Istorija 22B

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Karbo
    CBC Senator
    • 16.02.2006
    • 225
    • Sydney - Land of Downunder

    Istorija 22B

    Intro:
    Za pocetak da se prvo upoznamo o prvim modelima Impreze WRX-a!

    Prvi model Subaru Impreze je predstavljen od strane Fuji Heavy Industries (FHI) u Novembru 1992 na Tokyo Motorshow, kao automobil sa prefinjenom sportskom orijentacijom prema Svijetskom Rally Sampionatu (WRC) i konkurentima kao sto su:
    • Ford Escort
      Mitsubishi Lancer
      Toyota Celica


    Prijasnji konkurent im je bio Subaruov model Legacy, koji je bio dosta veci i tezi od Impreze.


    Uspjesni rezultati Impreze u WRC su poceli pristizati 1995. godine koju je vozio Colin McRae.
    Zajedno sa Carlos Sainz, osvaja "Driver's Championship" i "Manufacturer's championship".
    "Manufacturer's championship" je ponovo osvojen naredne 2 godine za redom, 1996. i 1997.
    Model Impreze za 1997. godinu bio je napravljen u Velikoj Britaniji od strane ProDrive-a, koji je napravio preokret u WRC takmicenju te godine.

    Za proslavu 40-to godisnjice postojanja Subarua, limitirana verzija neocekivanog modela za WRC je predstavljena
    na Tokyo Motor Show 1997. godine. Bazirana je na podlozi nove verzije Impreze 4 kupea, ali sa vecim motorom
    koji je davao veci obrtni momenat i modifikovanom (prosirenom i poboljsanom) karoserijom automobila, trenutnog modela za
    WRC takmicenje, kojeg su vozili Collin McRae i Pierro Liatti.

    ProDrive je zamislio da od WRC Impreze napravi Super Imprezu (nazvanu WRCar) za svakidasnju voznju gradskim ulicama.
    To jeste, WRC automobil za svakidasnje potrebe dnevne upotrebe u normalnom saobracaju (van WRC staze).
    Ovaj, nazovimo ga "projekat" predstavljen je ljudima iz Fuji-a. Ali zbog malih prihoda, STi je preuzeo projekat i
    proizvodnja projekta je pocela u Japanu.
    Prve price pocele su u Martu 1998. da kruze internetom, da bi novi model trebao da ima Twin Turbo, 2.5L motor i ojacan mjenjac.
    Pocetkom Februara odluceno je da se koristi 2.2L motor a i ime novog modela je promjenjeno u 22B umjesto zamisljenog WRCar.
    Mnogi Auto-magazini su poceli da nagadjaju i pisu performanse motora. Nagadjalo se da bi trebalo da proizvede 350bhp
    al zbog Japanske zabrane i ogranicenja, dogovoreno je da 22B proizvede 278bhp iz 2.2L motora.

    Na samom pocetku, prije pocetka izdrade, odluceno je da se napravi samo 400 primjeraka 22B modela Impreze.
    Koji su rasprodati u roku od 30min. od samog objavljivanja, sa preko 6000 depozita koji su bili uzeti.
    Cijena od 5miliona Yen-a, za dvije trecine skuplji od WRX STi ver. 4.
    Subaru Japan je nagradio Colin McRea i Nicky Grist-a, poklonivsi im svakome po jedan primjerak 22B modela za njihove
    uspjehe i zasluge u World Rally Championship-u.
    Na kraju, ukupan broj napravljenih automobila bio je 425, ali samo 399 je zvanicno napravljeno za Japansko trziste.
    Ostalih 26 je poslato sirom svijeta za dalje distributiranje.
    Colin McRea i njegov suvozac Nicky Grist su dobili model sa brojem 000 a broj 400 je dobio David Lapworth,
    Technical Director at Prodrive. Koji sluzi kao "development model".
    Brojevi su oznacavali broj modela proizvodnje automobila (build no.)
    "Nesretni" broj 13, nije trebao da se proizvede, ali je on na kraju ipak proizveden i sluzi kao demonstrativni model
    u predstavnistu Subarua za USA trziste.
    Pet modela 22B, koji se vode kao "nestali" su importovani u Australiju (jedan je trenutno na prodaji za $120,000AUD, oko 75,000eura).
    Koji sluze kao Show Car modeli ili kao "takmicarski".
    Dok je 16 modela nagradjeno da budu preimenovani u "22B-UK".

