PEUGEOT 206 RC
Jaki ugriz malog lava

Dosta dugo, čak predugo čekalo se na ovu, najsportskiju izvedbu 206-ice. Peugeotov bestseller, auto koji je prema broju prodanih primeraka u Zapadnoj Europi s trona skinuo VW Golf tek je nakon 5 godina dobio svoju istinski moćnu izvedenicu. Čini se da je vredilo čekati.
U klasi malih automobila caruje, tačnije carevao je, Renault Clio 2,0 RS. S dvolitarskim motorom i 172 KS niko mu se nije mogao niti približiti, a kamoli konkurisati. Suvereni dvolitreni Clio više ne spava mirno, a noćna mora se zove 206 RC. Zapravo to i nije tako velika mora, jer su krajnje brzine podjednake, a ubrzanje do 100 km/h je za dve desetinke na strani Clia. Činjenica je da Clio više nije jedini gospodar u gradu ili na uskom korzikanskom asfaltu, jer ga za ?auspuh? grize lav sa 177 KS.
Zašto je fabrika koja dominira u svetskom rally prvenstvu tako dugo čekala da bi brojnim uličnim trkačima koji nikad neće postati Marcus Grönholm podarila civilnu, ulicnu izvedbu 206-ice koja barem delimično može pružiti WRC zadovoljstva. Prvo je već u oznaci modela RC gde je samo izostavljeno W, a peugeotova infekcija rallyem je očita.
Peugeot 206 RC pokreće poznati dvolitarski motor koji se od 1999. godine ugrađuje u modele 406, 307 i 206. U temeljnoj izvedbi razvija 136 KS, a promenana na glavi, usisu, ispuhu i elektronici snaga je povećana na 177 KS čime je 206 RC postao za 5 KS snažniji od Clia Sport. Najveću snagu razvija pri skoro trkaćih 7000 o/min, a 202 Nm momenta pri takođe dosta visokih 4750 okretaja. No 206 RC se ne mora voziti isključivo sportski, jer 80% momenta je na raspolaganju već pri samo 2000 okretaja.
Kolenasto vratilo je opremljeno VVT tehnologijom za meki rad i veliku snagu u celom području okretaja. Kolenasto vratilo je posebno uravnoteženo kako bi bez vibracija podnelo brzinu obrtaja i do 7300 o/min. Izduvni sistem čine usisna grana od aluminijuma, izduvna grana od Inoxa u izvedbi ?četiri u jedan?. Završetak izduva je dvostruka hromirana cev promera 50 mm za potvrđivanje sportskog karaktera 206 RC. Elektronsko sekvencijalno ubrizgavanje je delo Magneti Marellia.
Ručni menjač s pet stepena prenosa i isti je kao u modelu 206 S16. Postoji jedna razlika, a to je produžen prvi stepen prenosa tako da se motor može okrenuti do 7000 o/min i postići 66 km/h čime je postignuta veća dinamičnost u krivinama koji se prolaze malom brzinom. Najsnažniji 206 postiže 220 km/h, 10 km/h više od 206 S16, do 100 km/h je RC sa 7,5 sekundi brži za 1,5 sekundu od do sad najbrže 206-ice. U petom stepenu prenosa RC za ubrzanje od 80 do 120 km/h treba 10,6 s. Prosečna potrošnja je 8,6 l/100km.
Ogibljenje i kočnice važan su faktor kod automobila poput 206 RC. Oves je prilagođen sportskom karakteru moćne 206-ice i nadamo se da je zadnji kraj barem malo manje nervozan nego kod ostalih 206-ica. Za iskorištenje snage motora i mogućnosti ovesa brinu se vrhunske gume Pirelli P7000. Geometrija ovesa je otvorenija za 2,5 mm nego kod S 16, opruge su kruće, a prednji i zadnji stabilizator većeg promera. Auto je serijski opremljen Continental TEVES ESP-om koji deluje na moment motora i kočnice.
Servo upravljač se ponaša u skladu s načinom vožnje tačnije brojem okretaja motora pa je pri parkiranju izuzetno lagan, dok porastom broja okretaja motora prostaje sve krući da bi najvišu tačku dosegao iznad 3800 o/min. Za kočenje se brinu četiri disk kočnice, napred samoventilirajuće. ABS je takođe Continentalovo delo i objedinjuje sprečavanje blokiranja točkova (ABS), proklizavanje pogonskih točkova (ASR), elektronsku raspodelu sile kočenja (ESBS) i dinamičku kontrolu stabilnosti (CDS). Funkcije ASR i CDS se mogu isključiti pritiskom na prekidač ESP.
