RENAULT 5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    RENAULT 5

    RENAULT 5

    Renault 5 se pojavljuje na tržištu 1972 godine i najcesce je susretani automobil u francuskoj do današnjih dana.

    Od 1984 uvode se novine koje su imale za cilj da zadrže milione ljubitelja, rezultat se zove ?SUPERPET? i na zapadu se može naći po smešno niskim cenama. Superpet se razlikuje od svog prethodnika samo po karoseriji koja je praktično nerdjajuća. Većina ovih automobila su vozile žene i nije isključeno da su udareni tu i tamo. To nije tako fatalno ako se na udarenim mestima ne javlja korozija.

    Ovi automobili su kao novi u prvih pet godina, nakon toga boja gubi sjaj, najosetljivi su u jarkim bojama, posebno u crvenoj. Modernizacijom modela 1988 godine ovaj problem je definitivno rešen. Kod modela iz 85 ? 86 sreće se propuštanje prednjeg stakla na donjim uglovima. Modeli iz 88 imaju problem sa vratima koja postaju tvrda i lako kidaju nosače.

    R5 se proizvodi u verziji sa 3 i 5 vrata s tim što je verzija sa 5 vrata duža za 6 cm. Materijali kojima je opremljen unutrašnji salon su jeftini i nakon 100.000 km plastični elementi počinju da škripe. Ogibljenje R5 je veoma komforno za tako mali automobil. On amortizuje sve neravnine veoma brzo, za razliku od VW Pola. Nakon 70.000 km obavezno je štelovanje prednjeg trapa, a polusovine počinju da se javljaju svojim zvucima.

    U razlicitim godinama proizvodnje gama motora se menja od 950 ccm do 1700 ccm turbo, od 45 do 115 ks. Njaštedljiviji su motori od 1000 i 1200 ccm koji sa jednim rezervoarom mogu preći i 1000 km na otvorenom putu. Njabolja varijanta je 1400 ccm benzinac monoinjection koji je veoma živahan i snažan uz malu potrosnju. Svi motori imaju hroničnu boljku curenja ulja, ali i pored toga su bezproblemni do 150.000 km pa i vise. Ne prepuručujemo najveći motor sa 1700 ccm bez obzira na godinu proizvodnje. Zadaje velike glavobolje, a odrzavanje mu je veoma skupo.

    Koliko i da strano zvuči za francuske automobile treba stajati što dalje i od dizel motora, ovi motori mogu izdržati do 80.000 km nakon čega se javlja gomila problema, curenje ulja, popuštanje značajnog broja lagera itd.

    Menjači retko izazivaju probleme pa čak i automatski menjači sa samo tri brzine rade veoma dobro. Iznenadjenja može doneti i elektricni sistem. Automobili proizvedeni izmedju 85 ? 88 imaju problema sa sistemom koji se nalazi pored volana i problem sa grejačima zadnjeg stakla. Pregorevanja termostata na radijatoru moze izazvati ozbiljne i skupe kvarove. Pored svih navedenih nedostataka ?PETICA? je dobar izbor ukoliko se koristi za gradsku voznju, jeftina podrška i održavanje, cena rezervnih delova je niska u odnosu na uobičajne cene za francuska vozila. Budući vlasnik R5 treba da zna da je veliki broj automobila turske proizvodnje.

  • boki01
    CBC Veteran
    • 27.10.2005
    • 100
    • Jugoslavia

    #2
    Svaki auto, kao i svaki covek, kuca, pas ili macka, ima svoju pricu. Za mene, RENAULT 5 je vise od auta. To je moj prvi Francuz i moj prvi Diesel, a prva ljubav zaborava nema!

    Negde pred kraj 1997. Godine sam prodao svoj prvi auto, Ford Escort 1,3 iz 82' koji usput budi receno, nije bio moj izbor vec poklon, a poklonu se u zube negleda.

