RENAULT Laguna II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    RENAULT Laguna II

    Renault Laguna 1.9 dCi Expression

    Najbolja Laguna u ponudi



    Na našim putevima pomalo ve? uobi?ajena, testirali smo je u kombinaciji s a možda najboljim motorom u ponudi - 1.9 litarskim dCi turbodizelašem sa 120 KS.

    Tržište je dobro prihvatilo novu generaciju Renaultovog predstavnika više-srednje klase. Više od samih brojki i prodajnih rezultata govori sve ve?i broj Laguna na našim putevima. Dizajn nove Lagune poprili?no odstupa od onog prošle generacije. Novi, moderniji izgled vrlo je atraktivan, naro?ito u karavanskoj verziji, ostavlja visok utisak solidnosti. Testirana limuzinska verzija tako?e je privla?na, a celokupnom utisku pridonose i 16-colni aluminijumski naplatci. Unutrašnjost odiše udobnoš?u i kvalitetom. Sedišta su presvu?ena kvalitetnim tkaninama i vrlo su komforna, a zahvaljuju?i izdašnom podešavanju ?etvorokrakog upravlja?a (po visini i dubini) kao i spomenutog sedišta, mogu?e je lako pronalaženje ugodnog voza?kog položaja. Kvalitet koriš?enih materijala je na vrlo visokom nivou tako da po tom pitanju Laguna sasvim ravnopravno može konkurisati nema?koj opoziciji. Sam dizajn oku je vrlo ugodan, ponajviše zbog dvojbojne kombinacije materijala. Masivna središnja konzola ispod povelikog poklopca skriva radio ure?aj sa CD-om te mali pretinac, a ispod njih nalaze se komande odvojenog automatskog klima ure?aja te ulaz za multifunkcionalnu karticu. Instrumentna plo?a je pregledna i lako ?itljiva te no?u svetli ugodnom ljubi?astom bojom. Ponuda prostora je odli?na napred, a pozadi zavidna. Opremljenost je tako?e više nego uzorna - ABS+EBD, ?ak 6 vazdušnih jastuka, automatski klima ure?aj sa odvojenim podešavanjem za voza?evu i suvoza?evu stranu, kožni servoupravlja? podesiv po visini i dubini, kartica umesto klju?a sa daljinskim centralnim zaklju?avanjem, 16-colni aluminijumski naplatci Rhodes, putni kompjuter, itd. Testiranu Lagunu je pokretao 1.9 litarski dCi dizelski motor moderne konstrukcije sa common-rail direktnim ubrizgavanjem i turbopunja?em sa intercoolerom. Najve?a snaga od 120 KS razvija se pri 4000 o/min, a vrlo dobar obrtni moment od 270 Nm od 1750 o/min. Motor je dosta ugla?en i relativno tih (do otprilike 3000 o/min) te odlu?no povu?e ve? od manjeg broja obrtaja. Performanse su odli?ne imaju?i u vidu da automobil pokre?e dizelski motor - ubrzanje s mesta do 100 km/h za samo 10.7 sekundi i maksimalna brzina od okruglih 200 km/h rezultati su na kojima konkurencija može pozavideti. Prose?na potrošnja u gradskoj vožnji kre?e se oko 7.2 litara na 100 km, na otvorenom putu 4.6 l/100 km, a kombinovano 5.5 l/100 km - odli?ni rezultati obzirom na snagu i performanse. Da je ogibljenje prilago?eno udobnoj vožnji postaje jasno nakon prelaska preko prvog šahta/rupe/izbo?ine - Laguna ih sve meko upija, a pritom se ne naginje preterano i nudi solidne vozne karakteristike. Progresivni servoupravlja? je precizan, ali dosta indirektan. Šestobrzinski menja? se odlikuje hodovima umerene dužine i solidnom preciznoš?u, no sami prenosni odnosi mogli su biti bolje rešeni jer je krajnja šesta brzina preduga. Ko?nice sa ABS-om i EBD-om su snažne i odli?no funkcionišu, iako ?e nekim zasmetati nešto izraženije poniranje karoserije usled snažnog ko?enja. Obzirom na konkurenciju i njihove cene te opremljenost, trenutno ne možemo zamisliti idealniji automobil za duga putovanja, naro?ito u kombinaciji sa snažnim i štedljivim dCi motorom koji smatramo najboljim izborom u ponudi. Laguna 1.9 dCi sa Expression paketom opreme košta 22.060 Eura, što je razumna cena...