    Kao sto vec znamo, model 22B je limitirana verzija Impreze, bazirana na Japanskom modelu WRX STi verzije 4 kupe.
    Tokom modifikovanja i transformacije karoserije i ostalih dijelova. Motor je bio sklanjan sa trake za proizvodnju
    najmanje 6 puta, 3 razlicita postrojenja su koristena za modifikaciju.
    STi je modifokvao prednja i zadnja krila iznad tockova, tako sto je skinuo stara i privario nova, koja su bila shira za 80mm.
    Zbog neobicno shiroke shasije (Widebody), moralo se specijalno izvrsiti farbanje.
    STi je takodje od 2.0L motora "izbushio" na 2.2L, a rezultat toga je povecao obrtni momenat na manjim obrtajima (lower revs).
    Kvacilo je promjeno sa STi keramicko-metalnim duplim plocama, za bolje pustanje/startovanje.
    Suspenzija je zamjenjana sa specijalnim Blistein and Eibach setom, koji je mnogo tvrdji neko normalni, tako da je stabilnost
    podesena za specijano za "widebody".
    WRC stil je dodat, ugradnjom zadnjem velikog podesivog spojlera, prednjeg branika, koji je izgledao kao podignuta
    verzija WRC modela i drugacijih otvora na haubi za gladjenje motora, opet kopirajuci dijelove iz WRC-a.
    Svi ovi dijelovi su pospjesili da auto izgleda kao kompija WRC modela.
    Na kraju, interijer je ukrasen sa unikatnom plavom bojom i zlatnim aluminiskim BBS felnama.

    Originally posted by 22B.com
    Specifications

    Dimensions 4365 x 1770 x 1390mm
    Tread Front / Rear 1480 / 1500mm
    Vehicle Weight 1270kg
    Engine 2.2 litre Boxer Master-4 DOHC Turbo
    Displacement 2212cc
    Bore x Stroke 96.9mm x 75.0 mm
    Compression Ratio 8.0 to one
    Cylinder Block Aluminium Alloy Closed Deck
    Cylinder Head Aluminium alloy, dohc per bank,
    4 valves per cyl, turbocharger, metal gasket,
    Inner shim valve lifters
    Pistons Molybdenum coating low-friction pistons
    Intercooling Intercooler auto water-spray system.
    Cooling STI Radiator
    Fuel and ignition Multipoint fuel injection
    and ignition
    Max Power 276 bhp @ 6000rpm (280PS)
    Max Torque 265lb ft @ 3200rpm (37kg-m)
    Transmission 5-spd manual, four-wheel-drive, sintered twin clutch, shot peened gears.
    Rear viscous LSD (2-way 4-pinion)
    Driver controlled center differential
    Gear Ratios 1st 3.083
    2nd 2.062
    3rd 1.545
    4th 1.152
    5th 0.825
    Reverse 3.416
    Final Drive 4.444
    Super-quick shift linkage
    Suspension Bilstein Strut and Eibach coil springs Front carbon strut tower bar Aluminium front lower arms
    Steering Super Quick Power Steering Gear Box(13:1) with power steering fluid cooler
    Brakes Vented discs front and discs rear
    Wheels 17x8.5JJ BBS Alloy Wheels & Carbon Centre Caps
    Tyres 235/40 ZR17 Pirelli P Zero
    Body WR car-type front grill and bumper
    WR car-type STi foglight cover
    WR car-type body coloured side skirts
    WR car-type rear bumper
    WR car-type adjustable rear wing with brake light at boot level.
    Aluminium Front Bonnet.
    Cherry Red Front Grille Emblem (6 stars)
    Front & Rear Sticker (22B-STi)
    Coloured coded side under skirt, rear spoiler, bumper and front spoiler
    Interior Brushed aluminium instrument panel cover
    Auto air-conditioner
    Brushed aluminium front console
    Steering Wheel Nardi shock absorbent leather (without Air Bag)
    Seats Original design Suede (Artificial) Front Bucket Seat & Rear Seat
    Serial Plate Serial Number Plate<000/400>
    Vecina informacija (prevdena) preuzeta sa www.22b.com
    I firmly believe that anyone, who is worth anything at all should own
    a 12 cylinder car before they die... because there's nothing else like it...
    It will take your breath away!!!
    by David E. Davis
  • Karbo
    CBC Senator
    • 16.02.2006
    • 225
    • Sydney - Land of Downunder