    Trebalo je kupiti drugi auto. Upoznao sam jednog tipa koji je radio u Svici i doterivao kola. Rekao sam da mi pogleda Renault 5, Peugeot 205 ili Ford Escort. Svi su vristali na mene: Francuzi imaju skupe delovelosu limariju, cesto se kvare... Toliko su me prepali, da sam molio boga da se javi onaj iz Svajcarske i da kaze da je nasao Escorta.

    Jedno vece kasno, vec sam legao da spavam, zazvonio je telefon. Javio sam se onako bunovan, a onaj Svajcarac mi je rekao da je nasao jedan Renault 5 i pitao me hocu li ga ili da mi trazi drugi auto. Rekao sam DA, uzecu ga.

    Nakon dva dana, seo sam u Renault 5 GTR iz 1988 godine. Prelazeci prve kilometre, bio sam pun straha. Ipak, srebrni autic sa 5 vrata, teget plavom instrument tablom i teget plavim itisonom, te sa svetlo sivim sedistima sa kadicama (tzv. Riccaro). Brzo sam otklonio neke sitnije nedostatke cisto estetske prirode i za tom peticom su se bukvalno svi okretali. Sve je na njoj bilo fabricko, auto je imao stvarnih 145 000 km, a motor je bio prava poslastica, veoma redak sa 1237 ccm i 55 ks. Taj 1,2 motor je ugradjen u malo Renaulta, a napravljen je od starog Renaultovog motora sa lancem zapremine 1397 ccm koji je ugradjen u milione Renaultovih kola i gotovo nema modela u kojem nije bio, pocev od 5, 9, 11, 18, 19, 21... Kasnije ga je nasledio cuveni ENERGI motor od takodje 1,4 litra.

    Ovaj moj prvi Francuz, brzo mi se uvukao pod kozu. Brz, startan, a jako mali potrosac, udoban, sa dosta opreme, centralnom bravom, podizacima prednjih prozora ucinio je da zauvek zavolim Francuze. Ipak, jedna stvar je bila presudna. Renault 5 GTR za 6 meseci kako je bio kod mene, nije imao ni jedan jedini kvar, ni jedan jedini problem!!!

    Nazalost, hitno su mi trebale pare i morao sam ga prodati. Cak sam i izgubio 500 maraka na njemu, ali posle par meseci sam opet seo u Renault, ovog puta 19. Prolazilo jke vreme, a ja sam stalno ceznuo za malim simpaticnim auticem sto se zove Renault 5 i u Aprilu 2000. godine, ponovo sam seo u Renault 5, ali ovog puta u pitanju je bio Slovenac, Campus Diesel

    Sa njim sam presao puno puno kilometara. Celih 18 meseci sam ga vozio i to je auto koji sam najduze imao. Par meseci posto sam ga kupio, isli smo sa njim na More. Nas cetvoro u autu i brdo stvari. Od Loznice do Canja i nazad + 400 km tako reci gradske voznje po primorju i prosecna potrosnja je bila ispod 4,5 Litara.

    Jos ludji primer je relacija od Loznice do Beograda (Bubanj potok) i nazad + nesto gradske voznje po Beogradu, ukupno 410 km. Isao sam na auto pijacu da ga prodam. Na svu srecu, tada nisam i auto je ostao jos gotovo godinu dana kod mene U Loznici, pre polaska, napunio sam rezeorvar do cepa. Kada sam se vratio, ponovo sam ga natocio do vrha i stalo je svega 16 Litara, sto mu dodje 3,65 Litara NAFTE na 100 km Pa ljubitelji plina, sanjajte o ovom

    I od tada do danas, a nadam se i u buduce, samo FRANCUZI i samo DIZEL.
    Ljubitelj Francuza i dizela

    Comment

    • mb12
      CBC Senator XXL
      • 06.11.2006
      • 640
      • Vrbas
      • Mazda 626 2.0 TD

      #3
      A shto niko ne pomene Renault 5 TR 1.3 ?

