PEUGEOT 405

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    PEUGEOT 405

    Peugeot 405

    PEUGEOT 405 je tipičan predstavnik automobila srednje klase. Širok salon, veliki prtljažnik, bogat izbor motora. Francuski Lav je sa ovim modelom i 205-ticom počeo da gradi svoj novi imidž.

    PEUGEOT 405 je na tržištu od 1987. Zahvaljujući modernoj tehnologiji u svojim fabrikama dostigao je visok kvalitet izrade svojih vozila. Dizajn i kvalitet mirno konkurišu nemačkim liderima u srednjoj klasi (Audi, VW, Opel) s tim što mu je cena niža.

    Vožnja PEUGEOT-a 405 je tipično francuska, meka i komforna. Prednja vuča omogućava veliki stepen stabilnosti u svim uslovima, sneg, mokar kolovoz, kritične situacije. Za gradsku vožnju dobra opcija je servo volan, u protivnom upravljanje iziskuje jake mišice, pa se ne preporučuje nežnijem polu. Od 1993. godine u modele 405 ugrađuju se dodatni sistemi zaštite i to serijski (ABS i vazdušni jastuci), a blago je promenjen i spoljašnji dizajn.

    Paleta motora je izdašna kako za limuzine tako i za kombi varijante, što doprinosi optimalnom izboru prema potrebama svakog kupca, od ekonomičnih do sportskih, osam benzinskih i tri dizel motora. Najekonomičniji je 1.6 benzinac sa 72 ks i klasičan dizel sa flegmatičnih 64 ks. Pravo zadovoljstvo za šofere su benzinci od 2000 kubika injection sa 120 ks i tipično francuski turbo-dizel 1,9 tdi sa 90 ks (ovaj dizelaš je jedan od najsavremenijih i najboljih u svojoj klasi). Ova dva moćnika čine optimalnu kombinaciju snage za veličinu karoserije, ali su i veći potrošači od svoje manje sabraće. Veoma retko se može naići na "RAKETU" top model 405 Mi 16 sa svojih 152 ks, a još manje šanse su za verziju 4x4 mala serija iz 1989 godine.

    Motori se kod servisera i korisnika ocenjuju kao mehanički zdravi, pouzdani i izdržljivi, uz normalno i ne mnogo skupo održavanje. Problemi na motorima se javljaju na modelima koji su proizvedeni u prvoj godini (1987), dolazi do pregrevanja motora i krivljenja glave cilindra. Cena popravke je oko 1.500 dm, ali takvih modela u Evropi skoro i da nema. Ovu havariju verovali ili ne izaziva neispravnost termostata za uključenje ventilatora koji se nalazi na hladnjaku. Statistika proizvođača beleži da se svaki četvrti korisnik ili 25% njih žali na taj problem. Najslabija tačka je električni i elektronski sistem. Osnovni krivci za to su kvarovi na alternatoru i to u 46 % slučajeva. Pored toga u velikom broju slučajeva ima problema sa vlagom u razvodnoj kapi, pucanju visokonaponskih kablova i korozije na kontaktima.

    Ono što krasi Peugeot 405 i ostale modele je visok kvalitet izrade karoserija, antikorozivna zaštita je odlična, a automobili izgledaju veoma zdravo i nakon 10 godina. Međutim, kao slaba tačka se pokazuje zadnji lonac auspuha, koji nakon 3-4 godine strada. Ponekad se čuju i sinhroni u menjaču iznad 3 brzine, nije serijski problem, već problem lošeg održavanja. Modeli od 1992 - 1995 su izlečeni od svih takozvanih dečijih bolesti i odlikuju se veoma visokim kvalitetom izrade i pouzdanosti .

    Sve u svemu ako se odlučite za neki od modela, neka to bude dizel varijanta iz 1995. Uspeh će biti potpun i služiće vlasnika dugo bez značajnih ulaganja.

    Za one koji imaju potrebe za većim prtljažnikom stoji na raspolaganju kombi varijanta.

    Sta reći za kraj osim PEUGEOT 405 PRAVILAN IZBOR.

  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    U Iranu firma Iran Khodro još uvek proizvodi 405 po licenci Peugeota !!!

    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3








      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4
























        Comment

        • Duke
          CBC Senator XXL
          • 16.01.2006
          • 753
          • Urbs Naissus

          #5
          Mnogo fin auto za svoje vreme, imao moj kum dizela. Kilav, ali kad se zalaufa, prijatan za voznju kao mnogo vece limuzine. Prilicno mesta za sve putnike unutra, prilicno mekan, a opet vrlo stabilan. Steta sto su usrali celu zamisao sa onim problematicnim zadnjim trapom, sta li im je to trebalo.
          Jedan lik u Nisu, jedan tuberkolozni elektricar vozi jedan Mi 16, trula visnja, iz Svicarske uvezao... mrak od auta...
          Istini za volju, posto sam vozio R 21 tri godine, mogu da kazem da je Reno ipak i udobniji i veci (komotniji) od Puga... Pug je malo upravljiviji, tacniji na volanu, sa svoje strane...
          Za trajnost, sve zavisi od kakvog si ga aljkavca ili pedanta kupio... slusace te lepo oba modela...
          Cuo sam da neki likovi, u podsaharskoj Africi, u Timbuktu valjda, jos prave Pug 504?
          "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

