PEUGEOT 307

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    PEUGEOT 307

    PEUGEOT 307

    Za još bolji imidž



    Automobil koji je 2002. godine osvojio titulu automobila godine. Kod nas je dodatno izazvao pažnju sa plavo-belim policijskim verzijama, ovoga puta je služba javnog reda i mira možda i nenamerno napravila odličan marketinški potez za Peugeot. Vrlo brzo je stigla i karavanska verzija, a od skora je u ponudi i kabriolet verzije 307 CC, koja je uspešno nastavila već dobro utabanom stazom svog manjeg brata modela 206 CC. Automobil spada u srednju nižu klasu, kako po dimenzijama tako i po ceni, ali nudi komfor koji je standardan za višu klasu. Trenutno se nudi sa tri benzinska i četiri dizel common-rail motora.



    Sa cenom od 12.530 eura sa carinom za model 307 1.4 XR, spada čak u jeftinije modele u svojoj klasi. To mu nikako ne smeta, naprotiv, jer već odavno predstavlja stvar dobrog ukusa. Dizajn je blago rečeno uspešan, nikoga ne ostavlja ravnodušnim i upravo je 307-ica možda i najlepši model. Napred ga krase veliki zakošeni farovi, masivni branici koji su i dovoljno elegantni i naravno neizostavni lavić na prednjoj masci. Ukupno gledano karoserija je skrojena tako da na duže vreme ostane aktuelna, a trenutno je veoma privlačna, što potvrđuju brojni kupci. Peugeot je upravo ovim modelom prodrmao klasu kojom su gospodarili nemački bestseleri, Golf IV i Opel Astra, ponudio ne samo više udobnosti, što je postao standard za francuske automobile, već i dobar kvalitet izrade pored izvrsnih HDI motora. Karoserija u brojkama izgleda ovako: dugačka je 420 cm, široka je 174,5 cm i visoka 145,5 cm. Takođe je pohvalno i veliko međuosovinsko rastojanje od 261 cm, tako da ne treba da vas čudi dobra ponuda prostora, kako napred tako i pozadi. U putničkom prostoru ima dovoljno mesta za kolena i glavu, pa čak i na zadnjem sedištu što je retkost za ovu klasu automobila. Plastika je dobrog kvaliteta, na nivou nemačke konkurencije, ali ako cepidlačimo moramo napomenuti da finalna obrada, dakle spojevi nisu baš milimetarski precizni. Sedišta su zato dobra, ugodno mekana i napravljena od izdržljivih materijala.



    Komande su nadohvat ruke, sve je na svom mestu, iako se nije previše eksperimentisalo, sve deluje sveže i interesantno. Sve je elegantno, pa čak i volan, a brzinomer i obrtomer su oivičeni hromom, tako da imate utisak da sedite u znatno skupljem automobilu. Prtljažnik je ubedljiv, uvek vam je na raspolaganju 341 litar što je neki prosek klase, ali kada oborite zadnji naslon dobijate znatno više prostora nego kod konkurencije 1.328 litara (npr. Focus nudi 1.205 l a novi Fiat Stilo 1.100 litara). Izolacija putničkog prostora je negde u zlatnoj sredini klase, ali je primetno da su Toyota Corolla i Renault Megane II tiši. Naravno to sve zavisi i od izbora motora. HDI common-rail agregati jesu nešto bučniji kada su hladni, ali su sobzirom da se radi o motorima pokretani dizelom primereno kultivirani, i možda su i najbolji motori u klasi. Na raspolaganju su vam četiri HDI motora, onaj slabiji od 90 KS, je poznat od ranije iz Peugeota 406. Razvija maksimalnu snagu od 90 KS pri 4.000 o/min, ali postiže i obrtni moment od 205 Nm pri 1.900 o/min. Perfomanse su dovoljno ubedljive za većinu vozača, maksimalna brzina je 179 km/h, a ubrzanje je solidno, do stotke stiže za 13,6 sekundi. Ove skromne perfomanse ćete lakše svariti pri prvoj poseti benzinskoj pumpi, jer troši u proseku 5,2 litara euro dizela. Motor je čak i prijatno elastičan, ali nemojte očekivati od njega da poslušno izvršava vaše zahteve za brzom sportskom vožnjom, jer iako povuče odlučno, čak i u višim stepenima prenosa brzo se zamara i ne preostaje vam ništa druga nego da posegnete za jačim motorom od 110 KS. Snažniji motor ima i veći obrtni moment, od 250 Nm koje postiže na prijatno niskih 1.750 o/min. Sa ovim motorom se 307-ica ponaša osetno drugačije. Ubrzava do stotke za 12,9 s i stiže do maksimalne brzine od 191 km/h. Čini se da je za karoseriju tešku 1.350 kg, ovaj jači dizel podesniji, i da na auto putu obezbeđuje ovom lepotanu da efikasno ubrza i u petom stepenu prenosa. Pri tome potrošnja ostaje prijatno niska 5,2 litara. Ipak navedene verzije 307-ice koštaju par hiljada eura više od najslabijeg benzinca što je otežavajući faktor pri izboru motora. Iz tog razloga za one kojima je niska potrošnja primarna Peugeot nudi i mali HDI agregat od 1.4 litra i 70 KS iz manjeg Peugeota 206. Doduše u većoj 307-ici nema dovoljno snage za odlučna ubrzanja, i do stotke mu treba 17,0 sekundi (Peugeot 206 HDI 1.4 14,7s) a maksimalna brzina je samo 161 km/h. Ali zato je i prosečna potrošnja 4,6 litara a cena sa carinom 13.910 eura više nego prihvatljiva.



