Renault Megane II - Francuski Golf
Iako je činjenica da je Renault Megane bio više nego uspešan model na tržištu, nije uspeo da svrgne sa trona VW Golf. Prošle godine Renault je dokazao da može bolje od nemačkog Volkswagena izbacivši na tržište novi Megane II koji je u svakom pogledu nadmašio Golf IV. Sa ovim modelom Renault je opasno napao srednju nižu klasu, i zajedno sa Peugeotom 307 zavladao na mnogim tržištima širom starog kontinenta. Smelog dizajna, odličnog kvaliteta sa velikom paletom motora, brzo je osvojio kupce željne originalnih automobila. Danas se nudi u čak četiri karoserijske verzije, hečbek, limuzinskoj, karavanskoj i odnedavno u kupe verziji sa tvrdim sklopivim krovom.
Dizajn je gledano odnapred agresivan, sa oštrim linijama, malom prednjom maskom sa izraženim Renaultovim amblemom. Nazad, prati trend započet sa Avantajmom i Vel Satisom, zadnje staklo je gotovo vertikalno postavljeno a svetlosna grupa je gurnuta na ivice, i dominira veliki branik. Megane II izgleda nesvakidašnje, drugačije, ali filozofija Renaulta da ne pravi bezlične automobile je uspela, jer i dopadljiv i prepoznatljiv izgled prodaje automobil. U putničkom prostoru napred ima dovoljno mesta, kako za noge tako i za glavu. Komande su na dohvat ruke, kokpit je lepo dizajniran, volan je malog sportskog prečnika i leži fantstično u ruci. Sedišta su izvanredna, čak i pozadi gde nema previše mesta za noge ali ni konkurencija ne nudi više. Kvalitet materijala, počevši od plastike na konzoli i vratima, preko štofa koji je prijatan na dodir je odličnog kvaliteta. Nema više onog smrada kao u Renault Cliu, i definitivna je razlika u klasi između ova dva modela. U hečbek verziji prtljažnik je prosečnih dimenzija i iznosi 330 litara, a kada se obori zadnja klupa i čitavih 1.190 litara.
Paleta motora je bogata, i svi oni predstavljaju merilo u klasi, počevši od najmanjeg benzinca 1.4 sa 98 KS, pa preko uglađenijeg i jačeg 1.6 litarskog sa 115 KS i sportske mašine od 2.0 litra sa 136 KS. Agregati se rado vrte elastični su, potrošnja nije visoka, a perfomanse su ubedljive čak i sa najslabijim četvorocilindrašem, jer i sa njim Megane II dohvati 183 km/h i ubrza od 0 do 100 km/h za prihvatljivih 12,5 sekundi. Ovo ne treba da vas čudi pošto Renault maksimalno koristi tehnologiju Formule 1 kad god je to moguće, a kada je jedan proizvođač dovoljno moćan da bude odmah iza jednog Ferrarija u velikom cirkusu vredan je poštovanja. Za one sa manje sportske krvi u ponudi su i dva moderna turbo dizelaša, 1.5 dCi i znatno jači 1.9 dCi. Jači je navijen na 120 KS dok je slabijem ekonomija na prvom mestu iako sa svojih 80 KS može solidno da povuče pre svega zahvaljujući velikom obrtnom momentu od 185 Nm pri 2.000 o/min. Sa slabijim motorom troši 4,6 litara euro dizela, postiže 170 km/h, i ubrzava do stotke za 14,3 sekundi, i to karoseriju koja je teška 1195 kg. Iako je motor male zapremine radi uglađeno, jedino kada startujete motor možete otkriti njegovo dizelsko poreklo. U normalnim uslovima vožnje ne nedostaje mu snage, motor je izrazito elastičan, ali nije sportski. Za naše tržište a bogami i puteve mislimo da je Renault Megane II 1.5 dCi najbolji izbor, jer će najbolje držati cenu, i nije mnogo skuplji od benzinca kako to obično biva.
