Peugeot 405
PEUGEOT 405 je tipičan predstavnik automobila srednje klase. Širok salon, veliki prtljažnik, bogat izbor motora. Francuski Lav je sa ovim modelom i 205-ticom počeo da gradi svoj novi imidž.
PEUGEOT 405 je na tržištu od 1987. Zahvaljujući modernoj tehnologiji u svojim fabrikama dostigao je visok kvalitet izrade svojih vozila. Dizajn i kvalitet mirno konkurišu nemačkim liderima u srednjoj klasi (Audi, VW, Opel) s tim što mu je cena niža.
Vožnja PEUGEOT-a 405 je tipično francuska, meka i komforna. Prednja vuča omogućava veliki stepen stabilnosti u svim uslovima, sneg, mokar kolovoz, kritične situacije. Za gradsku vožnju dobra opcija je servo volan, u protivnom upravljanje iziskuje jake mišice, pa se ne preporučuje nežnijem polu. Od 1993. godine u modele 405 ugrađuju se dodatni sistemi zaštite i to serijski (ABS i vazdušni jastuci), a blago je promenjen i spoljašnji dizajn.
Paleta motora je izdašna kako za limuzine tako i za kombi varijante, što doprinosi optimalnom izboru prema potrebama svakog kupca, od ekonomičnih do sportskih, osam benzinskih i tri dizel motora. Najekonomičniji je 1.6 benzinac sa 72 ks i klasičan dizel sa flegmatičnih 64 ks. Pravo zadovoljstvo za šofere su benzinci od 2000 kubika injection sa 120 ks i tipično francuski turbo-dizel 1,9 tdi sa 90 ks (ovaj dizelaš je jedan od najsavremenijih i najboljih u svojoj klasi). Ova dva moćnika čine optimalnu kombinaciju snage za veličinu karoserije, ali su i veći potrošači od svoje manje sabraće. Veoma retko se može naići na "RAKETU" top model 405 Mi 16 sa svojih 152 ks, a još manje šanse su za verziju 4x4 mala serija iz 1989 godine.
Motori se kod servisera i korisnika ocenjuju kao mehanički zdravi, pouzdani i izdržljivi, uz normalno i ne mnogo skupo održavanje. Problemi na motorima se javljaju na modelima koji su proizvedeni u prvoj godini (1987), dolazi do pregrevanja motora i krivljenja glave cilindra. Cena popravke je oko 1.500 dm, ali takvih modela u Evropi skoro i da nema. Ovu havariju verovali ili ne izaziva neispravnost termostata za uključenje ventilatora koji se nalazi na hladnjaku. Statistika proizvođača beleži da se svaki četvrti korisnik ili 25% njih žali na taj problem. Najslabija tačka je električni i elektronski sistem. Osnovni krivci za to su kvarovi na alternatoru i to u 46 % slučajeva. Pored toga u velikom broju slučajeva ima problema sa vlagom u razvodnoj kapi, pucanju visokonaponskih kablova i korozije na kontaktima.
Ono što krasi Peugeot 405 i ostale modele je visok kvalitet izrade karoserija, antikorozivna zaštita je odlična, a automobili izgledaju veoma zdravo i nakon 10 godina. Međutim, kao slaba tačka se pokazuje zadnji lonac auspuha, koji nakon 3-4 godine strada. Ponekad se čuju i sinhroni u menjaču iznad 3 brzine, nije serijski problem, već problem lošeg održavanja. Modeli od 1992 - 1995 su izlečeni od svih takozvanih dečijih bolesti i odlikuju se veoma visokim kvalitetom izrade i pouzdanosti .
Sve u svemu ako se odlučite za neki od modela, neka to bude dizel varijanta iz 1995. Uspeh će biti potpun i služiće vlasnika dugo bez značajnih ulaganja.
Za one koji imaju potrebe za većim prtljažnikom stoji na raspolaganju kombi varijanta.
Sta reći za kraj osim PEUGEOT 405 PRAVILAN IZBOR.
