Citroen 2CV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zloran
    CBC Veteran
    • 11.01.2005
    • 130
    • Beograd

    Citroen 2CV

    Citroen 2CV

    Da li ste se uspavali?

    Seca li se neko ove masine? Da li je neko vozio?

    Moj prvi auto je bio Ami 8, i iskreno da kazem najsladje sam se navozao sa njim. Da li zbog toga sto sam bio klinac ili sta, ali takav utisak imam. Nikada me nije ostavio na putu, iako mi se jednom dogodilo, na Livanjskom polju, leto, cetvoro u autu, pak treger sa stvarima na krovu, i poce da gori lampica od ulja. Pregrejao se siroce. Stanem par minuta da se malo ohladi i vozi dalje. I to sve uz minimalno odrzavanje za koje je bio zaduzen moj cale. Da sam onda znao sta i kako treba, ili da me je tada vise interesovalo , verovatno bi duze izdrzao, ovako je propala limarija, dok je motor bio i dalje fenomenalan. Koliko se secam samo je u pocetku ciscen prvi vlazni filter vazduha, a kasnije je samo menjan drugi, suvi. Fenomenalna, nepoderiva masina, tako da verujem u sve urbane legende koje kruze o 2CV.
    Pozdrav / Zloran
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    CITROEN 2CV

    Citroen 2CV "Spaček" - Ružno pače

    Citroen 2CV je definitivno najpoznatiji model ove marke i jedan od najpopularnijih i najsimpatičnijih modela koji je ikad stvoren u Francuskoj



    Tokom druge polovine prošlog veka Citroen 2CV je postao jedan od simbola Francuske, kao što su to vina, Ajfelova kula ili hleb ?baguette?. Svojom pojavom, specifičnošću i unikatnim kvalitetima bio je i još uvek jeste, stvarnost milionima kupaca kojima je zbog neverovatne simpatičnosti i šarma ostao zauvek u srcu.

    Storija o ovom legendarnom automobilu počinje još pre Drugog svetskog rata kada je uprava Citroena poverila Pierre Michelinu, inače sinu osnivača čuvene fabrike guma, i njegovom bliskom kolegi i imenjaku Pierre Boulangeru, razvoj projekta malog, popularnog, jednostavnog i ekonomičnog automobila. Šifra pod kojom je projekat vođen je bila TPV (toute petite voiture) i ciljevi su bili da se stvori udoban automobil, sa dobrim kočenjem i ponašanjem na putu.

    Ovi zahtevi se najbolje mogu ilustrovati anegdotom koja kaže da je od kontruktora traženo da naprave ?korpu za jaja? koja će moći da se koristi i na najgorem terenu, a da nijedno ne bude razbijeno. Oni su to bukvalno shvatili pa je budući Citroen ostao bez krova, kao i korpa.

    U svakom slučaju, razvoj je počeo još 1936. godine, a prvi prototipovi su stvoreni krajem 1939. Ti prvi modeli su imali magnezijumsko ogibljenje, dosta aluminijuma pri konstrukciji, samo jedan far, brisače koji su se pokretali manuelno, bokser motor od dva cilindra koji se startovao samo na ?kurblu?.

    Kabina je bila urađena u totalno asketskom stilu i osim volana i menjača, ništa više nije postojalo.

    Međutim, nakon otkazivanja Salona automobila u Parizu, 1939. godine i mraka koji se spustio na Evropu, razvoj je prekinut. Ipak, i u uslovima rata i okupacije, Pierre Boulanger, sa saradnicima je uspevao da radi na ovom projektu. Nakon kraja rata, potreba za automobilima u oslobođenoj Francuskoj je bila ogromna, ali je kupovna moć izuzetno slaba. Da bi još pojeftinili automobil, stručnjaci u Citroenu su predstavili predprodukcijsku verziju koja ima karoseriju i šasiju od čelika a ne od aluminijuma i magnezijuma, farove i brisače u paru i menjač sa četiri brzine.

    U jesen 1948. godine, tačnije 7. oktobra, nakon deset godina Salon automobila u Parizu ponovo otvara svoje kapije i Pierre Boulanger ponosno predstavlja svetskoj javnosti Citroen 2CV. Novi model ne liči na ništa što se do tada proizvodilo i reakcije publike su razne, ali gužva na štandu Citroen bila je ubedljivo najveća. U maloj brošuri koja se delila posetiocima stojalo je da cena novog modela iznosi 185.000 franaka, te da je to najjeftiniji automobil na francuskom tržištu i da će se prvi primerci isporučivati tokom 1949. Ovi prvi modeli su poznati kao serija ?A? i poznaju se po motoru od samo 375 ccm koji je imao 9 KS i dostizao maksimalnu brzinu od 69 km/h. Pogon je bio na prednjoj osovini što je za ono vreme bilo napredno rešenje.

