Renault Megane II - predstavljanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    Renault Megane II - predstavljanje

    Renault Megane II - Francuski Golf

    Iako je činjenica da je Renault Megane bio više nego uspešan model na tržištu, nije uspeo da svrgne sa trona VW Golf. Prošle godine Renault je dokazao da može bolje od nemačkog Volkswagena izbacivši na tržište novi Megane II koji je u svakom pogledu nadmašio Golf IV. Sa ovim modelom Renault je opasno napao srednju nižu klasu, i zajedno sa Peugeotom 307 zavladao na mnogim tržištima širom starog kontinenta. Smelog dizajna, odličnog kvaliteta sa velikom paletom motora, brzo je osvojio kupce željne originalnih automobila. Danas se nudi u čak četiri karoserijske verzije, hečbek, limuzinskoj, karavanskoj i odnedavno u kupe verziji sa tvrdim sklopivim krovom.

    Dizajn je gledano odnapred agresivan, sa oštrim linijama, malom prednjom maskom sa izraženim Renaultovim amblemom. Nazad, prati trend započet sa Avantajmom i Vel Satisom, zadnje staklo je gotovo vertikalno postavljeno a svetlosna grupa je gurnuta na ivice, i dominira veliki branik. Megane II izgleda nesvakidašnje, drugačije, ali filozofija Renaulta da ne pravi bezlične automobile je uspela, jer i dopadljiv i prepoznatljiv izgled prodaje automobil. U putničkom prostoru napred ima dovoljno mesta, kako za noge tako i za glavu. Komande su na dohvat ruke, kokpit je lepo dizajniran, volan je malog sportskog prečnika i leži fantstično u ruci. Sedišta su izvanredna, čak i pozadi gde nema previše mesta za noge ali ni konkurencija ne nudi više. Kvalitet materijala, počevši od plastike na konzoli i vratima, preko štofa koji je prijatan na dodir je odličnog kvaliteta. Nema više onog smrada kao u Renault Cliu, i definitivna je razlika u klasi između ova dva modela. U hečbek verziji prtljažnik je prosečnih dimenzija i iznosi 330 litara, a kada se obori zadnja klupa i čitavih 1.190 litara.

    Paleta motora je bogata, i svi oni predstavljaju merilo u klasi, počevši od najmanjeg benzinca 1.4 sa 98 KS, pa preko uglađenijeg i jačeg 1.6 litarskog sa 115 KS i sportske mašine od 2.0 litra sa 136 KS. Agregati se rado vrte elastični su, potrošnja nije visoka, a perfomanse su ubedljive čak i sa najslabijim četvorocilindrašem, jer i sa njim Megane II dohvati 183 km/h i ubrza od 0 do 100 km/h za prihvatljivih 12,5 sekundi. Ovo ne treba da vas čudi pošto Renault maksimalno koristi tehnologiju Formule 1 kad god je to moguće, a kada je jedan proizvođač dovoljno moćan da bude odmah iza jednog Ferrarija u velikom cirkusu vredan je poštovanja. Za one sa manje sportske krvi u ponudi su i dva moderna turbo dizelaša, 1.5 dCi i znatno jači 1.9 dCi. Jači je navijen na 120 KS dok je slabijem ekonomija na prvom mestu iako sa svojih 80 KS može solidno da povuče pre svega zahvaljujući velikom obrtnom momentu od 185 Nm pri 2.000 o/min. Sa slabijim motorom troši 4,6 litara euro dizela, postiže 170 km/h, i ubrzava do stotke za 14,3 sekundi, i to karoseriju koja je teška 1195 kg. Iako je motor male zapremine radi uglađeno, jedino kada startujete motor možete otkriti njegovo dizelsko poreklo. U normalnim uslovima vožnje ne nedostaje mu snage, motor je izrazito elastičan, ali nije sportski. Za naše tržište a bogami i puteve mislimo da je Renault Megane II 1.5 dCi najbolji izbor, jer će najbolje držati cenu, i nije mnogo skuplji od benzinca kako to obično biva.

    Menjač je izuzetno precizan, u bilo kom režimu rada motora prosto klizi, prenosni odnosi su odlično izračunati, tako da je zadovoljstvo baratati sa njim. Upravljač je precizan, direktan, iako prenosi nešto više vibracija sa kolovoza nego konkurencija. Kočnice su jake, postojane i dovoljno ubedljive te zaustavljaju ovaj auto za samo 39,0 metara pri brzini od 100 km/h, što je drugi najbolji rezultat u klasi. Ogibljenje je takođe na visokom nivou, udobno je, ne prenosi mnogo vibracija i odlično podnosi neravnine, uprkos tome automobil u oštrim krivinama leži dobro i Megane II se lako kontroliše u svakoj situaciji. Idealan automobil za duža putovanja, jer i posle dugotrajnih vožnji ostajete dovoljno sveži. Bravo Renault!