    #2
    The Story of the 22B



    Po modernim standardima, Subaru je mala proizvodjacka fabrika automobila.
    Kompanija je pocela sa radom 1958. godine, pod vlasnistvom Fuji Heavy Industries, glavne Japanske idustrijske kompanije.
    Godinama, Subaru automobili su bili izbor farmera, u cijelom svijetu.
    Automobili, koji su pravljeni za najteze poslove, praceni sa velikim kvalitetom i izdrzljivoscu, propraceni sa pogonom
    na sva cetri tocka, cinilo ih je idealnim za farme i rad u divljini, daleko od grada i asfaltiranih puteva.
    Tek pocetkom 90-tih godina, super dizajn i niski centar gravitacije 4-vero-cilindricnog boxer motora,
    zajedno sa simetricnim motorom sa transmisijom, poceo je proizvodnju u motosportu.

    Mladi vozac, Colin McRea poceo je svoju karijeru u Subaru, uz model Legacy Turbo automobila, specijalno modifikovanog od strane ProDrive-a.
    A njegovi uspjesni su zainteresovali i motivisali FHI da dizajnira novi i superiorniji model, nazvan Impreza Turbo,
    ili poznatiji na juznoj hemisferi kao WRX.
    1995. godine krece slavna karijera Impreze, koja osvaja mnoge trofeje u WRC-u.
    Svi WRC vozaci i dan danas priznaju da je Impreza najlijepsi novajlija u WRC takmicenju.

    Premda je BAT (sponzor) prekinuo sponzorstvo Subarua u WRC-u u 1998. godine, 555 godine ce uvijek biti zapamcene u motosportu.
    Na svakoj stazi, gledaoci su bili obuceni u PLAVO i ZUTOJ garderobi (sto je asociralo na Subaruove boje).

    Ime samo za sebe je velika enigma. Mnogi novinari su pisali da 22 je sinonim za 2.2L motor, a slobo B oznaka za Blistain.
    Proizvodjaca suspenzije.
    Istinito znacenje 22B je hexadecimalni broj za 555.
    A evo i dokaza za ovo tumacenje.



    2x16x16 = 512
    2x16 = 32
    B = 11

    Total = 555



    Tehnicki podatci automobila je lista superaliva koju su sastavili inzinjeri u Subaru u saradnji sa ProDrive-om, pustajuci mastu na volju.
    Motor je izbusen na 2.2 litra, ostajuci pri istom hodu klipa kao kod 2.0 litra motora.
    Rezultat svega ovoga je bilo to da kriva linija na grafikonu za obrtni momenat postane prava linija.
    Sto je ustvari se na kraju i desilo, na grafikonu je oslikana prava linija koja je isla ka vrhu.
    Povecanje u srednjem dometu performanse, dajuci autu 70bhp vise od 2.0 litra motora, na samo 3,000rpms.
    Mnogi cijenjeni novinari su se obrukali, tvrdeci da auto mora proizvesti vise od 350bhp, ali ni jedan 22B nije presao Japanski limit/zakon. Mada motor se i dalje pridrzavao Japanskog dobrovoljnog limita snage, od 276bhp.



    Na nacin na koji je davao moc motora, bilo je vise nego zadovoljstvo pri voznji. Tako da je 22B davao vise korisne
    moci, snage nego i jedan moderni automobil tog vremena.
    Njegov turbo je veliki IHI VF23, okretajuci lezaj, dajuci ogorman volumen kompresovanog vazduha, ali veoma malih
    inercionih atributa.

    Mnogi dijelovi 22B modela su fabricki dijelovi koji se mogu naci na ostalim Subaruovim modelima, ali najboli dijelovi, koji
    se mogu naci u Subaru/STi/ProDrive-u.
    Ali najinteresantniji detalja svega je karoserija 22B, koja je specijalno rucno radjena, pocinjuci sa super-lakim prednjim vratima.
    Koji su sa WRX RA modela shasije.