    Tržište je dobro odgovorilo na ovaj model. Iako je bio najjeftiniji i dalje je bio skup za većinu potencijalnih vozača posleratne Francuske, ali je mnogima davao nadu da će jednom sesti za volan sopstvenog automobila. Oni koji su uspeli da skupe novac dobijali su 2CV u samo jednoj boji i to sivoj. Od 1955. godine, motor dobija veću zapreminu od 425 ccm i snagu od 12 KS. Ove verzije su poznate pod oznakom ?AZ?. Karakteristike automobila, pored već spomenutih bile su i nepostojanje poklopca prtljažnika koji je bio prekriven tkaninom kao i krov, a nakon brojnih žalbi korisnika, 2CV je isporučivan sa metalnim poklopcem. Promene na karoseriji, osim ove, su bile minimalne, a 1958. godine se predstavljaju dva nova modela. Prvi je Commercionale, odnosno teretna verzija koja je odmah bila odlično prihvaćena, a drugi, veoma interesantan, model 2CV Sahara 4x4. Reč je o automobilu sa dva motora od kojih je jedan montiran napred, a drugi nazad i pogonom na sva četiri točka. Ova verzija je stvorena da bio se rešili problemi koje je standardni model imao na teškom terenu. Oba motora su imala zapreminu od 2425 ccm, dakle mnogo veći agregati a ponašanje na terenu je bilo van svakog očekivanja. Ipak, ovaj veoma specifičan automobil je napravljen u samo 694 primerka, do 1971. godine.

    U šezdesete godine, 2CV ulazi kao već etabliran model sa širokim krugom kupaca, širom Evrope. Kako je ekonomska moć rasla, ovaj automobil se više ne kupuje kao osnovno vozilo, nego kao ?modni trend?, koji je posebno bio blizak hipi generaciji. U ovoj dekadi se i utvrđuje njegov kult status, a čak se dokazuje i na takmičenjima i to na teškim off road stazama gde lakoća konstrukcije i izvrsno ogibljenje odnose pobede. Upravo tih godina, 2CV dobija nadimak ?Spaček? pod kojim nije bio poznat samo kod nas. Pored toga tokom ove decenije, promene na karoseriji su izraženije mada su i dalje samo estetske, a enterijer postaje malo bogatiji.

    Godine 1968. u ponudu se uvodi model Dyane koji predstavlja samo dizajnerski moderniji 2CV. Motori su ostali isti, ali se snaga povećava na 18 KS. Već 1970. pojavljuje se i snažniji motor od 602 ccm3 i 33 KS koji se ugrađuje kako u Spaček tako i u Dyane. Naftna kriza sedamdesetih održava produkciju ovog modela na visokom nivou, tako da iako nema nekih velikih promena, Spaček je i dalje u vrhu popularnosti. Zbog svog malozapreminskog motora i skromne snage, potrošnja je bila niska i iznosila je 5 do 6 litara goriva na 100 pređenih kilometara. Tokom sedamdesetih, pojavljuju se i specijalne verzije kao što je Sport, ali je razlika u odnosu na standardne modele samo estetska.

    Početkom osamdesetih, svi 2CV modeli dobijaju veći rezervoar i, napokon, disk kočnice. Godine 1981. predstavlja se popularna ?Charlston? verzija koja je imala prepoznatljivu karoseriju farbanu u dve boje (bordo i crna) i koja je kod nas bila veoma vožena. Do 1985. godine, promene se sastoje od modifikovanog karburatora i novih sigurnosnih pojaseva. Te godine, na tržištu se pojavljuje još jedna specijalna verzija nazvana France 3 ili Beachcomber, u stvari je to običan beli Spaček sa plavim linijama na karoseriji. Koliko god ovaj automobil bio prilagodljiv, kraj se ipak video, i u junu 1990. godine poslednji primerak legendarnog 2CV je izašao iz fabrike u Portugalu, nakon pet i po miliona proizvedenih jedinica.

    Iako deluje krhko i slabo, Citroen 2CV je ustvari jako izdržljivo vozilo. Verovatno zbog toga što je na njemu sve tako pojednostavljeno da i ne može da se kvari. Šalu na stranu, svojim mnogobrojnim kvalitetima, 2CV je zaslužio veliki broj poklonika širom sveta, pa čak i na tržištima na kojima nije ni bio prisutan. Kod nas je bio omiljen i veoma popularan, a danas kao i u ostalim evropskim zemljama moguće je ih videti na ulicama, u svim verzijama.

    Pored izdržljivosti i neospornog šarma, posebno je legendarna njegova stabilnost i ona ponekad zaista zna da začudi. Dugo je 2CV bio poznat kao automobil koji je nemoguće prevrnuti. Baš zbog takve stabilnosti i izdržljivosti, 2CV je bio čest na maratonskim relijima onog doba, a modifikovane verzije su učestvovale čak i prvih godina na legendarnom takmičenju Pariz-Dakar. Jednostavno, Spaček se nije plašio ni vreline pustinje, ni snega i leda.

