Ferrari F 430

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    Ferrari F 430

    Obimni facelifting u stilu modela Enzo i jedan novi, izuzetno snažan V8 motor sa 490 konjskih snaga glavne su karakteristike modela Ferrari F 430, direktnog naslednika vrhunskog F 360 Modena


    Iako legendarna i nedodirljiva, fabrika sportskih automobila koja na grbu ima propetog konja postala je predmet napada konkurencije. Novi modeli, interesantnih tehničkih karakteristika i prihvatljive cene, učinili su da gospodin Luca di Montezemolo i Upravni odbor kompanije postanu pomalo nervozni. Stoga je Ferrari morao da reaguje na sve jače protivnike i to pre svega modele iz ergele Lamborghini.

    Naime, od kada je Audi preuzeo Lamborghini, ponovo imaju dovoljno novca za razvoj novih modela, kao što je recimo Gallardo. Ovaj tradicionalno žuti sprinter ima V10 agregat od 5 litara radne zapremine, maksimalnu snagu od 500 KS, integralni pogon, pa sasvim otvoreno napada konkurenciju iz Maranella. Budući da je cena Gallarda negde oko 140.000 evra, život modela Ferrari sa V8 agregatima postao je težak, pogotovu što se ?baby Lambo? suprotstavljaju relativno skromnom radnom zapreminom od 3,6 litara i maksimalnom snagom od 400 (Modena), odnosno 425 (Challenge Stradale verzija) KS.

    To bi sada trebalo da se promeni, jer Ferrari u proleće 2005. godine u boj šalje novi model F 430. Dakle, ljubitelji ove marke mogu da odahnu. Nova osmocilindarska Berlinetta se očito bazira na modelu 360 Modena, ali ipak pokazuje znatne razlike u oblasti karoserije, aerodinamike i unutrašnjosti.

    I ne samo to. Ispod haube se krije novo srce, koje osim istog broja cilindara, praktično nema ništa zajedničko sa motorom koji pokreće model 360 Modena. Radi se o potpuno novom agregatu vrhunskih tehničkih karakteristika.

    Razvijanje jednog novog motora za Ferrari zaista nije bio luksuz, već neophodnost. U suštini je motor Modene 360 samo varijacija V8 agregata koji je svetlost dana ugledao još u modelu 308 GT 4. Tada je imao radnu zapreminu od tri litra i 255 konjskih snaga. U modelu 360 ovaj motor je dostigao puni potencijal svog skoro dvadesetogodišnjeg razvoja, a rezerve petoventilskog motora su u potpunosti iskorišćene.

    Mašina novog kupea spada u familiju agregata pod oznakom Code F 136. Motori Maserati, koje je razvio Ferrari, takođe potiču iz ove familije i imaju snagu oko 400 KS. Sa razmakom između cilindara od 104 mm, ovaj osmocilindarski agregat ima potencijal da dostigne radnu zapreminu od 4,7 litara. Tako tvrdi Amedeo Felisa, tehnički šef grupe Ferrari. Taj potencijal bi u potpunosti trebalo da bude ispunjen tokom iduće godine.
    www.arcs.org.rs/forum
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Oznaka F 430, kako tradicija nalaže, simbolizuje radnu zapreminu od 4,3 litra, iz koje se dostiže maksimalnih 490 KS. Ovaj agregat ima četiri ventila po cilindru, vrhunac snage dostiže pri 8500 obrtaja u minutu, a maksimalni obrtni moment od 465 Nm je dostupan pri visokih 5250 o/min.

    Litarska snaga iznosi respektabilnih 114 KS, a to je bolji rezultat i od onog koji postiže dvanaestocilindraš od 6 litara radne zapremine, ugrađen u Ferrari Enzo Ferrari. Taj motor, inače, raspolaže sa 660 konjskih snaga.

    Ipak, nivo prethodnika, modela Challenge Stradale nije dostignut, jer on ima litarsku snagu od čak 118 KS, mada je kod ovog modela motor pretrpeo praktično takmičarski tuning.

    U agregatu modela F 430 ugrađeno je i mnogo iskustva tima Ferrari sa trkačkih staza. Vođa projekta F 116 Mauro Rioli je čitavih 16 godina radio u sportskom odeljenju italijanske fabrike, gde je između ostalog razvio i trkački model F 333 SP sa kojim je fabrika veoma uspešno nastupala u šampionatu sportskih prototipova i na Le Mansu.

    Praktično, motor Ferrari V8 ima oko 90 konjskih snaga više nego njegov pandan koji se nalazi u modelima Maserati. To su uspeli, između ostalog, koncepcijom postizanja visokih obrtaja, za Ferrari tipičnom pljosnatom radilicom, optimiziranim usisnim i izduvnim kanalima, kao i varijabilnom bregastom osovinom koja je pogonjena pomoću lanca.

    Postavljen je u sredinu automobila i svoju snagu pomoću šestostepenog menjača prenosi do zadnjih točkova. Po želji se može dobiti i F1 menjač. Elektronska blokada diferencijala se brine o pravilnoj raspodeli snage na pogonske točkove, ali bez upotrebe kočnica. U obzir uzimaju, između ostalog, parametre kao što su poprečno ubrzanje i proklizavanje točkova.

    Motor se startuje pomoću dugmeta, a okretni prekidač omogućava izbor između pet voznih programa (normal, trkački, ASR isključen, led, klizav put).

    Budući da se time može uticati na rad ogibljenja, diferencijala, F1 menjača i ESP uređaja, u kokpitu vlada atmosfera bolida Formule 1. Kočioni diskovi izrađeni od kombinacije keramike i karbona i felne od 19 cola doprinose trkačkom usporenju.

    Ovaj automobil je postigao i aerodinamički napredak, što svedoči i modificirani zadnji deo u stilu modela Enzo Ferrari, sa vidljivim difuzorom.

    Upotreba aluminijuma omogućava da težina vozila ne prelazi 1450 kilograma. Za svega četiri sekunde vozilo će dostizati brzinu od 100 kilometara na čas, a maksimalna brzina je 315 km/h.

    Ovo su definitivno performanse koje omogućavaju novom F 430 lidersko mesto u najelitnijoj grupi sportskih vozila.

    Ipak, neuobičajeno za Ferrari, predstavljen je automobil koji nije direktna evolucija postojećeg niti potpuno autonoman novi model, već nešto između. Ovu odluku je definitivno izazvala sve opasnija konkurencija.

    U svakom slučaju, pred nama je pravi predstavnik ovog brenda, snažan, brz, tehnički superioran i ekskluzivan kao i svi njegovi prethodnici.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3




      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • 156V6
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 415
        • BEOGRAD

        #4

        Comment

        • 156V6
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 415
          • BEOGRAD

          #5
          MOCNO!

          [/b]

          Comment

          Working...
          X