CITROEN Berlingo

Veliko interesovanje za moderne mini - venove primoralo je ljude iz Citroena da naprave popularni ?berlingo". Jagma za ovim automobilom još uvek ne jenjava...
Od kako je Citroen Berlingo lansiran na tržište prodaja je pokazala svoje. Interesovanje za ?MPV? vozila, u koja se ubraja i ?berlingo?, naglo je poraslo. Potražnja je još uvek u usponu. Doduše, veliki udeo u tome ima i teretna - ?kargo? varijanta, i on, iako je praktično samo druga verzija istog automobila, ima malo dodirnih tačaka sa putničkom ?panoramom?. Citroen Berlingo je zanimljiv i ekonomičan automobil niže srednje klase. Po svom spoljašnjem izgledu i dimenzijama spada u vozila niže srednje klase, a doživljaj se u potpunosti menja po ulasku u automobil. Još ako ste u prilici da vozite luksuznu ?multispejs? varijantu sa veoma bogatom opremom, osećaj za svrstavanje u klase u potpunosti se gubi.

Neobičan dizajn:
Originalan dizajn i francuski ?šarm? privukli su mnoge kupce. Teško se može reći da je ?berlingo? lep, ali to, ipak, zavisi od ukusa. Dizajn je ono što izaziva polemike oko ovog automobila. Jedni ga hvale, drugi kude, a činjenica je da nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Prednji deo, prilično kratak i spušten, gotovo se neprimetno utapa u vetrobransko staklo. Sa strane se otkrivaju ispupčenja na prednjem i zadnjem krilu. Točkovi, iako deluju premali za ovaj automobil, sa dimenzijama 175/70 R14, upravo odgovaraju i klasi automobila i snazi motora. U oči pada i veliko međuosovinsko rastojanje od čak 2690 milimetara. U tom podatku i leži jedan deo tajne komfora ovog automobila. Zadnji deo je, ipak, nešto oko čega se većina ljudi složila da je dobro rešen. Upravo je on taj koji daje poseban ?šmek?ovom modelu. Pravougaone svetlosne grupe savršeno uklopljene u liniju zadnjih vrata, upotpunjene trećim stop svetlom, dodatno ulepšavaju ionako skladnu pozadinu ?berlinga?. Putničke verzije mnogih MPV vozila imaju samo jedna bočna klizna vrata, ili imaju dvoja vrata, što je možda konvencionalno najprihvatljivije, pod uslovom da se otvaraju i zatvaraju normalno. Citroen je i tu rešio da odstupi od pravila pa je u ?multispejs? ugradio klizna vrata sa obe strane. Centralna brava koja je obavezna u standardnoj opremi, aktivira se jednostavnim pritiskom na dugme koje je smešteno na kodiranom ključu.
Zbog svoje veličine i sportskog duha u sebi, Citroen Berlingo pruža osećaj snage, energije i sigurnosti. Nisko težište (na prvi pogled se čini da je mnogo više) obezbeđuje izuzetnu stabilnost vozila i potpuno eliminiše neprijatno naginjanje u krivini. Koliko god se trudili da ga izbacite iz ravnoteže i naterate ga da malo prokliza, neće vam uspeti čak ni na kiši. Automobil će uz neznatno odstupanje od zadate putanje nastaviti da poslušno izvršava sve vaše komande. Dakle, karakterističan dizajn i dimenzije nemaju prevelik uticaj na vozne karakteristike. Upravo su dimenzije te koje ga čine veoma upotrebljivim. Prtljažnik ima zapreminu od 624 litra sa svim sedištima na svom mestu. Uklanjanje zadnjih sedišta radi povećanja prtljažnog prostora na ?berlingu? rešeno je krajnje interesantno. Naime, sedišta se ne uklanjaju iz vozila već se jednostavno sklapaju i polažu u prostor na podu, čime automobil pretvarate u svojevrsno kombinovano vozilo sa tovarnim postorom od 2800 litara. U oba slučaja prostor za prtljag je praktičan, sa ravnim podom.