      Veoma redak model, inache vozio sam ga .... i nazalost slupao ..... roknuo sam se sa Alfom 33, krilo u krilo .... nazalost vozach u Alfi je polomio mali ( i valjda domali prst) na levoj nozi, dok nama petoro ( da petoro ) u renou 5 nije ni dlaka sa glave falila .... josh da se uzme u obzir da je lik propisno prekorachio ogranichenje od 60 km/h !

      Inache, bio je dobijen na nagradnoj igri u Vechernjim Novostima 88 ili 89 godine .... delilo se krsh renoa, ali ovakvih primeraka je bilo vrlo malo, samo pet koliko mi se chini ..... a malo zato shto mi se chini da je deljeno gomila Renault 4, a ako me secanje dobro sluzi ( imao sam 4 ili 5 godina ) delio se chak i kamion ( cu da priupitam kevu, ali mi se chini da je tako bilo ) Ko je malo stariji verovatno se seca te nagradne igre ....

      Elem, auto je bio bombonica pre udesa .... preshao samo 88000 km, ishao sasvim solidno i dan dans mi ga je zao ..... Evo danas sluzi kao auto za obuku vozacha u autoshkoli " Ne brze od zivota " u Vrbasu ..... i to kod mog bivsheg instruktora Al je chudan zivot ..... Promenio mu samo to krilo ..... tj sekao iza cntralnog stuba pa sve do maske i ubacio od stranca taj deo , ponovo ubacio motor i prvi put kresne, NISHTA ..... drugi put kresne, motor radi JBG ne da se 5-ica .... eto ko bi rekao da jedan takav automobil ima takvu prichu .... ko je iz Vrbasa ili iz okoline nek slobodno baci shmek na auto kada ugleda Auto Shkolu " Ne brze od zivota ", da i to je taj auto iz te priche

      Comment

      • mare25
        CBC Početnik
        • 14.09.2007
        • 4
        • Bg

        #4
        super price,hvala...

        Comment

        • click
          CBC Veteran
          • 13.09.2007
          • 128
          • Beograd

          #5
          "Taj 1,2 motor je ugradjen u malo Renaulta, a napravljen je od starog Renaultovog motora sa lancem zapremine 1397 ccm koji je ugradjen u milione Renaultovih kola i gotovo nema modela u kojem nije bio, pocev od 5, 9, 11, 18, 19, 21..."

          Cuveni Cleon motor.

          Comment

          • ada
            CBC Senator XXL
            • 04.06.2005
            • 2375
            • Novi Sad
            • Svasta nesto

            #6
            e pa ajde da se i ja ubacim. uzeo sam pre 2 nedelje zeni reno 5 od prvog vlasnika sa 130000km. 5 vrata metalik zeleni limarija nije naj sjajnija ali sredice se vec prezadovoljna zena za sada. motor je 1.1 lanac. videcemo kako ce da je sluzi ps. veci i auto sa begovima joj nedam. skupe popravke
            Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
            Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
            Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
            Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

            Comment

            • Probisvet
              CBC Senator XXL
              • 07.06.2005
              • 423
              • FRANCUSKA

              #7
              Na ovom sajtu trazite koji tip renoa imate kod mog renoa 5 ima od svega po malo

              72, r5,renault5, campus, laureate, turbo, gordini, supercampus, ts, gtl, tx, tl, supercinq,Heuliez, RENAULT, renault, Renault, R5, renault 5, r5 Alpine, renault le car, renault r5, lm sovra, renault siete, r5 gtl renault 5 turbo alpine, renault-5

              Comment

              • Dare 88
                CBC Član
                • 10.02.2007
                • 20
                • Zarkovo / Bg

                #8
                Nema mog 1.6 dizela ili ga ja nisam nasao.
                RENAULT 5

                Comment

                • Probisvet
                  CBC Senator XXL
                  • 07.06.2005
                  • 423
                  • FRANCUSKA

                  #9
                  Ovo su Renault 5 vozila a ne supr 5 koji su se proizvodili posle renault 5 verzije sa renault 4 motorom. Super petica ima popreko postavllen motor.

                  Evo za super 5

                  Comment

                  Working...
                  X