PEUGEOT 206 RC - Jaki ugriz malog lava

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    PEUGEOT 206 RC - Jaki ugriz malog lava

    PEUGEOT 206 RC
    Jaki ugriz malog lava



    Dosta dugo, čak predugo čekalo se na ovu, najsportskiju izvedbu 206-ice. Peugeotov bestseller, auto koji je prema broju prodanih primeraka u Zapadnoj Europi s trona skinuo VW Golf tek je nakon 5 godina dobio svoju istinski moćnu izvedenicu. Čini se da je vredilo čekati.


    U klasi malih automobila caruje, tačnije carevao je, Renault Clio 2,0 RS. S dvolitarskim motorom i 172 KS niko mu se nije mogao niti približiti, a kamoli konkurisati. Suvereni dvolitreni Clio više ne spava mirno, a noćna mora se zove 206 RC. Zapravo to i nije tako velika mora, jer su krajnje brzine podjednake, a ubrzanje do 100 km/h je za dve desetinke na strani Clia. Činjenica je da Clio više nije jedini gospodar u gradu ili na uskom korzikanskom asfaltu, jer ga za ?auspuh? grize lav sa 177 KS.

    Zašto je fabrika koja dominira u svetskom rally prvenstvu tako dugo čekala da bi brojnim uličnim trkačima koji nikad neće postati Marcus Grönholm podarila civilnu, ulicnu izvedbu 206-ice koja barem delimično može pružiti WRC zadovoljstva. Prvo je već u oznaci modela RC gde je samo izostavljeno W, a peugeotova infekcija rallyem je očita.

    Peugeot 206 RC pokreće poznati dvolitarski motor koji se od 1999. godine ugrađuje u modele 406, 307 i 206. U temeljnoj izvedbi razvija 136 KS, a promenana na glavi, usisu, ispuhu i elektronici snaga je povećana na 177 KS čime je 206 RC postao za 5 KS snažniji od Clia Sport. Najveću snagu razvija pri skoro trkaćih 7000 o/min, a 202 Nm momenta pri takođe dosta visokih 4750 okretaja. No 206 RC se ne mora voziti isključivo sportski, jer 80% momenta je na raspolaganju već pri samo 2000 okretaja.

    Kolenasto vratilo je opremljeno VVT tehnologijom za meki rad i veliku snagu u celom području okretaja. Kolenasto vratilo je posebno uravnoteženo kako bi bez vibracija podnelo brzinu obrtaja i do 7300 o/min. Izduvni sistem čine usisna grana od aluminijuma, izduvna grana od Inoxa u izvedbi ?četiri u jedan?. Završetak izduva je dvostruka hromirana cev promera 50 mm za potvrđivanje sportskog karaktera 206 RC. Elektronsko sekvencijalno ubrizgavanje je delo Magneti Marellia.

    Ručni menjač s pet stepena prenosa i isti je kao u modelu 206 S16. Postoji jedna razlika, a to je produžen prvi stepen prenosa tako da se motor može okrenuti do 7000 o/min i postići 66 km/h čime je postignuta veća dinamičnost u krivinama koji se prolaze malom brzinom. Najsnažniji 206 postiže 220 km/h, 10 km/h više od 206 S16, do 100 km/h je RC sa 7,5 sekundi brži za 1,5 sekundu od do sad najbrže 206-ice. U petom stepenu prenosa RC za ubrzanje od 80 do 120 km/h treba 10,6 s. Prosečna potrošnja je 8,6 l/100km.

    Ogibljenje i kočnice važan su faktor kod automobila poput 206 RC. Oves je prilagođen sportskom karakteru moćne 206-ice i nadamo se da je zadnji kraj barem malo manje nervozan nego kod ostalih 206-ica. Za iskorištenje snage motora i mogućnosti ovesa brinu se vrhunske gume Pirelli P7000. Geometrija ovesa je otvorenija za 2,5 mm nego kod S 16, opruge su kruće, a prednji i zadnji stabilizator većeg promera. Auto je serijski opremljen Continental TEVES ESP-om koji deluje na moment motora i kočnice.

