PEUGEOT 307
Za još bolji imidž

Automobil koji je 2002. godine osvojio titulu automobila godine. Kod nas je dodatno izazvao pažnju sa plavo-belim policijskim verzijama, ovoga puta je služba javnog reda i mira možda i nenamerno napravila odličan marketinški potez za Peugeot. Vrlo brzo je stigla i karavanska verzija, a od skora je u ponudi i kabriolet verzije 307 CC, koja je uspešno nastavila već dobro utabanom stazom svog manjeg brata modela 206 CC. Automobil spada u srednju nižu klasu, kako po dimenzijama tako i po ceni, ali nudi komfor koji je standardan za višu klasu. Trenutno se nudi sa tri benzinska i četiri dizel common-rail motora.

Sa cenom od 12.530 eura sa carinom za model 307 1.4 XR, spada čak u jeftinije modele u svojoj klasi. To mu nikako ne smeta, naprotiv, jer već odavno predstavlja stvar dobrog ukusa. Dizajn je blago rečeno uspešan, nikoga ne ostavlja ravnodušnim i upravo je 307-ica možda i najlepši model. Napred ga krase veliki zakošeni farovi, masivni branici koji su i dovoljno elegantni i naravno neizostavni lavić na prednjoj masci. Ukupno gledano karoserija je skrojena tako da na duže vreme ostane aktuelna, a trenutno je veoma privlačna, što potvrđuju brojni kupci. Peugeot je upravo ovim modelom prodrmao klasu kojom su gospodarili nemački bestseleri, Golf IV i Opel Astra, ponudio ne samo više udobnosti, što je postao standard za francuske automobile, već i dobar kvalitet izrade pored izvrsnih HDI motora. Karoserija u brojkama izgleda ovako: dugačka je 420 cm, široka je 174,5 cm i visoka 145,5 cm. Takođe je pohvalno i veliko međuosovinsko rastojanje od 261 cm, tako da ne treba da vas čudi dobra ponuda prostora, kako napred tako i pozadi. U putničkom prostoru ima dovoljno mesta za kolena i glavu, pa čak i na zadnjem sedištu što je retkost za ovu klasu automobila. Plastika je dobrog kvaliteta, na nivou nemačke konkurencije, ali ako cepidlačimo moramo napomenuti da finalna obrada, dakle spojevi nisu baš milimetarski precizni. Sedišta su zato dobra, ugodno mekana i napravljena od izdržljivih materijala.
Komande su nadohvat ruke, sve je na svom mestu, iako se nije previše eksperimentisalo, sve deluje sveže i interesantno. Sve je elegantno, pa čak i volan, a brzinomer i obrtomer su oivičeni hromom, tako da imate utisak da sedite u znatno skupljem automobilu. Prtljažnik je ubedljiv, uvek vam je na raspolaganju 341 litar što je neki prosek klase, ali kada oborite zadnji naslon dobijate znatno više prostora nego kod konkurencije 1.328 litara (npr. Focus nudi 1.205 l a novi Fiat Stilo 1.100 litara). Izolacija putničkog prostora je negde u zlatnoj sredini klase, ali je primetno da su Toyota Corolla i Renault Megane II tiši. Naravno to sve zavisi i od izbora motora. HDI common-rail agregati jesu nešto bučniji kada su hladni, ali su sobzirom da se radi o motorima pokretani dizelom primereno kultivirani, i možda su i najbolji motori u klasi. Na raspolaganju su vam četiri HDI motora, onaj slabiji od 90 KS, je poznat od ranije iz Peugeota 406. Razvija maksimalnu snagu od 90 KS pri 4.000 o/min, ali postiže i obrtni moment od 205 Nm pri 1.900 o/min. Perfomanse su dovoljno ubedljive za većinu vozača, maksimalna brzina je 179 km/h, a ubrzanje je solidno, do stotke stiže za 13,6 sekundi. Ove skromne perfomanse ćete lakše svariti pri prvoj poseti benzinskoj pumpi, jer troši u proseku 5,2 litara euro dizela. Motor je čak i prijatno elastičan, ali nemojte očekivati od njega da poslušno izvršava vaše zahteve za brzom sportskom vožnjom, jer iako povuče odlučno, čak i u višim stepenima prenosa brzo se zamara i ne preostaje vam ništa druga nego da posegnete za jačim motorom od 110 KS. Snažniji motor ima i veći obrtni moment, od 250 Nm koje postiže na prijatno niskih 1.750 o/min. Sa ovim motorom se 307-ica ponaša osetno drugačije. Ubrzava do stotke za 12,9 s i stiže do maksimalne brzine od 191 km/h. Čini se da je za karoseriju tešku 1.350 kg, ovaj jači dizel podesniji, i da na auto putu obezbeđuje ovom lepotanu da efikasno ubrza i u petom stepenu prenosa. Pri tome potrošnja ostaje prijatno niska 5,2 litara. Ipak navedene verzije 307-ice koštaju par hiljada eura više od najslabijeg benzinca što je otežavajući faktor pri izboru motora. Iz tog razloga za one kojima je niska potrošnja primarna Peugeot nudi i mali HDI agregat od 1.4 litra i 70 KS iz manjeg Peugeota 206. Doduše u većoj 307-ici nema dovoljno snage za odlučna ubrzanja, i do stotke mu treba 17,0 sekundi (Peugeot 206 HDI 1.4 14,7s) a maksimalna brzina je samo 161 km/h. Ali zato je i prosečna potrošnja 4,6 litara a cena sa carinom 13.910 eura više nego prihvatljiva.