PEUGEOT 405 je tipičan predstavnik automobila srednje klase. Širok salon, veliki prtljažnik, bogat izbor motora. Francuski Lav je sa ovim modelom i 205-ticom počeo da gradi svoj novi imidž.
PEUGEOT 405 je na tržištu od 1987. Zahvaljujući modernoj tehnologiji u svojim fabrikama dostigao je visok kvalitet izrade svojih vozila. Dizajn i kvalitet mirno konkurišu nemačkim liderima u srednjoj klasi (Audi, VW, Opel) s tim što mu je cena niža.
Vožnja PEUGEOT-a 405 je tipično francuska, meka i komforna. Prednja vuča omogućava veliki stepen stabilnosti u svim uslovima, sneg, mokar kolovoz, kritične situacije. Za gradsku vožnju dobra opcija je servo volan, u protivnom upravljanje iziskuje jake mišice, pa se ne preporučuje nežnijem polu. Od 1993. godine u modele 405 ugrađuju se dodatni sistemi zaštite i to serijski (ABS i vazdušni jastuci), a blago je promenjen i spoljašnji dizajn.
Paleta motora je izdašna kako za limuzine tako i za kombi varijante, što doprinosi optimalnom izboru prema potrebama svakog kupca, od ekonomičnih do sportskih, osam benzinskih i tri dizel motora. Najekonomičniji je 1.6 benzinac sa 72 ks i klasičan dizel sa flegmatičnih 64 ks. Pravo zadovoljstvo za šofere su benzinci od 2000 kubika injection sa 120 ks i tipično francuski turbo-dizel 1,9 tdi sa 90 ks (ovaj dizelaš je jedan od najsavremenijih i najboljih u svojoj klasi). Ova dva moćnika čine optimalnu kombinaciju snage za veličinu karoserije, ali su i veći potrošači od svoje manje sabraće. Veoma retko se može naići na "RAKETU" top model 405 Mi 16 sa svojih 152 ks, a još manje šanse su za verziju 4x4 mala serija iz 1989 godine.
Motori se kod servisera i korisnika ocenjuju kao mehanički zdravi, pouzdani i izdržljivi, uz normalno i ne mnogo skupo održavanje. Problemi na motorima se javljaju na modelima koji su proizvedeni u prvoj godini (1987), dolazi do pregrevanja motora i krivljenja glave cilindra. Cena popravke je oko 1.500 dm, ali takvih modela u Evropi skoro i da nema. Ovu havariju verovali ili ne izaziva neispravnost termostata za uključenje ventilatora koji se nalazi na hladnjaku. Statistika proizvođača beleži da se svaki četvrti korisnik ili 25% njih žali na taj problem. Najslabija tačka je električni i elektronski sistem. Osnovni krivci za to su kvarovi na alternatoru i to u 46 % slučajeva. Pored toga u velikom broju slučajeva ima problema sa vlagom u razvodnoj kapi, pucanju visokonaponskih kablova i korozije na kontaktima.
Ono što krasi Peugeot 405 i ostale modele je visok kvalitet izrade karoserija, antikorozivna zaštita je odlična, a automobili izgledaju veoma zdravo i nakon 10 godina. Međutim, kao slaba tačka se pokazuje zadnji lonac auspuha, koji nakon 3-4 godine strada. Ponekad se čuju i sinhroni u menjaču iznad 3 brzine, nije serijski problem, već problem lošeg održavanja. Modeli od 1992 - 1995 su izlečeni od svih takozvanih dečijih bolesti i odlikuju se veoma visokim kvalitetom izrade i pouzdanosti .
Sve u svemu ako se odlučite za neki od modela, neka to bude dizel varijanta iz 1995. Uspeh će biti potpun i služiće vlasnika dugo bez značajnih ulaganja.
Za one koji imaju potrebe za većim prtljažnikom stoji na raspolaganju kombi varijanta.
Sta reći za kraj osim PEUGEOT 405 PRAVILAN IZBOR.

Comment