    I konačno, ako ste jedan od mnogobrojnih ljubitelja ovog modela, za početak druženja vam nije potrebno mnogo novca. Naprotiv! Širom sveta postoje mnogi klubovi koji okupljaju vlasnike, a berza delova i vozila je velika. Za taj trud i uloženi novac dobijate jedan od najsimpatičnijih automobila u istoriji i vernog prijatelja, te znajući kako lepši pol reaguje na ovaj model, verovatno i prijateljicu...

    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3














      p.s. hvala http://www.citroenklub.hr na korišćenom materijalu

      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4
        ?Spaček? je predstavljen na pariskom auto-salonu 1948. godine i odmah osvojio simpatije prisutnih posetilaca. U reklamnoj kampanji jedna od karakteristika, osim što je jeftin, ekonomičan i lagan, bila je i sledeća priča: korpa puna jaja može se prevoziti po neasfaltiranim seoskim putevima, a da se pri tome ne polupa nijedno jaje! Potražnja je bila ogromna pa su mnogi naručioci čekali i po tri godine na isporuku.

        Novi ?AU 2CV van? mogao je da se kreće brzinom od 60 km/h, a svi modeli u ovoj seriji bili su crni, sa točkovima boje slonove kosti i kariranim sedištima. Do 1991. godine ?spaček? se, osim u Francuskoj, proizvodio i u Belgiji, Portugaliji, Venecueli... Godine 1971. maksimalna brzina bila je 110 km/h. Čuveni model ?Čarlston? pojavio se 10 godina kasnije u burgundi-crvenoj i crnoj boji, a za 42 godine, koliko se proizvodio ovaj ?auto za francuskog seljaka?, prodato je oko tri miliona primeraka.

        Comment

        • @lix
          CBC Senator XXL
          • 17.12.2004
          • 875
          • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

          #5
          Zloran:
          Seca li se neko ove masine? Da li je neko vozio?
          Sto da li je vozio? Zasto u proslom vremenu?
          evo slikica Dyane moje zene koju smo kupili pre neki dan
          Što više za što manje

          Comment

          • @lix
            CBC Senator XXL
            • 17.12.2004
            • 875
            • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

            #6
            UPS, evo slika, izvinjavam se:






            A sta kazete?
            Lepotica...
            Što više za što manje

            Comment

            • Sasha
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 4126
              • Novi Sad

              #7
              koliko para? Daj malo vise informacija i prebaci temu u "Automobili clanova"!
              www.arcs.org.rs/forum

              Comment

              • @lix
                CBC Senator XXL
                • 17.12.2004
                • 875
                • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                #8
                300 ojra
                Što više za što manje

                Comment

                • @lix
                  CBC Senator XXL
                  • 17.12.2004
                  • 875
                  • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                  #9
                  '80 godiste, od prvog vlasnika. Ostali podaci su standardni:
                  602ccm, 33KS, dvocilindricni boxer motor, hladjen vazduhom.
                  Pali, ide, prsti samo, ljulja u krivini mislis da ces da ispadnes i da nema volana preko 30km/h u skretanju mislim da bi ladno ispao napolje
                  Ipak, ono sto rece Zloran, dozivljaj je neponovljiv. Toliko uzitka mi skoro nije pruzilo ni jedno vozilo. A prolaznici, oni malo spretiniji, brzo vade mobilne telefone da slikaju cudo.
                  U Pancevu sam video samo 3 da se voze (narandzasta, banana zelena i ova crvena)
                  A, da ima i jedan DAK tamno zeleni i jedan mehari. Spaceka ima vec vise...
                  Što više za što manje

                  Comment

                  • gordi014
                    Moderator
                    • 02.10.2004
                    • 1049
                    • Valjevo, Srbija
                    • PEUGEOT 206 XS 1.6

                    #10
                    Citroen 2CV like C4

                    Citroen 2CV like C4

                    Obavezno pogledati filmić.... ima jedno 2-3 mega... !!!!

                    Comment

                    • @lix
                      CBC Senator XXL
                      • 17.12.2004
                      • 875
                      • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                      #11
                      Gordi, ovo je bilo stvarno surovo. Zasto nisu uzeli BUBU? Ona je veci krs... i stvarno bi se ovako raspala posle pada. 2CV ne.
                      Što više za što manje

                      Comment

                      • gordi014
                        Moderator
                        • 02.10.2004
                        • 1049
                        • Valjevo, Srbija
                        • PEUGEOT 206 XS 1.6

                        #12

                        Comment

                        • gordi014
                          Moderator
                          • 02.10.2004
                          • 1049
                          • Valjevo, Srbija
                          • PEUGEOT 206 XS 1.6

                          #13

                          Comment

                          • gordi014
                            Moderator
                            • 02.10.2004
                            • 1049
                            • Valjevo, Srbija
                            • PEUGEOT 206 XS 1.6

                            #14

                            Comment

                            • gordi014
                              Moderator
                              • 02.10.2004
                              • 1049
                              • Valjevo, Srbija
                              • PEUGEOT 206 XS 1.6

                              #15

                              Comment

                              Working...
                              X