Renault Modus 1.5 dCi Comfort Expression
Puno u malom pakovanju

Twingo je u svoje vreme pri izlasku na tržište bio pravo malo čudo od auta – mali i okretan, a prostran i praktičan. Sada nam Renault nudi još veće čudo u samo malo većem pakovanju.

Dizajn
Pri prvom pogledu na Modus, odmah se prisećamo prvog Twinga i njegovih medvedića na ukrasnim poklopcima točkova. Aktuelni dizajnerski tim već nekoliko godina odbija napraviti običan automobil, već svaki novi Renaultov model jasno daje do znanja da je unikat i da na tržištu nema sličnog modela.
Možemo reći da automobil određuju simpatična svetla napred, i još simpatičnija pozadi – koja su vrlo otkačenog oblika. Pri pogledu s boka, automobil otkriva monovolumenski oblik i velike staklene površine, no ponovo dobija bodove za izgled. Dinamične linije i pokazivači smera smešteni ispod bočnih retrovizora pravi su mamac za znatiželjne poglede.



Prostranost i praktičnost
Pri ulasku u automobil, ponovo nam u misli dolazi Twingo. I on je u svoje vreme pri izlasku na tržište bio pravo malo čudo od auta – mali i okretan, a prostran i praktičan. Sada nam Renault nudi još veće čudo u samo malo većem pakovanju.
Kuda smestiti Renault Modus? Modus je veći od nekih konkurenata poput Agile i Pande. Istovremeno, on je kraći, ali i viši od nekolicine automobila – Ford Fusiona, Mazde 2, Peugeota 206 SW ili Fabije Combi. Suparnika je dakle puno, ali dok se na tržištu nije pojavio Peugeot 1007, konkurencije zapravo nije ni bilo.


Unutrašnjost
Aduti koji se već podrazumevaju kod monovolumena i tu su prisutni. Povišena karoserija dala je svoj doprinos prostranosti, praktičnosti i varijabilnosti. Modus je u svim smerovima veći od Clija II (3,79 /1,70 / 1,59 m), pa poređenje sa običnim modelima niže klase nije fer.
Unutrašnjost automobila je dobro osvetljena zahvaljujući velikim staklima, a pregrada ima dovoljno. Sitnice možete odložiti ili sakriti posvuda – u duboki, klimatizovani, pretinac ispod suvozača, u džepove na vratima, ispod ručice menjača i na još nekoliko mesta poput sakrivenog prostora ispod sedeće površine suvozača.
Klizna zadnja klupa obiluje prostorom, a prema potrebi može se pomicati zavisno gde želite više prostora – u kabini ili prtljažniku. Ukoliko postoje oba zahteva, stvar bi trebao rešiti kompromis od četiri međupoložaja uzdužnog pomicanja zadnje klupe. Zadnja klupa još skriva Triptic sistem koji omogućuje vrlo jednostavnu transformaciju iz tri u dva sedišta i obratno.
Komandna ploča deluje sveže i moderno, a takav utisak pojačavaju potpuno digitalizovani instrumenti na kojima su velike, čitljive brojke, na koje smo se vrlo brzo navikli.





Pogonska grupa
Modus koristi proverenu platformu kojoj je povećan osovinski razmak, pa zajedno sa ogibljenjem i vrlo dobrim kočnicama uliva sigurnost u vožnji. Ogibljenje je prilično udobano i pokazuje solidno držanje puta. Testirani Modus imao je ugrađen 1.5 dCi motor sa 65 KS, koji čini početak dizel ponude. Ovakav izbor motora jasno je da ne može dati sportske performanse, no doprinos kvalitetnog menjača je veliki i Modus se ponašao živahno. Vozilo ubrzava linearno, ali ipak najbolje povuče između 2 i 3 hiljade obrtaja, pa ga je bespotrebno terati u više obrtaje, iako se on tome ne protivi. Ubrzanja i krajnja brzina sasvim su solidni, a potrošnja je skromna. Izraženo u brojkama prosečno se troši oko 5,5 litara, na otvorenoj putu ispod pet litra na sto pređenih kilometara.
Što se palete motora tiče, Modus pokreću već poznati benzinski i dizel agregati, benzinci od 1,2 litra (48 i 55kW) u skorije vreme turbo benzinac 1.2 16v TCE 100 KS (ugrađuje se i u Twingo II GT i Clio III) 1.2, 1,4L (72kW), 1,6L (65 i 82kW), kao i 1,5 litarski dCi dizelaš u tri verzije (sa 50, 63 i 78kW).

Da zaključimo
Sa ovakvim izazovnim, futurističkim i nadasve svežim izgledom jasno je da Renault sa Modusom cilja na mlađe kupce i na one otvorenije Renaultovoj filozofiji dizajna. Modus bi trebao svojom ponudom prostora i opreme zadovoljiti sve gradske vozače, a sa cenom od 14500 eura Modus će zasigurno privući mnoge zainteresovane.

Proizvođač: Renault
Model: Modus 1.5 dCi Comfort Expression
Vrsta motora: turbo dizel
Obujam 1461 cm3
Broj cilindara: 4
Snaga (kW/KS) 48/65
Potrošnja (l/100km) 5,6/4,2/4,7
Ubrzanje (0-100km/h) 15,9
Maksimalna brzina: 156 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm) 3792 / 1695 / 1590
Cena do registracije 14500 EUR
El. podizači prozora DA
Klima DA
ABS DA
Alu felne DA
Vazdušni jastuci 6
Radio DA




Puno u malom pakovanju

Twingo je u svoje vreme pri izlasku na tržište bio pravo malo čudo od auta – mali i okretan, a prostran i praktičan. Sada nam Renault nudi još veće čudo u samo malo većem pakovanju.

