Ja jedva cekam.
Jedva cekam da ona izdrko**na od "najvece svetske demokratije" prdne u cabar, a upravo to ih ceka upravo zbog velike energetske zavisnosti i CELE ekonomije bazirane na jeftinoj energiji. E pa ne moze ceo svet da zivi ovako a oni samo po svome, dosla maca...
A i guzve ce biti manje
Vodonik, na primer, nema sanse da zazivi iz prostog razloga sto je proizvodnja vodonika energetski intenzivnija nego dobitak energije iz proizvedene kolicine. I to debelo. Da ne pominjem infrastrukturu potrebnu za rafinisanje, distribuciju, i tehnologiju za skladistenje, transport i upotrebu istog...
Fuel cells su promasaj, sto i najveci zagovornici te tehnologije do sada lagano priznaju. Teske, neefikasne, komplikovane...
Elektroautomobili, sami po sebi i samo na struju - NIKAD nece zaziveti, energetski neefikasno, neprakticno, i ako nista drugo POTPUNO razlicito po konceptu od SUS motora. Ja bih radije pesacio nego vozio trolejbus, ili placao 5 EUR za litar benzina.
Sta cemo raditi sa 500$ naftom? Nista. Ko moze kupovace benzin, ko mora vozice na TNG, dok se malo ne usavrsi neko alternativno gorivo...
Ja licno mislim da je buducnost hibrid SUS motora na etanol (eventualno biodizel, ali slaba vajda od ovoga...) i elektropogona, nesto kao Lexus hibridi. Ali, proizvodnja etanola da se ne bazira na fermentiranju neke biljcice (jer je to jednostavno nemoguce za potrebe cele planete, sta cmo jesti?) vec na njegovom dobijanju upotrebom bakterija. Metoda za dobijanje etanola iz djubreta i vode upotrebom bakterija, i to jedno 10x efikasnije i energetski manje intenzivno nego klasicne metode - vec postoji. Kompanije kao GM dobro razmisljaju o tome da se preorijentisu sa automobila na proizvodnju upravo bacteria-made etanola.
Sto je jos lepse, mozete kupiti jednu kolonijicu bakterija pa od sopstvenog djubeta praviti sebi etanol
Eto, prosto, sta se brinete, cemu panika?
Jedva cekam da ona izdrko**na od "najvece svetske demokratije" prdne u cabar, a upravo to ih ceka upravo zbog velike energetske zavisnosti i CELE ekonomije bazirane na jeftinoj energiji. E pa ne moze ceo svet da zivi ovako a oni samo po svome, dosla maca...
A i guzve ce biti manje

Vodonik, na primer, nema sanse da zazivi iz prostog razloga sto je proizvodnja vodonika energetski intenzivnija nego dobitak energije iz proizvedene kolicine. I to debelo. Da ne pominjem infrastrukturu potrebnu za rafinisanje, distribuciju, i tehnologiju za skladistenje, transport i upotrebu istog...
Fuel cells su promasaj, sto i najveci zagovornici te tehnologije do sada lagano priznaju. Teske, neefikasne, komplikovane...
Elektroautomobili, sami po sebi i samo na struju - NIKAD nece zaziveti, energetski neefikasno, neprakticno, i ako nista drugo POTPUNO razlicito po konceptu od SUS motora. Ja bih radije pesacio nego vozio trolejbus, ili placao 5 EUR za litar benzina.
Sta cemo raditi sa 500$ naftom? Nista. Ko moze kupovace benzin, ko mora vozice na TNG, dok se malo ne usavrsi neko alternativno gorivo...

Ja licno mislim da je buducnost hibrid SUS motora na etanol (eventualno biodizel, ali slaba vajda od ovoga...) i elektropogona, nesto kao Lexus hibridi. Ali, proizvodnja etanola da se ne bazira na fermentiranju neke biljcice (jer je to jednostavno nemoguce za potrebe cele planete, sta cmo jesti?) vec na njegovom dobijanju upotrebom bakterija. Metoda za dobijanje etanola iz djubreta i vode upotrebom bakterija, i to jedno 10x efikasnije i energetski manje intenzivno nego klasicne metode - vec postoji. Kompanije kao GM dobro razmisljaju o tome da se preorijentisu sa automobila na proizvodnju upravo bacteria-made etanola.
Sto je jos lepse, mozete kupiti jednu kolonijicu bakterija pa od sopstvenog djubeta praviti sebi etanol

Eto, prosto, sta se brinete, cemu panika?

Comment