    Benzinci su priča za sebe. Motori su proverenog kvaliteta, relativno su uglađeni i rado primaju gas. Onom najmanjem od 1.4 i 75 KS fali malo snage, ali vozačima koji se zadovoljavaju sa ubrzanjem od 15,7 s do 100 km/h i maksimalnom brzinom od 167 km/h biće prihvatljivo rešenje. Pogotovo što je potrošnja samo 6,7 litara, dok je kod jačeg modela od 109 KS 7,2 litara. Upravo je ta jača mašina naša preporuka, ako ste se već rešili da idete na bezolovni benzin. Do stotke vas povuče za 11,6 s iako su mnoga merenja pokazala da mu je dovoljno i pola sekunde manje. Auto putem bez problema može krstariti brzinom od 190 km/h, i ima izuzetnu elastičnost. Bićemo fer i pohvalićemo iskreno ovaj agregat koji je trenutno najbolji u klasi, čak je za malu nijansu ispred onog u Corolli 1.6. U kombinaciji za odličnim ogibljenjem, koje je izuzetno udobno, čak dobro upija neravnine i na našim putevima, ali je isto tako i dovoljno sigurno. U odnosu na konkurenciju nudi brže prolaze kroz oštre krivine, čak se može gotovo ravnopravno meriti sa Hondom Civic, novim Golfom V i Meganom II. Upravljač je dovoljno precizan i direktan, ali i lagan kada manevrišete po gradu. Ima se utisak da se radi o ozbiljnom proizvodu, i da je kvalitet uznapredovao. Menjač ipak ne zaslužuje najviše ocene, ali je solidan, te umerenim vozačima omogućuje relativno brzu promenu stepena prenosa. Automobil nudi skoro sve kao i veći i sad već pomalo ostareli model 406 za manje novca. Iako priznajemo da je u većem-starom modelu izbor materijala bio kvalitetniji, i da je automobil bio gotovo potpuno imun na neravnine. Sve u svemu za ovaj novac poštena ponuda, a ako su vam japanski automobili iz nekog razloga mrski, onda ovaj Peugeot zaista spada u uži izbor, posebno ljubiteljima udobne vožnje.



    Peugeot 307 nije sportski automobil, iako možete odabrati verziju sa gotovo sportskom mašinom od 2.0 litra i 138 KS. Ta mašina daje ubedljivije perfomanse u maloj 206-ici, i kao da je pravljena upravo za nju. Od skora je u ponudi i jači HDI motor od 136 KS, i obrtnim momentom od 340 Nm. Ovaj motor je kao saliven ovom Peugeotu, nudi mnogo snage, dobru dinamiku i ekonomiju, i predstavlja uzor u svojoj klasi. Za one pak kojima treba uvek mnogo prostora, a nemaju dovoljno novca za veći Peugeot 407, uteha predstavlja 307 SW, karavan lepih linija sa ogromnim prtljažnikom od 503 litra odnosno 1.540 litara kada se obore sedišta, impresivno zar ne?





    Peugeot se žestoko bori za svoj tržišni deo kolača, i u tome uspeva, na račun uglavnom nemačkih proizvođača. Japanski automobili su i dalje nedostižni kada je kvalitet u pitanju, ali Francuzi nude neodoljivi šarm, mnogo prostora i veliku udobnost, a i to je nešto. u svakom slučaju borba za kupca je nemilosrdna, a potencijalni kupci se sve češće stavljaju na slatke muke odličnim izborom modela. Nedavno je Peugeot izbacio i kupe kabriolet 307 CC koj je još elegantniji i lepši, za još bolji imidž ali i prodaju. U svakom slučaju, sa Peugeotom nema šale.