          Comment

          • Flavio
            CBC Senator XXL
            • 13.06.2006
            • 1926
            • 012 Centar
            • KaraWagon 1.4T.Spark

            #6
            Tema je bajata,al' da se upisem.
            Moj kum imao nekad (table 3B pa BM pa PO) 405 Mi 16,i to onaj stariji bez katalizatora,sa 160 KS!Aman ljudi kako je to islo!Pa to je bilo ludilo!Secam se da mi je bilo dosta ~ 400 metara da prebacim 100 km/h sa njim iz mesta!To je model kome je trebalo 8,5 sec do 100 inace !!! Pride do danas se nisam vozio u udobnijem autu od 405 (pored Mi16,par puta sam putovao i u 405 SRi)!

            Comment

            • Tomax
              CBC Član
              • 07.04.2007
              • 14
              • Kostolac

              #7
              pozdrav za sve pežoovce

              imam i jedno pitanje,naravno
              interasuje me kakvi motori se ugradjuju u 405icu
              ii koliko bi mogao da košta jedan lepo o?uvan primerak
              naravno ako imate da mi preporu?ite nekoga ko prodaje tako fin auto
              pozz
              CannonBall Community - Auto, Klub & Tuning

              Comment

              • Ljanmi
                CBC Početnik
                • 16.04.2007
                • 8
                • Pozarevac

                #8
                Imam 405 Mi16 89' godiste koji i dan danas ide kao nenormalan, motor mu je u savrsenom stanju iako je presao 213000 km. Bez ikakvih problema u svakoj brzini izvlaci 7000 rpm,odlicno ubrzava, a pritom ne trosi nista vise od bilo kog drugog benzinca od 1900 kubika. Karoserija je totalno pocinkovana, na jednom mestu mi se ogulila farba jos pre godinu i po dana i nema nikakve korozije. Najveci problem 405-ice je izuzetno osetljiv zadnji trap. Na nasim putevima dosta kratko traje i mora da se remontuje otprilike na svaku zamenu zupcastog kaisa (oko 70k km). Sto se motora tice svi su dobri,a verovatno su najbolja resenja 1.9D i 1.9TD

                Comment

                • Veseli
                  CBC Veteran
                  • 23.09.2005
                  • 107
                  • Vreoci

                  #9
                  Ne bih se složio za dizela. Ti motori su previše osetljivi. Retko koji da je doživeo nešto mnogo preko 200.000, dok benzinci, a naro?ito 1.6 prelaze 350.000 ?ak i uz loše održavanje. Naj?eš?i slu?aj kvara je iskrivljena glava i defekti hilzni i klipova, jer za vrlo kratko vreme izbaci veliku koli?inu ulja, ako negde probije (a dihtunzi koje je Pežo koristio u to vreme su pri?a za sebe - Viktor Reinz iz Španskih pogona). Na 1.9TD iz poslednjih godina proizvodnje su izle?ili ve?inu boljki, ali se vrlo retko sre?e taj motor. Naro?ito kod nas. Doduše, to je moje iskustvo.

                  @Tomax: Dobro održavan 405 je oko 3000-3500e. Sve ispod toga bi trebalo zaobi?i. Razlog je što na njima ima ve?ih ulaganja negde oko 150.000-200.000, najviše na oba trapa, a Pežo sa lošim trapovima je izdatak od oko 800e. Zato se pri kupovini 405 najviše pažnje obrati baš na trapove. Što se motora ti?e, Mi16 je svakako jedan od najboljih motora 80-ih, i prošao je kroz još par Pežoovih modela, a onaj koji se ugra?ivao u 405 je vrhunac razvoja XU konstrukcije. Kao što sam ve? rekao, moje iskustvo je da dizele treba izbegavati. Najve?u prednost bih dao 1.6 motoru, koji je zapravo 1.9 sa manjim hodom klipa. U pore?enju sa 1.9 mu ne nedostaje snage, a baš zbog malog hoda klipa bolje podnosi bilo šta što mu je prethodni vlasnik možda radio. Ina?e kasko osiguranje za takav jedan 405 je 13000din, što je vrlo malo.

                  Comment

                  • Duke
                    CBC Senator XXL
                    • 16.01.2006
                    • 753
                    • Urbs Naissus

                    #10
                    Originally posted by Veseli
                    Naj?eš?i slu?aj kvara je iskrivljena glava...
                    Jes', jes', pravo zboris, kumovoj dizelki je probila glava na 120 000 km...