    Perfomanse su odlične, pa čak i za najslabije verzije, jači dizelaš povuče do 196 km/h a benzinac 2.0 do 200 km/h, uz potrošnju od 5,4 litara za model 1.9 dCi i 8,0 litara za benzinca od 136 KS. Razlika je u ubrzanju, benzincu treba samo 9,2 sekunde dok dizelaš stiže do stotke za 10,5 sekundi. Oba motora su elastična, iako je razumljivo da je turbo dizelaš ubedljiviji ponajviše zbog obrtnog momenta od 270 Nm. Dakle Megane II je vrhunski proizvod, primetan je napredak kada je kvalitet u pitanju, a cena je konkurentna pogotvo kada se uzme u obzir oprema koja je bogatija nego kod skupljeg VW Golfa V. Koji god motor da odaberete nećete pogrešiti, jedino je pitanje da li odabrati limuzinsku. karavansku ili hečbek verziju. Karavan je za one sa mnogo prtljaga jer proguta od 520 litara pa sve do 1.600 litara kada se obore sva sedišta. Limuzina nudi eleganciju, veliki gepek i pomalo koketira sa višom klasom, a po mnogim kriterijumima je ravnopravna sa mnogo skupljim limuzinama.

    Francuzi su definitivno dali gas, podigli su nivo kvaliteta, udobniji su od konkurencije i iz godine u godine popravljaju imidž. A da li će za par godina ovaj segment automobila biti nazvan "megan klasa" pokazaće vreme.
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2






























    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3










      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4




        Comment

        • ToNcA
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2006
          • 868
          • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
          • Mazda 6 2.0d

          #5
          Utisci iz prve ruke. Megane se doselio u moju garazu sredinom novembra 2005. Za to vreme presao je 17000km uglavnom gradske voznje. Motor je 1.5dci od 100ks (nije naveden u textu), menjac petostepeni a oprema lux dinamique i malo preko toga (16" felne, manuelni klima uredjaj, abs, senzor za brisace i svetla, cd plejer fabricki ali dodat preko opreme jer je tada ta oprema podrazumevala kasetofon, tempomat i jos mnogo sitnica, pregradica...). ESP nisam doplatio i iskreno - tom automobilu ESP i ne reba. Tako lepo lezi na putu da mi je zao sto nisam uzeo 2.0T (sa ovom kilometrazom nebi bilo strasno ali planirao sam vise).

          Mana - nest slabija zavrsna obrada nego kod Nemaca i Japanaca (na primer deo table iznad "satova" je izradjen od krute plastike, pladtika ume malo da zvecka) ali zato sto se dizajna tice - extra je. Narocito rucna kocnica .

          A sto se udobnosti tice - tek kada sam njega uzeo shvatio sam zasto ljudi vole "Francuze" - ja ih nikada nisam voleo. Auto jeste krut ali je ujedno i neverovatno udoban (naravno ne kao C5 i ostali sa pneumatskim vesanjem), mnogo manje zamara od Opel Vectre C na dugim putovanjima. Velika mana mu je gepek - (kod coupe i berlina varijante) jer iako ima 330 litara zbog oblika se dobar deo malo teze iskoristi. Znaci cetiri osobe tesko da mogu njime da odu na letovanje bez redukcije prtljaga (a ako su tu dve zenske osobe - onda je i sa karavanom "cupavo" ). NIje mi palo na pametda uzmem limuzinu jer je po meni ruzna ali ima svoje prednosti - karavan, limuzina i CC imaju duze meduosovinsko rastojanje. Zao mi je st nisam uzeo CC sa 1.9dci ili 2.0T (mada sam razmisljao i mogao da platim ali je duga prica zasto nisam).

          Sve u svemu - Renault me je prijatno iznenadio. Tesko da bi me neko sada naterao da predjem u VW (mada iskreno volim onaj osecaj kao da sam zapakovan koji uvek imam kada vozim VW ili Audi).

          Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

          Comment

          • Car
            CBC Senator XXL
            • 07.07.2005
            • 900
            • Beograd

            #6
            @ ToNcA Samo jedno pitanje, da li tvoj megane ima "hands-free" karticu?

            Comment

            • ToNcA
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2006
              • 868
              • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
              • Mazda 6 2.0d

              #7
              Da. Zasto?

              Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

              Comment

              • gordi014
                Moderator
                • 02.10.2004
                • 1049
                • Valjevo, Srbija
                • PEUGEOT 206 XS 1.6

                #8
                RENAULT Mégane GT - 2.0 Turbo 165 i 2.0 dCi 150





                Comment

                • ToNcA
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2006
                  • 868
                  • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
                  • Mazda 6 2.0d

                  #9
                  @gordi014

                  Ovo zadnje je perverzija - jos da je u crvenoj ili zutoj boji...

                  Mada RS je ipak RS - ma koliko da konja izbacuje naftarica nije ni za sta sto nosi GT na sebi a 2.0T mi je nekako preslab sa 165 (naravno za GT varijantu). Ali izgled - brukica

                  Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

                  Comment

                  • gordi014
                    Moderator
                    • 02.10.2004
                    • 1049
                    • Valjevo, Srbija
                    • PEUGEOT 206 XS 1.6

                    #10
                    Renault Megane Sedan 1.9 dCi Confort Dynamique

                    Renault Megane Sedan 1.9 dCi Confort Dynamique

                    Brz i štedljiv porodi?ni Megane



                    Nakon trovolumenskog Meganea sa benzinskim motorom na test je stigao i model sa najja?im dizelskim motorom od 120 KS i manualnim menja?em sa šest brzina.

                    Megane Sedan nedavno je stigao na tržište zajedno sa Grandtour (karavan) modelom i time, barem do pojave CC modela, popunio gamu modelima za svakoga. Sedana karakteriše bitno smireniji zadnji kraj, ali ovaj je model i koncepcijski izmenjen. Naime, me?uosovinski razmak kod ovog je modela duži za 61 mm u odnosu na hatchback te sada ovaj Megane s pravom nosi titulu porodi?ne limuzine. Kratki Megane je, što se zadnje klupe ti?e, prili?no prostorno ograni?en, pa su u Renaultu dobro odmerili kako za porodi?ni Megane jednostavno moraju zadovoljiti porodi?ne prohteve ili ?e kompletni posao pasti u vodu. Uz to, dobijen je i pozamašan prtljažni prostor od 520 litara.

                    Mo?an dizelaš

                    Najja?i dizelski agregat u ponudi opremljen je common-rail sistemom druge generacije, turbinom promenjive geometrije i pripadaju?im intercoolerom. Dakle, sve što današnji dizelski agregati poseduju osim ?injenice kako razvodni mehanizam koristi dva a ne ?etiri ventila po cilindru ali to se ne može smatrati nedostatkom jer Megane i sa ovakvim dCi motorom od zdravih 120 KS postiže odli?ne performanse. Ubrzanje od 0-100 km/h kod testiranog Meganea traje 10.7 sekundi što je za dve desetinke lošije od hatchbacka, dok im je maksimalna brzina od 196 km/h jednaka. I više nego pristojne performanse na papiru, ali kako to izgleda u praksi? Zaista mo?no. Ubrzanja su silovita u prvoj i drugoj brzini i to od otprilike 2000/min kada dCi diše punim plu?ima ? ta?nije sa okruglom brojkom od ?ak 300 Nm. Da, 300 Nm za razliku od identi?nog motora koji razvija 270 Nm jer je na ovome izmenjena turbina ?ime je pove?an obrtni moment. Automobil jednako vu?e do otprilike 3500/min kada je menjanje u viši stepen poželjno jer daljnje razvrtavanje nema smisla. Ubrzanja su jednako impresivna i u ostale ?etiri brzine. Moramo ovde napomenuti kako Renaultov dCi puno umerenije prenosi snagu u odnosu na TDI motore iz VW porodice koji su zbog poznatog Pumpe-duese principa osetno grublji u prenosu ogromnog momenta na podlogu. Samim time i buka je kod ovog motora niža. Posebnost svih modernih turbo dizelaša su me?uubrzanja. Naime, automobil je bez problema mogu?e voziti u gotovo svakoj brzini kroz celo podru?je obrtaja no valja pripaziti jer prilikom preticanja i sli?nog motor mora biti u podru?ju 300 Nm. Jednako oduševljava ?injenica kako automobil i sa petoro odraslih putnika nije osetno izgubio na snazi što je vrlo važno za potpunu iskoristivost ovog automobila.



                    Solidna cena

                    Renault Megane Sedan sa ovim dCI agregatom verojatno je najatraktivnija kupovina barem kada je u pitanju porodi?na verzija Meganea. S obzirom na opremljenost (paket opreme Confort Dinamique) ukupna cena od 19.898 ? ne ?ini se preteranom.