Benzinci su priča za sebe. Motori su proverenog kvaliteta, relativno su uglađeni i rado primaju gas. Onom najmanjem od 1.4 i 75 KS fali malo snage, ali vozačima koji se zadovoljavaju sa ubrzanjem od 15,7 s do 100 km/h i maksimalnom brzinom od 167 km/h biće prihvatljivo rešenje. Pogotovo što je potrošnja samo 6,7 litara, dok je kod jačeg modela od 109 KS 7,2 litara. Upravo je ta jača mašina naša preporuka, ako ste se već rešili da idete na bezolovni benzin. Do stotke vas povuče za 11,6 s iako su mnoga merenja pokazala da mu je dovoljno i pola sekunde manje. Auto putem bez problema može krstariti brzinom od 190 km/h, i ima izuzetnu elastičnost. Bićemo fer i pohvalićemo iskreno ovaj agregat koji je trenutno najbolji u klasi, čak je za malu nijansu ispred onog u Corolli 1.6. U kombinaciji za odličnim ogibljenjem, koje je izuzetno udobno, čak dobro upija neravnine i na našim putevima, ali je isto tako i dovoljno sigurno. U odnosu na konkurenciju nudi brže prolaze kroz oštre krivine, čak se može gotovo ravnopravno meriti sa Hondom Civic, novim Golfom V i Meganom II. Upravljač je dovoljno precizan i direktan, ali i lagan kada manevrišete po gradu. Ima se utisak da se radi o ozbiljnom proizvodu, i da je kvalitet uznapredovao. Menjač ipak ne zaslužuje najviše ocene, ali je solidan, te umerenim vozačima omogućuje relativno brzu promenu stepena prenosa. Automobil nudi skoro sve kao i veći i sad već pomalo ostareli model 406 za manje novca. Iako priznajemo da je u većem-starom modelu izbor materijala bio kvalitetniji, i da je automobil bio gotovo potpuno imun na neravnine. Sve u svemu za ovaj novac poštena ponuda, a ako su vam japanski automobili iz nekog razloga mrski, onda ovaj Peugeot zaista spada u uži izbor, posebno ljubiteljima udobne vožnje.

Peugeot 307 nije sportski automobil, iako možete odabrati verziju sa gotovo sportskom mašinom od 2.0 litra i 138 KS. Ta mašina daje ubedljivije perfomanse u maloj 206-ici, i kao da je pravljena upravo za nju. Od skora je u ponudi i jači HDI motor od 136 KS, i obrtnim momentom od 340 Nm. Ovaj motor je kao saliven ovom Peugeotu, nudi mnogo snage, dobru dinamiku i ekonomiju, i predstavlja uzor u svojoj klasi. Za one pak kojima treba uvek mnogo prostora, a nemaju dovoljno novca za veći Peugeot 407, uteha predstavlja 307 SW, karavan lepih linija sa ogromnim prtljažnikom od 503 litra odnosno 1.540 litara kada se obore sedišta, impresivno zar ne?