                    Zato mu 2.0 benzinski turbak u 605 ici radi kao prvog dana...
                    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                    Comment

                    • Tomax
                      CBC Član
                      • 07.04.2007
                      • 14
                      • Kostolac

                      #11
                      Originally posted by Veseli
                      @Tomax: Dobro održavan 405 je oko 3000-3500e. Sve ispod toga bi trebalo........
                      pa evo taman toliko i imam
                      ajd mi javi ako znaš negde za neku dobri cicu 405icu
                      najviše bi mi odgovarao baš taj 1.6

                      ni ja nisam ljubitelj dizela

                      pozz
                      CannonBall Community - Auto, Klub & Tuning

                      Comment


                      • #12
                        Gordi, kako to 1.6 benzinac ima 72ks?

                        Comment

                        • gordi014
                          Moderator
                          • 02.10.2004
                          • 1049
                          • Valjevo, Srbija
                          • PEUGEOT 206 XS 1.6

                          #13
                          Mislio sam na 1.4 sa Fuel system Bo Monotronic MA 3.0 fuel inj.
                          Maksimalne snage: (DIN) 76 KS (75.0 bhp) (55.9 kW)
                          @ 5800 rpm
                          Maksimalni obrtni moment (DIN) 115.0 Nm (85 ft·lb) (11.7 kgm)
                          @ 3400 rpm

                          Ovaj 1.6 SOHC sa 2 ventila ima maksimalnom snagu: 91.2 KS (90 bph) (67.1 kW) @ 6400 rpm
                          Maksimalni obrtni moment: 128 Nm (94.4 lbft) (13 kgm) @ 3000 rpm

                          Comment

                          • gordi014
                            Moderator
                            • 02.10.2004
                            • 1049
                            • Valjevo, Srbija
                            • PEUGEOT 206 XS 1.6

                            #14
                            Peugeot 405 predstavljen je 1987 godine... mogao se kupiti sa motorima od 1.4 litre do legendarnog 1.9 litarskog sa 16 ventila, koji je razvijao 160 KS. Karoserijski 405-ica bila je jako prostran i decentno dizajniran model zahvaljujući Pinninfarina dizajnu koji je dizajnirao i druge modele iz serije s peticom na kraju. Što se već 1988. pokazalao kao uspeh, te je baš on bio automobil godine. Iste godine izašla je i karavanska verzija pod nazivom "break". Ubrzo nakon toga Peugeot je izbacio i prvi veliko-serijski auto sa pogonom na sva 4 točka koji je morao čekati do 1990. god. da dobije motor sa 16 ventila, koji je postao veoma poželjan s obzirom koliko je uspešan bio na trkačkoj sceni. 1993. godine doživljava jedan lagani refresh dizajna i neke nove motore. To su pre svega T16 dvolitarski turbak i Mi16 atmosferska verzija istog dvolitarskog motora. Ovaj model je ostao u proizvodnji do 1996. godine, kad ih je u proizvodnji zamenio model 406, dok je karavan iščekujući 406 SW ostao u proizvodnji još jednu godinu. Peugeot 405 se još uvek proizvodi u Iranu.

                            Comment

                            • gordi014
                              Moderator
                              • 02.10.2004
                              • 1049
                              • Valjevo, Srbija
                              • PEUGEOT 206 XS 1.6

                              #15
                              Peugeot 405 je imao i jako uspešnu trkačku karijeru, tako je bilo nekoliko koji su bili prerađeni za trke francuskog superturismo prvenstva. Imao je "napumpani" T 16 motor koji je imao 290 konja i sekvencijalni menjač s 6 brzina, kotrljao se na 19 colnim felnama, težio je samo 975 kg. zaista fascinantno ... zar ne ?



                              Naravno, kao svaki punokrvni Peugeot i 405 se najbolje snalazio na Rallye takmičenjima. Posebno se isticao 405 Turbo 16 Grand Raid, koji je bio inspirisan legendarnom dvestopeticom T 16. Imao je cevasti kostur presvučen kevlarom i motor smešten iza. Iako se po imenu može naslutiti
                              motor koji ga je pogonio, nije imao veze sa serijskim T 16, to je ustvari bio "izbušen" XU8T motor s garet turbo kompresorom i razvijao je oko 400 konja. Pogon je bio integralni s elektronski regulisanim diferencijalom kao na 205 T16.




                              Na kraju je priča o modelu 405 T16 GR funnyshit koji je bio proizveden u samo dva primerka od kojih je jedan vozio trke Pikes Pike-a a drugi je vozio Pariz-Dakar, obadva su još živa, jedan se čuva u službenom Peugeotovom muzeju a drugi je deo privatne kolekcije. Ti su modeli imali genijalne uspehe, pa je tako 1988. Vatanen osvojio Pikes Pike s njim a Kankunen Pariz-Dakar.....Pariz-Dakar osvojen je i dve sledeće godine (89-90) s Vatanenom za volanom.





                              Comment

                              Working...
                              X