke, na zadnjem delu više nema poklopaca preko točkova... Sve je to uslovilo da auto izgleda više harmonično nego prva serija. Na ovoj slici šoferka je još uvek iz dva dela, dok je kod kasnijih modela bila iz jednog komada.
Kad se kaže osmocilindraš, svi uglavnom odmah pomislimo na američke predstavnike, pre svega na veliku kubikažu koju ti motori imaju.
Međutim, ovaj Fiatov V8 im uopšte nije sličan.
Njegova zapremina je samo 1996ccm, i mogao je da se zavrti do velikih obrtaja. Maksimalna fabrička snaga je bila 105KS pri 5.600 obrtaja, što je automobilu koji je bio težak 996 Kg. omogućavalo maksimalnu brzinu od 196 Km/h. Motor je davao 149 Nm pri 3.600 obrtaja.
Već je rečeno da se sa ovim automobilom i na trkama učestvovalo, tako da su postajale i dorađene verzije motora, sa većom kompresijom i drugim izmenama...
Druga serija je standardno imala dupli Weber karburator koji joj je omogućavao 115KS pri 6.500 obrtaja.
Postojala je i još jača verzija sa 125KS, ali je ona ujedno i najređa.
Poslednji Fiat 8V je napravljen 1954. godine.
Comment
-
Comment