Osim aktivne sigurnosti 206 RC pruža brojnu opremu pasivne sigurnosti od koje ćemo izdvojiti prednje vazdušne jastuke zapremine 60 litara za vozača i 90 litara za suvozača, bočne vazdušne jastuke u naslonima prednjih sedista, pojaseve s tri tačke na zadnjim sedištima, automatsko paljenje četiri žmigavca pri naglom kočenju... Auto je serijski opremljen automatskom klimom, brisačima sa senzorom za kišu, automatskim paljenjem svetla i njihovim produženim radom, retrovizorima koji se greju i preklapaju.
Peugeot 206 je nakon pet godina po prvi puta blago redizajniran. Vidi se to i na 206 RC, a njegova potentnost se naglašava s nekoliko lako uočljivih detalja. Točkovi su 17? s vrlo niskim već spomenutim Pirellievim gumama dimenzija 205/40. Branici su sada u potpunosti u boji karoserije kao i bočne zaštitne letvice. Velik otvor za vazduh u donjem delu branika ima mrežu u obliku saća. Zadnji branik je izmenjen zbog dvostruke, hromirane izduvne cevi. Na kraj krova postavljen je spojler ispitan u vazdušnom tunelu koji pri visokim brzinama pojačava pritisak na zadnje točkove za 25 kg. Spoljni retrovizori imaju ukrasni dodatak od karbona.
U interijeru se sportskim izgledom i karakterom ističu prednja sedišta. Okvir je naglašeno profilisan, a preko njega je navučena obloga od pene u dve gustoće. Dužina sedeće površine, držanje bedara i bočno držanje su izuzetno naglašeni. Oblik sedišta je pravi takmičarski, a taj utisak posebno pojačavaju otvori za sigurnosne pojaseve. Presvlake s monogramom RC izrađene su od tri materijala ? kože, alacantare i saćaste tkanine s prošivima svetlo sive boje. Merači su uokvireni srebrnim rubom, imaju crnu podlogu i bele kazaljke. Ploča s instrumentima je presvučena kožom.
Brzinomer s krajnjom brojkom 250 i brojač okretaja s brojem 8000 naglašavaju sportski karakter 206 RC. Ručica menjača ima aluminijsku glavu i metalno podnožje. Papučice su sportske, a trokraki upravljač od magnezijuma presvučen je glatkom perforiranom kožom. Peugeot 206 RC je dostojan ulični predstavnik svetskog prvaka s WRC oznakom.
Jaki ugriz malog lava

Dosta dugo, čak predugo čekalo se na ovu, najsportskiju izvedbu 206-ice. Peugeotov bestseller, auto koji je prema broju prodanih primeraka u Zapadnoj Europi s trona skinuo VW Golf tek je nakon 5 godina dobio svoju istinski moćnu izvedenicu. Čini se da je vredilo čekati.
U klasi malih automobila caruje, tačnije carevao je, Renault Clio 2,0 RS. S dvolitarskim motorom i 172 KS niko mu se nije mogao niti približiti, a kamoli konkurisati. Suvereni dvolitreni Clio više ne spava mirno, a noćna mora se zove 206 RC. Zapravo to i nije tako velika mora, jer su krajnje brzine podjednake, a ubrzanje do 100 km/h je za dve desetinke na strani Clia. Činjenica je da Clio više nije jedini gospodar u gradu ili na uskom korzikanskom asfaltu, jer ga za ?auspuh? grize lav sa 177 KS.
Zašto je fabrika koja dominira u svetskom rally prvenstvu tako dugo čekala da bi brojnim uličnim trkačima koji nikad neće postati Marcus Grönholm podarila civilnu, ulicnu izvedbu 206-ice koja barem delimično može pružiti WRC zadovoljstva. Prvo je već u oznaci modela RC gde je samo izostavljeno W, a peugeotova infekcija rallyem je očita.
Peugeot 206 RC pokreće poznati dvolitarski motor koji se od 1999. godine ugrađuje u modele 406, 307 i 206. U temeljnoj izvedbi razvija 136 KS, a promenana na glavi, usisu, ispuhu i elektronici snaga je povećana na 177 KS čime je 206 RC postao za 5 KS snažniji od Clia Sport. Najveću snagu razvija pri skoro trkaćih 7000 o/min, a 202 Nm momenta pri takođe dosta visokih 4750 okretaja. No 206 RC se ne mora voziti isključivo sportski, jer 80% momenta je na raspolaganju već pri samo 2000 okretaja.
Kolenasto vratilo je opremljeno VVT tehnologijom za meki rad i veliku snagu u celom području okretaja. Kolenasto vratilo je posebno uravnoteženo kako bi bez vibracija podnelo brzinu obrtaja i do 7300 o/min. Izduvni sistem čine usisna grana od aluminijuma, izduvna grana od Inoxa u izvedbi ?četiri u jedan?. Završetak izduva je dvostruka hromirana cev promera 50 mm za potvrđivanje sportskog karaktera 206 RC. Elektronsko sekvencijalno ubrizgavanje je delo Magneti Marellia.
