Citroen VISA
Visa Decouvrable (Decapotable ili Plein Air) - Cabrio - nastala je na bazi Vise II Super E i 11 RE u studiju dizajna "dr." Heulieza, koji je trenutkom izlaska te Vise sa proizvodnih traka u travnju 1983. godine objedinio čitavu gamu automobila Visa.
Manje je poznato u našim krugovima da su Visa Rally, Visa Mille Piste, Visa Chrono 4x4, te Visa GT i Visa GTi na mnogim sportskim i rally natjecanjima pobjeđivale i mnogo razvikanije modele njemačke i japanske konkurencije.
Cijena Vise Cabrio u Francuskoj iznosila je 56460 Fr. što i nije bila pretjerana cijena za automobil koji je već tada nosio ideju modularnog višenamjenskog vozila (nasljeđe 2CV i ogromna sličnost sa današnjim C3 Plurielom). Samo za komparaciju cijena Vise 11 RE berline iznosila je 44300Fr.
Sam Heuliez je izjavio da je tijekom stvaranja Vise Cabrio u njoj zadržao duh legendarnog 2CV, dok se prilikom stvaranja AX-a taj duh izgubio. Sve serijske Vise imale su četvero vratnu karoseriju kao i 2CV, dok kod AX-a to nestaje, zbog pomodnog praćenja i koketiranja sa drugim proizvođačima.
Visa Cabrio je u travnju 1983. godine prezentirana i stavljena u ograničenu serijsku proizvodnju - ukupno proizvedeno 2633 komada; i to po godinama - 1983. - 1759 (tu je i moja, rođena 5.9.1983. potvrđeno po ORGA- broju); 1984. - 816 i 1985. - 58 komada.
Visa Cabrio se ubraja u specijalne serije modela Visa zajedno sa modelima Visa Rally, Visa 1000 (Mille) Piste, Visa GT, Visa GTi, Visa Chrono (4x4) - koje su se određenim specifičnostima razlikovale u samoj proizvodnji (različita paleta pogonskih motora, ovjesa, te karoserijskih manjih raznolikosti). Slike nisam stavljao iz razloga štednje na prostoru, ali su dostupne na gore navedenim linkovima ili u rubrici Naši auti. Slijedeći puta nešto o ukupnoj proizvodnji modela Vise, koja je od 1978. do 1988. godine proizvedena u više od 1 200 000 primjeraka. Visaman
Prije 25 godina i nekoliko mjeseci sa proizvodnih traka počela je silaziti Visa sa modelom:
1978. - 1988.g. SPECIAL - CLUB (2 cilindra i 652 ccm) i SUPER E (4 cilindra i 1124 ccm),
1986. - 1988.g. 10 E (4 cilindra i 954 ccm)
1979. - 1988.g. SUPER E - 11(R)E (4 cilindra i 1124 ccm) SPECIJALNE SERIJE VISE SUPER - 11 (R)E:
CARTE NOIR - 3. 1979.
SEXTANT - 3. 1980.
WEST END - 4. 1982.
PLATINE - 9. 1983.
CHAMPAGNE - 3. 1984.
OLYMPIQUE - 3. 1984.
CRYSTAL
ROYAL
LEADER - 86/87.
Serijska oprema Vise Super E i kasnije 11 RE: "elektronsko" nadzirane disk kočnice ojačane servo uređajem, kontrolna žaruljica istrošenosti disk pločica na kontrolnoj ploči, sistem grijanja i hlađenja - mogućnost grijanja i hlađenja prema putnicima na stražnjoj klupi, brisač zadnjeg stakla petih vratiju, hgalogena prednja svjetla (H4), stražnji plastični spojler na petim vratima, svjetla za maglu tvornički ugrađena u zadnju svjetlosnu signalizaciju, kromirani obrub krova, desno vanjsko ogledalo - opcija: mjenjač sa 5 brzina.
1984. - 1988.g. 14 TRS (4 cilindra i 1360 ccm - pogonski stroj iz BX-a), sa proširenom opremom: obrtomjer, digitalni sat, zadnje sjedalo dijeljivo 50/50, nisko profilirane gume, dodatne opcije: centralno zaključavanje, el. podizanje stakala, mjenjač 5 brzina, metalik boja i aluminijski naplatci.