                    Proizvo?a?: Renault
                    Model: Megane 1.9 dCi Confort Dynamique
                    Vrsta motora: turbo dizel
                    Zapremina: 1870 cm3
                    Broj cilindara: 4
                    Snaga (kW/KS) 88/120
                    Potrošnja (l/100km) 7,7/5,4/6,3
                    Ubrzanje (0-100km/h) 10,7
                    Maksimalna brzina: 196 km/h
                    Dimenzije: (D/Š/V u mm) 4498 / 1777 / 1460




                    El. podiza?i prozora: DA
                    Klima: DA
                    ABS: DA
                    Alu felne: DA
                    Vazdušni jastuci: 6
                    Radio: DA


                    c/p: Vidi Auto

                    Comment

                    • gordi014
                      Moderator
                      • 02.10.2004
                      • 1049
                      • Valjevo, Srbija
                      • PEUGEOT 206 XS 1.6

                      #11
                      Renault Megane Coupe 1.5 dCi Pack Authentique

                      Renault Megane Coupe 1.5 dCi Pack Authentique

                      1000 km sa rezervoarom goriva



                      Kada spomenete Megane onda svako ima nešto za re?i. Ovaj model koji smo imali na testu jedan je od najzanimljivijih u paleti Meganea zbog prihvatljive cene i ekonomi?nog 1.5 dCi agregata solidnih performansi.

                      Lep ili ne?

                      Nakon velike euforije koju je Megane izazvao prilikom lansiranja situacija je danas nešto smirenija. Prvenstveno tu mislimo na reakcije onih kojima novi Megane više nije genijalno dizajniran. Naprotiv, sada im je tek prose?an ili pak i ružan. Oni koji su ga od prvog dana mrzili sigurno nisu menjali mišljenje. U svakom slu?aju Megane je zaista originalan ali taj faktor ?druga?iji od drugih? ne pokazuje se uvek kao najsretnije rešenje. Kao što smo rekli, euforija oko ne?ega uvek je kratkog veka ukoliko proizvod nije zaista savršen. Kona?ne rezultate vide?emo nakon nekoliko godina, ali teško je poverovati u ?injenicu kako Megane može ozbiljnije ugroziti najve?eg rivala ? Golfa. Golf je konzervativni nema?ki produkt no on i nakon toliko godina na tržištu još uvek deluje sveže. ... Upravo tako se dizajniraju automobili. Autoru ovog teksta novi Megane nije lep, stražnjica pogotovo, a prednji deo je tek prose?an. Vama?

                      Udobna kabina

                      Unutrašnjost je zato puno bolje pogo?ena. U odnosu na prethodnu generaciju Megane je sada postao odrasli kompakt. Iako je tvrda plastika još prisutna na pojedinim elementima, kombinacija mekane plastike i fine tkanine na vratima ostavlja odli?an utisak. Kokpit je originalniji, deluje masivno i dobro napravljen, a ukupna bi ocena za ergonomiju bila ?ista petica da su francuzi malo više razmišljali o radio ure?aju. Naime, neverovatno je da danas jedan novi automobil ima radio koji vam maksimalno odvla?i pažnju. Tipke su neverovatno male i preblizu smeštene tako da morate ciljati kod svake intervencije. Što je najgore sve je zbijeno na malom prostoru iako mesta na središnjoj konzoli ima više nego dovoljno. Stvar spašava izvanredni daljinski upravlja? za radio smešten iza volana. On se tokom godina jedva menjao i još uvek slovi kao najbolja naprava te vrste na svetu. Sedišta su u pravoj francuskom maniru vrhunska ? vrlo su velika i udobnost je jednostavno fantasti?na. Udubljenim instrumentima pokušalo se uneti malo šarma no nama Renaultovi instrumenti nikako da sednu. Izgledaju presiromašno, a i filozofija po kojoj jednake instrumente dele i benzinci i dizelaši nikako ne idu na ra?un originalnosti (i bez ozna?enog crvenog polja na obrtomeru). S druge strane putni kompjuter sa masom informacija zaslužuje odli?nu ocenu. Testirani model bio je Coupe model, dakle sa troja vrata, a s takvim modelom morate ra?unati na prostran prednji dio ali i znatno sku?enu zadnju klupu kao i na otežan ulazak/izlazak saputnika.

