CITROEN Berlingo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    CITROEN Berlingo

    CITROEN Berlingo



    Veliko interesovanje za moderne mini - venove primoralo je ljude iz Citroena da naprave popularni ?berlingo". Jagma za ovim automobilom još uvek ne jenjava...

    Od kako je Citroen Berlingo lansiran na tržište prodaja je pokazala svoje. Interesovanje za ?MPV? vozila, u koja se ubraja i ?berlingo?, naglo je poraslo. Potražnja je još uvek u usponu. Doduše, veliki udeo u tome ima i teretna - ?kargo? varijanta, i on, iako je praktično samo druga verzija istog automobila, ima malo dodirnih tačaka sa putničkom ?panoramom?. Citroen Berlingo je zanimljiv i ekonomičan automobil niže srednje klase. Po svom spoljašnjem izgledu i dimenzijama spada u vozila niže srednje klase, a doživljaj se u potpunosti menja po ulasku u automobil. Još ako ste u prilici da vozite luksuznu ?multispejs? varijantu sa veoma bogatom opremom, osećaj za svrstavanje u klase u potpunosti se gubi.



    Neobičan dizajn:

    Originalan dizajn i francuski ?šarm? privukli su mnoge kupce. Teško se može reći da je ?berlingo? lep, ali to, ipak, zavisi od ukusa. Dizajn je ono što izaziva polemike oko ovog automobila. Jedni ga hvale, drugi kude, a činjenica je da nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Prednji deo, prilično kratak i spušten, gotovo se neprimetno utapa u vetrobransko staklo. Sa strane se otkrivaju ispupčenja na prednjem i zadnjem krilu. Točkovi, iako deluju premali za ovaj automobil, sa dimenzijama 175/70 R14, upravo odgovaraju i klasi automobila i snazi motora. U oči pada i veliko međuosovinsko rastojanje od čak 2690 milimetara. U tom podatku i leži jedan deo tajne komfora ovog automobila. Zadnji deo je, ipak, nešto oko čega se većina ljudi složila da je dobro rešen. Upravo je on taj koji daje poseban ?šmek?ovom modelu. Pravougaone svetlosne grupe savršeno uklopljene u liniju zadnjih vrata, upotpunjene trećim stop svetlom, dodatno ulepšavaju ionako skladnu pozadinu ?berlinga?. Putničke verzije mnogih MPV vozila imaju samo jedna bočna klizna vrata, ili imaju dvoja vrata, što je možda konvencionalno najprihvatljivije, pod uslovom da se otvaraju i zatvaraju normalno. Citroen je i tu rešio da odstupi od pravila pa je u ?multispejs? ugradio klizna vrata sa obe strane. Centralna brava koja je obavezna u standardnoj opremi, aktivira se jednostavnim pritiskom na dugme koje je smešteno na kodiranom ključu.
    Zbog svoje veličine i sportskog duha u sebi, Citroen Berlingo pruža osećaj snage, energije i sigurnosti. Nisko težište (na prvi pogled se čini da je mnogo više) obezbeđuje izuzetnu stabilnost vozila i potpuno eliminiše neprijatno naginjanje u krivini. Koliko god se trudili da ga izbacite iz ravnoteže i naterate ga da malo prokliza, neće vam uspeti čak ni na kiši. Automobil će uz neznatno odstupanje od zadate putanje nastaviti da poslušno izvršava sve vaše komande. Dakle, karakterističan dizajn i dimenzije nemaju prevelik uticaj na vozne karakteristike. Upravo su dimenzije te koje ga čine veoma upotrebljivim. Prtljažnik ima zapreminu od 624 litra sa svim sedištima na svom mestu. Uklanjanje zadnjih sedišta radi povećanja prtljažnog prostora na ?berlingu? rešeno je krajnje interesantno. Naime, sedišta se ne uklanjaju iz vozila već se jednostavno sklapaju i polažu u prostor na podu, čime automobil pretvarate u svojevrsno kombinovano vozilo sa tovarnim postorom od 2800 litara. U oba slučaja prostor za prtljag je praktičan, sa ravnim podom.



