Malo o CRX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HotDog
    CBC Senator XXL
    • 06.05.2005
    • 965
    • BSG 75 (011)

    Malo o CRX

    Honda CR-X, u Japanu predstavljena kao Honda Ballade Sports CR-X, bila je kompaktni sportski automobil proizveden od strane Honde. Prva generacija CR-X-a je van Japana prodavana pod imenom Honda Civic CR-X

    Honda Civic CR-X je prvo proizvedena 1983 godina za prestavljanje 1984. godine i bila je lagani sportski hatchback automobil. Na američkom tržištu, CR-X je reklamiran kao ekonomični sportski hatchback, sa mesta za dva putnika. Evropsko tržište je međutim dobilo snažniji ZC motor od 130 konja i 4 sedišta.

    Redizajniran 1988. godine, proizvodio se do 1991. godine, CR-X je bio veoma popularan zbog svojih performansi (u Americi naročito Si model), agilnosti, i skrome potrošnje goriva ? model HF za američko tržište postizao je preko 50 milja po galonu goriva, više od decenije pre pojave benzisko-električnih hibrida.

    Jedna od najređih opcija za CR-X je ?Cyber Glass? krov, koji se pružao od vrha vetrobrana do gepeka, tako opremljeni modeli su ekstremno retki.
    Japanski Si i Evropski 16v modeli imali su 1.6l DOHC motore koji su postizali 128 bhp. Si motor je imao oznaku ZC, a 16v oznaku D16A9. Honda je osvežila izgled CRX-a na tim tržištima kada je 1990 godine ugradnjom B16A VTEC motora u 150 bhp (u Velikoj Britaniji i Evropi ) i 160 bhp SiR modelima (u Japanu).

    CR-X je 1992. godine zamenjen CR-X del Sol modelom, targa-top dvosedom zasnovanim na Civic-u. Proizvodnja del Sol-a je za amerčko tržište prekinuta 1997. godine i 1998. godine za ostala tržišta.
    CRX je postao kultni automobil u tjunerskim krugovima.

    Modeli:

    Mk I (predstavljen 7/1983)

    CR-X HF (US tržište)
    ? Težina - 777 kg (1713 lb)
    ? Motor - EV2 (1984), EW2 (1985), D15A2 (1986-87), SOHC 8-ventila
    ? Snaga - 58 hp SAE (42 kW)

    CR-X Si (US tržište)
    ? Težina - 897 kg (1977 lb)
    ? Motor - EW3 (1984-85), D15A3 (1986-87), SOHC 12- ventila
    ? Snaga - 91 hp (66 kW) @ 5500 rpm / 93 ft?lbf @ 4500 rpm

    CR-X (bez oznaka, DX model) (US tržište)
    ? Težina - 878 kg (1936 lb)
    ? Motor - EW1, SOHC 12-valve (3-grli karburator)
    ? Snaga - 76 hp (58 kW) / 85 ft?lbf

    CR-X (UK tržište)
    ? Težina - 878 kg (1936 lb)
    ? Motor - D16A8, ZC DOHC 16-valve (ubrizgavanje goriva)
    ? Snaga - 123 hp (58 kW)

    Mk II (predstavljen 9/1987)

    US tržište

    CRX Si 1.6 16v (1988-1991)
    ? Težina - 915 kg (2,017 lb) - (1988), 988 kg (2,174 lb) - (1989-91)
    ? Motor - Honda D16A6 SOHC 16-valve I-4, 1595cc
    ? Snaga - 108 hp @ 6000 rpm / 100 ft?lbf @ 5000 rpm

    CRX (bez oznaka, DX model) 1.5 16v (1988-1991)

    ? Težina - 872 kg (1,922 lb) - (1988), 954 kg (2,103 lb) - (1989-91) + 33 lb za AM
    ? Motor - Honda D15B2 SOHC 16-ventila I-4, 1493cc sa dual-point ubrizgavanjem
    ? Snaga - 92 hp @ 6000 rpm / 89 ft?lbf @ 4500 rpm
    ? Opcija automatskog menjača

    CRX HF 1.5 8V (1988-1991)

    ? Težina - 857 kg (1,819 lb) - (1988), 892 kg (1,967 lb) - (1989-91)
    ? Motor - Honda D15B6 SOHC 8-ventila I-4, 1493 cc
    ? Snaga - 62 hp @ 4500 rpm / 90 ft?lbf @ 2000 rpm

    Evropsko tržište (EDM)

    CR-X 1.6i-16 (ED9)

    ? Težina - 899 kg (1982 lb)
    ? Motor - D16A9, DOHC , ZC
    ? Snaga - 132 hp (95 kW)130 PS
    ? Obrtni momenat - 106 ft?lbf @ 5700 rpm
    ? 0-100 km/h - 7.5 sec.

