Renault 21
Renault 21 se pojavljuje na trziste 1986 godine sa ambicijom da postane glavni konkurent i pobednik u trci za prestiz u srednjoj klasi. Protivnici nisu nimalo slabi, Audi 80 i Mercedes 190. Vreme iza nas je najbolji sudija tog duela i svedok da Renault nije uspeo u svojoj nameri. Dok je Audi 80 uveliko radio pocinkovanu karoseriju Renault 21 se jedva borio sa korozijom. Kafenu boljku Renault je uspeo da preboli nakon tri godine proizvodnje. Krajem 1989 uvedena je nova tehnologija izrade karosrije sa pocinkovanim elemntima koja je bila dovoljno dobra za narednih 10 godina.
Bez obzira sto Renault 21 nije dobio bitku na evropskom trzistu, ipak je postigao najveci uspeh u francuskoj. Postao je i ostao najprodavaniji model svih vremena. Takvom uspehu doprineli su pre svega privlacni izgled limuzine, preko simpaticnog hach backa do karavn verzije. Dimenzije karosrije obezbedjuju konforan smestaj za 5 odraslih putnika sa odlicnim prtljaznim prostorom. Kombi verzija je imala pretenzije pre svega na americko trziste i dobila tipicno americki naziv Nevada, u kojoj se komotno moglo da smesti 7 putnika.
Voznja 21-jedinice je tipicno francuska meka i udobna, necujno i efikasno ogibljenje uz veoma prijatno opremljen salon. Medjuosovinski razmak i idealno podesena prednja vuca doprinosi konforu i stabilnosti u svim uslovima. Nasi putevi takvi kakvi su veoma brzo ostecuju prefinjeno ogibljenje a najvise stradaju homokineticki zglobovi i prateci elementi prednjeg vesanja. Amortizeri su zreli za zamenu nakon 95.000 km prednji i zadnji na 115.000km.
Paleta motora je solidna od benzinskih motra od 1.4 do 2.0 litara benzinci i klasicni i turbo dizeli od 1.7 litara snage od 64 do 175 turbo konja. Velicini i tezini karoserije najvise odgovara benzinska varijanta od 2.0 litara sa 107 konja, za tu zapreminu motora ekonomican i veoma brz. Za svaku preporuku je i turbo dizel verzija sa 88 konja. Svi motori su od strane nemackih strucnjaka visoko ocenjeni.
Najslabija tacka 21-inice je rashladni sistem. Svaki drugi automobil ima probleme sa hladnjakom, svaki treci sa pumpom za vodu a svaki cetvrti sa termo senzorima. Problemi sa rashladnim sistemom su uzrocnici pregorevanja zaptivaca glave motora cija zamena kosta oko 500 eur-a.
Elektricni sistem je dosta stabilan i pouzdan. Problemi se mogu javiti samo sa starter motorom. Problem izazivaju stari i dotrajali akumulatori koji usled slabog napona pregrevaju starter motor i vremenom ostecuju vodove i sam motor. Ovaj problem je znak loseg odrzavanja prethodnih vlasnika.
Kao i kod svih Renoovih vozila veoma je vazno postovati servisna uputstva i pravovremeno odrzavati vitalne elemente, posebno zupcasti i kais dinama. Cesta je pojava pucanja kaisa dinama, usled pregrevanja kais se olabavljuje i puca.
Menjac je dugotrajan i stabilan u radu, vlazenje uljem je normalna pojava popustanja zaptivaca, te jednom godisnje treba proveravati nivo ulja.
Kocioni sistem sasvim zadovoljavajuci za klasu, efikasan i pouzdan. Modeli od 90-te imaju ABS koji veoma retko pricinjava probleme.
Kod razgledanja za kupovinu iz druge ruke buduci kupci treba da znaju da je Reanault 21 auto srednje klase i da srazmerno tome sleduje odrzavanje i troskovi eksploatacije. Cene rezervnih delova su poprilicno visoke ali ne zaostaju nista od nemacke konkurenicije. Cena polovnih vozila je niza od nemacke konkurencije za 10 do 20% uz solidan paket bezbednosne opreme, air bag, abs i ojacanje u vratima. Ako se odlucite za 21-inicu neka to bude model mladji od 90-te jer ima veoma dobru antikorozivnu zastitu a izlecen je i od svih bolesti u prvih 4 godina proizvodnje.