    Obilje prostora

    Prednost ?berlinga? u odnosu na druge automobile u klasi svakako je unutrašnji prostor. Čovek se prosto zapanji kada otvori velika vrata i otkrije obilje prostora, jer se toliko ne bi očekivalo sudeći po njegovim spoljašnjim dimenzijama. Za tu činjenicu vozilo najviše zahvalnosti duguje svojoj, možda neuobičajenoj visini. Bez obzira na koja od četvoro vrata pokušate da uđete, smestićete se u unutrašnjosti lako i jednostavno. Visoki krov automobila uz relativno visoka, ali udobna sedišta, omogućava dovoljno mesta za sedenje čak i krupnijim osobama. Udaranje kolena o naslone prednjih sedišta je nešto što putnici mogu da zaborave. Blaga izdignutost sedišta kako vozačkog, tako i ostalih, utiče na odličnu preglednost u vožnji, kao i jedinstven osećaj ?moći? nad drugim učesnicima u saobraćaju. Pogled na unutrašnjost odaje spoj neobičnosti i upotrebljivosti. Svi uređaji i prekidači su vidljivi, logično raspoređeni i lako dostupni, a kvalitet plastike za izradu komandne table i svega ostalog je očigledan. Prijatne nijanse sedišta i cele unutrašnjosti kao i kvalitet tkanine jasno nam govore da je ?berlingo multispejs" rađen za inostrano tržište. Instrument tabla je pregledna i savšeno simetrična, a u toku noćne vožnje emituje jasnu ali ne i napadnu zelenu svetlost. Ostale komande poput prekidača za sva četiri migavca, elektronsko podizanje i spuštanje prozora, grejanje i klima uređaja smeštene su na centralnoj konzoli i emituju svetlosti različite boje (narandžastu, crvenu i zelenu). Celokupni utisak upotpunjuju spoljnji retrovizori koji se iznutra podešavaju električnim pogonom, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, prijatno svetlo za čitanje u mraku... Nožne komande postavljene su blizu jedna drugoj, tako da je na trenutke moguće koristiti i dve susedne pedale istovremeno, baš kao u nekom sportskom automobilu. Ručica menjača lako je dostupna i lepo dizajnirana, ali bi pušači mogli da pronađu zamerku u činjenici da je, upravo zbog ručice menjača pepeljara prilično nepristupačna. Sa druge strane, mesta za sitnice ima na pretek, kako na krovu iznad vozačkog i suvozačkog mesta, tako i u vratima, pa i u podu ispred zadnjeg reda sedišta. Posebno su zanimljive pregrade sa mrežom iznad zadnjih vrata. Za zabavu u kabini zadužen je dobar audio sistem sa CD plejerom i šest zvučnika.



    Sportski duh:

    Posle četiri godine postojanja ?berlinga?, 2002. godine proizveden je novi četvorocilindrični 2.0 HDi motor od 1997 cm3. Taj motor pojačan je sa 63 kW (85 KS) na 66 kW (90 KS) i obogaćen novim ?multipoint indžekšn? sistemom. Potrošnja goriva svakako je manja nego što se može očekivati od jednog automobila sa dvolitarskim motorom. U gradu, ?berlingo? troši 7,3 litara, dok na otvorenom putu potrošnja ne prelazi pet litara, pa tako dolazimo do proseka od 5,8 litara dizel goriva. Uz elektronsku ?valeo? pumpu od 1350 bara, Citroen Berlingo u ovoj varijanti ima novu elektrohidrauličnu pumpu volana i kočnica. Gas je elektronski i pritiskom na njega motor reaguje u jednoj stotinki sekunde. Menjač je precizan i dobro odabranih stepena prenosa, pa se iz motora uvek izvlači maksimum. Maksimalna brzina ovog automobila je po katalogu 158 km/h. Njegovo ubrzanje je 13.1 sekundi pri 4000 o/min. Ovaj motor je veoma retka pojava u klasi MPV automobila, što je još jedan pokazatelj njegove specifičnosti.
    Još jedna dobra osobina ovog automobila jesu kočnice koje se aktiviraju uz pomoć hidraulične pumpe. Bez obzira pri kojoj brzini kočili, automobil će ostati miran bez ikakve slabosti. Novi model ABS sistema se odlično pokazao kako na suvom, tako i na mokrom i klizavom putu.
    Opšti utisak u vožnji je da se vozi dobro skrojen automobil. Služiće vam kao auto kojim ćete ići na posao, pijacu, da odvezete decu u školu ili da prevezete neki teret, a da se pri tome ne opterećujete previše mestom za parkiranje, a ni potrošnjom.
    ?Berlingo? će vam izaći u susret i kad poželite da odete na letovanje ili zimovanje, pružajući vam dovoljno prostora za sve moguće stvari koje vam mogu zatrebati na takvom ili sličnom putovanju. Uopšte, reč je o jednom od najsvestranijih automobila. Možda će ?gradski trkači? poželeti da se nađu u nešto jačem i atraktivnijem automobilu, ali za porodičnog muškarca ili ženu, kojima je potrebno praktično prevozno sredstvo za sve prilike, ovakav auto predstavlja pravo rešenje. Uz osnovnu cenu od 11.500 evra za varijantu sa najbogatijim paketom opreme, ?sitroen berlingo multispejs? je odlično prihvaćen i na našim prostorima.