Obilje prostora
Prednost ?berlinga? u odnosu na druge automobile u klasi svakako je unutrašnji prostor. Čovek se prosto zapanji kada otvori velika vrata i otkrije obilje prostora, jer se toliko ne bi očekivalo sudeći po njegovim spoljašnjim dimenzijama. Za tu činjenicu vozilo najviše zahvalnosti duguje svojoj, možda neuobičajenoj visini. Bez obzira na koja od četvoro vrata pokušate da uđete, smestićete se u unutrašnjosti lako i jednostavno. Visoki krov automobila uz relativno visoka, ali udobna sedišta, omogućava dovoljno mesta za sedenje čak i krupnijim osobama. Udaranje kolena o naslone prednjih sedišta je nešto što putnici mogu da zaborave. Blaga izdignutost sedišta kako vozačkog, tako i ostalih, utiče na odličnu preglednost u vožnji, kao i jedinstven osećaj ?moći? nad drugim učesnicima u saobraćaju. Pogled na unutrašnjost odaje spoj neobičnosti i upotrebljivosti. Svi uređaji i prekidači su vidljivi, logično raspoređeni i lako dostupni, a kvalitet plastike za izradu komandne table i svega ostalog je očigledan. Prijatne nijanse sedišta i cele unutrašnjosti kao i kvalitet tkanine jasno nam govore da je ?berlingo multispejs" rađen za inostrano tržište. Instrument tabla je pregledna i savšeno simetrična, a u toku noćne vožnje emituje jasnu ali ne i napadnu zelenu svetlost. Ostale komande poput prekidača za sva četiri migavca, elektronsko podizanje i spuštanje prozora, grejanje i klima uređaja smeštene su na centralnoj konzoli i emituju svetlosti različite boje (narandžastu, crvenu i zelenu). Celokupni utisak upotpunjuju spoljnji retrovizori koji se iznutra podešavaju električnim pogonom, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, prijatno svetlo za čitanje u mraku... Nožne komande postavljene su blizu jedna drugoj, tako da je na trenutke moguće koristiti i dve susedne pedale istovremeno, baš kao u nekom sportskom automobilu. Ručica menjača lako je dostupna i lepo dizajnirana, ali bi pušači mogli da pronađu zamerku u činjenici da je, upravo zbog ručice menjača pepeljara prilično nepristupačna. Sa druge strane, mesta za sitnice ima na pretek, kako na krovu iznad vozačkog i suvozačkog mesta, tako i u vratima, pa i u podu ispred zadnjeg reda sedišta. Posebno su zanimljive pregrade sa mrežom iznad zadnjih vrata. Za zabavu u kabini zadužen je dobar audio sistem sa CD plejerom i šest zvučnika.

Sportski duh:
Posle četiri godine postojanja ?berlinga?, 2002. godine proizveden je novi četvorocilindrični 2.0 HDi motor od 1997 cm3. Taj motor pojačan je sa 63 kW (85 KS) na 66 kW (90 KS) i obogaćen novim ?multipoint indžekšn? sistemom. Potrošnja goriva svakako je manja nego što se može očekivati od jednog automobila sa dvolitarskim motorom. U gradu, ?berlingo? troši 7,3 litara, dok na otvorenom putu potrošnja ne prelazi pet litara, pa tako dolazimo do proseka od 5,8 litara dizel goriva. Uz elektronsku ?valeo? pumpu od 1350 bara, Citroen Berlingo u ovoj varijanti ima novu elektrohidrauličnu pumpu volana i kočnica. Gas je elektronski i pritiskom na njega motor reaguje u jednoj stotinki sekunde. Menjač je precizan i dobro odabranih stepena prenosa, pa se iz motora uvek izvlači maksimum. Maksimalna brzina ovog automobila je po katalogu 158 km/h. Njegovo ubrzanje je 13.1 sekundi pri 4000 o/min. Ovaj motor je veoma retka pojava u klasi MPV automobila, što je još jedan pokazatelj njegove specifičnosti.