                      Retke posete benzinskim stanicama

                      Testirani model mogao bi biti hit Meganeove ponude na tržištu upravo zbog motora. Maleni 1.5 litarski dizelaš uz pomo? common-rail tehnologije i razvija solidnih 82 KS i 185 Nm obrtnog momenta. Samim time jasno je kako Megane ne zahteva ?este odlaske na benzinske pumpe ? potrošnja se kretala od 5 do 7.5 litara, a prosek oštrog testa je iznosio 6,1 litru na 100 kilometara. Ukoliko ?ete ve?inu vremena provoditi sami za volanom u gradskoj vožnji 82 KS prili?no dobro ?e vam služiti, ali ukoliko nameravate ?eš?e putovati sa porodicom, a niste tzv. penzioner voza?, tada se valja odlu?iti za puno uverljiviji 1.9 dCi agregat sa 120 KS ili možda za odli?an benzinac od 115 KS ?ija je potrošnja sasvim primerena u odnosu na performanse i ugo?aj benzinskog motora. Kao i kod ve?eg dizelaša i ovaj zaslužuje ?istu peticu kada je u pitanju rad motora, odnosno buka jer je naspram nema?kih TDI agregata znatno tiši.

                      Vrlo dobro ogibljenje

                      Ogibljenje i sama koncepcija automobila omogu?uju vrlo udobnu i dinami?nu vožnju. Megane vrlo dobro drži pravac, karoserija gotovo da se ne naginje tako da se može istovremeno brzo i udobno voziti. Nekada rezervisane samo za top-modele u ponudi danas ve? osnovni model Meganea ?sedi? na 195/65-15 gumama. No, ugo?aj u vožnji uveliko narušava ?sinteti?ki? upravlja? koji sa voza?em apsolutno ne komunicira. Da je taj detalj pogo?en Megane bi bio pravi "drivers car". Na kraju ipak moramo kazati kako Megane ukupno ne deluje toliko ?vrsto i kompaktno kao neki od konkurenata. Iskusniji ?e tu osetiti druga?iji doživljaj u odnosu na japanca ili nemca koji potpuno druga?ije dišu sa putem.

                      Bogato serijski opremljen

                      14.500 eura koliko košta testirani automobil u osnovnoj verziji zaista je povoljna cena. Time bi, kao što smo rekli, Megane sa 1.5 dCi agregatom i osnovnom opremom mogao biti hit tržišta. Impozantan popis serijske opreme (prednji, bo?ni vazdušni jastuci, vazdušna zavesa, anti sliding vazdušni jastuk, ABS+EBD, servo volan podesiv po visini i dubini, el. prozori, daljnisko centralno?) i doplata za klimu (radio je možda pametnije ugra?ivati u vlastitom aranžmanu) ?ini se dovoljnim za prose?nog voza?a. Testirani je automobil dodatno bio opremljen klima ure?ajem, metalik bojom, ESP-om, radio ure?ajem s CD-om kao i svetlima za maglu. Ukupna mu se cena tako penje do 17.260 eura. Megane je solidan kompakt koji osvaja opremljenoš?u, prihvatljivom cenom i fantasti?nom udobnoš?u. Izgled je ipak stvar ukusa.



                      Proizvo?a? Renault
                      Model Megane Coupe 1.5 dCi Pack Authentique
                      Vrsta motora turbo dizel
                      Zapremina 1461 cm3
                      Broj cilindara 4
                      Snaga (kW/KS) 60/82
                      Potrošnja (l/100km) 6,5/4,0/5,0
                      Ubrzanje (0-100km/h) 14,3
                      Maksimalna brzina 170 km/h
                      Dimenzije (D/Š/V u mm) 4209 / 1777 / 1458




                      El. podiza?i prozora DA
                      Klima DA
                      ABS DA
                      Alu felne NE
                      Vazdušni jastuci 8
                      Radio DA

                      c/p: Vidi Auto

                      Comment

                      • markofpi
                        CBC Senator XXL
                        • 27.07.2006
                        • 1552
                        • Bezanijska Kosa

                        #12
                        Re: Renault Megane II - predstavljanje

                        jedno pitanje, primetio sam u unutrasnjosti ispod radio aparata da neki imaju rupu za odlaganje recimo mobilnog, a neki imaju kao neki 'dodatni radio' pa me interesuje sta je to!??
                        Takodje jel su kartice koje se dobijaju umesto kljuca hands free ili ne!?? ovo pitam jer gledam polovnjage na kojima su brave jako cudne...

                        Comment

                        • mupe
                          CBC Senator XXL
                          • 05.10.2006
                          • 822
                          • bg
                          • Laguna 3 GT 2.0T 205

                          #13
                          Re: Renault Megane II - predstavljanje

                          "dodatni radio" je kontrola za navigaciju.

                          Comment

                          Working...
                          X