Peugeot 205

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    Peugeot 205

    Peugeot 205



    Peugeot 205 je bestseler francuskog proizvodja?a. Od svog prvog modela sakuplja simpatije kupaca izgledom i kvalitetom. Peugeot 205 je tipi?an mali gradski automobil, štedljiv, primamljivog izgleda sa prijatno uradjenim enterijerom. Karoserija je veoma dobro uradjena, kako za verzije sa troja tako i sa petoro vrata. Vožnja Peugeota 205 je tipi?no francuska: meka i udobna, zahvaljuju?i kvalitetnom ogibljenju kako napred tako i pozadi. Prednje ogibljenje je Mc Pherson a zadnje amortizeri sa torzionom osovinom.



    Paleta motora je izvanredna: od malih 999ccm do 1.900 ccm benzinska varijanta snage od 44 ks do 150 ks (EDIT 130 KS) i dizel od 1.700 ccm 60 ks. Ovakav izbor zadovoljava sve ukuse voza?a od tipi?no ženske do maksimalne sportske voznje. Kvalitet motora je odli?an i nakon mnogo godina upotrebe, ali ipak skre?emo pažnju pri kupovini modela proizvedenih od 1986 ? 1989, izbegavati motore od 1.118ccm i 1.294ccm. Ovi motori su proizvod komapnije Simca i prave velike glavobolje vlasnicima, pre svega pregorevanje dihtunga glave motora zbog pregrevanja. Motori koji su ugradjivani od 1990 godine su veoma dobri i rade bez ve?ih problema, jedino treba voditi racuna o zup?astom kaišu koji se obavezno menja na 80.000km. Takodje treba biti pažljiv pri odabiru verzija GT i GTI sa motorima od 1.600 ccm i 1.900ccm. Ove sportske varijante su veoma privla?ne za mlade voza?e zeljne sportske vožnje, ali treba znati da je vek tih motora izmedju 120.000 ? 150.000 km, najve?i problem kod ovih verzija je istrošenost cilindara, kvarovi elektronike i menjaca. Njihova popravaka je znatna investicija i zahteva rad od strane dobro obu?enih servisa. Dizel varijanta od 1.700 ccm sa 60 ks prijatno ?e iznenaditi sve pa ?ak i najokorelije protivnike dizelaša, karakteriše ga ekonomicnost, žilavost u radu i živahnost dodirom pedale za gas. Ovaj dizelaš je bez sumnje jedan od najboljih u svojoj klasi, a po mirono?i rada je daleko ispred svojih nema?kih konkurenata. Kod ovioh motora veoma je važna redovna zamena ulja na 7.500 km, filtera za naftu na 15.000 km i redovno ?iš?enje filtera u rezervoaru na 50.000km. U zimskim uslovima pokazao se kao vrlo dobar jer su serijski ugradjeni greja?i u rezervoaru i filteru za gorivo. Menja? kod svih modela je veoma dobar, ima slu?ajeva da se javljaju problemi prilikom prebacivanja brzine od tre?e pa naviše, razlog tome je loše održavanje menja?a koji zahteva zamenu ulja na 110.000km.

    Naj?eš?i problemi i kvarovi kod Peugeota 205 se javljaju zbog loših puteva i udarnih rupa gde stradaju zglobovi poluosovina. Nezgoda je u tome što je za opravku neophodna zamena kompletne poluosovine koja je znatni izdatak. Pored poluosovina stradaju i ramena to?kova, a ne retko i steza?i balans štangle. Nakon 110.000km po?inju da se osecaju problemi sa amortizerima, a ?esta pojava je i jak tup zvuk prilikom startovanja motora ili kretanja unazad. Ovaj problem je posledica istrošenog drža?a motora koji se ?eš?e javlja kod dizel varijante, njegova zamena nije skupa ali zahteva intervenciju iskusnih servisera. Ko?ioni sistem treba proveravati prilikom zamene ulja ili na 50.000km, naj?eš?e strada glavni ko?ioni cilindar.

    Elektricni sistem je veoma stabilan i dobro uradjen. Problemi se mogu javiti samo na dinami zbog loše stegnutog ili istoršenog kaiša.