    Proizvo?a? Renault
    Model Laguna 1.9 dCi Expression
    Vrsta motora turbo dizel
    Zapremina 1870 cm3
    Broj cilindara 4
    Snaga (kW/KS) 88/120
    Potrošnja (l/100km) 7.2/4.6/5.5
    Ubrzanje (0-100km/h) 10.7
    Maksimalna brzina 200 km/h
    Dimenzije (D/Š/V u mm) 4576 / 1772 / 1429



    El. podiza?i prozora DA
    Klima DA
    ABS DA
    Alu felne DA
    Vazdušni jastuci 6
    Radio DA

    c/p: Vidi Auto
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    Renault Laguna Grandtour Privilege 2.2 dCi

    Dobrodošli u zemlju prostranosti



    Karavan i još uz to dizel. Takva kombinacija definitivno ne obe?ava kada su u pitanju vozna svojstva. Mislite? Pa da li vas 9,8 do 100 km/h i 215 km/h ?makismalke? mogu razuveriti?

    Automobil koji je svojom pojavom predstavljao pravu senzaciju danas je sasvim uobi?ajena pojava na našim putevima. Današnja brojnost i popularnost Lagune pokazuje kako su Francuzi uspeli dobro kapitalizovati pet zvezdica na testu te tehnološke novotarije poput kartice umesto klju?a kao i sistema za nadzor pritiska u gumama. Laguna je zapravo bila svojevrsni testni poligon za uvo?enje tih rešenja i u druge automobile. Nakon nje sa pet su se Euro NCAP zvezdica i karticom umesto klju?a mogli pohvaliti idu?a dva hita: Vel Satis i Megane. Nešto manje zastupljenija i atraktivnija no zato prakti?nija karavanska verzija Lagune nosi naziv Grandtour. Testirali smo verziju sa najsnažnijim dizelskim motorom 2.2 dCi i najbogatijim paketom opreme Privilege.

    Veliki apetit za prtljagom

    Iako linije Lagune Grandtour definitivno nisu po sva?ijem ukusu ?injenicu da se radi o vrlo atraktivnom karavanu ne?emo osporavati. No, dizajn niti nije toliko bitan kod ovakvog automobila, mnogo važnija je ?injenica da se radi o automobilu sa jednim od najve?ih prtljažnika u klasi. 475, odnosno 1500 litara sa preklopljenim zadnjim sedištima zadovolji ?e sva?ije apetite za prostorom. Isto vredi i za putnike koji mogu uživati u prostranosti bez obzira sede li na prednjim ili zadnjim sedištima.

    Jednostavnost kao vodilja

    Dizajn unutrašnjosti Lagune ve? nam je dobro poznat a temelji se na jednostavnosti. Posebno je dopadljiva središnja konzola sa poklopcem za radio ure?aj. Kada je on prekriven dobijate utisak izuzetne urednosti jer na njoj možete na?i samo komande za automatski klima ure?aj i ?ita? za karticu. Na njenom vrhu nalazi se info display koji uz podatke o radio stanici i sli?no donosi i informacije o stanju pritiska u gumama (sistav nadziranja pritiska u gumama). Oduševljava prvi utisak kvaliteta, ali detaljnijim prou?avanjem možete nai?i na neke detalje koji kao da su zalutali u ovaj automobil. Na sre?u njih je vrlo malo.

    Odmereni luksuz

    Kao što smo ve? spomenuli testirani model bio je opremljen najbogatijim paketom opreme. Pa iako ovde ne?ete na?i luksuz poput elektri?nog pomeranja sedišta i ono što nalazite jednostavno obara s nogu. Sedišta presvu?ena kombinacijom kože i velura, automatski klima ure?aj, radio sa CD-om, Xsenon svetla, tempomat, aluminijumski naplatci od 16 cola, putni ra?unar sa govornim informisanjem o detaljima poput niskog nivoa goriva, otvorenim vratima? Što se sigurnosti ti?e u ovoj Laguni nalazimo sve elemente kojima je i mesto u automobilu koji se di?i svojom sigurnoš?u. ABS, BAS, ESP + ASR, šest vazdušnih jastuka, isofix mehanizam za de?ja sedišta, pojasevi na svim mestima u tri ta?ke i automatsko paljenje sva ?etiri žmigavca prilikom naglog ko?enja. Ovaj popis je zapravo još mnogo širi, no radi ograni?enog prostora morali smo ga malo skratiti.