    Presuda:

    Za:
    - motor
    - oprema
    - potrošnja
    - ponašanje na putu
    Protiv:
    - prevelika peta vrata
    - performanse

    Ocena:

    ?Sitroen berlingo multispejs? je moderan i ekonomičan mini ven. Uz štedljiv motor, lako upravljanje i veliku udobnost, duga putovanja se pretvaraju u uživanje. Iako nema prestižan status, zanimljiv je izbor.

    test iz lista Auto
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    Citroen Berlingo Furgon 1.9 D 71 KS

    Praktičan furgon



    Kod Berlinga Furgon sve je strogo podređeno poslu. Zadnjih bočnih prozora nema, a jednokrilna zadnja vrata zamenjena su, nameni ovog automobila praktičnijima, dvokrilnima.

    Potreba za lakim teretnim odnosno, dostavnim vozilima, postoji od kada i sam automobil. Najpopularniji automobili u toj kategoriji do nedavno bile su nadogradnje na gradska ili kompaktna vozila poput Volkswagen Caddy-a ili Opel Comba. Ipak, poslednjih nekoliko godina i ovde je došlo do značajnih promena. Primat polako preuzimaju vozila koja nisu samo prerađeni putnički automobili, već se od prvog dizajnerskog poteza olovkom na papiru znalo za njihove buduće namene. Multifunkcionalno porodično ili privredno vozilo. Obe varijante su slične i ne zahtevaju velike, često loše izvedene fabričke prerade da bi se proizvela jedna ili druga varijanta. Baš takav je Berlingo.
    Citroen Berlingo Furgon je dostavna verzija popularnog multifunkcionalnog automobila. Razlike u odnosu na putničku verziju su očite na prvi pogled. Osim njih teretnom prostoru se može pristupiti i kroz bočna klizna vrata koja su na testnom modelu bila smeštena na desnoj strani vozila.
    U Berlingo Furgon stane tačno 3000 litara, odnosno 3 m3 tereta. Kada tome još dodamo veliku nosivost od 800 kilograma postaje nam jasno da i mali Berlingo može biti vrlo ozbiljno teretno vozilo. Teretni prostor delimično je obložen tako da se ne morate brinuti da će se lako oštetiti. Mesta za "sidrenje" dobro su raspoređena i osiguravaju lako učvršćivanje tereta bilo kakvog oblika. Maksimalne dimenzije teretnog prostora su 170x160 cm, no višefunkcionalno suvozačevo sedište moguće je i preklopiti pa se tada dobija prostor dužine respektabilnih 210 cm.
    Vozačko okruženje se gotovo po ničemu ne razlikuje od putničkog Berlinga. U serijskoj opremi nalaze se preko potreban servo, vazdušni jastuk za vozača, daljinsko centralno zaključavanje i električno nameštanje suvozačkog retrovizora. Za pogon testiranog modela brinuo se provereni dizelski motor zapremine 1.9 litara i snage 71 KS. Vlasnici ovakvih vozila za dizel se upravo i najčešće odlučuju jer uz velike kilometraže koje prolaze godišnje nešto veća investicija brzo se isplati. Berlingo Furgon 1.9 D u gradu troši oko 7 litara, a na otvorenom putu između 5 i 8 litara. Naravno da su ovo najniže vrednosti, kada je automobil minimalno opterećen.
    Berlingo Furgon 1.9D do registracije košta više od modela sa benzinskim motorom usporedive snage. Ipak veća investicija se isplati jer osim manje potrošnje sa dizelskim modelom dobijate i ukupnu nosivost koja je za 200 kg veća nego kod benzinca. Berlingo Furgon je moderan dostavni automobil koji u potpunosti ispunjava svoju svrhu.

    Proizvođač: Citroen
    Model: Berlingo Furgon 1.9 D
    Vrsta motora: dizel
    Zapremina motora: 1888 cm3
    Broj cilindara: 4
    Snaga (kW/KS): 52/71
    Potrošnja (l/100km) 7 litara
    Ubrzanje (0-100km/h) 16.3 sek.
    Maksimalna brzina: 142 km/h
    Dimenzije (D/Š/V u cm) 411 / 172 / 180
    Cena: 11048 EUR

    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3
      Citroen Berlingo Modutop 1.4i



