Renault Modus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    Renault Modus

    Renault Modus 1.5 dCi Comfort Expression

    Puno u malom pakovanju



    Twingo je u svoje vreme pri izlasku na tržište bio pravo malo čudo od auta – mali i okretan, a prostran i praktičan. Sada nam Renault nudi još veće čudo u samo malo većem pakovanju.



    Dizajn

    Pri prvom pogledu na Modus, odmah se prisećamo prvog Twinga i njegovih medvedića na ukrasnim poklopcima točkova. Aktuelni dizajnerski tim već nekoliko godina odbija napraviti običan automobil, već svaki novi Renaultov model jasno daje do znanja da je unikat i da na tržištu nema sličnog modela.
    Možemo reći da automobil određuju simpatična svetla napred, i još simpatičnija pozadi – koja su vrlo otkačenog oblika. Pri pogledu s boka, automobil otkriva monovolumenski oblik i velike staklene površine, no ponovo dobija bodove za izgled. Dinamične linije i pokazivači smera smešteni ispod bočnih retrovizora pravi su mamac za znatiželjne poglede.








    Prostranost i praktičnost

    Pri ulasku u automobil, ponovo nam u misli dolazi Twingo. I on je u svoje vreme pri izlasku na tržište bio pravo malo čudo od auta – mali i okretan, a prostran i praktičan. Sada nam Renault nudi još veće čudo u samo malo većem pakovanju.
    Kuda smestiti Renault Modus? Modus je veći od nekih konkurenata poput Agile i Pande. Istovremeno, on je kraći, ali i viši od nekolicine automobila – Ford Fusiona, Mazde 2, Peugeota 206 SW ili Fabije Combi. Suparnika je dakle puno, ali dok se na tržištu nije pojavio Peugeot 1007, konkurencije zapravo nije ni bilo.







    Unutrašnjost

    Aduti koji se već podrazumevaju kod monovolumena i tu su prisutni. Povišena karoserija dala je svoj doprinos prostranosti, praktičnosti i varijabilnosti. Modus je u svim smerovima veći od Clija II (3,79 /1,70 / 1,59 m), pa poređenje sa običnim modelima niže klase nije fer.
    Unutrašnjost automobila je dobro osvetljena zahvaljujući velikim staklima, a pregrada ima dovoljno. Sitnice možete odložiti ili sakriti posvuda – u duboki, klimatizovani, pretinac ispod suvozača, u džepove na vratima, ispod ručice menjača i na još nekoliko mesta poput sakrivenog prostora ispod sedeće površine suvozača.
    Klizna zadnja klupa obiluje prostorom, a prema potrebi može se pomicati zavisno gde želite više prostora – u kabini ili prtljažniku. Ukoliko postoje oba zahteva, stvar bi trebao rešiti kompromis od četiri međupoložaja uzdužnog pomicanja zadnje klupe. Zadnja klupa još skriva Triptic sistem koji omogućuje vrlo jednostavnu transformaciju iz tri u dva sedišta i obratno.
    Komandna ploča deluje sveže i moderno, a takav utisak pojačavaju potpuno digitalizovani instrumenti na kojima su velike, čitljive brojke, na koje smo se vrlo brzo navikli.












    Pogonska grupa

    Modus koristi proverenu platformu kojoj je povećan osovinski razmak, pa zajedno sa ogibljenjem i vrlo dobrim kočnicama uliva sigurnost u vožnji. Ogibljenje je prilično udobano i pokazuje solidno držanje puta. Testirani Modus imao je ugrađen 1.5 dCi motor sa 65 KS, koji čini početak dizel ponude. Ovakav izbor motora jasno je da ne može dati sportske performanse, no doprinos kvalitetnog menjača je veliki i Modus se ponašao živahno. Vozilo ubrzava linearno, ali ipak najbolje povuče između 2 i 3 hiljade obrtaja, pa ga je bespotrebno terati u više obrtaje, iako se on tome ne protivi. Ubrzanja i krajnja brzina sasvim su solidni, a potrošnja je skromna. Izraženo u brojkama prosečno se troši oko 5,5 litara, na otvorenoj putu ispod pet litra na sto pređenih kilometara.

