PEUGEOT 206 2.0 HDi 90 KS (66 kW)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    PEUGEOT 206 2.0 HDi 90 KS (66 kW)

    PEUGEOT 206 2.0 HDi 90 KS (66 kW)

    Peugeot 206 HDI - Dizelska jurilica




    Re? je 206-ici sa odli?nim dvolitarskim HDI turbodizelskim motorom sa 90 KS koji malom gradskom automobilu podaruju sportske performanse, a pritom malo troši.

    Peugeot 206 vrlo je popularan automobil, što se najbolje o?ituje po velikom broju istih po gradskim ulicama. Vrlo ?esto sre?emo modele pokretane benzinskim motorima (1.1i 60ks; 1.4 8v 75ks; 1.4 16v 88k; 1.6 8v 88 ks; 1.6 16v 110 ks; 2.0 16v 136 ks; 2.0 RC 177 ks) ali mali 206 je Peugeot dostupan i sa proverenim i vrlo kvalitetnim 2.0 HDI 90 ks motorom koji se ugra?uje u mnoge modele Peugeota i Citroena. Još u ponudi imamo i 1.4 Hdi 68 ks i u skorije vreme 1.6 HDi 110 ks...
    206-ica i dan-danas je vrlo atraktivan i svež automobil, a dojam podiže i 14-colni aluminijumski naplaci. Unutrašnjost je jedino podru?je 206-ice koje bi trebalo obnoviti. Konkretno mislim na kvalitet materijala (koriš?ena plastika mogla bi biti mnogo kvalitetnija), dok je sam dizajn vrlo dopadljiv. Trokraki upravlja? mogu?e je podešavati po visini, kao i voza?ko sedište. Mesta napred ima dovoljno, dok pozadi nedostaje prostora za kolena, a viši ?e putnici prigovarati o manjku prostora za glavu. Sama sedišta su udobna i presvu?ena kvalitetnim tkaninama. Prtljažnik zapremine 245 litara ne pripada vrhu klase, ali se preklapanjem zadnjih sedišta može pove?ati na 1130 litara.
    Provereni, snažni HDI motor i mala 206-ica garancija su zabave u vožnji. Motor uz pomo? common-rail tehnologije direktnog ubrizgavanja razvija 90 KS pri 4000 o/min i obrtni moment od 205 Nm pri 1900 o/min. Performanse su vrlo dobre: ubrzanje s mesta do 100 km/h 206-ica postigne za 11.6 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 181 km/h, dok su me?uubrzanja još impresivnija.
    Premda je ogibljenje modela sa HDI motorom nešto mekše od onog kod modela pokretanih benzinskim motorima, ležanje u krivinama i dalje je vrlo dobro, kao i direktnost upravlja?a. Pritom nije narušena tradicionalno uzorna udobnost. Ru?ica 5-brzinskog ru?nog menja?a ima nešto duže hodove i nije prebrza, no ipak je namenjena svakodnevnoj normalnoj vožnji. Lošu stranu ovog modela (pri prvoj ugradnji) predstavljaju montirane gume Michelin Energy koje su jedne od najlošijih guma na tržištu i nikako nisu dorasle mogu?nostima 206-ice.
    Peugeot 206 odli?an je gradski automobil. Uz 1.6 litarski benzinski motor, rekli bismo kako je dvolitarski HDI najbolji u ponudi.



    Tehni?ke karakteristike

    Proizvo?a?: Peugeot
    Model: 206 HDI XT
    Vrsta motora: turbo dizel
    Zapremina: 1997 cm3
    Broj cilindara: 4
    Snaga (kW/KS) 66/90
    Potrošnja (l/100km) 5.0/ /
    Ubrzanje (0-100km/h) 11.6 sec.
    Maksimalna brzina 181 km/h
    Dimenzije (D/Š/V u mm) 3822 / 1673 / 1435
    Cena do registracije: 14475 ?

    El. podiza?i prozora DA
    Klima DA
    ABS DA
    Alu felne DA
    Vazdušni jastuci 4
    Radio DA


  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    Veliki diesel u malom lavu

    Peugeot 206 XT HDi

    Veliki diesel u malom lavu


    Dvolitarski HDi motor, koji je mnoga priznanja stekao u drugim modelima ovog proizvo?a?a, sada se smestio i pod poklopcem male 206-ice. Obilje obrtnog momenta i povoljna potrošnja glavne su mu odlike.

