CITROEN Visa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    CITROEN Visa

    Citroen VISA

    Visa Decouvrable (Decapotable ili Plein Air) - Cabrio - nastala je na bazi Vise II Super E i 11 RE u studiju dizajna "dr." Heulieza, koji je trenutkom izlaska te Vise sa proizvodnih traka u travnju 1983. godine objedinio čitavu gamu automobila Visa.
    Manje je poznato u našim krugovima da su Visa Rally, Visa Mille Piste, Visa Chrono 4x4, te Visa GT i Visa GTi na mnogim sportskim i rally natjecanjima pobjeđivale i mnogo razvikanije modele njemačke i japanske konkurencije.
    Cijena Vise Cabrio u Francuskoj iznosila je 56460 Fr. što i nije bila pretjerana cijena za automobil koji je već tada nosio ideju modularnog višenamjenskog vozila (nasljeđe 2CV i ogromna sličnost sa današnjim C3 Plurielom). Samo za komparaciju cijena Vise 11 RE berline iznosila je 44300Fr.
    Sam Heuliez je izjavio da je tijekom stvaranja Vise Cabrio u njoj zadržao duh legendarnog 2CV, dok se prilikom stvaranja AX-a taj duh izgubio. Sve serijske Vise imale su četvero vratnu karoseriju kao i 2CV, dok kod AX-a to nestaje, zbog pomodnog praćenja i koketiranja sa drugim proizvođačima.
    Visa Cabrio je u travnju 1983. godine prezentirana i stavljena u ograničenu serijsku proizvodnju - ukupno proizvedeno 2633 komada; i to po godinama - 1983. - 1759 (tu je i moja, rođena 5.9.1983. potvrđeno po ORGA- broju); 1984. - 816 i 1985. - 58 komada.
    Visa Cabrio se ubraja u specijalne serije modela Visa zajedno sa modelima Visa Rally, Visa 1000 (Mille) Piste, Visa GT, Visa GTi, Visa Chrono (4x4) - koje su se određenim specifičnostima razlikovale u samoj proizvodnji (različita paleta pogonskih motora, ovjesa, te karoserijskih manjih raznolikosti). Slike nisam stavljao iz razloga štednje na prostoru, ali su dostupne na gore navedenim linkovima ili u rubrici Naši auti. Slijedeći puta nešto o ukupnoj proizvodnji modela Vise, koja je od 1978. do 1988. godine proizvedena u više od 1 200 000 primjeraka. Visaman
    Prije 25 godina i nekoliko mjeseci sa proizvodnih traka počela je silaziti Visa sa modelom:
    1978. - 1988.g. SPECIAL - CLUB (2 cilindra i 652 ccm) i SUPER E (4 cilindra i 1124 ccm),
    1986. - 1988.g. 10 E (4 cilindra i 954 ccm)
    1979. - 1988.g. SUPER E - 11(R)E (4 cilindra i 1124 ccm) SPECIJALNE SERIJE VISE SUPER - 11 (R)E:
    CARTE NOIR - 3. 1979.
    SEXTANT - 3. 1980.
    WEST END - 4. 1982.
    PLATINE - 9. 1983.
    CHAMPAGNE - 3. 1984.
    OLYMPIQUE - 3. 1984.
    CRYSTAL
    ROYAL
    LEADER - 86/87.
    Serijska oprema Vise Super E i kasnije 11 RE: "elektronsko" nadzirane disk kočnice ojačane servo uređajem, kontrolna žaruljica istrošenosti disk pločica na kontrolnoj ploči, sistem grijanja i hlađenja - mogućnost grijanja i hlađenja prema putnicima na stražnjoj klupi, brisač zadnjeg stakla petih vratiju, hgalogena prednja svjetla (H4), stražnji plastični spojler na petim vratima, svjetla za maglu tvornički ugrađena u zadnju svjetlosnu signalizaciju, kromirani obrub krova, desno vanjsko ogledalo - opcija: mjenjač sa 5 brzina.