Još jedna dobra osobina ovog automobila jesu kočnice koje se aktiviraju uz pomoć hidraulične pumpe. Bez obzira pri kojoj brzini kočili, automobil će ostati miran bez ikakve slabosti. Novi model ABS sistema se odlično pokazao kako na suvom, tako i na mokrom i klizavom putu.
Opšti utisak u vožnji je da se vozi dobro skrojen automobil. Služiće vam kao auto kojim ćete ići na posao, pijacu, da odvezete decu u školu ili da prevezete neki teret, a da se pri tome ne opterećujete previše mestom za parkiranje, a ni potrošnjom.
?Berlingo? će vam izaći u susret i kad poželite da odete na letovanje ili zimovanje, pružajući vam dovoljno prostora za sve moguće stvari koje vam mogu zatrebati na takvom ili sličnom putovanju. Uopšte, reč je o jednom od najsvestranijih automobila. Možda će ?gradski trkači? poželeti da se nađu u nešto jačem i atraktivnijem automobilu, ali za porodičnog muškarca ili ženu, kojima je potrebno praktično prevozno sredstvo za sve prilike, ovakav auto predstavlja pravo rešenje. Uz osnovnu cenu od 11.500 evra za varijantu sa najbogatijim paketom opreme, ?sitroen berlingo multispejs? je odlično prihvaćen i na našim prostorima.
Presuda:
Za:
- motor
- oprema
- potrošnja
- ponašanje na putu
Protiv:
- prevelika peta vrata
- performanse
Ocena:
?Sitroen berlingo multispejs? je moderan i ekonomičan mini ven. Uz štedljiv motor, lako upravljanje i veliku udobnost, duga putovanja se pretvaraju u uživanje. Iako nema prestižan status, zanimljiv je izbor.
test iz lista Auto

Veliko interesovanje za moderne mini - venove primoralo je ljude iz Citroena da naprave popularni ?berlingo". Jagma za ovim automobilom još uvek ne jenjava...
Od kako je Citroen Berlingo lansiran na tržište prodaja je pokazala svoje. Interesovanje za ?MPV? vozila, u koja se ubraja i ?berlingo?, naglo je poraslo. Potražnja je još uvek u usponu. Doduše, veliki udeo u tome ima i teretna - ?kargo? varijanta, i on, iako je praktično samo druga verzija istog automobila, ima malo dodirnih tačaka sa putničkom ?panoramom?. Citroen Berlingo je zanimljiv i ekonomičan automobil niže srednje klase. Po svom spoljašnjem izgledu i dimenzijama spada u vozila niže srednje klase, a doživljaj se u potpunosti menja po ulasku u automobil. Još ako ste u prilici da vozite luksuznu ?multispejs? varijantu sa veoma bogatom opremom, osećaj za svrstavanje u klase u potpunosti se gubi.

Neobičan dizajn:
Originalan dizajn i francuski ?šarm? privukli su mnoge kupce. Teško se može reći da je ?berlingo? lep, ali to, ipak, zavisi od ukusa. Dizajn je ono što izaziva polemike oko ovog automobila. Jedni ga hvale, drugi kude, a činjenica je da nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Prednji deo, prilično kratak i spušten, gotovo se neprimetno utapa u vetrobransko staklo. Sa strane se otkrivaju ispupčenja na prednjem i zadnjem krilu. Točkovi, iako deluju premali za ovaj automobil, sa dimenzijama 175/70 R14, upravo odgovaraju i klasi automobila i snazi motora. U oči pada i veliko međuosovinsko rastojanje od čak 2690 milimetara. U tom podatku i leži jedan deo tajne komfora ovog automobila. Zadnji deo je, ipak, nešto oko čega se većina ljudi složila da je dobro rešen. Upravo je on taj koji daje poseban ?šmek?ovom modelu. Pravougaone svetlosne grupe savršeno uklopljene u liniju zadnjih vrata, upotpunjene trećim stop svetlom, dodatno ulepšavaju ionako skladnu pozadinu ?berlinga?. Putničke verzije mnogih MPV vozila imaju samo jedna bočna klizna vrata, ili imaju dvoja vrata, što je možda konvencionalno najprihvatljivije, pod uslovom da se otvaraju i zatvaraju normalno. Citroen je i tu rešio da odstupi od pravila pa je u ?multispejs? ugradio klizna vrata sa obe strane. Centralna brava koja je obavezna u standardnoj opremi, aktivira se jednostavnim pritiskom na dugme koje je smešteno na kodiranom ključu.