    Mala i relativno lagana karoserija, plus motor koji obiluje obrtnim momentom ve? i teorijski dobro zvu?e u kombinaciji. Velike zalihe momenta u kombinaciji sa štedljivoš?u nisu nimalo loša preporuka za gradsku vožnju. Doduše, Peugeot se toga nije prvi setio, no s obzirom na solidnu zapreminu ovog pogonskog agregata, mali "lavi?" ima prednost pred konkurencijom minijaturnih dizelaša koji u pravilu krase gradske automobile.

    Dizajn

    Kako je 206 model ve? dugo godina na tržištu, gotovo da je i nepotrebno trošiti re?i i prostora na opisivanje dizajna ovog automobila. Ipak, nekoliko napomena. Kada je prvi puta predstavljen u leto 1998. godine Peugeot 206 je otvorio novu stranicu u dizajnerskim poglavlju ovog proizvo?a?a. Dopadljiv mali automobil, zavodljivog pogleda, ubrzo je našao svoje mesto na mnogim tržištima i, bez zamerke za kvalitet ovog vozila, moramo zaklju?iti kako je upravo njegov izgled najzaslužniji za veliki tržišni uspeh.

    Verzija sa 5 vrata koja, dakako, deluje manje kompaktno od one sa troja, no u ovoj (HDi) verziji Peugeot 206 ipak prvenstveno trebamo gledati kao mali porodi?ni automobil za štedljivu gradsku vožnju. Nesumnjiva prakti?nost zadnjih vrata plus je upotrebljivosti ovog automobila, a napomenimo i kako se na zadnju klupu mogu smestiti dve odrasle osobe bez posebnih "gimnasti?kih" nastupa.

    O unutrašnjosti Peugeota 206, tako?e, sve ve? znamo. Sve izvedbe su više ili manje identi?ne, uz napomenu da se nekom ne?e dopasti presvlake od velura, jedna od "specijalnosti" francuskih proizvo?a?a. Ergonomija je zadovoljavaju?a, ili koliko to ve? može biti u malom automobilu, a instrumenti su pregledni. Sve u svemu, unutrašnjosti možemo uputiti dobru ocenu, premda 206 ve? polako "izlazi iz mode" i odre?eni mu redizajn (pogotovo unutrašnjosti) ne bi škodio.

    Oprema

    XT paket kojim je opremljen model o kojem pri?amo 206 HDi dobro popunjava ponudu ovog malog dizelaša. No, ujedno se radi i o jedinom ponu?enom paketu, pa ko voli... Od dodatne opreme, XT paket opreme je bio "naoružan" ABS ure?ajem, Automatskim klima ure?ajem kao i metalic bojom za koju je potrebno doplatiti.
    SIGURNOST: U popisu sigurnosne opreme Peugeota 206 XT HDi je: ABS ure?aj, vazdušni jastuk za voza?a i suvoza?a (mogu?nost isklju?ivanja na strani suvoza?a), prednje sigurnosne pojaseve s pirotehni?kim zateza?ima, prednja i zadnja svetla za maglu, tre?e stop svetlo, bo?na oja?anja u vratima kao i tri naslona za glavu na zadnjoj klupi.

    KOMFOR: Servo upravlja?em ?iji je obru? podesiv prema visini zapo?injemo ovaj popis opreme, a slede elektronska blokada motora, radio kasetofon, deljiva zadnja klupa (2/3), zatamnjena stakla, automatski klima ure?aj, centralno zaklju?avanje sa daljinskim upravlja?em, elektropokreta?i prednji stakala i spoljnih ogledala, sedište voza?a podesivo prema visini, alu felne Boheme, kao i metalik boja.

    Motor i prenos:

    S dve litre zapremine i 90 KS (pri 4000 o/min) ovaj motor svakako spada u manje optere?ene agregate što svojim korisnicima vra?a dugim vekom i povoljnom potrošnjom. No, još jedan cilj postavljanja takvog agregata pod poklopac motora malog automobila svakako je iskoriš?enje velikog obrtnog momenta i 205 Nm pri niskih 1900 obrtaja zaista ?ini 206 HDi veoma sposobnim za savladavanje najtežih zadataka. Uostalom, ono gde ve?ina malih automobila poklekne upravo jeste situacija kada je vozilo dosta optere?eno. 200-tinjak Nm ovde priska?e u pomo? i bez problema rešava pitanja najve?ih uzbrdica.

