Obimni facelifting u stilu modela Enzo i jedan novi, izuzetno snažan V8 motor sa 490 konjskih snaga glavne su karakteristike modela Ferrari F 430, direktnog naslednika vrhunskog F 360 Modena

Iako legendarna i nedodirljiva, fabrika sportskih automobila koja na grbu ima propetog konja postala je predmet napada konkurencije. Novi modeli, interesantnih tehničkih karakteristika i prihvatljive cene, učinili su da gospodin Luca di Montezemolo i Upravni odbor kompanije postanu pomalo nervozni. Stoga je Ferrari morao da reaguje na sve jače protivnike i to pre svega modele iz ergele Lamborghini.
Naime, od kada je Audi preuzeo Lamborghini, ponovo imaju dovoljno novca za razvoj novih modela, kao što je recimo Gallardo. Ovaj tradicionalno žuti sprinter ima V10 agregat od 5 litara radne zapremine, maksimalnu snagu od 500 KS, integralni pogon, pa sasvim otvoreno napada konkurenciju iz Maranella. Budući da je cena Gallarda negde oko 140.000 evra, život modela Ferrari sa V8 agregatima postao je težak, pogotovu što se ?baby Lambo? suprotstavljaju relativno skromnom radnom zapreminom od 3,6 litara i maksimalnom snagom od 400 (Modena), odnosno 425 (Challenge Stradale verzija) KS.
To bi sada trebalo da se promeni, jer Ferrari u proleće 2005. godine u boj šalje novi model F 430. Dakle, ljubitelji ove marke mogu da odahnu. Nova osmocilindarska Berlinetta se očito bazira na modelu 360 Modena, ali ipak pokazuje znatne razlike u oblasti karoserije, aerodinamike i unutrašnjosti.
I ne samo to. Ispod haube se krije novo srce, koje osim istog broja cilindara, praktično nema ništa zajedničko sa motorom koji pokreće model 360 Modena. Radi se o potpuno novom agregatu vrhunskih tehničkih karakteristika.
Razvijanje jednog novog motora za Ferrari zaista nije bio luksuz, već neophodnost. U suštini je motor Modene 360 samo varijacija V8 agregata koji je svetlost dana ugledao još u modelu 308 GT 4. Tada je imao radnu zapreminu od tri litra i 255 konjskih snaga. U modelu 360 ovaj motor je dostigao puni potencijal svog skoro dvadesetogodišnjeg razvoja, a rezerve petoventilskog motora su u potpunosti iskorišćene.
Mašina novog kupea spada u familiju agregata pod oznakom Code F 136. Motori Maserati, koje je razvio Ferrari, takođe potiču iz ove familije i imaju snagu oko 400 KS. Sa razmakom između cilindara od 104 mm, ovaj osmocilindarski agregat ima potencijal da dostigne radnu zapreminu od 4,7 litara. Tako tvrdi Amedeo Felisa, tehnički šef grupe Ferrari. Taj potencijal bi u potpunosti trebalo da bude ispunjen tokom iduće godine.

Iako legendarna i nedodirljiva, fabrika sportskih automobila koja na grbu ima propetog konja postala je predmet napada konkurencije. Novi modeli, interesantnih tehničkih karakteristika i prihvatljive cene, učinili su da gospodin Luca di Montezemolo i Upravni odbor kompanije postanu pomalo nervozni. Stoga je Ferrari morao da reaguje na sve jače protivnike i to pre svega modele iz ergele Lamborghini.
Naime, od kada je Audi preuzeo Lamborghini, ponovo imaju dovoljno novca za razvoj novih modela, kao što je recimo Gallardo. Ovaj tradicionalno žuti sprinter ima V10 agregat od 5 litara radne zapremine, maksimalnu snagu od 500 KS, integralni pogon, pa sasvim otvoreno napada konkurenciju iz Maranella. Budući da je cena Gallarda negde oko 140.000 evra, život modela Ferrari sa V8 agregatima postao je težak, pogotovu što se ?baby Lambo? suprotstavljaju relativno skromnom radnom zapreminom od 3,6 litara i maksimalnom snagom od 400 (Modena), odnosno 425 (Challenge Stradale verzija) KS.
To bi sada trebalo da se promeni, jer Ferrari u proleće 2005. godine u boj šalje novi model F 430. Dakle, ljubitelji ove marke mogu da odahnu. Nova osmocilindarska Berlinetta se očito bazira na modelu 360 Modena, ali ipak pokazuje znatne razlike u oblasti karoserije, aerodinamike i unutrašnjosti.
I ne samo to. Ispod haube se krije novo srce, koje osim istog broja cilindara, praktično nema ništa zajedničko sa motorom koji pokreće model 360 Modena. Radi se o potpuno novom agregatu vrhunskih tehničkih karakteristika.
Razvijanje jednog novog motora za Ferrari zaista nije bio luksuz, već neophodnost. U suštini je motor Modene 360 samo varijacija V8 agregata koji je svetlost dana ugledao još u modelu 308 GT 4. Tada je imao radnu zapreminu od tri litra i 255 konjskih snaga. U modelu 360 ovaj motor je dostigao puni potencijal svog skoro dvadesetogodišnjeg razvoja, a rezerve petoventilskog motora su u potpunosti iskorišćene.
Mašina novog kupea spada u familiju agregata pod oznakom Code F 136. Motori Maserati, koje je razvio Ferrari, takođe potiču iz ove familije i imaju snagu oko 400 KS. Sa razmakom između cilindara od 104 mm, ovaj osmocilindarski agregat ima potencijal da dostigne radnu zapreminu od 4,7 litara. Tako tvrdi Amedeo Felisa, tehnički šef grupe Ferrari. Taj potencijal bi u potpunosti trebalo da bude ispunjen tokom iduće godine.
Comment