Honda CR-X, u Japanu predstavljena kao Honda Ballade Sports CR-X, bila je kompaktni sportski automobil proizveden od strane Honde. Prva generacija CR-X-a je van Japana prodavana pod imenom Honda Civic CR-X
Honda Civic CR-X je prvo proizvedena 1983 godina za prestavljanje 1984. godine i bila je lagani sportski hatchback automobil. Na američkom tržištu, CR-X je reklamiran kao ekonomični sportski hatchback, sa mesta za dva putnika. Evropsko tržište je međutim dobilo snažniji ZC motor od 130 konja i 4 sedišta.
Redizajniran 1988. godine, proizvodio se do 1991. godine, CR-X je bio veoma popularan zbog svojih performansi (u Americi naročito Si model), agilnosti, i skrome potrošnje goriva ? model HF za američko tržište postizao je preko 50 milja po galonu goriva, više od decenije pre pojave benzisko-električnih hibrida.
Jedna od najređih opcija za CR-X je ?Cyber Glass? krov, koji se pružao od vrha vetrobrana do gepeka, tako opremljeni modeli su ekstremno retki.
Japanski Si i Evropski 16v modeli imali su 1.6l DOHC motore koji su postizali 128 bhp. Si motor je imao oznaku ZC, a 16v oznaku D16A9. Honda je osvežila izgled CRX-a na tim tržištima kada je 1990 godine ugradnjom B16A VTEC motora u 150 bhp (u Velikoj Britaniji i Evropi ) i 160 bhp SiR modelima (u Japanu).
CR-X je 1992. godine zamenjen CR-X del Sol modelom, targa-top dvosedom zasnovanim na Civic-u. Proizvodnja del Sol-a je za amerčko tržište prekinuta 1997. godine i 1998. godine za ostala tržišta.
CRX je postao kultni automobil u tjunerskim krugovima.
Modeli:
Mk I (predstavljen 7/1983)
CR-X HF (US tržište)
? Težina - 777 kg (1713 lb)
? Motor - EV2 (1984), EW2 (1985), D15A2 (1986-87), SOHC 8-ventila
? Snaga - 58 hp SAE (42 kW)
CR-X Si (US tržište)
? Težina - 897 kg (1977 lb)
? Motor - EW3 (1984-85), D15A3 (1986-87), SOHC 12- ventila
? Snaga - 91 hp (66 kW) @ 5500 rpm / 93 ft?lbf @ 4500 rpm
CR-X (bez oznaka, DX model) (US tržište)
? Težina - 878 kg (1936 lb)
? Motor - EW1, SOHC 12-valve (3-grli karburator)
? Snaga - 76 hp (58 kW) / 85 ft?lbf
CR-X (UK tržište)
? Težina - 878 kg (1936 lb)
? Motor - D16A8, ZC DOHC 16-valve (ubrizgavanje goriva)
? Snaga - 123 hp (58 kW)
Mk II (predstavljen 9/1987)
US tržište
CRX Si 1.6 16v (1988-1991)
? Težina - 915 kg (2,017 lb) - (1988), 988 kg (2,174 lb) - (1989-91)
? Motor - Honda D16A6 SOHC 16-valve I-4, 1595cc
? Snaga - 108 hp @ 6000 rpm / 100 ft?lbf @ 5000 rpm
CRX (bez oznaka, DX model) 1.5 16v (1988-1991)
? Težina - 872 kg (1,922 lb) - (1988), 954 kg (2,103 lb) - (1989-91) + 33 lb za AM
? Motor - Honda D15B2 SOHC 16-ventila I-4, 1493cc sa dual-point ubrizgavanjem
? Snaga - 92 hp @ 6000 rpm / 89 ft?lbf @ 4500 rpm
? Opcija automatskog menjača
CRX HF 1.5 8V (1988-1991)
? Težina - 857 kg (1,819 lb) - (1988), 892 kg (1,967 lb) - (1989-91)
? Motor - Honda D15B6 SOHC 8-ventila I-4, 1493 cc
? Snaga - 62 hp @ 4500 rpm / 90 ft?lbf @ 2000 rpm
Evropsko tržište (EDM)
CR-X 1.6i-16 (ED9)
? Težina - 899 kg (1982 lb)
? Motor - D16A9, DOHC , ZC
? Snaga - 132 hp (95 kW)130 PS
? Obrtni momenat - 106 ft?lbf @ 5700 rpm
? 0-100 km/h - 7.5 sec.
CR-X 1.6i-VT (EE8)
? Težina - 1010 kg (2227 lb)
? Motor - B16A1, DOHC 16-valve, VTEC
? Snaga - 150 bhp @ 7600 rpm
? Obrtni momenat - 112 ft?lbf t@ 7100 rpm
? 0-100 km/h - 7.1 sec.
Standardna oprema:
? Aluminijumske felne (14")
? Full kožna sedišta sa "CR-X VTEC" crvenim vezom)
? Electrični šiber
? Electrični prozori
? Electrični retrovizori
Opciona oprema:
? Gumena presvlaka instrument table (retkost)
? Air conditioning (retkost, +20 kg/44 lb)
? CR-X patosnice + zavesice
Toliko za sada....