    1984. - 1988.g. 14 TRS (4 cilindra i 1360 ccm - pogonski stroj iz BX-a), sa proširenom opremom: obrtomjer, digitalni sat, zadnje sjedalo dijeljivo 50/50, nisko profilirane gume, dodatne opcije: centralno zaključavanje, el. podizanje stakala, mjenjač 5 brzina, metalik boja i aluminijski naplatci.
    1983. - 1985.g. DECAPOTABLE (Plein Air ili Decouvrable) - (4 cilindra i 1124 ccm, 1360 ccm) - dizajn studio Heuliez
    1984. - 1988.g. 17 (R)D - (4 cilindra i 1769 ccm - pogonski stroj također iz BX-a); Oprema: kao kod 11 (R)E i LEADER.
    1985. - 2001.g. C 15 (E ili D) - pogonski strojevi 1124, 1360 i 1769 ccm. Taj model je bio startna osnova nastavka dobre proizvodnje furgona od legendarnog DAK-a, pa do današnjeg Berlinga.
    Evo toliko za sada o proizvodnji Vise koja se uspješno proizvodila od 1978. do 1988. godine u 1 254 390 komada.
    Za promociju kvalitete modela Visa, jedan od glavnih ljudi u Citroen Sportu gospodin Gay Verrier ustanovio je "Total Trophee Visa International" natjecanje 1981. godine u Grupi V. To je bilo samo nakon dvije godine serijske proizvodnje Vise sa modelima Special - Club, Super E i njihove sportske verzije
    Super X, koja se proizvodila od 7. mjeseca 1980. do 1982. godine. Visa Super X bila je pogonjena rednim četverocilindrašem zapremine 1219 ccm, sa jednim rasplinjačem (karburatorom) i imala je 64 ks, njezina težina bila je 815 kg, a postizala je maksimalnu brzinu od 157 km/h. Visa Super X je redizajnirana 1982. godine i taj novo nastali model nazvan je
    Visa Trophee, koja je svojim standardima nadilazila tada postavljene zahtjeve i homologirana je u Grupu B (lasa iznad 1300 ccm). Taj model pripremljen za sportska i rally natjecanja izrađen je u svega 200 komada (1982. - 1983.). Visa Trophee imala je vrlo mnogo uspjeha i pobjeđivala je na mnogim rally natjecanjima (sve do današnjih dana - Citroen Sport Site - Velika Britanija). Visa Trophee bila je pogonjena ojačanim pogonskim agregatom iz Vise Super X - 1299 ccm, sa dva karburatora (rasplinjača), koji su proizvodili snagu od 100 do 150 ks. Čak je jedan od tih prototipa dizajnirao svjetski poznat LUTUS, napravivši bolid VISA LOTUS - impresivan dizajn.
    Gax Verrier predstavljao je nove bolide svake godine, pa je tako i 1984. godine predstavio novo natjecanje - "Citroen-Total-Michelin Womens Trophee" - kaj kažete naše Citro-babes? Natjecanja su održavana u Keniji, Mille Lacsu, San Remu i Monte Carlu.
    U tom razdoblju od 1982. do 1984. godine proizvodila se i
    Visa GT, koja je bila pogonjena motorom poznatim iz BX-ove serije I, 1360 ccm, opremljena sa dva rasplinjača (karburatora), koji su proizvodili 80 ks - tvornički, maksimalna brzina 168 km/h 812 kg teškog vozila. Specijalne izvedbe Vise GT bile su
    Challenger/14 S (1985. - 1986.)
    Spirit 330 (1984.) - 170 km/h, 805 kg,
    GT Tonic/Bi Campeao (1983. - 1984.)
    Chrono (1982. - 1984.)
    Milles (1000) Pistes (1983. - 1984.) 4x4, da da dobro ste vidjeli Visa sa pogonom na sva četiri, nije Subaru. ha, ha.
    Za ovaj puta samo da dodam još jedan model, znam da izunca interesira, a onda drugi puta malo detaljnije o svakom modelu pojedinačno.
    Visa GTi, proizvođena od 1985. do 1988. godina sa pogonskim agregatom od 1580 ccm, također poznatim iz serije bx-a I i II, sa multipoint injectionom Bosch K-Jetronic sa snagom od 105 ks i 870 kg, te 115 ks i 870 kg.


    Izvor teksta: http://www.citroenklub.hr
  • @lix
    CBC Senator XXL
    • 17.12.2004
    • 875
    • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

    #2

    pa da krenemo redom
    Što više za što manje

    Comment

    • @lix
      CBC Senator XXL
      • 17.12.2004
      • 875
      • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