Zbog svoje veličine i sportskog duha u sebi, Citroen Berlingo pruža osećaj snage, energije i sigurnosti. Nisko težište (na prvi pogled se čini da je mnogo više) obezbeđuje izuzetnu stabilnost vozila i potpuno eliminiše neprijatno naginjanje u krivini. Koliko god se trudili da ga izbacite iz ravnoteže i naterate ga da malo prokliza, neće vam uspeti čak ni na kiši. Automobil će uz neznatno odstupanje od zadate putanje nastaviti da poslušno izvršava sve vaše komande. Dakle, karakterističan dizajn i dimenzije nemaju prevelik uticaj na vozne karakteristike. Upravo su dimenzije te koje ga čine veoma upotrebljivim. Prtljažnik ima zapreminu od 624 litra sa svim sedištima na svom mestu. Uklanjanje zadnjih sedišta radi povećanja prtljažnog prostora na ?berlingu? rešeno je krajnje interesantno. Naime, sedišta se ne uklanjaju iz vozila već se jednostavno sklapaju i polažu u prostor na podu, čime automobil pretvarate u svojevrsno kombinovano vozilo sa tovarnim postorom od 2800 litara. U oba slučaja prostor za prtljag je praktičan, sa ravnim podom.

Obilje prostora
Prednost ?berlinga? u odnosu na druge automobile u klasi svakako je unutrašnji prostor. Čovek se prosto zapanji kada otvori velika vrata i otkrije obilje prostora, jer se toliko ne bi očekivalo sudeći po njegovim spoljašnjim dimenzijama. Za tu činjenicu vozilo najviše zahvalnosti duguje svojoj, možda neuobičajenoj visini. Bez obzira na koja od četvoro vrata pokušate da uđete, smestićete se u unutrašnjosti lako i jednostavno. Visoki krov automobila uz relativno visoka, ali udobna sedišta, omogućava dovoljno mesta za sedenje čak i krupnijim osobama. Udaranje kolena o naslone prednjih sedišta je nešto što putnici mogu da zaborave. Blaga izdignutost sedišta kako vozačkog, tako i ostalih, utiče na odličnu preglednost u vožnji, kao i jedinstven osećaj ?moći? nad drugim učesnicima u saobraćaju. Pogled na unutrašnjost odaje spoj neobičnosti i upotrebljivosti. Svi uređaji i prekidači su vidljivi, logično raspoređeni i lako dostupni, a kvalitet plastike za izradu komandne table i svega ostalog je očigledan. Prijatne nijanse sedišta i cele unutrašnjosti kao i kvalitet tkanine jasno nam govore da je ?berlingo multispejs" rađen za inostrano tržište. Instrument tabla je pregledna i savšeno simetrična, a u toku noćne vožnje emituje jasnu ali ne i napadnu zelenu svetlost. Ostale komande poput prekidača za sva četiri migavca, elektronsko podizanje i spuštanje prozora, grejanje i klima uređaja smeštene su na centralnoj konzoli i emituju svetlosti različite boje (narandžastu, crvenu i zelenu). Celokupni utisak upotpunjuju spoljnji retrovizori koji se iznutra podešavaju električnim pogonom, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, prijatno svetlo za čitanje u mraku... Nožne komande postavljene su blizu jedna drugoj, tako da je na trenutke moguće koristiti i dve susedne pedale istovremeno, baš kao u nekom sportskom automobilu. Ručica menjača lako je dostupna i lepo dizajnirana, ali bi pušači mogli da pronađu zamerku u činjenici da je, upravo zbog ručice menjača pepeljara prilično nepristupačna. Sa druge strane, mesta za sitnice ima na pretek, kako na krovu iznad vozačkog i suvozačkog mesta, tako i u vratima, pa i u podu ispred zadnjeg reda sedišta. Posebno su zanimljive pregrade sa mrežom iznad zadnjih vrata. Za zabavu u kabini zadužen je dobar audio sistem sa CD plejerom i šest zvučnika.