    Što se palete motora tiče, Modus pokreću već poznati benzinski i dizel agregati, benzinci od 1,2 litra (48 i 55kW) u skorije vreme turbo benzinac 1.2 16v TCE 100 KS (ugrađuje se i u Twingo II GT i Clio III) 1.2, 1,4L (72kW), 1,6L (65 i 82kW), kao i 1,5 litarski dCi dizelaš u tri verzije (sa 50, 63 i 78kW).



    Da zaključimo

    Sa ovakvim izazovnim, futurističkim i nadasve svežim izgledom jasno je da Renault sa Modusom cilja na mlađe kupce i na one otvorenije Renaultovoj filozofiji dizajna. Modus bi trebao svojom ponudom prostora i opreme zadovoljiti sve gradske vozače, a sa cenom od 14500 eura Modus će zasigurno privući mnoge zainteresovane.




    Proizvođač: Renault
    Model: Modus 1.5 dCi Comfort Expression
    Vrsta motora: turbo dizel
    Obujam 1461 cm3
    Broj cilindara: 4
    Snaga (kW/KS) 48/65
    Potrošnja (l/100km) 5,6/4,2/4,7
    Ubrzanje (0-100km/h) 15,9
    Maksimalna brzina: 156 km/h
    Dimenzije (D/Š/V u mm) 3792 / 1695 / 1590
    Cena do registracije 14500 EUR

    El. podizači prozora DA
    Klima DA
    ABS DA
    Alu felne DA
    Vazdušni jastuci 6
    Radio DA











  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    Renault Grand Modus

    Francuski Renault je upravo objavio prve zvanične slike i par detalja o novom modelu Grand Modus. Drugim rečima, ovo je produžena varijanta već poznatog Renault Modusa, koji se ne prodaje onoliko dobro koliko bi u francuskoj kompaniji to želeli, pa je ovo osveženje game i te kako dobrodošlo. Novi Grand Modus dobija i restilizovani izgled spoljašnjosti (prednja i zadnja svetla, drugačija maska u stilu Clia III, modifikovani branici i vrata prtljažnika), kakav će uostalom krasiti i običan, kratki Modus (Grand Modus takođe dobija i treće bočno staklo ispred C stuba). Sem veće dužine (sada 4034 mm), Grand Modus u odnosu na standardni Modus (3874 mm) ima naravno povećano i međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2575 mm (+93 mm), koliko ima i Renault Clio III. Za poređenje, pomenuti Clio III ima zapreminu prtljažnika od 288 litara, a ovaj Grand Modus svih 410 litara (ili 136 litara više od kratkog Modusa). Funkcionalnosti prostrane i komforne kabine (za ovu klasu) doprinosi i zadnja klupa deljiva u odnosu 1/3-2/3. Što se palete motora tiče, Grand Modus će pokretati benzinski i dizel agregati već poznati iz standardnog Modusa, odnosno benzinci od 1,2 litra (48 i 55kW), 1,4L (72kW), 1,6L (65 i 82kW), kao i 1,5 litarski dCi dizelaš u tri verzije (sa 50, 63 i 78kW). Grand Modus će se proizvoditi u Renaultovoj fabrici u španskom Valjadolidu, a komercijalizacija startuje početkom 2008. godine po, za sada, nepoznatoj ceni.

    Grand Modus:





    Restilizovani Modus:











    Comment

    • click
      CBC Veteran
      • 13.09.2007
      • 128
      • Beograd

      #3
      Svaka cast Gordi 014! Odlican mali autic koga sam na moju srecu imao prilike da vozim nekoliko puta, sa motorom 1.5 dCi.. Mnogo prijatan auto

      Comment

      Working...
      X