      #3
      CARTE NOIR
      Što više za što manje

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #4
        Vozio sam jedno vreme Visu Club, a malo kasnije Visu Seper E. Ne mogu naci reci hvale koje bi opisale koliko je taj auto zahvalan i prektican. Iako sam prilicno visok, svakodnevna upotreba ovog auta je predstavljala lakocu i uzitak. Bukvalno sto se svega tice, udobno vesanje, lakoca upravljanja, dobro lezanje iako je prilicno visoka s njom je moguce izvoditi svakakve varijacije, sici sa asfalta u livadu ili šumu nije problem, parkirati preko visokih trotoara, obaranjem zadnjih sedista zbog visine krova dobija se puno raspolozivog prostora. Mali potrosac i u mom slucaju minimalno odrzavanje. Na Visi Klub sam samo menjao prednje kocione plocice, i normalno ulje i filtere, a prilicno sam se navozao. Mozda jedina moja zamerka koja u stvari to nije, je sto ako napred sednu dvojica širih momaka pomalo se českaju ramenima, ali je to zato dobra varijanta ako je na suvozačevom mestu "neka" prijatna ženka, blizu je, pa je posao olakšan. Karoserija koja je prilicno lagana je izuzetno cvrsta, nema nikakvog uvijanja pri dizanju niti zvukova i škripanja pri bilo kojim uslovima voznje, sto može biti slucaj u daleko skupljim vozilima.
        Sa Visom Super E, koju trenutno vozi mladji brat je bilo malo ulaganja ali zato sto je i kupljena u malo losijem stanju. Iako generalno auto koji je malo prešao, godine su učinile svoje tako da je limarija morala biti odradjena kao i auspuh, kocnice, par gumenih creva za rashladni sistem, manžetne na poluosovinama, kontakt i brava petih vrata. Nakon sto je to odradjeno vožnja je postala opet milina i lakoća. Ono sto je zanimljivo kod Vise Super E je da je u njoj Peugeot motor koji je sastavljen sa menjacem na taj način da menjač koristi za podmazivanje ulje iz motora.
        Znači kad se zameni ulje u motoru automatski je zamenjeno i za menjač.
        Mislim da je danas (zbog kompromisa sa performansama) teško naći taj nivo udobnosti u nižoj klasi koju je imala Visa a pogotovo Spaček i Dijana.

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          #5
          Vozio sam i ja Visu II Club i zaista je fenomenalan auto ali mu je nazalost limarija iz doba kada citroen nije puno vodio racuna o zastiti. Jedini problem koi sam imao je hladan lem na stampanoj ploci kontrolera za motor ili ti ECU. Proplakao sam dok nisam nasao kvar i resio ga lemilicom za 5 minuta. Motor od 652ccm poreklom iz A serije je savrsen. Prakticno nema nikakvog odrzavanja sem zamene ulja i filtera. Za razliku od A serije ima elektronsko paljenje pa tako nema ni stelovanja platina. Neznam da li zbog menjaca ili tih 50 kubika ali mnogo je agilniji i brzi od dijane. Vozio sam je nekoliko godina. Posto je poreklom bila iz Pljevaljskog kraja prethodni vlasnik uspeo je da je pregreje nekoliko puta. To se odrazilo u izuzetnoj potrosnji ulja. Razresio sam stvar tako sto sam promenio karike za jedno popodne. Uspeo sam da izvadim motor bez dizalice sam. Posle te intervencije koja me kostala kolko se secam 80DM (karike, lamela, dihtunzi) auto sam vozio jos 50.000km i prodao ga coveku koji je koristi i dan danas kao auto koji vozi kada je leti u Budvi. Nije nista pipnuo na motoru a od osvezenja je presla ukupno 90.000km Sjajan auto u svakom pogledu osim limarije koja je tuzno losa.
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • boki01
            CBC Veteran
            • 27.10.2005
            • 100
            • Jugoslavia

            #6
            Moj brat od strica je imao Visu 11 RE iz 85. godine, dakle sa novom tablom. U tom autu sam se puno puta vozio, a imao sam priliku i sam da je vozim.

            Potpuno se slazem sa vama - Jako je udobna. To je danas jedan od najjeftinijih auta kod nas, a tvrdim da kao i vecina Citroena ima idealan odnos cena/kvalitet, sto ce reci da za minimum ulozenih para dobijate maximum od auta u toj klasi!
            Ljubitelj Francuza i dizela

            Comment

            • boki01
              CBC Veteran
              • 27.10.2005
              • 100
              • Jugoslavia

              #7
              Evo slika od Vize koju pominjem u prethodnom postu. Lipsao joj je motor - Navodno je ostao bez ulja i... Sada se prodaje za 400 Eura. Limarija joj je uradjena, auto je potpuno zdrav, samo je malo traljavo ofarban. Ima tu i tamo po koja mlaznica. Sve u svemu, treba nabaviti drugi motor ili uraditi ovaj i voznja moze da pocne jer ova crvena Viza je registrovana do Avgusta. I neka vas tablice ne zavaraju, auto je u okolini Loznice!