    150 KS: više nego dovoljno

    Karavan i još uz to dizel. Takva kombinacija definitivno ne obe?ava kada su u pitanju vozna svojstva. No, varate se. I to grdno! Iako je ogibljenje Lagune koncipirano da bi bio što udobnije na dužim putovanjima te da bi se što bolje nosilo sa nešto ve?im teretom motor je stvoren za jurnjavu. Najsnažniji Common Rail dizel u ponudi Renaulta može se pohvaliti sa 150 KS i izvanrednim momentom od 320 Nm na samo 1750 o/min. Jasno da toliki moment jednostavno ??upa? što dodatno poja?ava subjektivni utisak o ?neuhvatljivosti na putu?. I konkretne brojke pokazuju da vas ve?ina voza?a zaista ne?e mo?i uhvatiti. Barem na ravnom putu, jer 9,8 sekundi do 100 km/h i pogotovo maksimalna brzina od 215 km/h vrlo su respektabilne vrednosti. Dobar utisak ostavlja i netipi?no kvalitetan zvuk motora koji koliko je to mogu?e pokušava svoje dizelsko brundanje pretvoriti u ugodan zvuk benzinskog motora.

    Potrošnja iznad o?ekivane

    Motor svoju snagu, kao i ostali jaki dCi motori u ponudi Renaulta, prenosi putem menja?a sa šest brzina. Pa iako ih ima šest velike potrebe za njihovim ?estim menjanjem nema jer elasti?nost je na najvišoj mogu?oj razini. Iako proizvo?a? obe?ava gradsku potrošnju od vrlo dobrih 8,4 litara na 100 kilometara mi je tokom testa nismo uspeli spustiti na razinu nižu od 9,5 litara na 100 kilometara. Uz oštriju vožnju potrošnja ska?e i preko 11 litara na 100 kilometara, dok smo u kombinovanoj i umerenoj vožnji uspeli potrošiti izvanrednih 7,5 litara na 100 kilometara (fabri?ki podatak 6,8 l/100 km). Kao što smo ve? spomenuli Laguna Grandtour nije sportski automobil ve? veliki karavan, a u stilu s tim je i njeno ogibljenje koje je u potpunosti podešeno na što ve?u udobnost. ?injenica da zadnji kraj pri ekstremnim situacijama voli bežati, a da je prednji sklon podupravljanu nije uopšte bitna za tipi?ne kupce ovog automobila.

    Izuzetno povoljna

    Kako je testirani automobil bio opremljen top paketom opreme nije ostalo previše mesta za dodatne luksuzne egzibicije tako da se popis dodatne opreme svodi na metalik boju, tempomat, mrežu za prtljag i krovne nosa?e od aluminijuma. Sve to cenu modela sa osnovnih 27.150 diže na 28.186 eura. To je još uvek izuzetno povoljno jer za tu cenu jednostavno ne možete dobiti ni blizu tako snažnog i opremljenog nema?kog konkurenta. Na tom polju Laguni mogu konkurisati samo neki drugi francuski i japanski proizvo?a?i.



    Tehni?ke karakteristike:

    Proizvo?a? Renault
    Model Laguna Grandtour Privilege 2.2 dCi
    Vrsta motora turbo dizel
    Zapremina 2188 cm3
    Broj cilindara 4
    Snaga (kW/KS) 110/150
    Potrošnja (l/100km) 8,4/5,1/6,8
    Ubrzanje (0-100km/h) 9,8
    Maksimalna brzina 215 km/h
    Dimenzije (D/Š/V u mm) 4700 / 1750 / 1440





    El. podiza?i prozora DA
    Klima DA
    ABS DA
    Alu felne DA
    Vazdušni jastuci 6
    Radio DA

    c/p: Vidi Auto

    Comment

    • Car
      CBC Senator XXL
      • 07.07.2005
      • 900
      • Beograd

      #3
      Re: RENAULT Laguna II

      Ubacicu par slika, ako je problem ti ih obrisi.
      Ove sa Initiale nivoom opreme me odusevljavaju, i stalno patim sto ja nisam uspeo da pronadjem jednu takvu pri kupovini.









      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4
        Ubacicu par slika, ako je problem ti ih obrisi. Cool
        Kakav problem, naprotiv !!! Drago mi je da aktivno u?estvujete u kreiranju postova, testova, predstavljanja itd... Samo napred

        Dobra ova Laguna "Initiale" Mada meni se li?no više svi?aju aplikacije od aluminijuma, nego drvene. Ali stvar ukusa

        Comment

        Working...
        X