1983. - 1985.g. DECAPOTABLE (Plein Air ili Decouvrable) - (4 cilindra i 1124 ccm, 1360 ccm) - dizajn studio Heuliez
1984. - 1988.g. 17 (R)D - (4 cilindra i 1769 ccm - pogonski stroj također iz BX-a); Oprema: kao kod 11 (R)E i LEADER.
1985. - 2001.g. C 15 (E ili D) - pogonski strojevi 1124, 1360 i 1769 ccm. Taj model je bio startna osnova nastavka dobre proizvodnje furgona od legendarnog DAK-a, pa do današnjeg Berlinga.
Evo toliko za sada o proizvodnji Vise koja se uspješno proizvodila od 1978. do 1988. godine u 1 254 390 komada.
Za promociju kvalitete modela Visa, jedan od glavnih ljudi u Citroen Sportu gospodin Gay Verrier ustanovio je "Total Trophee Visa International" natjecanje 1981. godine u Grupi V. To je bilo samo nakon dvije godine serijske proizvodnje Vise sa modelima Special - Club, Super E i njihove sportske verzije
Super X, koja se proizvodila od 7. mjeseca 1980. do 1982. godine. Visa Super X bila je pogonjena rednim četverocilindrašem zapremine 1219 ccm, sa jednim rasplinjačem (karburatorom) i imala je 64 ks, njezina težina bila je 815 kg, a postizala je maksimalnu brzinu od 157 km/h. Visa Super X je redizajnirana 1982. godine i taj novo nastali model nazvan je
Visa Trophee, koja je svojim standardima nadilazila tada postavljene zahtjeve i homologirana je u Grupu B (lasa iznad 1300 ccm). Taj model pripremljen za sportska i rally natjecanja izrađen je u svega 200 komada (1982. - 1983.). Visa Trophee imala je vrlo mnogo uspjeha i pobjeđivala je na mnogim rally natjecanjima (sve do današnjih dana - Citroen Sport Site - Velika Britanija). Visa Trophee bila je pogonjena ojačanim pogonskim agregatom iz Vise Super X - 1299 ccm, sa dva karburatora (rasplinjača), koji su proizvodili snagu od 100 do 150 ks. Čak je jedan od tih prototipa dizajnirao svjetski poznat LUTUS, napravivši bolid VISA LOTUS - impresivan dizajn.
Gax Verrier predstavljao je nove bolide svake godine, pa je tako i 1984. godine predstavio novo natjecanje - "Citroen-Total-Michelin Womens Trophee" - kaj kažete naše Citro-babes? Natjecanja su održavana u Keniji, Mille Lacsu, San Remu i Monte Carlu.
U tom razdoblju od 1982. do 1984. godine proizvodila se i
Visa GT, koja je bila pogonjena motorom poznatim iz BX-ove serije I, 1360 ccm, opremljena sa dva rasplinjača (karburatora), koji su proizvodili 80 ks - tvornički, maksimalna brzina 168 km/h 812 kg teškog vozila. Specijalne izvedbe Vise GT bile su
Challenger/14 S (1985. - 1986.)
Spirit 330 (1984.) - 170 km/h, 805 kg,
GT Tonic/Bi Campeao (1983. - 1984.)
Chrono (1982. - 1984.)
Milles (1000) Pistes (1983. - 1984.) 4x4, da da dobro ste vidjeli Visa sa pogonom na sva četiri, nije Subaru. ha, ha.
Za ovaj puta samo da dodam još jedan model, znam da izunca interesira, a onda drugi puta malo detaljnije o svakom modelu pojedinačno.
Visa GTi, proizvođena od 1985. do 1988. godina sa pogonskim agregatom od 1580 ccm, također poznatim iz serije bx-a I i II, sa multipoint injectionom Bosch K-Jetronic sa snagom od 105 ks i 870 kg, te 115 ks i 870 kg.