Ručni menjač s pet stepena prenosa i isti je kao u modelu 206 S16. Postoji jedna razlika, a to je produžen prvi stepen prenosa tako da se motor može okrenuti do 7000 o/min i postići 66 km/h čime je postignuta veća dinamičnost u krivinama koji se prolaze malom brzinom. Najsnažniji 206 postiže 220 km/h, 10 km/h više od 206 S16, do 100 km/h je RC sa 7,5 sekundi brži za 1,5 sekundu od do sad najbrže 206-ice. U petom stepenu prenosa RC za ubrzanje od 80 do 120 km/h treba 10,6 s. Prosečna potrošnja je 8,6 l/100km.
Ogibljenje i kočnice važan su faktor kod automobila poput 206 RC. Oves je prilagođen sportskom karakteru moćne 206-ice i nadamo se da je zadnji kraj barem malo manje nervozan nego kod ostalih 206-ica. Za iskorištenje snage motora i mogućnosti ovesa brinu se vrhunske gume Pirelli P7000. Geometrija ovesa je otvorenija za 2,5 mm nego kod S 16, opruge su kruće, a prednji i zadnji stabilizator većeg promera. Auto je serijski opremljen Continental TEVES ESP-om koji deluje na moment motora i kočnice.
Servo upravljač se ponaša u skladu s načinom vožnje tačnije brojem okretaja motora pa je pri parkiranju izuzetno lagan, dok porastom broja okretaja motora prostaje sve krući da bi najvišu tačku dosegao iznad 3800 o/min. Za kočenje se brinu četiri disk kočnice, napred samoventilirajuće. ABS je takođe Continentalovo delo i objedinjuje sprečavanje blokiranja točkova (ABS), proklizavanje pogonskih točkova (ASR), elektronsku raspodelu sile kočenja (ESBS) i dinamičku kontrolu stabilnosti (CDS). Funkcije ASR i CDS se mogu isključiti pritiskom na prekidač ESP.
Osim aktivne sigurnosti 206 RC pruža brojnu opremu pasivne sigurnosti od koje ćemo izdvojiti prednje vazdušne jastuke zapremine 60 litara za vozača i 90 litara za suvozača, bočne vazdušne jastuke u naslonima prednjih sedista, pojaseve s tri tačke na zadnjim sedištima, automatsko paljenje četiri žmigavca pri naglom kočenju... Auto je serijski opremljen automatskom klimom, brisačima sa senzorom za kišu, automatskim paljenjem svetla i njihovim produženim radom, retrovizorima koji se greju i preklapaju.
Peugeot 206 je nakon pet godina po prvi puta blago redizajniran. Vidi se to i na 206 RC, a njegova potentnost se naglašava s nekoliko lako uočljivih detalja. Točkovi su 17? s vrlo niskim već spomenutim Pirellievim gumama dimenzija 205/40. Branici su sada u potpunosti u boji karoserije kao i bočne zaštitne letvice. Velik otvor za vazduh u donjem delu branika ima mrežu u obliku saća. Zadnji branik je izmenjen zbog dvostruke, hromirane izduvne cevi. Na kraj krova postavljen je spojler ispitan u vazdušnom tunelu koji pri visokim brzinama pojačava pritisak na zadnje točkove za 25 kg. Spoljni retrovizori imaju ukrasni dodatak od karbona.
U interijeru se sportskim izgledom i karakterom ističu prednja sedišta. Okvir je naglašeno profilisan, a preko njega je navučena obloga od pene u dve gustoće. Dužina sedeće površine, držanje bedara i bočno držanje su izuzetno naglašeni. Oblik sedišta je pravi takmičarski, a taj utisak posebno pojačavaju otvori za sigurnosne pojaseve. Presvlake s monogramom RC izrađene su od tri materijala ? kože, alacantare i saćaste tkanine s prošivima svetlo sive boje. Merači su uokvireni srebrnim rubom, imaju crnu podlogu i bele kazaljke. Ploča s instrumentima je presvučena kožom.
Brzinomer s krajnjom brojkom 250 i brojač okretaja s brojem 8000 naglašavaju sportski karakter 206 RC. Ručica menjača ima aluminijsku glavu i metalno podnožje. Papučice su sportske, a trokraki upravljač od magnezijuma presvučen je glatkom perforiranom kožom. Peugeot 206 RC je dostojan ulični predstavnik svetskog prvaka s WRC oznakom.
Comment