2008 Lancia Delta:
Veliko ime u istoriji Lancie, a i u opštoj automobilskoj istoriji. Simbol delta je matematička oznaka za razliku, promenu što je Delta tokom svog postojanja stalno i potvrđivala.

Nova Delta je 4,5m dugačka, 1,8m široka i 1,5m visoka, a dosta prostora za putnike je obezbeđeno međuosovinskim rastojanjem od 2,7m. Lanciu očekuje težak posao zauzimanja tržišnog kolača u segmentu luksuznih kompaktnih automobila.
Lancia Delta je dizajnirana u skladu sa aktuelnom dizajn filozofijom ovog proizvođača tako da ima dosta dodirnih tačaka sa modelom Lybra. Prednji deo ima neke agresivne detalje kao što su veliki usisnici za vazduh, koji bi trebali da pokažu kako se pod haubom krije snažan motor. Tu su i LED dnevna svetla, aktuelni dizajnerski detalj nezaobilazan za sve nove modele koji pretenduju da se okite atributom „premijum“. Zadnja svetlosna grupa je takođe izrađena u ovoj tehnologiji.
Unutrašnjost je adekvatno luksuzna. Veliki stakleni krov je izrađen od specijalnog materijala koji istovremeno vrši i akustičku izolaciju i tako da umanjuje nivo buke u unutrašnjosti vozila. Sve u unutašnjosti je izrađeno od vrhunskih materijala – koža, Alcantara, specijalni materijal je korišćen za izradu komandne table - Benova® (mešavina poliuretana koja daje osećaj i izgled prirodne kože). Blue&Me sistem obuhvata čitav niz funkcija kao što su komunikacija sa Bluetooth uređajima, povezivanje sa USB uređajima, MP3 audio sistem i opcioni navigacioni sistem. Magneti Marelli je razvio posebni navigacioni sistem po nazivom Instant Nav koji nudi brojne multimedijalne mogućnosti uporedo sa lakim korišćenjem navigacionih mapa.
Zapremina pretljažnika je 380 litara, a sa pomaknutim sedištima u zadnjem redu ona iznosi 465l.
Situacija sa agregatima je poražavajuća za one koji očekuju naslednika nekadašnje reli ikone. Benzinski 1,4l T-Jet sa 120 ili 150KS. Dizel ponuda je nešto raznovrsnija: 1,6 litarski MultiJet sa 120KS uz koji je moguće opciono poručiti i robotizovani menjač, zatim 2,0 MultiJet sa 165KS i najsnažniji motor u ponudi Twin Turbo Multijet sa 190KS.
U najavi je 1,8 litarski Di TurboJet benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem koji bi trebalo da razvija 200KS.
Vozačima nove Delte na raspolaganju će biti čitav niz sistema za pomoć u vožnji: Absolute Handling System – napredni sistem za kontrolu stabilnosti koji u sebi sadrži sisteme kao što su LTF (Linearization Torque Feedback – sistem za prilagođavanje raspoloživog obrtnog momenta u zavisnosti od uslova na putu) i TTC (Torque Transfer Control – sistem koji smanjuje raspoloživi obrtni momenat prilikom agresivnih izlazaka iz krivine i time smanjuje proklizavanje pogonskih točkova, odnosno simulira zatvarač diferencijala).
Pored toga, Lancia Delta je opremljena i elektronski podesivim ogibljenjem (Reactive Suspension System) što bi trebalo dramatično da poboljša udobnost u svim uslovima vožnje.


Veliko ime u istoriji Lancie, a i u opštoj automobilskoj istoriji. Simbol delta je matematička oznaka za razliku, promenu što je Delta tokom svog postojanja stalno i potvrđivala.

Nova Delta je 4,5m dugačka, 1,8m široka i 1,5m visoka, a dosta prostora za putnike je obezbeđeno međuosovinskim rastojanjem od 2,7m. Lanciu očekuje težak posao zauzimanja tržišnog kolača u segmentu luksuznih kompaktnih automobila.
Lancia Delta je dizajnirana u skladu sa aktuelnom dizajn filozofijom ovog proizvođača tako da ima dosta dodirnih tačaka sa modelom Lybra. Prednji deo ima neke agresivne detalje kao što su veliki usisnici za vazduh, koji bi trebali da pokažu kako se pod haubom krije snažan motor. Tu su i LED dnevna svetla, aktuelni dizajnerski detalj nezaobilazan za sve nove modele koji pretenduju da se okite atributom „premijum“. Zadnja svetlosna grupa je takođe izrađena u ovoj tehnologiji.
Unutrašnjost je adekvatno luksuzna. Veliki stakleni krov je izrađen od specijalnog materijala koji istovremeno vrši i akustičku izolaciju i tako da umanjuje nivo buke u unutrašnjosti vozila. Sve u unutašnjosti je izrađeno od vrhunskih materijala – koža, Alcantara, specijalni materijal je korišćen za izradu komandne table - Benova® (mešavina poliuretana koja daje osećaj i izgled prirodne kože). Blue&Me sistem obuhvata čitav niz funkcija kao što su komunikacija sa Bluetooth uređajima, povezivanje sa USB uređajima, MP3 audio sistem i opcioni navigacioni sistem. Magneti Marelli je razvio posebni navigacioni sistem po nazivom Instant Nav koji nudi brojne multimedijalne mogućnosti uporedo sa lakim korišćenjem navigacionih mapa.
Zapremina pretljažnika je 380 litara, a sa pomaknutim sedištima u zadnjem redu ona iznosi 465l.
Situacija sa agregatima je poražavajuća za one koji očekuju naslednika nekadašnje reli ikone. Benzinski 1,4l T-Jet sa 120 ili 150KS. Dizel ponuda je nešto raznovrsnija: 1,6 litarski MultiJet sa 120KS uz koji je moguće opciono poručiti i robotizovani menjač, zatim 2,0 MultiJet sa 165KS i najsnažniji motor u ponudi Twin Turbo Multijet sa 190KS.
U najavi je 1,8 litarski Di TurboJet benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem koji bi trebalo da razvija 200KS.
Vozačima nove Delte na raspolaganju će biti čitav niz sistema za pomoć u vožnji: Absolute Handling System – napredni sistem za kontrolu stabilnosti koji u sebi sadrži sisteme kao što su LTF (Linearization Torque Feedback – sistem za prilagođavanje raspoloživog obrtnog momenta u zavisnosti od uslova na putu) i TTC (Torque Transfer Control – sistem koji smanjuje raspoloživi obrtni momenat prilikom agresivnih izlazaka iz krivine i time smanjuje proklizavanje pogonskih točkova, odnosno simulira zatvarač diferencijala).
Pored toga, Lancia Delta je opremljena i elektronski podesivim ogibljenjem (Reactive Suspension System) što bi trebalo dramatično da poboljša udobnost u svim uslovima vožnje.



Comment