Izvor teksta: http://www.citroenklub.hr
Visa Decouvrable (Decapotable ili Plein Air) - Cabrio - nastala je na bazi Vise II Super E i 11 RE u studiju dizajna "dr." Heulieza, koji je trenutkom izlaska te Vise sa proizvodnih traka u travnju 1983. godine objedinio čitavu gamu automobila Visa.
Manje je poznato u našim krugovima da su Visa Rally, Visa Mille Piste, Visa Chrono 4x4, te Visa GT i Visa GTi na mnogim sportskim i rally natjecanjima pobjeđivale i mnogo razvikanije modele njemačke i japanske konkurencije.
Cijena Vise Cabrio u Francuskoj iznosila je 56460 Fr. što i nije bila pretjerana cijena za automobil koji je već tada nosio ideju modularnog višenamjenskog vozila (nasljeđe 2CV i ogromna sličnost sa današnjim C3 Plurielom). Samo za komparaciju cijena Vise 11 RE berline iznosila je 44300Fr.
Sam Heuliez je izjavio da je tijekom stvaranja Vise Cabrio u njoj zadržao duh legendarnog 2CV, dok se prilikom stvaranja AX-a taj duh izgubio. Sve serijske Vise imale su četvero vratnu karoseriju kao i 2CV, dok kod AX-a to nestaje, zbog pomodnog praćenja i koketiranja sa drugim proizvođačima.
Visa Cabrio je u travnju 1983. godine prezentirana i stavljena u ograničenu serijsku proizvodnju - ukupno proizvedeno 2633 komada; i to po godinama - 1983. - 1759 (tu je i moja, rođena 5.9.1983. potvrđeno po ORGA- broju); 1984. - 816 i 1985. - 58 komada.
Visa Cabrio se ubraja u specijalne serije modela Visa zajedno sa modelima Visa Rally, Visa 1000 (Mille) Piste, Visa GT, Visa GTi, Visa Chrono (4x4) - koje su se određenim specifičnostima razlikovale u samoj proizvodnji (različita paleta pogonskih motora, ovjesa, te karoserijskih manjih raznolikosti). Slike nisam stavljao iz razloga štednje na prostoru, ali su dostupne na gore navedenim linkovima ili u rubrici Naši auti. Slijedeći puta nešto o ukupnoj proizvodnji modela Vise, koja je od 1978. do 1988. godine proizvedena u više od 1 200 000 primjeraka. Visaman
Prije 25 godina i nekoliko mjeseci sa proizvodnih traka počela je silaziti Visa sa modelom:
1978. - 1988.g. SPECIAL - CLUB (2 cilindra i 652 ccm) i SUPER E (4 cilindra i 1124 ccm),
1986. - 1988.g. 10 E (4 cilindra i 954 ccm)
1979. - 1988.g. SUPER E - 11(R)E (4 cilindra i 1124 ccm) SPECIJALNE SERIJE VISE SUPER - 11 (R)E:
CARTE NOIR - 3. 1979.
SEXTANT - 3. 1980.
WEST END - 4. 1982.
PLATINE - 9. 1983.
CHAMPAGNE - 3. 1984.
OLYMPIQUE - 3. 1984.
CRYSTAL
ROYAL
LEADER - 86/87.
Serijska oprema Vise Super E i kasnije 11 RE: "elektronsko" nadzirane disk kočnice ojačane servo uređajem, kontrolna žaruljica istrošenosti disk pločica na kontrolnoj ploči, sistem grijanja i hlađenja - mogućnost grijanja i hlađenja prema putnicima na stražnjoj klupi, brisač zadnjeg stakla petih vratiju, hgalogena prednja svjetla (H4), stražnji plastični spojler na petim vratima, svjetla za maglu tvornički ugrađena u zadnju svjetlosnu signalizaciju, kromirani obrub krova, desno vanjsko ogledalo - opcija: mjenjač sa 5 brzina.
1984. - 1988.g. 14 TRS (4 cilindra i 1360 ccm - pogonski stroj iz BX-a), sa proširenom opremom: obrtomjer, digitalni sat, zadnje sjedalo dijeljivo 50/50, nisko profilirane gume, dodatne opcije: centralno zaključavanje, el. podizanje stakala, mjenjač 5 brzina, metalik boja i aluminijski naplatci.