Sportski duh:
Posle četiri godine postojanja ?berlinga?, 2002. godine proizveden je novi četvorocilindrični 2.0 HDi motor od 1997 cm3. Taj motor pojačan je sa 63 kW (85 KS) na 66 kW (90 KS) i obogaćen novim ?multipoint indžekšn? sistemom. Potrošnja goriva svakako je manja nego što se može očekivati od jednog automobila sa dvolitarskim motorom. U gradu, ?berlingo? troši 7,3 litara, dok na otvorenom putu potrošnja ne prelazi pet litara, pa tako dolazimo do proseka od 5,8 litara dizel goriva. Uz elektronsku ?valeo? pumpu od 1350 bara, Citroen Berlingo u ovoj varijanti ima novu elektrohidrauličnu pumpu volana i kočnica. Gas je elektronski i pritiskom na njega motor reaguje u jednoj stotinki sekunde. Menjač je precizan i dobro odabranih stepena prenosa, pa se iz motora uvek izvlači maksimum. Maksimalna brzina ovog automobila je po katalogu 158 km/h. Njegovo ubrzanje je 13.1 sekundi pri 4000 o/min. Ovaj motor je veoma retka pojava u klasi MPV automobila, što je još jedan pokazatelj njegove specifičnosti.
Još jedna dobra osobina ovog automobila jesu kočnice koje se aktiviraju uz pomoć hidraulične pumpe. Bez obzira pri kojoj brzini kočili, automobil će ostati miran bez ikakve slabosti. Novi model ABS sistema se odlično pokazao kako na suvom, tako i na mokrom i klizavom putu.
Opšti utisak u vožnji je da se vozi dobro skrojen automobil. Služiće vam kao auto kojim ćete ići na posao, pijacu, da odvezete decu u školu ili da prevezete neki teret, a da se pri tome ne opterećujete previše mestom za parkiranje, a ni potrošnjom.
?Berlingo? će vam izaći u susret i kad poželite da odete na letovanje ili zimovanje, pružajući vam dovoljno prostora za sve moguće stvari koje vam mogu zatrebati na takvom ili sličnom putovanju. Uopšte, reč je o jednom od najsvestranijih automobila. Možda će ?gradski trkači? poželeti da se nađu u nešto jačem i atraktivnijem automobilu, ali za porodičnog muškarca ili ženu, kojima je potrebno praktično prevozno sredstvo za sve prilike, ovakav auto predstavlja pravo rešenje. Uz osnovnu cenu od 11.500 evra za varijantu sa najbogatijim paketom opreme, ?sitroen berlingo multispejs? je odlično prihvaćen i na našim prostorima.
Presuda:
Za:
- motor
- oprema
- potrošnja
- ponašanje na putu
Protiv:
- prevelika peta vrata
- performanse
Ocena:
?Sitroen berlingo multispejs? je moderan i ekonomičan mini ven. Uz štedljiv motor, lako upravljanje i veliku udobnost, duga putovanja se pretvaraju u uživanje. Iako nema prestižan status, zanimljiv je izbor.
test iz lista Auto
Comment