Renault 21 se pojavljuje na trziste 1986 godine sa ambicijom da postane glavni konkurent i pobednik u trci za prestiz u srednjoj klasi. Protivnici nisu nimalo slabi, Audi 80 i Mercedes 190. Vreme iza nas je najbolji sudija tog duela i svedok da Renault nije uspeo u svojoj nameri. Dok je Audi 80 uveliko radio pocinkovanu karoseriju Renault 21 se jedva borio sa korozijom. Kafenu boljku Renault je uspeo da preboli nakon tri godine proizvodnje. Krajem 1989 uvedena je nova tehnologija izrade karosrije sa pocinkovanim elemntima koja je bila dovoljno dobra za narednih 10 godina.
Bez obzira sto Renault 21 nije dobio bitku na evropskom trzistu, ipak je postigao najveci uspeh u francuskoj. Postao je i ostao najprodavaniji model svih vremena. Takvom uspehu doprineli su pre svega privlacni izgled limuzine, preko simpaticnog hach backa do karavn verzije. Dimenzije karosrije obezbedjuju konforan smestaj za 5 odraslih putnika sa odlicnim prtljaznim prostorom. Kombi verzija je imala pretenzije pre svega na americko trziste i dobila tipicno americki naziv Nevada, u kojoj se komotno moglo da smesti 7 putnika.
Voznja 21-jedinice je tipicno francuska meka i udobna, necujno i efikasno ogibljenje uz veoma prijatno opremljen salon. Medjuosovinski razmak i idealno podesena prednja vuca doprinosi konforu i stabilnosti u svim uslovima. Nasi putevi takvi kakvi su veoma brzo ostecuju prefinjeno ogibljenje a najvise stradaju homokineticki zglobovi i prateci elementi prednjeg vesanja. Amortizeri su zreli za zamenu nakon 95.000 km prednji i zadnji na 115.000km.
Paleta motora je solidna od benzinskih motra od 1.4 do 2.0 litara benzinci i klasicni i turbo dizeli od 1.7 litara snage od 64 do 175 turbo konja. Velicini i tezini karoserije najvise odgovara benzinska varijanta od 2.0 litara sa 107 konja, za tu zapreminu motora ekonomican i veoma brz. Za svaku preporuku je i turbo dizel verzija sa 88 konja. Svi motori su od strane nemackih strucnjaka visoko ocenjeni.
Najslabija tacka 21-inice je rashladni sistem. Svaki drugi automobil ima probleme sa hladnjakom, svaki treci sa pumpom za vodu a svaki cetvrti sa termo senzorima. Problemi sa rashladnim sistemom su uzrocnici pregorevanja zaptivaca glave motora cija zamena kosta oko 500 eur-a.
Elektricni sistem je dosta stabilan i pouzdan. Problemi se mogu javiti samo sa starter motorom. Problem izazivaju stari i dotrajali akumulatori koji usled slabog napona pregrevaju starter motor i vremenom ostecuju vodove i sam motor. Ovaj problem je znak loseg odrzavanja prethodnih vlasnika.
Kao i kod svih Renoovih vozila veoma je vazno postovati servisna uputstva i pravovremeno odrzavati vitalne elemente, posebno zupcasti i kais dinama. Cesta je pojava pucanja kaisa dinama, usled pregrevanja kais se olabavljuje i puca.
Menjac je dugotrajan i stabilan u radu, vlazenje uljem je normalna pojava popustanja zaptivaca, te jednom godisnje treba proveravati nivo ulja.
Kocioni sistem sasvim zadovoljavajuci za klasu, efikasan i pouzdan. Modeli od 90-te imaju ABS koji veoma retko pricinjava probleme.
Kod razgledanja za kupovinu iz druge ruke buduci kupci treba da znaju da je Reanault 21 auto srednje klase i da srazmerno tome sleduje odrzavanje i troskovi eksploatacije. Cene rezervnih delova su poprilicno visoke ali ne zaostaju nista od nemacke konkurenicije. Cena polovnih vozila je niza od nemacke konkurencije za 10 do 20% uz solidan paket bezbednosne opreme, air bag, abs i ojacanje u vratima. Ako se odlucite za 21-inicu neka to bude model mladji od 90-te jer ima veoma dobru antikorozivnu zastitu a izlecen je i od svih bolesti u prvih 4 godina proizvodnje.



Comment