              Ljubitelj Francuza i dizela

              Comment

              • @lix
                CBC Senator XXL
                • 17.12.2004
                • 875
                • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                #8
                Ovo je novija Visa, vidim da nema satelit, a po oznaci bi rekao da je sa GS-ovim motorom? Ili gresim?
                Što više za što manje

                Comment

                • djukic
                  CBC Senator XXL
                  • 27.03.2005
                  • 2526
                  • Beograd

                  #9
                  Gresis sinak ovo je neko 84 godiste, i ima motor od 1124ccm iz puga a ne iz GS-a. Nego jel motor zaribao i ima li trulezi?
                  https://t.me/pump_upp

                  Comment

                  • Jing_Ko
                    CBC Član
                    • 27.01.2007
                    • 56
                    • Novi Beograd Automobil: Alfa Romeo 75 u pokusaju

                    #10
                    Da li neko moze da mi kaze do koje godine su se pravile citroen visa-e i nasta lice one rumunske olcit (ako se tako zovu)? Kolika je potrosnja sa malim (650 ccm), a kolika sa normalnim motorom i koliko moze da predje? Kako se krecu cene za delove i odrzavanje (u odnosu na zastavu ili neki slican auto) i na sta treba obratiti paznju pri kupovini? Bio bih veoma zahvalan na svakoj sugestiji posto razmisljam da uzmem mozda visa-u sa motorom od 650 ccm zbog potrosnje pre svega!!!

                    Comment

                    • @lix
                      CBC Senator XXL
                      • 17.12.2004
                      • 875
                      • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                      #11
                      To ti je ovako pitanje, bez nekog tvrdog odgovora. Znaci, ako kupujes Vizu da bi stedeo na gorivu - verovatno ces uspeti, posto taj auto realitvno malo trosi. Kazem relativno, jer sam ja u Dijani sa tim motorom (viza ima noviji od 650 kubika sa elektronskim paljenjem) u gradu trosio oko 8 litara goriva. Na otvorenom putu, potrosnja je oko 5 litara.

                      Oltcit se nije pravio sa tim malim motorom

                      Ipak, treba imati u vidu da su to stari automobili i da ima treba odrzavanje koje je generalno skuplje od zastavinih vozila. Druga je stvar sto su delovi kvalitetniji pa se redje kvare.
                      Što više za što manje

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        #12
                        Sa motorom od 650ccm moze jako puno da predje. U gradu zavisno od guzvi neprelazi 7l ako je sve ok sa motorom. Manje trosi od dijane posto joj je tezina gotovo ista ali je mnogo bolje odradjena.
                        Na vizi se nekvari gotovo nista osim sto truli i to je jedini problem s tim autom. Ako je nadjes sa dobrom limarijom, pregledas da li duva motor... Uzmi je slobodno.
                        P.S. 650ccm je vazdusno hladjen motor ovo ti komplijuje plin tj. ugradnju...
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • Jing_Ko
                          CBC Član
                          • 27.01.2007
                          • 56
                          • Novi Beograd Automobil: Alfa Romeo 75 u pokusaju

                          #13
                          AhAaAaAa...znaci taj motor od 650 trosi malo, ali ima problema oko ugradnje plina, sto je i logicno (posto rekoste da se vazdusno hladi). A kako stoje stvari sa ovim drugim? Jel i on ne trosi previse? Cena exploatacije mi je najbitnija, posto planiram da ta kola (koja budem kupio) vozim godinu dana, maximalno godinu i po, a onda uzimam nesto "kulturnije". Zato mi je sada najbitnija mala potrosnja i odrzavanje. Inacevozio sam se u visa-i od ortaka par puta i prvo sto sam uocio je fantasticna udobnost i cudna komandna tabla (ima "satelit" i nekako je oskudna). Da li neko jos moze da mi kaze kakav je kvalitet olcit-a u odnosu na pravi citroen? Hvala na dosadasnjim odgovorima!!!

                          Comment

                          • @lix
                            CBC Senator XXL
                            • 17.12.2004
                            • 875
                            • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                            #14
                            Oltcit je malo nekvalitetniji i isto ima problema sa ugradnjom plina obzirom da je motor od cca 1300 kubika, vazdusnjak, bokser.

                            Ovaj motor je poznat kao veliki potrosac.

                            Kod viza sa vecim motorm malo drugacije stoje stvari obzirom da su to poznati motori koji su ugradjivani u pezo 104 i BX. Vodom hladjeni, pa nije problem da se ugradi plin.

                            Ovi motori su ekonomicni (u principu)
                            Što više za što manje

                            Comment

                            • Jing_Ko
                              CBC Član
                              • 27.01.2007
                              • 56
                              • Novi Beograd Automobil: Alfa Romeo 75 u pokusaju

                              #15
                              Znaci u prevodu gledati sto mladju visa-u, ali da je obavezno francuska!!!

                              Comment

                              Working...
                              X