Peugeot se žestoko bori za svoj tržišni deo kolača, i u tome uspeva, na račun uglavnom nemačkih proizvođača. Japanski automobili su i dalje nedostižni kada je kvalitet u pitanju, ali Francuzi nude neodoljivi šarm, mnogo prostora i veliku udobnost, a i to je nešto. u svakom slučaju borba za kupca je nemilosrdna, a potencijalni kupci se sve češće stavljaju na slatke muke odličnim izborom modela. Nedavno je Peugeot izbacio i kupe kabriolet 307 CC koj je još elegantniji i lepši, za još bolji imidž ali i prodaju. U svakom slučaju, sa Peugeotom nema šale.
Za još bolji imidž

Automobil koji je 2002. godine osvojio titulu automobila godine. Kod nas je dodatno izazvao pažnju sa plavo-belim policijskim verzijama, ovoga puta je služba javnog reda i mira možda i nenamerno napravila odličan marketinški potez za Peugeot. Vrlo brzo je stigla i karavanska verzija, a od skora je u ponudi i kabriolet verzije 307 CC, koja je uspešno nastavila već dobro utabanom stazom svog manjeg brata modela 206 CC. Automobil spada u srednju nižu klasu, kako po dimenzijama tako i po ceni, ali nudi komfor koji je standardan za višu klasu. Trenutno se nudi sa tri benzinska i četiri dizel common-rail motora.

Sa cenom od 12.530 eura sa carinom za model 307 1.4 XR, spada čak u jeftinije modele u svojoj klasi. To mu nikako ne smeta, naprotiv, jer već odavno predstavlja stvar dobrog ukusa. Dizajn je blago rečeno uspešan, nikoga ne ostavlja ravnodušnim i upravo je 307-ica možda i najlepši model. Napred ga krase veliki zakošeni farovi, masivni branici koji su i dovoljno elegantni i naravno neizostavni lavić na prednjoj masci. Ukupno gledano karoserija je skrojena tako da na duže vreme ostane aktuelna, a trenutno je veoma privlačna, što potvrđuju brojni kupci. Peugeot je upravo ovim modelom prodrmao klasu kojom su gospodarili nemački bestseleri, Golf IV i Opel Astra, ponudio ne samo više udobnosti, što je postao standard za francuske automobile, već i dobar kvalitet izrade pored izvrsnih HDI motora. Karoserija u brojkama izgleda ovako: dugačka je 420 cm, široka je 174,5 cm i visoka 145,5 cm. Takođe je pohvalno i veliko međuosovinsko rastojanje od 261 cm, tako da ne treba da vas čudi dobra ponuda prostora, kako napred tako i pozadi. U putničkom prostoru ima dovoljno mesta za kolena i glavu, pa čak i na zadnjem sedištu što je retkost za ovu klasu automobila. Plastika je dobrog kvaliteta, na nivou nemačke konkurencije, ali ako cepidlačimo moramo napomenuti da finalna obrada, dakle spojevi nisu baš milimetarski precizni. Sedišta su zato dobra, ugodno mekana i napravljena od izdržljivih materijala.

Komande su nadohvat ruke, sve je na svom mestu, iako se nije previše eksperimentisalo, sve deluje sveže i interesantno. Sve je elegantno, pa čak i volan, a brzinomer i obrtomer su oivičeni hromom, tako da imate utisak da sedite u znatno skupljem automobilu. Prtljažnik je ubedljiv, uvek vam je na raspolaganju 341 litar što je neki prosek klase, ali kada oborite zadnji naslon dobijate znatno više prostora nego kod konkurencije 1.328 litara (npr. Focus nudi 1.205 l a novi Fiat Stilo 1.100 litara). Izolacija putničkog prostora je negde u zlatnoj sredini klase, ali je primetno da su Toyota Corolla i Renault Megane II tiši. Naravno to sve zavisi i od izbora motora. HDI common-rail agregati jesu nešto bučniji kada su hladni, ali su sobzirom da se radi o motorima pokretani dizelom primereno kultivirani, i možda su i najbolji motori u klasi. Na raspolaganju su vam četiri HDI motora, onaj slabiji od 90 KS, je poznat od ranije iz Peugeota 406. Razvija maksimalnu snagu od 90 KS pri 4.000 o/min, ali postiže i obrtni moment od 205 Nm pri 1.900 o/min. Perfomanse su dovoljno ubedljive za većinu vozača, maksimalna brzina je 179 km/h, a ubrzanje je solidno, do stotke stiže za 13,6 sekundi. Ove skromne perfomanse ćete lakše svariti pri prvoj poseti benzinskoj pumpi, jer troši u proseku 5,2 litara euro dizela. Motor je čak i prijatno elastičan, ali nemojte očekivati od njega da poslušno izvršava vaše zahteve za brzom sportskom vožnjom, jer iako povuče odlučno, čak i u višim stepenima prenosa brzo se zamara i ne preostaje vam ništa druga nego da posegnete za jačim motorom od 110 KS. Snažniji motor ima i veći obrtni moment, od 250 Nm koje postiže na prijatno niskih 1.750 o/min. Sa ovim motorom se 307-ica ponaša osetno drugačije. Ubrzava do stotke za 12,9 s i stiže do maksimalne brzine od 191 km/h. Čini se da je za karoseriju tešku 1.350 kg, ovaj jači dizel podesniji, i da na auto putu obezbeđuje ovom lepotanu da efikasno ubrza i u petom stepenu prenosa. Pri tome potrošnja ostaje prijatno niska 5,2 litara. Ipak navedene verzije 307-ice koštaju par hiljada eura više od najslabijeg benzinca što je otežavajući faktor pri izboru motora. Iz tog razloga za one kojima je niska potrošnja primarna Peugeot nudi i mali HDI agregat od 1.4 litra i 70 KS iz manjeg Peugeota 206. Doduše u većoj 307-ici nema dovoljno snage za odlučna ubrzanja, i do stotke mu treba 17,0 sekundi (Peugeot 206 HDI 1.4 14,7s) a maksimalna brzina je samo 161 km/h. Ali zato je i prosečna potrošnja 4,6 litara a cena sa carinom 13.910 eura više nego prihvatljiva.