  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    PEUGEOT 307 - Redesign 2005



    U jesen 2005. godine su se pojavile nove verzije Peugeota 307. Serija 307 dobila je nova svetla, jako slična onima kod modela 407. Novost je i nova maska, odnosno, nove rešetke prednjih usisnika za vazduh.

    Većina modela ima masku sa pet crnih šipki, dok sportski modeli i 307 CC imaju hromirane ukrase.

    Novo dizajnirani odbojnici imaju manja, okrugla svetla za maglu. Iznutra, 307-ica ima novo uređenu unutrašnjost sa kvalitetnijim tkaninama podignutom na novu razinu i koja parira rivalima poput novog Golfa, Focusa i Astre. To su sada potpuno nove, kvalitetnije tkanine, novi materijali i detalji, kao i nov izbor boja karoserije. Mehanički, redizajnirana 307 ostala je ista, a kompletne promene očekuju se tek sa novim modelom 308 koji je zakazan za 2008. godinu. Ponuda motora ostala je ista, jedino HDI motori dobijaju filtre za čestice čađi. Redizajnirani Peugeot 307 je doživeo promene kod sistema zaduženih za sigurnost kao što je audio upozorenje za korišćenje pojaseva, poboljšan sistem vazdušnih jastuka, sistem za nadzor pritiska u gumama, kompatibilnost sa Bluetooth-om, 2-zonska klima.






    Comment

    • djella
      CBC Član
      • 15.01.2008
      • 41
      • Brisel

      #3
      Extra !!! Hvala za ovako podoban izvestaj o modelu koji je pre neki dan nasao mesto i u mojoj garazi.Naime sam kupio 307 break,2.0 HDI 110 ch. S obzirom da imam porodicu, mislim da mi bolji i ekonomicniji ne treba. Pun je opreme,ima svega osim koze,koja mi i ne treba. Sve u svemu zadovoljan sam.

      Comment

      • moment
        CBC Početnik
        • 07.07.2007
        • 8
        • Užice

        #4
        Ovde nedostaje redak ali izuzetan model Platinum 180 2.0 sa 133kW.

        Comment

        • GORAN 0211
          CBC Član
          • 30.03.2008
          • 68
          • feketic

          #5
          dobar je.moj drug ga ima 2.0 hdi ide kao benzinac samo zna i da potrosi puno kad ga vozis 160.oko 12 litara
          NEZNAM MOZDA I NISAM U PRAVU

          Comment

          • Sigtran
            CBC Član
            • 04.04.2008
            • 92
            • Beograd
            • BMW 525i M (E39)

            #6
            potrošnja 307-mice 2.0HDI

            Evo iz prve ruke što se potrošnje 2.0HDI 107KS tiče. U gradu, po beogradskoj gužvi, oko 7l/100km. Kad nije gužva, spusti se i na 6l/100km. Sjajno za auto 1300kg teškog. Na otvorenom putu, pri 100km/h oko 4.8l/100km, 140km/h oko 7.5l/100km, 160km/h oko 11l/100km.

            Elastičnost, tj, ubrzanje recimo 60-100km/h u 4-toj ili 80-120km/h u 5-toj je primetno bolje od benzinca slične kubukaže i/ili snage. Obrtni momenat rulez!

            Ma ko jednom proba HDI, DCI, TDI, CDI, JTDm i sl. common rail motor sa turbinom (i interkulerom ako baš želi jaču varijantu), više se na benzin ne vraća...

            Comment

            • mishkom
              CBC Senator XXL
              • 07.08.2007
              • 591
              • N/A
              • N/A

              #7
              Re: potrošnja 307-mice 2.0HDI

              Originally posted by Sigtran
              Na otvorenom putu, pri 100km/h oko 4.8l/100km..
              E ovde mislim da lazes, iako mi je tesko da kazem tu rec. Mozes li da dokumentujes to? Npr, vozis 100 i slikas brzinomer i bord?

              Kod mene trosi 6l na 90-100po bordu, po novcaniku trosi 5.5l

              Jest, slazem se, al ipak je isplativije za Srbiju voziti na benzin, lepo kad zas da trosi 5-6l, a koliko kostaju dizne? A koliko za benzin

              Comment

              • Sigtran
                CBC Član
                • 04.04.2008
                • 92
                • Beograd
                • BMW 525i M (E39)

                #8
                Re: potrošnja 307-mice 2.0HDI

                Pazi, po proizvođaču, zvanično, minimalna potrošnja na ravnom putu je 4.2l/100km.