    Servo upravljač se ponaša u skladu s načinom vožnje tačnije brojem okretaja motora pa je pri parkiranju izuzetno lagan, dok porastom broja okretaja motora prostaje sve krući da bi najvišu tačku dosegao iznad 3800 o/min. Za kočenje se brinu četiri disk kočnice, napred samoventilirajuće. ABS je takođe Continentalovo delo i objedinjuje sprečavanje blokiranja točkova (ABS), proklizavanje pogonskih točkova (ASR), elektronsku raspodelu sile kočenja (ESBS) i dinamičku kontrolu stabilnosti (CDS). Funkcije ASR i CDS se mogu isključiti pritiskom na prekidač ESP.

    Osim aktivne sigurnosti 206 RC pruža brojnu opremu pasivne sigurnosti od koje ćemo izdvojiti prednje vazdušne jastuke zapremine 60 litara za vozača i 90 litara za suvozača, bočne vazdušne jastuke u naslonima prednjih sedista, pojaseve s tri tačke na zadnjim sedištima, automatsko paljenje četiri žmigavca pri naglom kočenju... Auto je serijski opremljen automatskom klimom, brisačima sa senzorom za kišu, automatskim paljenjem svetla i njihovim produženim radom, retrovizorima koji se greju i preklapaju.

    Peugeot 206 je nakon pet godina po prvi puta blago redizajniran. Vidi se to i na 206 RC, a njegova potentnost se naglašava s nekoliko lako uočljivih detalja. Točkovi su 17? s vrlo niskim već spomenutim Pirellievim gumama dimenzija 205/40. Branici su sada u potpunosti u boji karoserije kao i bočne zaštitne letvice. Velik otvor za vazduh u donjem delu branika ima mrežu u obliku saća. Zadnji branik je izmenjen zbog dvostruke, hromirane izduvne cevi. Na kraj krova postavljen je spojler ispitan u vazdušnom tunelu koji pri visokim brzinama pojačava pritisak na zadnje točkove za 25 kg. Spoljni retrovizori imaju ukrasni dodatak od karbona.

    U interijeru se sportskim izgledom i karakterom ističu prednja sedišta. Okvir je naglašeno profilisan, a preko njega je navučena obloga od pene u dve gustoće. Dužina sedeće površine, držanje bedara i bočno držanje su izuzetno naglašeni. Oblik sedišta je pravi takmičarski, a taj utisak posebno pojačavaju otvori za sigurnosne pojaseve. Presvlake s monogramom RC izrađene su od tri materijala ? kože, alacantare i saćaste tkanine s prošivima svetlo sive boje. Merači su uokvireni srebrnim rubom, imaju crnu podlogu i bele kazaljke. Ploča s instrumentima je presvučena kožom.

    Brzinomer s krajnjom brojkom 250 i brojač okretaja s brojem 8000 naglašavaju sportski karakter 206 RC. Ručica menjača ima aluminijsku glavu i metalno podnožje. Papučice su sportske, a trokraki upravljač od magnezijuma presvučen je glatkom perforiranom kožom. Peugeot 206 RC je dostojan ulični predstavnik svetskog prvaka s WRC oznakom.
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    Za one koji žele videti puno lepih slika 206 RC-a...

    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3
      Evo još par slika...

      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4
        206 RC Wallpapers

        Comment

        • gordi014
          Moderator
          • 02.10.2004
          • 1049
          • Valjevo, Srbija
          • PEUGEOT 206 XS 1.6

          #5
          Lovac na serpentine

          LOVAC NA SERPENTINE



          Od krivine do krivine bez promene brzine? Nije naučna fantastika, već svakodnevnica vozača Peugeota 206 RC, koji u prvom stepenu prenosa postiže čak 66 km/h.