    CR-X 1.6i-VT (EE8)

    ? Težina - 1010 kg (2227 lb)
    ? Motor - B16A1, DOHC 16-valve, VTEC
    ? Snaga - 150 bhp @ 7600 rpm
    ? Obrtni momenat - 112 ft?lbf t@ 7100 rpm
    ? 0-100 km/h - 7.1 sec.

    Standardna oprema:

    ? Aluminijumske felne (14")
    ? Full kožna sedišta sa "CR-X VTEC" crvenim vezom)
    ? Electrični šiber
    ? Electrični prozori
    ? Electrični retrovizori

    Opciona oprema:

    ? Gumena presvlaka instrument table (retkost)
    ? Air conditioning (retkost, +20 kg/44 lb)
    ? CR-X patosnice + zavesice


    Toliko za sada....
  • HotDog
    CBC Senator XXL
    • 06.05.2005
    • 965
    • BSG 75 (011)

    #2
    Mišljenje jednog lika koji je imao CRX 16v i CRX VTEC o razlici izmedju ova 2 modela, ponešto sam i izbacio, što nije konkretno vezano za temu:

    ?Već dugo vremena posedujem VTEC a pre toga sam takođe dugo vremena posedovao 16v.

    Naravno najočiglednija razlika je to da VTEC model ima VTEC motor. Ovaj motor omogućava korišćenje dva potpuno različita profila bregaste na istom motoru, što efektivno omogućuje veliku snagu motora u širokom pojasu obrtaja, što opet omogućuje dobar odziv u nižim obrtajima kao i podrazumevanu veliku snagu pri visokim obrtajima.


    16v je sa svojih 130bhp (nasuprot 150bhp VTEC-a) i dalje veoma dobar motor sa solidnim opsegom obrtaja u kojima dolazi do izražaja snaga motora. Koršćenjem klackalica (rockers ? jel se kaže klackalica kod nas? Ovo treba možda da se ispravi) Honda je omogućila korišćenje bregaste sa prilično ?četvrtastim? profilom što obezbeđuje dobre protočne karakteristike bez zahteva za dugotrajnom bregastom (ovo meni nije malo jasno, bregasta koja dugo traje kao malo se troši, ili ona koja duže drži podignut ventil?). To obezbeđuje veoma dobru krivu snage već od 3000rpm sa primetnim skokom na 5500rpm sve do 7200 rpm. U suprotnosti, VTEC dobro vuče celim opsegom obrtaja zbog veoma linearne krive snage, i od otprilike 5000rpm daje primetnije veću brzinu u odnosu na 16v.

    Postoje i druge manje primetne razlike izmedju ova dva modela.


    VTEC model je pretrpeo fejslift, uglavnom kao rezultat toga što VTEC motor nije mogao da stane u motorni prostor modela 16v. Ima drugačije farove, zadnja svetla, branike, haubu, točkove i zadnji spojler. VTEC model takođe ima kožna sedišta, moderniju instrument tablu, i neznatno mračniji enterijer.

    Ostale promene su deblja stakla na VTEC, neznatno prerađeno vešanje i kočnice. Kočnice su standardno dolazile sa ABS, imao je deblju zadnju balans štanglu, što ga je činilo stabilnijim u brzim krivinama, ali i sklonijim understeer-u. U globalu je bio bolje izbalansiran za ponašanje na granici mogućnosti.

    Mislim da je radijus okreta povećan zbog većih kočnica, tako da se 16v okreće mnogo brže u sporim manevrima, tako da je za moj ukus upravljanje malo sporije na VTEC za moj ukus. Kao posledica nešto nižeg položaja, volan je manji i ima kožnu oblogu. Za moj ukus volan na 16v je pomalo neukusan (prevodilac se ovde svim srcem slaže, ali je trenutno bez love za novi ) i podseća na volan autobusa.

    Mnoge od preostalih stvari su uglavnom identične na oba modela što govori i činjenica da su mnogi od delova između ova dva modela međusobno izmenljivi.

    Kakva je onda razlika u praksi?

    Zbog dodatne težine VTEC-a razlika u performansama je minimalna, ali se kod VTEC-a do tih performansi mnogo lakše dolazi. 16V je možda ponekad težak za vožnju po gradu, dok VTEC svo vreme pokazuje bezgrešne manire. Oba motora zvuče briljantno (D16 16v motor je korišćen za zvuke motora u filmu ?The Fast and the Furious?), ali VTEC zvuči malo više ?japanski?, što je teško za razumeti dok se oba zvuka ne čuju i uporede u stvarnosti. Tokom vožnje 16v motor daje odsečan utisak, dok VTEC pruža opušteniji osećaj (ali je ipak neverovatno brz i odzivan), što može da dovede do šoka kada se tokom vožnje zanesete i posle nekog vremena bacite pogled na brzinomer.