      Nije li zaista lep doživljaj voziti se kada iznad vas nema krova i kada imate slobodan pogled na modro nebo iznad vas. Da lep je, ali za većinu nas nedostižan. Za tako nešto treba imati kabriolet, a oni su kako je poznato, prilično ?skup sport? koji sebi retko ko može priuštiti. Šta ako je taj doživljaj moguć i u automobilu koji je višestruko jeftiniji od kabrioleta? Kakvom to automobilu pitate se? Citroenu Berlingo Modutop!
      Ono što ovaj automobil čini drugačijim od ostalih je njegov jedinstven i maštovit krov. Ne, nije to nekakav ?targa? ili klasičan pomični, već običan krov sa pet krovnih prozora koji u unutrašnjost propuštaju veliku količinu svetlosti te tako podižu ambijent. Prozore na žalost nije moguće otvoriti, no oni i kao takvi svejedno ispunjavaju svoju svrhu ? učiniti Berlingo prozračnim, a život svetlijim.
      Elem, šta osim tih krovnih prozora još znači Modutop? U odnosu na ?običan? Multispace Modutop se odlikuje mnogo većom varijabilnošću. Tome najviše pridonose pretinci koji su takođe smešteni na krov vozila (sa unutrašnje strane naravno), i izvedeni u stilu onih koji su nam poznati iz putničkih aviona. Takvo je rešenje kod Berlinga bilo moguće zbog njegove visine tako da i pored pretincima i najviši u ovom automobilu još uvek imaju dovoljno mesta. Ni ovde iznenađenjima još uvek nije kraj. Između srednjih pretinaca nalazi se dodatna ventilacija namenjena putnicima na zadnjoj klupi. Kako je Berlingo automobil zaista prostrane unutrašnjosti koju je klasičnim sistemom ventilacije leti teško provetriti ovakvo rešenje je jako dobrodošlo. Ovde ujedno završavamo sa pričom o Modutopu a nastavljamo sa vrednostima koje su klasične za svaki Berlingo.
      Testirani model pokretao je 1,4 litarski benzinac sa 75 KS čija je glavna odlika anemičnost. Bio on ugrađen u Xsari, Berlingu ili nekom Peugeotu vozače sklonije žešćoj vožnji neće zadovoljiti. Ali iskreno, ko još kupuje Berlingo da bi njim jurio. Ovaj automobil kupuje se zbog svojih klasičnih vrednosti, a to su prostranost i praktičnost u kombinaciji sa cenom za koju nećete dobiti niti jedan monovolumen. Berlingo je izvanredna alternativa mnogo skupljim monovolumenima jer nudi ogroman prtljažnik kao i pregršt mesta za petoro putnika. Udobnost u automobilu je na vrlo visokom nivou , a jedino što mu možemo ozbiljnije zameriti je prilično velika buka motora u kabini, što je više posledica lošije zvučne izolacije nego same glasnoće motora.
      Berlingo je zamišljen kao komforno porodično vozilo ili praktični ?privrednik?. U Modutop verziji dodata je i treća dimenzija. Berlingo je postao vozilo za zabavu. Kakvu? Ako ništa drugo onda za opušteno posmatranje neba?



      Tehničke karakteristike:

      Proizvođač: Citroen
      Model: Berlingo Modutop 1.4i
      Vrsta motora: benzinski
      Zapremina: 1360 cm3
      Broj cilindara. 4
      Snaga (kW/KS) 55/75
      Potrošnja (l/100km) 8,9/6,0/7,1
      Ubrzanje (0-100km/h) 17,2
      Maksimalna brzina 150 km/h
      Dimenzije (D/Š/V u mm) 4108 / 1719 / 1802
      Cena: 12628 EUR

      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4
        CITROEN Berlingo je na tržištu od 1996.godine i znači prekretnicu malog dostavnog auta, jer pre Berlingo/Partnera svi su bili prerade gradskih vozila sa plastičnim furgonom.... Setimo se recimo Golfa Caddya i sličnih strahota ... jedino što im da zameriti je to, da je imao samo dvoja bočna vrata i tvdroglavost kod ne izvedbe još jednih, iako je tržište odmah pokazalo interes i zahtev za njima.... u tome ih je pretekao Renault Kangoo (i pojeo dobar deo kolača)




        Izvedbe i motorizacija:

        1,4i X, 1,4i SX, 1,9D X, 1,9D SX

        Type Multipoint electronic injection; Atmospheric diesel
        Number of cylinders Transverse mounted in-line 4
        Cubic capacity: 1360cc; 1905cc
        Bore and stroke: 75 x 77mm ; 83 x 88mm
        Maximum power: 75 bhp @ 5 500 rpm; 71 bhp @ 4 600 rpm
        Maximum torque: 11,5mkg @ 3 400 rpm; 12,5mkg @ 2 000 rpm

        Comment

        • gordi014
          Moderator
          • 02.10.2004
          • 1049
          • Valjevo, Srbija
          • PEUGEOT 206 XS 1.6

          #5
          Krajem 2002. godine Berlingo je redizajniran:







          Comment

          • gordi014
            Moderator
            • 02.10.2004
            • 1049
            • Valjevo, Srbija
            • PEUGEOT 206 XS 1.6

            #6
            Tehničke karakteristike:

            Comment

            Working...
            X