    Trenutno, dok ovo pisem, mogu se pohvaliti da sam imao priliku da provozam 24 razlicita 22B automobila, sumnjajuci da
    iko van Subarua ima tu privilegiju. Moje najvece i najdraze iskustvo je bilo kada mi je Anders Skarsten dao kljuceve
    svog 22B-a, i ponudio da ga provozam na Tour d'Ecosse 1998. godine, sa predjenih preko 2000 milja, vecina nacinjena
    na predivnim putevima zapadne obale Skotske.

    Svaki model 22B koji sam imao prilike da provozam, davao mi je drugaciji osjecaj voznje i uzivanja, reflektujuci
    proizvodnju njihove prirode. Takodje svaki od njih je izazivao djavolji osmjeh (zadovoljstva) na mom licu, i zavist
    prema njihovim sretnim vlasnicima koji uzivaju bljesak paznje i shirom otvorenih usta naroda na ulicima u toku svakodnevne voznje.

    Pisao Pete Croney

    Evo dobre galerije slika 22B-a!
    Rapid is a new fast growing rent a car in dubai and middle east for Luxury , Super Cars & economic cars as well on our client demand in Dubai and Abu Dhabi. our fleet is based upon clients request like Aston Martin, Audi, Bentley,BMW, Ferrari, Lamborghini, Maserati,Mercedes, Porsche, Range Rover, and Rolls Royce and so forth.
    I firmly believe that anyone, who is worth anything at all should own
    a 12 cylinder car before they die... because there's nothing else like it...
    It will take your breath away!!!
    by David E. Davis

    Comment

    • Karbo
      CBC Senator
      • 16.02.2006
      • 225
      • Sydney - Land of Downunder

      #3
      I niko nista da napise, da se javi??
      Ljudi pa vi niste svijestni sta je Subaru Impreza WRX 22B???
      Rucno pravljena shasija, motor daleko bolji od bilo kojeg WRX STi. Pa cak ni danasnji modeli MY06 STi tesko da mu mogu parirati.

      Ovo je isto kao TOP Secret R34 ili Godzilla R32/R33/R34.
      Samo sto je ovo pravi raritet, pa cak i za kolekcionare.
      I firmly believe that anyone, who is worth anything at all should own
      a 12 cylinder car before they die... because there's nothing else like it...
      It will take your breath away!!!
      by David E. Davis

      Comment

      • NemaN
        CBC Senator XXL
        • 29.11.2004
        • 1560
        • munze

        #4
        malo njih ima ovde ...mozda ih ima 10 u bg-u

        ima jednu drug od mog dobrog druga 2000god, 250 ks pa bi trebalo da se provozamo pa cu da javim utiske
        I'm not caucasian, I'm championship white

        Comment

        • HotDog
          CBC Senator XXL
          • 06.05.2005
          • 965
          • BSG 75 (011)

          #5
          Originally posted by Karbo
          I niko nista da napise, da se javi??
          Ljudi pa vi niste svijestni sta je Subaru Impreza WRX 22B???
          Rucno pravljena shasija, motor daleko bolji od bilo kojeg WRX STi. Pa cak ni danasnji modeli MY06 STi tesko da mu mogu parirati.

          Ovo je isto kao TOP Secret R34 ili Godzilla R32/R33/R34.
          Samo sto je ovo pravi raritet, pa cak i za kolekcionare.
          Sta se ti bunis, vidis da mene niko ne hvali za prevod EVO-a

          Impreza & Evo, dva top modela na vrhu moje wish liste

          Comment

          • sri98
            Admin od Trpeze
            • 24.10.2004
            • 7262
            • Republic of Konjarnik
            • Toyota Corolla E 210

            #6
            Originally posted by neman
            malo njih ima ovde ...mozda ih ima 10 u bg-u
            Cega bre ima 10 u BG? 22B?