Dizajn
Pri prvom pogledu na Modus, odmah se prisećamo prvog Twinga i njegovih medvedića na ukrasnim poklopcima točkova. Aktuelni dizajnerski tim već nekoliko godina odbija napraviti običan automobil, već svaki novi Renaultov model jasno daje do znanja da je unikat i da na tržištu nema sličnog modela.
Možemo reći da automobil određuju simpatična svetla napred, i još simpatičnija pozadi – koja su vrlo otkačenog oblika. Pri pogledu s boka, automobil otkriva monovolumenski oblik i velike staklene površine, no ponovo dobija bodove za izgled. Dinamične linije i pokazivači smera smešteni ispod bočnih retrovizora pravi su mamac za znatiželjne poglede.



Prostranost i praktičnost
Pri ulasku u automobil, ponovo nam u misli dolazi Twingo. I on je u svoje vreme pri izlasku na tržište bio pravo malo čudo od auta – mali i okretan, a prostran i praktičan. Sada nam Renault nudi još veće čudo u samo malo većem pakovanju.
Kuda smestiti Renault Modus? Modus je veći od nekih konkurenata poput Agile i Pande. Istovremeno, on je kraći, ali i viši od nekolicine automobila – Ford Fusiona, Mazde 2, Peugeota 206 SW ili Fabije Combi. Suparnika je dakle puno, ali dok se na tržištu nije pojavio Peugeot 1007, konkurencije zapravo nije ni bilo.


Unutrašnjost
Aduti koji se već podrazumevaju kod monovolumena i tu su prisutni. Povišena karoserija dala je svoj doprinos prostranosti, praktičnosti i varijabilnosti. Modus je u svim smerovima veći od Clija II (3,79 /1,70 / 1,59 m), pa poređenje sa običnim modelima niže klase nije fer.
Unutrašnjost automobila je dobro osvetljena zahvaljujući velikim staklima, a pregrada ima dovoljno. Sitnice možete odložiti ili sakriti posvuda – u duboki, klimatizovani, pretinac ispod suvozača, u džepove na vratima, ispod ručice menjača i na još nekoliko mesta poput sakrivenog prostora ispod sedeće površine suvozača.
Klizna zadnja klupa obiluje prostorom, a prema potrebi može se pomicati zavisno gde želite više prostora – u kabini ili prtljažniku. Ukoliko postoje oba zahteva, stvar bi trebao rešiti kompromis od četiri međupoložaja uzdužnog pomicanja zadnje klupe. Zadnja klupa još skriva Triptic sistem koji omogućuje vrlo jednostavnu transformaciju iz tri u dva sedišta i obratno.
Komandna ploča deluje sveže i moderno, a takav utisak pojačavaju potpuno digitalizovani instrumenti na kojima su velike, čitljive brojke, na koje smo se vrlo brzo navikli.





Pogonska grupa
Modus koristi proverenu platformu kojoj je povećan osovinski razmak, pa zajedno sa ogibljenjem i vrlo dobrim kočnicama uliva sigurnost u vožnji. Ogibljenje je prilično udobano i pokazuje solidno držanje puta. Testirani Modus imao je ugrađen 1.5 dCi motor sa 65 KS, koji čini početak dizel ponude. Ovakav izbor motora jasno je da ne može dati sportske performanse, no doprinos kvalitetnog menjača je veliki i Modus se ponašao živahno. Vozilo ubrzava linearno, ali ipak najbolje povuče između 2 i 3 hiljade obrtaja, pa ga je bespotrebno terati u više obrtaje, iako se on tome ne protivi. Ubrzanja i krajnja brzina sasvim su solidni, a potrošnja je skromna. Izraženo u brojkama prosečno se troši oko 5,5 litara, na otvorenoj putu ispod pet litra na sto pređenih kilometara.
Što se palete motora tiče, Modus pokreću već poznati benzinski i dizel agregati, benzinci od 1,2 litra (48 i 55kW) u skorije vreme turbo benzinac 1.2 16v TCE 100 KS (ugrađuje se i u Twingo II GT i Clio III) 1.2, 1,4L (72kW), 1,6L (65 i 82kW), kao i 1,5 litarski dCi dizelaš u tri verzije (sa 50, 63 i 78kW).

Da zaključimo
Sa ovakvim izazovnim, futurističkim i nadasve svežim izgledom jasno je da Renault sa Modusom cilja na mlađe kupce i na one otvorenije Renaultovoj filozofiji dizajna. Modus bi trebao svojom ponudom prostora i opreme zadovoljiti sve gradske vozače, a sa cenom od 14500 eura Modus će zasigurno privući mnoge zainteresovane.

Proizvođač: Renault
Model: Modus 1.5 dCi Comfort Expression
Vrsta motora: turbo dizel
Obujam 1461 cm3
Broj cilindara: 4
Snaga (kW/KS) 48/65
Potrošnja (l/100km) 5,6/4,2/4,7
Ubrzanje (0-100km/h) 15,9
Maksimalna brzina: 156 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm) 3792 / 1695 / 1590
Cena do registracije 14500 EUR
El. podizači prozora DA
Klima DA
ABS DA
Alu felne DA
Vazdušni jastuci 6
Radio DA





Comment