    Ubrzanja, koja ipak mnogo zavise od prenosa, tako?e su zadovoljavaju?a premda bi uz takav pogonski agregat mogli poželeti i nešto "brže" prenosne odnose. Najve?a brzina ostvarena tokom testiranja Peugeota 206 HDi iznosila je 178 km/h, ali možda je i zna?ajniji podatak onaj o tek 7,9 l/100 km diesel goriva potrošenih u gradskoj vožnji kao i 5,8 na otvorenom putu.

    Menjanje brzina u prakti?no svim Peugeotima pri?a je o ru?ici sa dugim hodovima. I dok je taj feeling pomalo neobi?an kod sportskije nastrojenih modela, kod verzije HDi dobro se uklapa u koncepciju automobila namenjenog laganijoj vožnji. Preciznost je zadovoljavaju?a, premda bi malo više ta?nosti pri menjanju ostavilo bolji utisak.

    Ogibljenje:

    Udobno i mekano, dve su glavne odlike podvozja testiranog Peugeota 206 HDi. Napravljen da podnese najve?i deo svojeg radnog veka na gradskim ulicama, ovaj je automobil dobio ogibljenje koje bez problema prelazi preko svih neravnina tipi?nih za urbana naselja . Dakako, svojevrsna druga strana ove pri?e jeste ta da od 206-ice HDi ipak ne možemo o?ekivati kakve sportske karakteristike podvozja u bržoj vožnji. Ovo je, prvenstveno, naglašeno pri vožnji kroz krivine kada se mala karoserija solidno naginje, ali ipak ne toliko da bi vozilo igubilo zadovoljavaju?i kontakt s podlogom.

    Kombinacija velikog (za mali automobil) obrtnog momenta i teškog prednjeg dela natera?e "nos" ove 206-ice u podupravljanje pri bržoj vožnji kroz krivine što je, uostalom, bila i o?ekivana reakcija. Jednako tako, lagano proklizavanje "repa" koje je tipi?no za sve Peugeote 206 primetno je i kod ove verzije. Upravlja? je podešen sa dosta snažnim radom servopoja?iva?a što, bez sumnje, olakšava gradsku vožnju, a i ostale su komande dobro ergonomski podešene. Vožnja Peugeotom 206 HDi tako predstavlja lagan posao u dugim satima, ina?e zamornog, gradskog kotrljanja.

    Kona?no i kratak osvrt na ko?nice koje dobro odra?uju svoju ulogu, prvenstveno u kombinaciji s ABS ure?ajem kojeg svakako preporu?ujemo.


    Uz dobra vozna svojstva i ve? svima poznat i prihva?en izgled, Peugeot 206 u 2-litarskoj HDi verziji nudi još jedan zanimljiv izbor u bogatoj paleti ovog modela. Mali Common Rail "lavi?" svakako nije me?u svojom jeftinijom bra?om, ali on sa sobom donosi neke kvalitete koje je teško ostvariti uz bilo koji drugi oblik pogona.

    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3
      Peugeot 206 XT HDi

      Tehni?ki podaci

      MOTOR

      konstrukcija: 4-cilindri?ni Diesel (DW 10 TD), postavljen napred popre?no, 2 ventila po cilindru, 1 bregasta osovina u glavi pokretana zup?astim remenom, glava od lake legure, kolenasto vratilo u 5 ležajeva, Common Rail direktno ubrizgavanje goriva Bosch, 1 turbo punja? Garret najve?eg nadpritiska 1 bar, hladnjak ulja, te?nost za hla?enje 7,0 l, alternator 157 A, akumulator 300 A, ulje 4,3 l
      Zapremina 1997 cm3
      promer i hod klipa 85,0 x 88,0 mm
      stepen kompresije 18,0 : 1
      najve?a snaga 66 kw (90 KS) pri 4000 o/min
      najve?i obrtni moment 205 Nm pri 1900 o/min
      specifi?na snaga 33,05 kW/l (45,07 KS/l)