                Ja na ravnom najbolje što uspevam da izvučem je oko 4.4-4.5l/100km pri oko 90km/h u petoj, a oko 4.8-4.9l pri 100km/h (po brzinometru, stvarno. po GPS-u oko 95km/h). Nije neverovatno, auto je prilično aerodinamičan pa mu ne treba mnogo napora da savladava otpor vazduha pri tim brzinama, HDI motor je štedljiv, a pri tim obrtajima turbina još nije uključena.

                Naravno, sve ovo podrazumeva da je put ravan, bez rupa koje usporavaju vozilo, da su gume fabričke širine i propisno napumpane (2.4bar), da nema čeonog vetra, da je auto zagrejan na radnu temperaturu, da su svi filteri koliko-toliko novi (kod mene je veliki servis urađen pre oko 1000km) i da je auto potpuno ispravan.

                Ako mi ne veruješ to je tvoj problem i nemam nameru da išta dokazujem, ali ukoliko u uslovima navedenim gore trošiš 5.5l, sigurno ima negde nešto što tome doprinosi...

                Dizne nisam menjao, i nadam se da ni neću u skorije vreme, jer kao što kažeš, u odnosu na benzince, za common rail motore prilično su skuplje zbog znatno većeg pritiska koje moraju da izdržavaju. Motor je inače EURO3, pa pošto sipam evrodizel na OMV i proverenim NIS pumpama (koji bi trebalo da je EURO4), nadam se da će me problemi dizni zaobići...

                Inače, razlika u potrošnji u gradu dizela i benzinca je još veća. Ja po gužvi trošim 7l dizela /100km a drugar Vektrom 2.0i (iz 2001-ve čini mi se, dakle slična klasa auta i težina kao 307-mica) u istim uslovima (radimo na istom mestu, i stanujemo u blizini, obojca dvaput dnevno idemo preko gazele po špicevima) troši 11.5-12l/100km, dakle uzimajući cene goriva, on troši duplo više para za prevoz. Godišnje, na recimo 10000km u gradu, to je razlika od oko 800e. GODIŠNJE! Pa neću ja valjda jednom godišnje da radim dizne!

                Dakle, benzin je samo za one koji prelaze malo km ili koji imaju para na pretek. Inače mora gas ili dizel... Evo on baš planira u narednih nedelju-dve da ugradi plin.

                P.S. Izvinjavam se svima na dužini poruke.

                Comment

                • mishkom
                  CBC Senator XXL
                  • 07.08.2007
                  • 591
                  • N/A
                  • N/A

                  #9
                  Gume 2.4sve, 15"celicne znaci standard

                  Doduse, kazem to pise na boardu, a 5.5l je prosek, sipano 60l pun rezervoar, pa onda voznja 300km, pa nazad isto toliko, pa onda 150, pa sam ja vozio 120km 150km/h, pa onda jos malo voznje, sipano 54l valjda, nisam ja bio prisutan, a predjeno 1000km

                  Tako da ne znam, izuzev moje voznje od 120km, ostalo je otvoren put 100-125 i ima tu jedno 50km po Bgd

                  Znam da mi trosi 3.8l po boardu na 70 u V

                  Pozdrav, nadam se da ce te lepo sluziti auto

                  Iii moj je verzija od 90KS

                  Comment

                  • Sigtran
                    CBC Član
                    • 04.04.2008
                    • 92
                    • Beograd
                    • BMW 525i M (E39)

                    #10
                    To je to, kada bi krenuo autoputem, išao konstantih 100km/h u V, resetovao bord komp i tako držao 10-tak km, video bi potrošnju od oko 4.8l kako sam i naveo... barem po bordu, stvarnu je teško sračunati.

                    A koliko sam ja primetio, minimalna jeste pri oko 75km/h u V, tu je 3.8-4l/100km. Ali 75km/h je potpuno neupotrebljivo za autoput, čak i za običan put, jer slabo može da povuče u tom režimu, pa se onda mora često menjati brzina u IV, a onda i taj prosek potrošnje raste. Dakle, to je manje-više samo teorijska vrednost.

                    I tebi želim da te lepo služi i da ga trošiš u zdravlju i veselju.

                    Comment

                    • mishkom
                      CBC Senator XXL
                      • 07.08.2007
                      • 591
                      • N/A
                      • N/A

                      #11
                      U kaseti 307ice, gore postoji neki krug, neka rupa, otvara se i zatvara, fabricka je, cemu sluzi?

                      Jel to za neke osvezivace, jel za klimu?