          Leteti tridesetak metara vazduhom, prizemljiti na sva četiri točka, zabaciti zadnji kraj, oduzeti upravljač, pritisnuti gas do daske i uz zaglušujuću grmljavinu iz izduvnih cevi odjuriti ravno prema cilju... Sve do kraja prošle sezone bila je to svakodnevica Marcusa Gronholma i Richarda Burnsa u 300 KS snažnom Peugeotu 206 WRC. I snovi običnih smrtnika za upravljačem serijskih auta. Francuzi sada ostvaruju snove i ljubiteljima motosporta nude 206 RC. RC od trostrukog svetskog prvaka ne preuzima ni pogon na sva četiri točka, ni turbopunjač, ni 300 KS. Usisnici za hlađenje motora? Nema. Ventilacijski otvor na krovu? Ne postoji. Masivno krilo na prtljažniku? Ni u ludilu! Samo sjajni rub oko usisnika vazduha u prednjem odbojniku, mini krovni spojler i dve izduvne cevi otkrivaju da je reč o najsnažnijem serijskom 206.
          Unutrašnjost više podseća na takmičarski 206 WRC. Školjkasta sedišta presvučena alcan-tarom, aluminijumske papučice i ručica menjača, imitacija ugljeničnih vlakana na retrovizorima i središnjem grebenu, blještavi prstenovi oko instrumenata... Sjajno! Kožom presvučeni upravljač i instrumentna ploča, automatska klima i grejana sedišta dolaze već iz fabrike - Gronholm i Burns mogu samo sanjati udobnost serijskog 206 RC. I kritikovati preduge hodove ručice menjača. Smrtnicima će više smetati jeftina plastika, prekidači razbacani po unutrašnjosti i slabo čitljiv zaslon ventilacije. Sve pada u zaborav čim okrenete ključ: dvo-litarski usisni motor s dva bregasta vratila u glavi i šesnaest ventila javlja se moćnim, grlenim zvukom. Čak 177 KS i 202 Nm aluminijumski četvorocilindraš prenosi samo na prednje točkove te oštre startove redovno prati i glasno cviljenje guma formata 205/40 ZR 17 (Pirelli P7000). Ko ne vozi treninge, ručicu preciznog petostepenog menjača dohvatiće pre nego li motor postane neugodno glasan - oko 5000/min. Ko se želi dokazivati, stepen prenosa promeniće desetinku pre uključivanja graničnika na 7300/min. RC mu pritom neće istrgnuti upravljač iz ruku, premda kreće nezaustavljivo prema cilju - krajnjih 225 km/h. Prvu vremensku granicu - dostiže za 7,6 s zahvaljujući ekstra prvom stepenu prenosa (teoretski 66 km/h). To ga pretvara u zvezdu serpentina: 1130 kilograma lagani 206 RC bez muke i previše rada s ručicom menjača savladava penjanje do vrha planine. Čvrsto podešen oves, direktan hidraulički upravljač i sjajna školjkasta sedišta pritom se brinu da vozač u svakom trenutku vlada situacijom. A kad zadnji kraj podivlja, energično se uključuje serijski sistem stabilnosti ESP. Ni lenjivci neće prigovarati, jer četvorocilindraš s varijabilnim upravljanjem ventilima rado prihvata gas već pri 1300/min (45 km/h u petom stepenu prenosa). Samo bi pogled na podatak o potrošnji serijskog putnog računara mogao izazvati mučninu - u slučaju marljivog rada valja računati sa 11,8 litara skupljeg superplusa za 100 kilometara.
          Zabava za četvoro (nazad su dva školjkasta sedišta) do registracije stoji 19.760 eura - ulaznica u svet relija nikad nije bila jeftinija! RC dodatno oduševljava celovitom sigurnosnom i opremom za udobnost: ABS, ESP, četiri vazdušna jastuka i vazdušne zavese dolaze serijski. Kao i automatska klima, grejana sedišta, senzori za kišu i svetlo. Merci, Peugeot! Pritajeni sportista; samo minijaturni zadnji spojler otkriva da se pod poklopcem krije 2.0-litreni četvorocilindraš sa 177 KS. Serijski; aluminijumske papučice i petokraki aluminijumski naplaci sa gumama 205/40 ZR U (Pirefli P7000)

          Comment

          Working...
          X