    Pored svih navedenih kvaliteta i nedostatka Peugeot 205 je veoma kvalitetan automobil na kome je frnacuski lav izgradio kvalitet, a njegov naslednik 206 bez sumnje nastavlja njegovu slavu.



  • V-Tec
    CBC Senator XXL
    • 30.06.2006
    • 1615
    • Beograd
    • '89 Civic d16a6

    #2
    1.9 GTI, prava mala raketa!Ide ko lud uz to je i lep...
    shuto-expressway.com

    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3
      205 1.9 GTi imao je 130 ks a verzija 1.6 GTi 105 ks a kasnije i 115 ks (ovaj motor je išao u 205 kabrio tzv. 205 CTi 1.6) !!!

      Evo malo detaljnijih specifikacija na ovom linku:

      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4








        Comment

        • gordi014
          Moderator
          • 02.10.2004
          • 1049
          • Valjevo, Srbija
          • PEUGEOT 206 XS 1.6

          #5
          PEUGEOT 205 GTI 1.6 & 205 GTI 1.9






          Poučeni uspehom prvog Golfa GTI koji je nastajao tri godine popodnevima i vikendima u konstruktorskom sektoru Volkswagena, čelnici Peugeota nisu hteli čekati sa sportskom verzijom 205. GTi je predstavljen već sledeće godine, a prvi motor koji ga je pogonio bio je Peugeotov XU5J zapremine 1580 ccm i snage 105 KS. 1986. snaga je podignuta na 115 KS zahvaljujući glavi iz GTi-a 1,9 koji je predstavljen iste godine, ali je ostao u proizvodnji do kraja ukupne proizvodnje 205-ice 1994. 1,6 litarski je pak GTi ukinut 1992. Oba su motora bila aluminijumska (dakle i blok i glava), sa jednim bregastim vratilom u glavi i sa Bosch Motronic elektronskim ubrizgavanjem goriva.

          Ogibljenje je bilo tipi?ano za "hot hatcheve" tog doba: McPherson napred sa anti roll stabilizatorom, pozadi nezavisno, polukruta osovina, uzdužna ramena i stabilizator.

          Početni GTi (1,6) težio je svega 860 kg, pa je i 105 ks (1984.-1986.) bilo sasvim dovoljno za jurnjavu otvorenim putem. Novinari britanskog Motor magazina izmerili su 187 km/h i 8,8 sekundi do stotke. Za najsnažniju verziju, 1,9 sa 130 ks brojke su bile 7,7 sekundi do stotke i 198 km/h. Za poređenje, to su bile performanse duplo skupljeg BMW-a 325i. 1,9 je imao disk kočnice na sva četiri točka, za razliku od 1,6 koji je na zadnjim točkovima imao doboše.

          PEUGEOT 205 CTI 1.6






          Početkom leta 1986. predstavljen je 205 CTi, kabriolet verija 1,6 litarskog GTi-ja. 1990. godine uveden je ABS kao opcija, sledeće godine daljinsko centralno zaključavanje kao serijska oprema i klima uređaj kao opcija.

          c/p: Auto Klub HR - Vremeplov

          Comment

          • gordi014
            Moderator
            • 02.10.2004
            • 1049
            • Valjevo, Srbija
            • PEUGEOT 206 XS 1.6

            #6
            Razdoblje proizvodnje: 1983.- 1996.
            Prethodnik: Peugeot 104
            Naslednik: Peugeot 206
            Broj proizvedenih primeraka: 5.300.000

            Modeli:

            205 Junior, 3 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje:1986.?1990.
            205 Junior, 5 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje:1987.?1989.
            205 XE, 3 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1985.?1991.
            205 Base, 5 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje:1983.?1984.
            205 GE, 5 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1984.?1985.
            205 Look, 3 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1989.?1990.
            205 Style, 3 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1990.?1993.
            205 Style, 5 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1990.-1993.
            205 XL, 3 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1985.?1988., 1984.?1991.
            205 XL Automatic, 3 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1990.-1993.
            205 GL, 5 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1983.-1993.
            205 XR, 3 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1984.?1988., 1990.?1992., 1988.-1990.
            205 GR, 5 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1983?1991 (1360 ccm), 1990.?1991. (1124 ccm)
            205 SR, 5 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1987.?1989.
            205 Automatic, 5 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1986.?1994.
            205 XT, 3 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1992.-1994.
            205 XS, 3 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1986.-1992.
            205 GT, 5 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1983.-1987., 1989.?1993.
            205 Roland Garros, 3 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1989.-1990.
            205 GTi, 3 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1984.- 1992., 1986.-1993.
            205 CTi, 2 vrata, razdoblje proizvodnje:1985.?1992. (1580 ccm), 1986.?1992. (1905 ccm)
            205 Style Diesel, 3 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1990-1993.
            205 Style Diesel, 5 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1990.-1993.
            205 XLD, 3 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1984.-1993.
            205 GLD, 5 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1983.-1993.
            205 GRD, 5 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1983.-1992.
            205 Diesel Turbo, 5 vrata Hatchback, razdoblje proizvodnje: 1990.-1992.

