RENAULT 21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    RENAULT 21

    Renault 21

    Renault 21 se pojavljuje na trziste 1986 godine sa ambicijom da postane glavni konkurent i pobednik u trci za prestiz u srednjoj klasi. Protivnici nisu nimalo slabi, Audi 80 i Mercedes 190. Vreme iza nas je najbolji sudija tog duela i svedok da Renault nije uspeo u svojoj nameri. Dok je Audi 80 uveliko radio pocinkovanu karoseriju Renault 21 se jedva borio sa korozijom. Kafenu boljku Renault je uspeo da preboli nakon tri godine proizvodnje. Krajem 1989 uvedena je nova tehnologija izrade karosrije sa pocinkovanim elemntima koja je bila dovoljno dobra za narednih 10 godina.
    Bez obzira sto Renault 21 nije dobio bitku na evropskom trzistu, ipak je postigao najveci uspeh u francuskoj. Postao je i ostao najprodavaniji model svih vremena. Takvom uspehu doprineli su pre svega privlacni izgled limuzine, preko simpaticnog hach backa do karavn verzije. Dimenzije karosrije obezbedjuju konforan smestaj za 5 odraslih putnika sa odlicnim prtljaznim prostorom. Kombi verzija je imala pretenzije pre svega na americko trziste i dobila tipicno americki naziv Nevada, u kojoj se komotno moglo da smesti 7 putnika.

    Voznja 21-jedinice je tipicno francuska meka i udobna, necujno i efikasno ogibljenje uz veoma prijatno opremljen salon. Medjuosovinski razmak i idealno podesena prednja vuca doprinosi konforu i stabilnosti u svim uslovima. Nasi putevi takvi kakvi su veoma brzo ostecuju prefinjeno ogibljenje a najvise stradaju homokineticki zglobovi i prateci elementi prednjeg vesanja. Amortizeri su zreli za zamenu nakon 95.000 km prednji i zadnji na 115.000km.

    Paleta motora je solidna od benzinskih motra od 1.4 do 2.0 litara benzinci i klasicni i turbo dizeli od 1.7 litara snage od 64 do 175 turbo konja. Velicini i tezini karoserije najvise odgovara benzinska varijanta od 2.0 litara sa 107 konja, za tu zapreminu motora ekonomican i veoma brz. Za svaku preporuku je i turbo dizel verzija sa 88 konja. Svi motori su od strane nemackih strucnjaka visoko ocenjeni.

    Najslabija tacka 21-inice je rashladni sistem. Svaki drugi automobil ima probleme sa hladnjakom, svaki treci sa pumpom za vodu a svaki cetvrti sa termo senzorima. Problemi sa rashladnim sistemom su uzrocnici pregorevanja zaptivaca glave motora cija zamena kosta oko 500 eur-a.

    Elektricni sistem je dosta stabilan i pouzdan. Problemi se mogu javiti samo sa starter motorom. Problem izazivaju stari i dotrajali akumulatori koji usled slabog napona pregrevaju starter motor i vremenom ostecuju vodove i sam motor. Ovaj problem je znak loseg odrzavanja prethodnih vlasnika.

    Kao i kod svih Renoovih vozila veoma je vazno postovati servisna uputstva i pravovremeno odrzavati vitalne elemente, posebno zupcasti i kais dinama. Cesta je pojava pucanja kaisa dinama, usled pregrevanja kais se olabavljuje i puca.

    Menjac je dugotrajan i stabilan u radu, vlazenje uljem je normalna pojava popustanja zaptivaca, te jednom godisnje treba proveravati nivo ulja.

    Kocioni sistem sasvim zadovoljavajuci za klasu, efikasan i pouzdan. Modeli od 90-te imaju ABS koji veoma retko pricinjava probleme.

    Kod razgledanja za kupovinu iz druge ruke buduci kupci treba da znaju da je Reanault 21 auto srednje klase i da srazmerno tome sleduje odrzavanje i troskovi eksploatacije. Cene rezervnih delova su poprilicno visoke ali ne zaostaju nista od nemacke konkurenicije. Cena polovnih vozila je niza od nemacke konkurencije za 10 do 20% uz solidan paket bezbednosne opreme, air bag, abs i ojacanje u vratima. Ako se odlucite za 21-inicu neka to bude model mladji od 90-te jer ima veoma dobru antikorozivnu zastitu a izlecen je i od svih bolesti u prvih 4 godina proizvodnje.





  • MirkoDamnjanovic
    CBC Senator
    • 26.09.2008
    • 291
    • Srbija
    • Cetvorotockas

    #2
    Re: RENAULT 21

    1. "Najslabija tacka 21-inice je rashladni sistem. Svaki drugi automobil ima probleme sa hladnjakom, svaki treci sa pumpom za vodu a svaki cetvrti sa termo senzorima. Problemi sa rashladnim sistemom su uzrocnici pregorevanja zaptivaca glave motora cija zamena kosta oko 500 eur-a."

    Ne znam kako je bilo 2005. ali dihtung glave sada kosta od 1600 do 2400 dinara (zavisi za koji motor), obrada glave 20 evra, + ruke majstoru sve us svemu 10 000 din plafon za zamenu dihunga koji se i ne menja tako cesto. Ja sam zamenio na 170 000 a moj otac na 350 000 na dizelu 2.1

    2. "Kocioni sistem sasvim zadovoljavajuci za klasu, efikasan i pouzdan. Modeli od 90-te imaju ABS koji veoma retko pricinjava probleme. "

    Peti kocioni cilindar zariba svakom sto se odrazava na jako lose kocenje zadnjih tockova a obavezno se javlja i curenje kocionog ulja iz petog cilindra pa je potrebno dolivanje. Cuo sam da je nov peti kocioni cilindar 3200 dinara. Jako tesko za naci homokineticki sa kanalima za ABS senzore sem da kupis pa kod strugara da ti pravi kanale sto ce reci da nema nista od ABS-a posle prve promene homokinetickih. Na predjenih 200 000 km homokineticki (korektna cena je oko 2500 din pa dokle te odrape, npr. mogu da traze i 4000) i lezajevi su menjani na 30 000 jer su oni koje mozes da kupis u nasim radnjama mnogo losijeg kvaliteta od fabrickih koji izdrzavaju po 200 000.

    3. Sve ostalo je korektno. Mogu da kazem da se benzinac 2.0 lako dolazi do temperature na kojoj pali ventilatore u gradskoj voznji a dizel samo na letnjim vrucinama. Nisam imao problema ni sa senzorima ni sa vodenom pumpom ni na benz ni na diesel motoru.

    Ovo je cisto dopuna info-a iz prve ruke

    Pozdrav

    Comment

    Working...
    X