Peugeot 205

Peugeot 205 je bestseler francuskog proizvodja?a. Od svog prvog modela sakuplja simpatije kupaca izgledom i kvalitetom. Peugeot 205 je tipi?an mali gradski automobil, štedljiv, primamljivog izgleda sa prijatno uradjenim enterijerom. Karoserija je veoma dobro uradjena, kako za verzije sa troja tako i sa petoro vrata. Vožnja Peugeota 205 je tipi?no francuska: meka i udobna, zahvaljuju?i kvalitetnom ogibljenju kako napred tako i pozadi. Prednje ogibljenje je Mc Pherson a zadnje amortizeri sa torzionom osovinom.

Paleta motora je izvanredna: od malih 999ccm do 1.900 ccm benzinska varijanta snage od 44 ks do 150 ks (EDIT 130 KS) i dizel od 1.700 ccm 60 ks. Ovakav izbor zadovoljava sve ukuse voza?a od tipi?no ženske do maksimalne sportske voznje. Kvalitet motora je odli?an i nakon mnogo godina upotrebe, ali ipak skre?emo pažnju pri kupovini modela proizvedenih od 1986 ? 1989, izbegavati motore od 1.118ccm i 1.294ccm. Ovi motori su proizvod komapnije Simca i prave velike glavobolje vlasnicima, pre svega pregorevanje dihtunga glave motora zbog pregrevanja. Motori koji su ugradjivani od 1990 godine su veoma dobri i rade bez ve?ih problema, jedino treba voditi racuna o zup?astom kaišu koji se obavezno menja na 80.000km. Takodje treba biti pažljiv pri odabiru verzija GT i GTI sa motorima od 1.600 ccm i 1.900ccm. Ove sportske varijante su veoma privla?ne za mlade voza?e zeljne sportske vožnje, ali treba znati da je vek tih motora izmedju 120.000 ? 150.000 km, najve?i problem kod ovih verzija je istrošenost cilindara, kvarovi elektronike i menjaca. Njihova popravaka je znatna investicija i zahteva rad od strane dobro obu?enih servisa. Dizel varijanta od 1.700 ccm sa 60 ks prijatno ?e iznenaditi sve pa ?ak i najokorelije protivnike dizelaša, karakteriše ga ekonomicnost, žilavost u radu i živahnost dodirom pedale za gas. Ovaj dizelaš je bez sumnje jedan od najboljih u svojoj klasi, a po mirono?i rada je daleko ispred svojih nema?kih konkurenata. Kod ovioh motora veoma je važna redovna zamena ulja na 7.500 km, filtera za naftu na 15.000 km i redovno ?iš?enje filtera u rezervoaru na 50.000km. U zimskim uslovima pokazao se kao vrlo dobar jer su serijski ugradjeni greja?i u rezervoaru i filteru za gorivo. Menja? kod svih modela je veoma dobar, ima slu?ajeva da se javljaju problemi prilikom prebacivanja brzine od tre?e pa naviše, razlog tome je loše održavanje menja?a koji zahteva zamenu ulja na 110.000km.
Naj?eš?i problemi i kvarovi kod Peugeota 205 se javljaju zbog loših puteva i udarnih rupa gde stradaju zglobovi poluosovina. Nezgoda je u tome što je za opravku neophodna zamena kompletne poluosovine koja je znatni izdatak. Pored poluosovina stradaju i ramena to?kova, a ne retko i steza?i balans štangle. Nakon 110.000km po?inju da se osecaju problemi sa amortizerima, a ?esta pojava je i jak tup zvuk prilikom startovanja motora ili kretanja unazad. Ovaj problem je posledica istrošenog drža?a motora koji se ?eš?e javlja kod dizel varijante, njegova zamena nije skupa ali zahteva intervenciju iskusnih servisera. Ko?ioni sistem treba proveravati prilikom zamene ulja ili na 50.000km, naj?eš?e strada glavni ko?ioni cilindar.
Elektricni sistem je veoma stabilan i dobro uradjen. Problemi se mogu javiti samo na dinami zbog loše stegnutog ili istoršenog kaiša.
Pored svih navedenih kvaliteta i nedostatka Peugeot 205 je veoma kvalitetan automobil na kome je frnacuski lav izgradio kvalitet, a njegov naslednik 206 bez sumnje nastavlja njegovu slavu.