Benzinci su priča za sebe. Motori su proverenog kvaliteta, relativno su uglađeni i rado primaju gas. Onom najmanjem od 1.4 i 75 KS fali malo snage, ali vozačima koji se zadovoljavaju sa ubrzanjem od 15,7 s do 100 km/h i maksimalnom brzinom od 167 km/h biće prihvatljivo rešenje. Pogotovo što je potrošnja samo 6,7 litara, dok je kod jačeg modela od 109 KS 7,2 litara. Upravo je ta jača mašina naša preporuka, ako ste se već rešili da idete na bezolovni benzin. Do stotke vas povuče za 11,6 s iako su mnoga merenja pokazala da mu je dovoljno i pola sekunde manje. Auto putem bez problema može krstariti brzinom od 190 km/h, i ima izuzetnu elastičnost. Bićemo fer i pohvalićemo iskreno ovaj agregat koji je trenutno najbolji u klasi, čak je za malu nijansu ispred onog u Corolli 1.6. U kombinaciji za odličnim ogibljenjem, koje je izuzetno udobno, čak dobro upija neravnine i na našim putevima, ali je isto tako i dovoljno sigurno. U odnosu na konkurenciju nudi brže prolaze kroz oštre krivine, čak se može gotovo ravnopravno meriti sa Hondom Civic, novim Golfom V i Meganom II. Upravljač je dovoljno precizan i direktan, ali i lagan kada manevrišete po gradu. Ima se utisak da se radi o ozbiljnom proizvodu, i da je kvalitet uznapredovao. Menjač ipak ne zaslužuje najviše ocene, ali je solidan, te umerenim vozačima omogućuje relativno brzu promenu stepena prenosa. Automobil nudi skoro sve kao i veći i sad već pomalo ostareli model 406 za manje novca. Iako priznajemo da je u većem-starom modelu izbor materijala bio kvalitetniji, i da je automobil bio gotovo potpuno imun na neravnine. Sve u svemu za ovaj novac poštena ponuda, a ako su vam japanski automobili iz nekog razloga mrski, onda ovaj Peugeot zaista spada u uži izbor, posebno ljubiteljima udobne vožnje.

Peugeot 307 nije sportski automobil, iako možete odabrati verziju sa gotovo sportskom mašinom od 2.0 litra i 138 KS. Ta mašina daje ubedljivije perfomanse u maloj 206-ici, i kao da je pravljena upravo za nju. Od skora je u ponudi i jači HDI motor od 136 KS, i obrtnim momentom od 340 Nm. Ovaj motor je kao saliven ovom Peugeotu, nudi mnogo snage, dobru dinamiku i ekonomiju, i predstavlja uzor u svojoj klasi. Za one pak kojima treba uvek mnogo prostora, a nemaju dovoljno novca za veći Peugeot 407, uteha predstavlja 307 SW, karavan lepih linija sa ogromnim prtljažnikom od 503 litra odnosno 1.540 litara kada se obore sedišta, impresivno zar ne?


Peugeot se žestoko bori za svoj tržišni deo kolača, i u tome uspeva, na račun uglavnom nemačkih proizvođača. Japanski automobili su i dalje nedostižni kada je kvalitet u pitanju, ali Francuzi nude neodoljivi šarm, mnogo prostora i veliku udobnost, a i to je nešto. u svakom slučaju borba za kupca je nemilosrdna, a potencijalni kupci se sve češće stavljaju na slatke muke odličnim izborom modela. Nedavno je Peugeot izbacio i kupe kabriolet 307 CC koj je još elegantniji i lepši, za još bolji imidž ali i prodaju. U svakom slučaju, sa Peugeotom nema šale.

Comment