    Na kraju utisak je da je VTEC upravljiviji od 16v, ozbiljniji, i kao da je izgubio nešto od one sirovosti koja je 16v činila tako privlačnim. Čini se da 16v ima malo više povratnih informacija kroz volan tokom vožnje, mada to može da bude samo zbog mnogo boljih guma koje sam imao na 16v u odnosu na VTEC. Osećaj je kao da je neko zaboravio da kaže ljudima iz Honde da prave ulični auto pa su 16v napravili kao auto za stazu, pa ih je neko na to podsetio kada su pravili VTEC. Kao posledica toga, 16v je apsolutni huligan od automobila, i veoma je zabavan za vožnju. VTEC verovatno čini bolji auto za svakodnevnu upotrebu, ali najviše zbog svog motora. Grip koji CRX pruža u krivinama je apsolutno očaravajući, u slučaju oba automobila.

    Siguran sam da mnogi imaju šta da dodaju ili oduzmu ovom tekstu, i nadam se da će pomoći nekim ljudima koji se kolebaju koji model da kupe (kupite OBA!)?

    Mrzelo me da pregledam tekst na greske, tako da se izvinjavam na istima, a verovatno ih ima!

    Comment

    • starac vujadin
      CBC Senator XXL
      • 27.08.2005
      • 2617
      • Stari grad

      #3
      Cena je bila oko 30000DM. Bio je statusni simbol gradskih smekera, jer tada su bogati imali dosta manje para nego sadasnji bogatasi gde ovakva kola i nisu neko cudo (`al je dobra ova tranzicija...). Klijentela novih CRX su bila tatini sinovi-bogate supruge najvise. Prodavao se preko Autocommerce-a. Boje su bile srebrna, crna, bela, crvena. Po imidzu i ceni tadasnji konkurent na nasem trzistu mu je bila Alfa Sprint 1.5 QV (koju je isto vozio Sale Djordjevic), ali se kasnije pokazalo da je CRX znatno zesci i dugovecniji auto, kao i Celica Sti koja je pak bila mnogo slaba. Ko nije imao para za CRX sanjao je Swifta GTi. CRX je imala i Brena, izmedju ostalih...
      Btw, ne slazem se sa misljenjem ovog lika o razlikama VTEC-a i 16v u delu kada opisuje razlike u karakteristikama motora, a jos vise razlike u nacinu voznje.

      Cleared by Honda

      Comment

      • citroendzija
        CBC Član
        • 11.06.2006
        • 65
        • cacak

        #4
        Evo pesmice__napisao je moj drug...
        ~CRX~
        I godina dovoljno je bilo kad se dogodilo,bravo ako te pogodilo, ja za ovo sam se rodio i zivot vodio, Cim sam polozio BMX sam odlozio na koji sam se lozio, nesto brojeva pomnozio pa ulozio i sebi prilozio, ne Jaguara iz Bonda vec sad je tu CRX Honda i mogu vam reci da uzitak bio je veci al nesto bih vam jos reko, pazio sam, da se ne bih opekao, vesane jeste tvrdo i cvrsto, lezi ko da si mu put pokazao prstom mada mala tezina i nejaka karoserija kad se brzinom isforsira moze da se deklasira al kad se malo to isfinansifa i ojaca sa par panela ne moze joj nista V-Tec ergela. Ipak ako precenis njene performanse da ostanes ziv nema sanse. Ali kad si za njenim volanom zivis sa elanom i u krvi adrenalinom ne okreces se za limuzinom, a tocak od dzipa za oci te stipa, kamione i autobuse velicinski ne podnosis naravno izbegavas u istim da se vozis. Njene karakteristike i mogucnosti kada osetis raznih okreta brzo se dosetis, modificirane namene rucne postnu strucne nimalo mucne i u krivine lucne suprotna strana samo malo cucne dok su gume bucne pogotovu vucne. Poprecan ulazak, zadnji oko predneg kraja pravi obilazak ovo nije greska, krivina je teska, izlazak na smrt to je atak i nije lak zadatak i ne sme da te muci noga mora biti odupreta na desnoj papuci dok iz remusa i huci VTi se ne muci, iz razloga za koji sve usi su cule, crveno polje pocinje posle devet i tri nule. Enterijer je pretrpeo korekcije u cilju perfekcije i atrakcije sad izaziva reakcije pa je vise akcije, zbog sopstvene kreacije steko sam afirmacije pa dobio donacije..... Zadnji kraj pravi je raj kad ga vidis odusevices se znaj. ,.....Podilazak ovih opasnih kolica ispod kamionskih prikolica ja prava poligonska sitnica, al jedna greska i pravac bolnica.. Od CRX bolja je samo njena verzija Del Sol ko je imao pa nemao ostale su mu samo uspomene i bol.







        By: Filip Lazovic
        xm 2.0

        Comment

        Working...
        X