Peugeot 205 je bestseler francuskog proizvodja?a. Od svog prvog modela sakuplja simpatije kupaca izgledom i kvalitetom. Peugeot 205 je tipi?an mali gradski automobil, štedljiv, primamljivog izgleda sa prijatno uradjenim enterijerom. Karoserija je veoma dobro uradjena, kako za verzije sa troja tako i sa petoro vrata. Vožnja Peugeota 205 je tipi?no francuska: meka i udobna, zahvaljuju?i kvalitetnom ogibljenju kako napred tako i pozadi. Prednje ogibljenje je Mc Pherson a zadnje amortizeri sa torzionom osovinom.

Paleta motora je izvanredna: od malih 999ccm do 1.900 ccm benzinska varijanta snage od 44 ks do 150 ks (EDIT 130 KS) i dizel od 1.700 ccm 60 ks. Ovakav izbor zadovoljava sve ukuse voza?a od tipi?no ženske do maksimalne sportske voznje. Kvalitet motora je odli?an i nakon mnogo godina upotrebe, ali ipak skre?emo pažnju pri kupovini modela proizvedenih od 1986 ? 1989, izbegavati motore od 1.118ccm i 1.294ccm. Ovi motori su proizvod komapnije Simca i prave velike glavobolje vlasnicima, pre svega pregorevanje dihtunga glave motora zbog pregrevanja. Motori koji su ugradjivani od 1990 godine su veoma dobri i rade bez ve?ih problema, jedino treba voditi racuna o zup?astom kaišu koji se obavezno menja na 80.000km. Takodje treba biti pažljiv pri odabiru verzija GT i GTI sa motorima od 1.600 ccm i 1.900ccm. Ove sportske varijante su veoma privla?ne za mlade voza?e zeljne sportske vožnje, ali treba znati da je vek tih motora izmedju 120.000 ? 150.000 km, najve?i problem kod ovih verzija je istrošenost cilindara, kvarovi elektronike i menjaca. Njihova popravaka je znatna investicija i zahteva rad od strane dobro obu?enih servisa. Dizel varijanta od 1.700 ccm sa 60 ks prijatno ?e iznenaditi sve pa ?ak i najokorelije protivnike dizelaša, karakteriše ga ekonomicnost, žilavost u radu i živahnost dodirom pedale za gas. Ovaj dizelaš je bez sumnje jedan od najboljih u svojoj klasi, a po mirono?i rada je daleko ispred svojih nema?kih konkurenata. Kod ovioh motora veoma je važna redovna zamena ulja na 7.500 km, filtera za naftu na 15.000 km i redovno ?iš?enje filtera u rezervoaru na 50.000km. U zimskim uslovima pokazao se kao vrlo dobar jer su serijski ugradjeni greja?i u rezervoaru i filteru za gorivo. Menja? kod svih modela je veoma dobar, ima slu?ajeva da se javljaju problemi prilikom prebacivanja brzine od tre?e pa naviše, razlog tome je loše održavanje menja?a koji zahteva zamenu ulja na 110.000km.
Naj?eš?i problemi i kvarovi kod Peugeota 205 se javljaju zbog loših puteva i udarnih rupa gde stradaju zglobovi poluosovina. Nezgoda je u tome što je za opravku neophodna zamena kompletne poluosovine koja je znatni izdatak. Pored poluosovina stradaju i ramena to?kova, a ne retko i steza?i balans štangle. Nakon 110.000km po?inju da se osecaju problemi sa amortizerima, a ?esta pojava je i jak tup zvuk prilikom startovanja motora ili kretanja unazad. Ovaj problem je posledica istrošenog drža?a motora koji se ?eš?e javlja kod dizel varijante, njegova zamena nije skupa ali zahteva intervenciju iskusnih servisera. Ko?ioni sistem treba proveravati prilikom zamene ulja ili na 50.000km, naj?eš?e strada glavni ko?ioni cilindar.
Elektricni sistem je veoma stabilan i dobro uradjen. Problemi se mogu javiti samo na dinami zbog loše stegnutog ili istoršenog kaiša.
Pored svih navedenih kvaliteta i nedostatka Peugeot 205 je veoma kvalitetan automobil na kome je frnacuski lav izgradio kvalitet, a njegov naslednik 206 bez sumnje nastavlja njegovu slavu.




Comment