Menjač je izuzetno precizan, u bilo kom režimu rada motora prosto klizi, prenosni odnosi su odlično izračunati, tako da je zadovoljstvo baratati sa njim. Upravljač je precizan, direktan, iako prenosi nešto više vibracija sa kolovoza nego konkurencija. Kočnice su jake, postojane i dovoljno ubedljive te zaustavljaju ovaj auto za samo 39,0 metara pri brzini od 100 km/h, što je drugi najbolji rezultat u klasi. Ogibljenje je takođe na visokom nivou, udobno je, ne prenosi mnogo vibracija i odlično podnosi neravnine, uprkos tome automobil u oštrim krivinama leži dobro i Megane II se lako kontroliše u svakoj situaciji. Idealan automobil za duža putovanja, jer i posle dugotrajnih vožnji ostajete dovoljno sveži. Bravo Renault!
Perfomanse su odlične, pa čak i za najslabije verzije, jači dizelaš povuče do 196 km/h a benzinac 2.0 do 200 km/h, uz potrošnju od 5,4 litara za model 1.9 dCi i 8,0 litara za benzinca od 136 KS. Razlika je u ubrzanju, benzincu treba samo 9,2 sekunde dok dizelaš stiže do stotke za 10,5 sekundi. Oba motora su elastična, iako je razumljivo da je turbo dizelaš ubedljiviji ponajviše zbog obrtnog momenta od 270 Nm. Dakle Megane II je vrhunski proizvod, primetan je napredak kada je kvalitet u pitanju, a cena je konkurentna pogotvo kada se uzme u obzir oprema koja je bogatija nego kod skupljeg VW Golfa V. Koji god motor da odaberete nećete pogrešiti, jedino je pitanje da li odabrati limuzinsku. karavansku ili hečbek verziju. Karavan je za one sa mnogo prtljaga jer proguta od 520 litara pa sve do 1.600 litara kada se obore sva sedišta. Limuzina nudi eleganciju, veliki gepek i pomalo koketira sa višom klasom, a po mnogim kriterijumima je ravnopravna sa mnogo skupljim limuzinama.
Francuzi su definitivno dali gas, podigli su nivo kvaliteta, udobniji su od konkurencije i iz godine u godine popravljaju imidž. A da li će za par godina ovaj segment automobila biti nazvan "megan klasa" pokazaće vreme.
Iako je činjenica da je Renault Megane bio više nego uspešan model na tržištu, nije uspeo da svrgne sa trona VW Golf. Prošle godine Renault je dokazao da može bolje od nemačkog Volkswagena izbacivši na tržište novi Megane II koji je u svakom pogledu nadmašio Golf IV. Sa ovim modelom Renault je opasno napao srednju nižu klasu, i zajedno sa Peugeotom 307 zavladao na mnogim tržištima širom starog kontinenta. Smelog dizajna, odličnog kvaliteta sa velikom paletom motora, brzo je osvojio kupce željne originalnih automobila. Danas se nudi u čak četiri karoserijske verzije, hečbek, limuzinskoj, karavanskoj i odnedavno u kupe verziji sa tvrdim sklopivim krovom.
Dizajn je gledano odnapred agresivan, sa oštrim linijama, malom prednjom maskom sa izraženim Renaultovim amblemom. Nazad, prati trend započet sa Avantajmom i Vel Satisom, zadnje staklo je gotovo vertikalno postavljeno a svetlosna grupa je gurnuta na ivice, i dominira veliki branik. Megane II izgleda nesvakidašnje, drugačije, ali filozofija Renaulta da ne pravi bezlične automobile je uspela, jer i dopadljiv i prepoznatljiv izgled prodaje automobil. U putničkom prostoru napred ima dovoljno mesta, kako za noge tako i za glavu. Komande su na dohvat ruke, kokpit je lepo dizajniran, volan je malog sportskog prečnika i leži fantstično u ruci. Sedišta su izvanredna, čak i pozadi gde nema previše mesta za noge ali ni konkurencija ne nudi više. Kvalitet materijala, počevši od plastike na konzoli i vratima, preko štofa koji je prijatan na dodir je odličnog kvaliteta. Nema više onog smrada kao u Renault Cliu, i definitivna je razlika u klasi između ova dva modela. U hečbek verziji prtljažnik je prosečnih dimenzija i iznosi 330 litara, a kada se obori zadnja klupa i čitavih 1.190 litara.