      PRENOS SNAGE

      menja? Ru?ni menja? s 5 stepena prenosa, pogon na prednje to?kove, kva?ilo sa jednom suvom plo?om
      I stepen 3,46
      II stepen 1,87
      III stepen 1,15
      IV stepen 0,82
      V stepen 0,66
      hod unazad 3,33
      diferencijal 3,68

      OGIBLJENJE

      prednje: McPhersonove opružne noge, trokraka popre?na ramena, stabilizator i pomo?ni okvir
      zadnje: Torziona osovina, uzdužna ramena i teleskopski amortizeri
      upravlja? S nazubljenom letvom, servo

      KO?NICE

      prednje Ventilirani disk promera 266 mm
      zadnje Bubanj
      oprema ABS

      NAPLACI I GUME

      naplaci ?eli?ni dimenzija 5.5 J
      gume Dimenzija 175/65 R 14, Michelin Energy (prva ugradnja)

      DIMENZIJE

      dužina x širina x visina 3835 x 1650 x 1430 mm
      me?uosovinski razmak 2440 mm
      trag to?kova 1435 / 1430
      krug okretanja 10,2 m
      zapremina prtljažnika 245 / 1130 dm3
      rezervoar za gorivo 50 l

      MASE

      prazno vozilo 1110 kg
      najve?a dozvoljena 1585 kg
      dozvoljeno optere?enje 475 kg
      specifi?no optere?enje
      (prazno vozilo) 16,82 kg/kW (12,33 kg/KS)

      PERFORMANSE

      najve?a brzina 180 km/h (fabri?ki podatak), 178 km/h (TEST)
      ubrzanje 0-100 km/h 12,7 s (fabri?ki podatak)
      ubrzanje 0-1000 m 34,2 s (fabri?ki podatak)
      brzina u V stepenu
      pri 1000 o/min 43,9 km/h (fabri?ki podatak)

      POTROŠNJA GORIVA

      u gradu 6,6 l/100 km (fabri?ki podatak), 7,9 l/100 km (TEST)
      otvoreni put 4,1 l/100 km (fabri?ki podatak), 5,8 l/100 km (TEST)
      prosek 5,35 l/100 km (fabri?ki podatak), 6,85 l/100 km (TEST)

      Comment

      • ferry
        CBC Veteran
        • 31.01.2007
        • 101
        • Beograd

        #4
        lepo, lepo nema sta, mada da je stedljiv i ne stoji bas, cini mi se da ova potrosnja izmerena na testu i nije bas mala.

        Comment

        • forster
          CBC Senator
          • 24.04.2007
          • 244
          • Beograd

          #5
          Potrosnja - Sipao sam pun rezervoar pre 850 Km. sada sam na 1.5 crtici, jos se nije upalila lampica.... pa sad... meni se cini da je to mala potrosnja
          1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
          2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
          3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

          Peugeot 206 2.0 HDi

          Comment

          • ferry
            CBC Veteran
            • 31.01.2007
            • 101
            • Beograd

            #6
            Samo sam uporedio potrosnju na testu sa fabrickim podacima, i to iskomentarisao. Naravno postoji milion razloga zbog kojih potrosnja moze biti veca ili manja al generalno za tako lagan i mali automobil mislim da je potrosnja na gornjem testu ipak veca od ocekivane.

            Comment

            • forster
              CBC Senator
              • 24.04.2007
              • 244
              • Beograd

              #7
              kako sada stvari stoje na testu su malko preterali, za sada je 6.4l /100 km sa tendenciom pada...
              1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
              2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
              3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

              Peugeot 206 2.0 HDi

              Comment

              • RINGE
                CBC Početnik
                • 26.07.2006
                • 3
                • Beograd

                #8
                Originally posted by forster
                kako sada stvari stoje na testu su malko preterali, za sada je 6.4l /100 km sa tendenciom pada...
                Jel ti je to prosecna potrosnja? Meni je u gradu (beogradu) trosio skoro 8l
                Da napomenem auto nije bio moj, samo sam ga vozio par puta!

                Comment

                • forster
                  CBC Senator
                  • 24.04.2007
                  • 244
                  • Beograd

                  #9
                  pa racunam, 55 litara koliko je sada potrosio / 8.5 stotina km ispada 6.47, par puta do Panceva i nazad, ostalo po gradu...
                  E. da ne prelazim 3000 obrtaja
                  1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
                  2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
                  3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

                  Peugeot 206 2.0 HDi

                  Comment

                  Working...
                  X