                      Comment

                      • Nik
                        CBC Član
                        • 14.03.2008
                        • 47
                        • Raska

                        #12
                        klima.....okrenes to i otvorices taj otvor,i onda ti kaseta sluzi kao friz....

                        Comment

                        • djella
                          CBC Član
                          • 15.01.2008
                          • 41
                          • Brisel

                          #13
                          Maj auto je 2.0hdi 110 ch,nisam ga nesto extra kontrolisao ali znam kada sam isao za nemacku pun auto (petoro ljudi i gepek sa nekim stvarima),auto putem ukljucim kruz kontrol i on ne prelazi 6.2-6.7.Pre njega sam vozio golfa 3 sa 1.4 motorom benzin,i mogu Vam reci da je vise trosio.Po mojoj matematici golfic je trosio oko 7l na otvorenom a oko 10 u gradu.Koliko sam vozio golfa sada vozim i pezoa,kilometraza je slicna, ali mnogo redje svracam na benz.pumpu to je sigurno.Moje misljenje je da se benzinac isplati samo ako se u njega ugradi plin i nikako drugacije.Ranije sam mislio da su dizeli samo za traktore,ali sada znam da benzinca necu vise kupovati.
                          Pozz

                          Comment

                          • Sigtran
                            CBC Član
                            • 04.04.2008
                            • 92
                            • Beograd
                            • BMW 525i M (E39)

                            #14
                            Originally posted by djella
                            Moje misljenje je da se benzinac isplati samo ako se u njega ugradi plin i nikako drugacije.Ranije sam mislio da su dizeli samo za traktore,ali sada znam da benzinca necu vise kupovati.
                            Pozz
                            Delimo isto mišljenje. Nekad davno, pre 10+ godina probah jedan dizelaš (Fiat Tipo 1.7 DS) i bio je uđavola trom, toliko trom da je bilo opasno preticati kamione na običnom putu, pa sam zato vozio benzince sve do pre nešto manje od godinu dana, kad probah i kupih Punto 1.9jtd 86KS, ide bukvalno k'o benzinac, čak je zbog velikog obrtnog momenta pri manjim obrtajima i dinamičniji od benzinaca (ubrzanje u 4-toj 60-100km/h ili u 5-toj 80-120km/h recimo), a troši primetno manje... Vozih ga neko vreme i prodadoh ćaletu, isključivo jer sam hteo nešto malo veće i komfornije za duže relacije (a ćaletu ionako treba samo za grad i okolinu).

                            Tako kupih 307-micu 2.0HDI 107KS i jednom rečju, sjajan auto. Vrlo udoban i za duža putovanja, prilično startan za svoju veličinu i težinu, a troši pa skoro ko upaljač. Po Beogradu, po gužvama, oko 7l, van gužvi i 6l ako se pažljivo vozi.

                            Na putu, evo danas napravih 170km, Bgd-Topola-Aranđelovac-Bgd, avalskim putem (dakle bilo je ponegde i vožnji iza kamiona ili autobusa, bilo je preticanja, brda gore-dole i sl.), i prosek po bordu mi je 4.7l/100km, sa sve ulaskom i izlaskom iz Bgd-a, a većinom vozih 4-tom i 5-tom između 70-100km/h.

                            Comment

                            • Nik
                              CBC Član
                              • 14.03.2008
                              • 47
                              • Raska

                              #15
                              moj je 2.0 136 ks,benzin.... kupio ga je moj brat u Veranu,novog,jbg njega nije zanimala potrosnja,samo benzinac i to je to....a kada ga je poklonio meni ja sam morao da ugradim plin.... po meni,nijedan dizelas ne moze da bude kao benzinac...ne sumnjam da su najnoviji dizelasi uradjeni extra i da idu maltene i bolje od benzinaca,ali ajde da navedam par primera a ujedno cu i da vas pitam par stvari.... prvo mislim da HDI uzimaju ljudi koji nemaju preveliku zelju za brzinom i forsiranjem obrtaja do 5-6 hiljada,jesam li u pravu? Zamislite da vozite HDI Beograd-Kragujevac a prosecna brzina 180 km/h ? i to da se ponavlja? da li moze on da izdrzi,to je ipak oko 100 km auto puta u jednom pravcu,pa opet u povratku,i opet tako... npr,ja sam se vozio mojim autom bas toliko,pa smo izlazili i svih 205 km/h,i to bas cesto,ali ne,izadjes toliko pa usporis nego konstantno izmedju 170 i 200 km/h....i sad pitam vas da li bi mogao i HDI da izdrzi ovakav rezim voznje?? sta mislite o tome??

                              Comment

                              Working...
                              X