1983. - 1985.g. DECAPOTABLE (Plein Air ili Decouvrable) - (4 cilindra i 1124 ccm, 1360 ccm) - dizajn studio Heuliez
1984. - 1988.g. 17 (R)D - (4 cilindra i 1769 ccm - pogonski stroj također iz BX-a); Oprema: kao kod 11 (R)E i LEADER.
1985. - 2001.g. C 15 (E ili D) - pogonski strojevi 1124, 1360 i 1769 ccm. Taj model je bio startna osnova nastavka dobre proizvodnje furgona od legendarnog DAK-a, pa do današnjeg Berlinga.
Evo toliko za sada o proizvodnji Vise koja se uspješno proizvodila od 1978. do 1988. godine u 1 254 390 komada.
Za promociju kvalitete modela Visa, jedan od glavnih ljudi u Citroen Sportu gospodin Gay Verrier ustanovio je "Total Trophee Visa International" natjecanje 1981. godine u Grupi V. To je bilo samo nakon dvije godine serijske proizvodnje Vise sa modelima Special - Club, Super E i njihove sportske verzije
Super X, koja se proizvodila od 7. mjeseca 1980. do 1982. godine. Visa Super X bila je pogonjena rednim četverocilindrašem zapremine 1219 ccm, sa jednim rasplinjačem (karburatorom) i imala je 64 ks, njezina težina bila je 815 kg, a postizala je maksimalnu brzinu od 157 km/h. Visa Super X je redizajnirana 1982. godine i taj novo nastali model nazvan je
Visa Trophee, koja je svojim standardima nadilazila tada postavljene zahtjeve i homologirana je u Grupu B (lasa iznad 1300 ccm). Taj model pripremljen za sportska i rally natjecanja izrađen je u svega 200 komada (1982. - 1983.). Visa Trophee imala je vrlo mnogo uspjeha i pobjeđivala je na mnogim rally natjecanjima (sve do današnjih dana - Citroen Sport Site - Velika Britanija). Visa Trophee bila je pogonjena ojačanim pogonskim agregatom iz Vise Super X - 1299 ccm, sa dva karburatora (rasplinjača), koji su proizvodili snagu od 100 do 150 ks. Čak je jedan od tih prototipa dizajnirao svjetski poznat LUTUS, napravivši bolid VISA LOTUS - impresivan dizajn.
Gax Verrier predstavljao je nove bolide svake godine, pa je tako i 1984. godine predstavio novo natjecanje - "Citroen-Total-Michelin Womens Trophee" - kaj kažete naše Citro-babes? Natjecanja su održavana u Keniji, Mille Lacsu, San Remu i Monte Carlu.
U tom razdoblju od 1982. do 1984. godine proizvodila se i
Visa GT, koja je bila pogonjena motorom poznatim iz BX-ove serije I, 1360 ccm, opremljena sa dva rasplinjača (karburatora), koji su proizvodili 80 ks - tvornički, maksimalna brzina 168 km/h 812 kg teškog vozila. Specijalne izvedbe Vise GT bile su
Challenger/14 S (1985. - 1986.)
Spirit 330 (1984.) - 170 km/h, 805 kg,
GT Tonic/Bi Campeao (1983. - 1984.)
Chrono (1982. - 1984.)
Milles (1000) Pistes (1983. - 1984.) 4x4, da da dobro ste vidjeli Visa sa pogonom na sva četiri, nije Subaru. ha, ha.
Za ovaj puta samo da dodam još jedan model, znam da izunca interesira, a onda drugi puta malo detaljnije o svakom modelu pojedinačno.
Visa GTi, proizvođena od 1985. do 1988. godina sa pogonskim agregatom od 1580 ccm, također poznatim iz serije bx-a I i II, sa multipoint injectionom Bosch K-Jetronic sa snagom od 105 ks i 870 kg, te 115 ks i 870 kg.
Izvor teksta: http://www.citroenklub.hr
Comment