RENAULT 5
Renault 5 se pojavljuje na tržištu 1972 godine i najcesce je susretani automobil u francuskoj do današnjih dana.
Od 1984 uvode se novine koje su imale za cilj da zadrže milione ljubitelja, rezultat se zove ?SUPERPET? i na zapadu se može naći po smešno niskim cenama. Superpet se razlikuje od svog prethodnika samo po karoseriji koja je praktično nerdjajuća. Većina ovih automobila su vozile žene i nije isključeno da su udareni tu i tamo. To nije tako fatalno ako se na udarenim mestima ne javlja korozija.
Ovi automobili su kao novi u prvih pet godina, nakon toga boja gubi sjaj, najosetljivi su u jarkim bojama, posebno u crvenoj. Modernizacijom modela 1988 godine ovaj problem je definitivno rešen. Kod modela iz 85 ? 86 sreće se propuštanje prednjeg stakla na donjim uglovima. Modeli iz 88 imaju problem sa vratima koja postaju tvrda i lako kidaju nosače.
R5 se proizvodi u verziji sa 3 i 5 vrata s tim što je verzija sa 5 vrata duža za 6 cm. Materijali kojima je opremljen unutrašnji salon su jeftini i nakon 100.000 km plastični elementi počinju da škripe. Ogibljenje R5 je veoma komforno za tako mali automobil. On amortizuje sve neravnine veoma brzo, za razliku od VW Pola. Nakon 70.000 km obavezno je štelovanje prednjeg trapa, a polusovine počinju da se javljaju svojim zvucima.
U razlicitim godinama proizvodnje gama motora se menja od 950 ccm do 1700 ccm turbo, od 45 do 115 ks. Njaštedljiviji su motori od 1000 i 1200 ccm koji sa jednim rezervoarom mogu preći i 1000 km na otvorenom putu. Njabolja varijanta je 1400 ccm benzinac monoinjection koji je veoma živahan i snažan uz malu potrosnju. Svi motori imaju hroničnu boljku curenja ulja, ali i pored toga su bezproblemni do 150.000 km pa i vise. Ne prepuručujemo najveći motor sa 1700 ccm bez obzira na godinu proizvodnje. Zadaje velike glavobolje, a odrzavanje mu je veoma skupo.
Koliko i da strano zvuči za francuske automobile treba stajati što dalje i od dizel motora, ovi motori mogu izdržati do 80.000 km nakon čega se javlja gomila problema, curenje ulja, popuštanje značajnog broja lagera itd.
Menjači retko izazivaju probleme pa čak i automatski menjači sa samo tri brzine rade veoma dobro. Iznenadjenja može doneti i elektricni sistem. Automobili proizvedeni izmedju 85 ? 88 imaju problema sa sistemom koji se nalazi pored volana i problem sa grejačima zadnjeg stakla. Pregorevanja termostata na radijatoru moze izazvati ozbiljne i skupe kvarove. Pored svih navedenih nedostataka ?PETICA? je dobar izbor ukoliko se koristi za gradsku voznju, jeftina podrška i održavanje, cena rezervnih delova je niska u odnosu na uobičajne cene za francuska vozila. Budući vlasnik R5 treba da zna da je veliki broj automobila turske proizvodnje.
Renault 5 se pojavljuje na tržištu 1972 godine i najcesce je susretani automobil u francuskoj do današnjih dana.
Od 1984 uvode se novine koje su imale za cilj da zadrže milione ljubitelja, rezultat se zove ?SUPERPET? i na zapadu se može naći po smešno niskim cenama. Superpet se razlikuje od svog prethodnika samo po karoseriji koja je praktično nerdjajuća. Većina ovih automobila su vozile žene i nije isključeno da su udareni tu i tamo. To nije tako fatalno ako se na udarenim mestima ne javlja korozija.
Ovi automobili su kao novi u prvih pet godina, nakon toga boja gubi sjaj, najosetljivi su u jarkim bojama, posebno u crvenoj. Modernizacijom modela 1988 godine ovaj problem je definitivno rešen. Kod modela iz 85 ? 86 sreće se propuštanje prednjeg stakla na donjim uglovima. Modeli iz 88 imaju problem sa vratima koja postaju tvrda i lako kidaju nosače.
R5 se proizvodi u verziji sa 3 i 5 vrata s tim što je verzija sa 5 vrata duža za 6 cm. Materijali kojima je opremljen unutrašnji salon su jeftini i nakon 100.000 km plastični elementi počinju da škripe. Ogibljenje R5 je veoma komforno za tako mali automobil. On amortizuje sve neravnine veoma brzo, za razliku od VW Pola. Nakon 70.000 km obavezno je štelovanje prednjeg trapa, a polusovine počinju da se javljaju svojim zvucima.
U razlicitim godinama proizvodnje gama motora se menja od 950 ccm do 1700 ccm turbo, od 45 do 115 ks. Njaštedljiviji su motori od 1000 i 1200 ccm koji sa jednim rezervoarom mogu preći i 1000 km na otvorenom putu. Njabolja varijanta je 1400 ccm benzinac monoinjection koji je veoma živahan i snažan uz malu potrosnju. Svi motori imaju hroničnu boljku curenja ulja, ali i pored toga su bezproblemni do 150.000 km pa i vise. Ne prepuručujemo najveći motor sa 1700 ccm bez obzira na godinu proizvodnje. Zadaje velike glavobolje, a odrzavanje mu je veoma skupo.
Koliko i da strano zvuči za francuske automobile treba stajati što dalje i od dizel motora, ovi motori mogu izdržati do 80.000 km nakon čega se javlja gomila problema, curenje ulja, popuštanje značajnog broja lagera itd.
Menjači retko izazivaju probleme pa čak i automatski menjači sa samo tri brzine rade veoma dobro. Iznenadjenja može doneti i elektricni sistem. Automobili proizvedeni izmedju 85 ? 88 imaju problema sa sistemom koji se nalazi pored volana i problem sa grejačima zadnjeg stakla. Pregorevanja termostata na radijatoru moze izazvati ozbiljne i skupe kvarove. Pored svih navedenih nedostataka ?PETICA? je dobar izbor ukoliko se koristi za gradsku voznju, jeftina podrška i održavanje, cena rezervnih delova je niska u odnosu na uobičajne cene za francuska vozila. Budući vlasnik R5 treba da zna da je veliki broj automobila turske proizvodnje.

Comment