            Comment

            • V-Tec
              CBC Senator XXL
              • 30.06.2006
              • 1615
              • Beograd
              • '89 Civic d16a6

              #7
              Vozio sam se par puta u 1.9GTI i vozio sam ga jedanput, mnooogo dobro ide... Nisam znao da se proizvodio toliko godina...
              shuto-expressway.com

              Comment

              • gordi014
                Moderator
                • 02.10.2004
                • 1049
                • Valjevo, Srbija
                • PEUGEOT 206 XS 1.6

                #8
                Motori u 205-ici

                Od 1983 - 1987

                - 1.0 (954cc) 45 BHP; Designated: XV8 >1987.
                - 1.1 (1124cc) 50 BHP; Designated: XW7 >1987.
                - 1.4 (1360cc) 59/78 BHP; Designated: XY7/8 >1987.

                Od 1988 - 1992

                TU serija motora se ugrađivala i u 106, 206, Citroen Saxo i Xsara.

                - 1.0 (954cc) 45 BHP; Designated: TU9 1989> (XE & Junior Only)
                - 1.1 (1124cc) 50BHP; Designated: TU1 1988> (XL, GL and STYLE)
                - 1.3 (1294cc) 103BHP; Designated: TU24 1989> (French Rallye Versions only)
                - 1.4 (1360cc) 65/70/85BHP; Designated: TU3/TU3A/TU3S 1988> (XR, XT, GR, SR, XS)

                XU motori

                - 1.6 (1580cc) 90/105/115BHP; Designated XU5 (Carb in early Automatic 205's, Fuel injection in GTi)
                - 1.9 (1905cc) 105/115/130BHP; Designated XU9 (1.9 GTi, Gentry and some Special Edition models only)


                Menjači:

                - TU9 - 954cc - 2 CA 06 - 4 brzine
                - TU1 - 1124cc - 2 CA 02 - 4 brzine - 2 CA 07 - 5 brzina
                - TU3 - 1360cc - 2 CA 05 - 5 brzina
                - TU3S - 1360cc - 2 CA 08 - 5 brzina

                Comment

                • brkicn
                  CBC Početnik
                  • 20.11.2006
                  • 4
                  • Arilje

                  #9
                  Sto se tice 205 gti 1.9 imao sam srecu da ga vozim godinu dana i nebi ga nikad prodao da sam imao para da sipam benzin u njega, jer trosi kao lud! Svaka voznja sa njim je bila dozivljaj, kao mala formula za svaki dan je! Prelep je auto, crn sa njegovim originalnim felnicama 15-icama i velikim zatamljeni shiberom i kakav samo zvuk ima, da se najezis! Najzanimljiviji je osecaj kad ga vozis jer te tera da ga vozis brzo, ali veliki problem je kada treba da se zakoci jer moj nije uspevao lako da se zaustavi ijako je imao ispravne kocnice! To je zbog toga sto je lak a previse jak motor! Ako nekog zanima jos nesto u vezi njega rado cu pomoci! Ko moze sebi da priusti auto sa ovom potrosnjom moj je savet da nabavi jedan! Pozdrav!

                  Comment

                  • gordi014
                    Moderator
                    • 02.10.2004
                    • 1049
                    • Valjevo, Srbija
                    • PEUGEOT 206 XS 1.6

                    #10
                    Evo jedna brošura na koju sam slučajno naleteo. Ima saveta i poređenja koji bi mogli biti od koristi pri kupovini.

                    Peugeot 205 - brošura

                    Comment

                    Working...
                    X