Paleta motora je bogata, i svi oni predstavljaju merilo u klasi, počevši od najmanjeg benzinca 1.4 sa 98 KS, pa preko uglađenijeg i jačeg 1.6 litarskog sa 115 KS i sportske mašine od 2.0 litra sa 136 KS. Agregati se rado vrte elastični su, potrošnja nije visoka, a perfomanse su ubedljive čak i sa najslabijim četvorocilindrašem, jer i sa njim Megane II dohvati 183 km/h i ubrza od 0 do 100 km/h za prihvatljivih 12,5 sekundi. Ovo ne treba da vas čudi pošto Renault maksimalno koristi tehnologiju Formule 1 kad god je to moguće, a kada je jedan proizvođač dovoljno moćan da bude odmah iza jednog Ferrarija u velikom cirkusu vredan je poštovanja. Za one sa manje sportske krvi u ponudi su i dva moderna turbo dizelaša, 1.5 dCi i znatno jači 1.9 dCi. Jači je navijen na 120 KS dok je slabijem ekonomija na prvom mestu iako sa svojih 80 KS može solidno da povuče pre svega zahvaljujući velikom obrtnom momentu od 185 Nm pri 2.000 o/min. Sa slabijim motorom troši 4,6 litara euro dizela, postiže 170 km/h, i ubrzava do stotke za 14,3 sekundi, i to karoseriju koja je teška 1195 kg. Iako je motor male zapremine radi uglađeno, jedino kada startujete motor možete otkriti njegovo dizelsko poreklo. U normalnim uslovima vožnje ne nedostaje mu snage, motor je izrazito elastičan, ali nije sportski. Za naše tržište a bogami i puteve mislimo da je Renault Megane II 1.5 dCi najbolji izbor, jer će najbolje držati cenu, i nije mnogo skuplji od benzinca kako to obično biva.
Menjač je izuzetno precizan, u bilo kom režimu rada motora prosto klizi, prenosni odnosi su odlično izračunati, tako da je zadovoljstvo baratati sa njim. Upravljač je precizan, direktan, iako prenosi nešto više vibracija sa kolovoza nego konkurencija. Kočnice su jake, postojane i dovoljno ubedljive te zaustavljaju ovaj auto za samo 39,0 metara pri brzini od 100 km/h, što je drugi najbolji rezultat u klasi. Ogibljenje je takođe na visokom nivou, udobno je, ne prenosi mnogo vibracija i odlično podnosi neravnine, uprkos tome automobil u oštrim krivinama leži dobro i Megane II se lako kontroliše u svakoj situaciji. Idealan automobil za duža putovanja, jer i posle dugotrajnih vožnji ostajete dovoljno sveži. Bravo Renault!
Perfomanse su odlične, pa čak i za najslabije verzije, jači dizelaš povuče do 196 km/h a benzinac 2.0 do 200 km/h, uz potrošnju od 5,4 litara za model 1.9 dCi i 8,0 litara za benzinca od 136 KS. Razlika je u ubrzanju, benzincu treba samo 9,2 sekunde dok dizelaš stiže do stotke za 10,5 sekundi. Oba motora su elastična, iako je razumljivo da je turbo dizelaš ubedljiviji ponajviše zbog obrtnog momenta od 270 Nm. Dakle Megane II je vrhunski proizvod, primetan je napredak kada je kvalitet u pitanju, a cena je konkurentna pogotvo kada se uzme u obzir oprema koja je bogatija nego kod skupljeg VW Golfa V. Koji god motor da odaberete nećete pogrešiti, jedino je pitanje da li odabrati limuzinsku. karavansku ili hečbek verziju. Karavan je za one sa mnogo prtljaga jer proguta od 520 litara pa sve do 1.600 litara kada se obore sva sedišta. Limuzina nudi eleganciju, veliki gepek i pomalo koketira sa višom klasom, a po mnogim kriterijumima je ravnopravna sa mnogo skupljim limuzinama.
Francuzi su definitivno dali gas, podigli su nivo kvaliteta, udobniji su od konkurencije i iz godine u godine popravljaju imidž. A da li će za par godina ovaj segment automobila biti nazvan "megan klasa" pokazaće vreme.
Comment