Honda Civic CR-X je prvo proizvedena 1983 godina za prestavljanje 1984. godine i bila je lagani sportski hatchback automobil. Na američkom tržištu, CR-X je reklamiran kao ekonomični sportski hatchback, sa mesta za dva putnika. Evropsko tržište je međutim dobilo snažniji ZC motor od 130 konja i 4 sedišta.
Redizajniran 1988. godine, proizvodio se do 1991. godine, CR-X je bio veoma popularan zbog svojih performansi (u Americi naročito Si model), agilnosti, i skrome potrošnje goriva ? model HF za američko tržište postizao je preko 50 milja po galonu goriva, više od decenije pre pojave benzisko-električnih hibrida.
Jedna od najređih opcija za CR-X je ?Cyber Glass? krov, koji se pružao od vrha vetrobrana do gepeka, tako opremljeni modeli su ekstremno retki.
Japanski Si i Evropski 16v modeli imali su 1.6l DOHC motore koji su postizali 128 bhp. Si motor je imao oznaku ZC, a 16v oznaku D16A9. Honda je osvežila izgled CRX-a na tim tržištima kada je 1990 godine ugradnjom B16A VTEC motora u 150 bhp (u Velikoj Britaniji i Evropi ) i 160 bhp SiR modelima (u Japanu).
CR-X je 1992. godine zamenjen CR-X del Sol modelom, targa-top dvosedom zasnovanim na Civic-u. Proizvodnja del Sol-a je za amerčko tržište prekinuta 1997. godine i 1998. godine za ostala tržišta.
CRX je postao kultni automobil u tjunerskim krugovima.
Modeli:
Mk I (predstavljen 7/1983)
CR-X HF (US tržište)
? Težina - 777 kg (1713 lb)
? Motor - EV2 (1984), EW2 (1985), D15A2 (1986-87), SOHC 8-ventila
? Snaga - 58 hp SAE (42 kW)
CR-X Si (US tržište)
? Težina - 897 kg (1977 lb)
? Motor - EW3 (1984-85), D15A3 (1986-87), SOHC 12- ventila
? Snaga - 91 hp (66 kW) @ 5500 rpm / 93 ft?lbf @ 4500 rpm
CR-X (bez oznaka, DX model) (US tržište)
? Težina - 878 kg (1936 lb)
? Motor - EW1, SOHC 12-valve (3-grli karburator)
? Snaga - 76 hp (58 kW) / 85 ft?lbf
CR-X (UK tržište)
? Težina - 878 kg (1936 lb)
? Motor - D16A8, ZC DOHC 16-valve (ubrizgavanje goriva)
? Snaga - 123 hp (58 kW)
Mk II (predstavljen 9/1987)
US tržište
CRX Si 1.6 16v (1988-1991)
? Težina - 915 kg (2,017 lb) - (1988), 988 kg (2,174 lb) - (1989-91)
? Motor - Honda D16A6 SOHC 16-valve I-4, 1595cc
? Snaga - 108 hp @ 6000 rpm / 100 ft?lbf @ 5000 rpm
CRX (bez oznaka, DX model) 1.5 16v (1988-1991)
? Težina - 872 kg (1,922 lb) - (1988), 954 kg (2,103 lb) - (1989-91) + 33 lb za AM
? Motor - Honda D15B2 SOHC 16-ventila I-4, 1493cc sa dual-point ubrizgavanjem
? Snaga - 92 hp @ 6000 rpm / 89 ft?lbf @ 4500 rpm
? Opcija automatskog menjača
CRX HF 1.5 8V (1988-1991)
? Težina - 857 kg (1,819 lb) - (1988), 892 kg (1,967 lb) - (1989-91)
? Motor - Honda D15B6 SOHC 8-ventila I-4, 1493 cc
? Snaga - 62 hp @ 4500 rpm / 90 ft?lbf @ 2000 rpm
Evropsko tržište (EDM)
CR-X 1.6i-16 (ED9)
? Težina - 899 kg (1982 lb)
? Motor - D16A9, DOHC , ZC
? Snaga - 132 hp (95 kW)130 PS
? Obrtni momenat - 106 ft?lbf @ 5700 rpm
? 0-100 km/h - 7.5 sec.
CR-X 1.6i-VT (EE8)
? Težina - 1010 kg (2227 lb)
? Motor - B16A1, DOHC 16-valve, VTEC
? Snaga - 150 bhp @ 7600 rpm
? Obrtni momenat - 112 ft?lbf t@ 7100 rpm
? 0-100 km/h - 7.1 sec.
Standardna oprema:
? Aluminijumske felne (14")
? Full kožna sedišta sa "CR-X VTEC" crvenim vezom)
? Electrični šiber
? Electrični prozori
? Electrični retrovizori
Opciona oprema:
? Gumena presvlaka instrument table (retkost)
? Air conditioning (retkost, +20 kg/44 lb)
? CR-X patosnice + zavesice
Toliko za sada....
Comment