            Nema njih 10 ni u celoj bivsoj SFRJ.
            Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

            Comment

            • NemaN
              CBC Senator XXL
              • 29.11.2004
              • 1560
              • munze

              #7
              ne bre...nego oupsteno imprence kao modela
              I'm not caucasian, I'm championship white

              Comment

              • Skyline GT-R
                CBC Senator XXL
                • 13.02.2005
                • 806
                • Chicago - My Kind Of Town

                #8
                Karbo & Lanmi,

                Momci..uzivajte.To sto niko nije nista napisao\nije dao svoj komentar, ne znaci da nije procitao i da nije shavtio znacenje\"snagu" pomenutog auta.
                Stavise....tu i NEMA sta da se konetarise.Samo ostanes otvorenih usta...i zevas.....no comment

                Comment

                • Bane R
                  CBC Senator XXL
                  • 27.03.2006
                  • 1769
                  • Beograd

                  #9
                  Najlepša impreza bez dileme...

                  Comment

                  • Karbo
                    CBC Senator
                    • 16.02.2006
                    • 225
                    • Sydney - Land of Downunder

                    #10
                    Originally posted by sri98
                    Originally posted by neman
                    malo njih ima ovde ...mozda ih ima 10 u bg-u
                    Cega bre ima 10 u BG? 22B?

                    Nema njih 10 ni u celoj bivsoj SFRJ.
                    U Australi imas bukvalno na desetine hiljada Impreza WRX/STi automobila raznih modela i godista. Al samo 5 od tih silnih (hiljada) Impreza su 22B.
                    I firmly believe that anyone, who is worth anything at all should own
                    a 12 cylinder car before they die... because there's nothing else like it...
                    It will take your breath away!!!
                    by David E. Davis

                    Comment

                    • Karbo
                      CBC Senator
                      • 16.02.2006
                      • 225
                      • Sydney - Land of Downunder

                      #11
                      Orginalan 22B desno, V5 GC8 2-Door STi na lijevoj strani...
                      I firmly believe that anyone, who is worth anything at all should own
                      a 12 cylinder car before they die... because there's nothing else like it...
                      It will take your breath away!!!
                      by David E. Davis

                      Comment

                      • Karbo
                        CBC Senator
                        • 16.02.2006
                        • 225
                        • Sydney - Land of Downunder

                        #12
                        Potroseno preko $150KAUD, motor radjen po WRC specs, svi dijelovi sem shasije su original 22B...

                        Originally posted by awd
                        If this is the car I think it is. I saw it while being prepared. If it is the car than a 99 Aus delivered STI was bought, stripped back to frame and original 22B parts were purchased and put back together again. It was built to the exact spec as the 99 WRC car. The project took over 2 years. You should see the interior, carbon fibre everywhere, exact spec as the WRC. And the rumour on the cost 150K+ in peparation.

                        Looks amazing? lucky bastard. I would love to see that thing out on the track.

                        Andrew
                        Originally posted by DiscoSteX
                        If this is the car i think it is. (Was mostly prepared in Pakenham) then hell yea 150K easy. The bodykit was purchased through NZ Pretty sure through possum born before he passed. The motor was fully sick, WRC specs, custom intercooler, just about everything in that car was built custom. The dash was nuts, all digital and the best way to discribe FULLY SICK. I remeber the guy who was building telling me that the tyres on the thing cost about $1100 a wheel and only expected to get a couple of thousand ks out of them.



                        I firmly believe that anyone, who is worth anything at all should own
                        a 12 cylinder car before they die... because there's nothing else like it...
                        It will take your breath away!!!
                        by David E. Davis

                        Comment

                        • SALE
                          CBC Senator XXL
                          • 04.01.2005
                          • 841
                          • Banovo Brdo

                          #13
                          Sta reci

                          Comment

                          • sri98
                            Admin od Trpeze
                            • 24.10.2004
                            • 7262
                            • Republic of Konjarnik
                            • Toyota Corolla E 210

                            #14
                            Ma za pocetak bi moglo i ono u levoj traci, uz kamion.
                            Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                            Comment

                            • Karbo
                              CBC Senator
                              • 16.02.2006
                              • 225
                              • Sydney - Land of Downunder

                              #15
                              Originally posted by sri98
                              Ma za pocetak bi moglo i ono u levoj traci, uz kamion.
                              Sto ti je Honda zaljubljenik!
                              I firmly believe that anyone, who is worth anything at all should own
                              a 12 cylinder car before they die... because there's nothing else like it...
                              It will take your breath away!!!
                              by David E. Davis

                              Comment

                              Working...
                              X