Sta ciniti ako nafta ode sa 145$ na 500$ za barel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • madic
    CBC Senator XXL
    • 07.10.2007
    • 844
    • Beograd

    #31
    Dobro u Brazilu,
    a zamisli da tako krene u celom svetu.

    Ne razumem kako to misliš da ćemo biti gladni jer ćemo sve pare da trošimo na benzin?
    Pa ja bi se radije vozio GSP-om nego izgladnjivao sebe.

    Comment

    • audex
      CBC Član
      • 09.07.2008
      • 90
      • BGD

      #32
      Originally posted by madic
      Ne razumem kako to misliš da ćemo biti gladni jer ćemo sve pare da trošimo na benzin?
      Dovoljno je da se preračunaš koliko zarađuješ, šta i koliko voziš i koliko benzin košta
      Možda ti nećeš biti gladan, ali ja sigurno hoću ako nastavim da se vozikam a nafta da poskupljuje

      Originally posted by madic
      Pa ja bi se radije vozio GSP-om nego izgladnjivao sebe.
      Ako nastavi ovako i GSP će da košta!

      Comment

      • madic
        CBC Senator XXL
        • 07.10.2007
        • 844
        • Beograd

        #33
        Poenta je u tome što ako do toga dođe voziću se manje kolima a više GSP-om i neću dozvoliti sebi da dođem u situaciju da nemam za hranu, razumeš?
        U krajnjem slučaju ići ću peške samo da imam da jedem.
        Mislim da je sasvim normalno da su na prvom mestu egzistencija i osnovne ljudske potrebe a tek posle toga vožnja.

        Izdvojiš mi deo posta da bi imao drugačije značenje i onda mi kao odgovoriš.
        Hvala ti što si mi objasnio da ću ako budem više trošio na gorivo imati manje za ostale stvari.

        Comment

        • audex
          CBC Član
          • 09.07.2008
          • 90
          • BGD

          #34
          Originally posted by madic
          Poenta je u tome što ako do toga dođe voziću se manje kolima a više GSP-om i neću dozvoliti sebi da dođem u situaciju da nemam za hranu, razumeš?
          U krajnjem slučaju ići ću peške samo da imam da jedem.
          Mislim da je sasvim normalno da su na prvom mestu egzistencija i osnovne ljudske potrebe a tek posle toga vožnja.

          Izdvojiš mi deo posta da bi imao drugačije značenje i onda mi kao odgovoriš.
          Hvala ti što si mi objasnio da ću ako budem više trošio na gorivo imati manje za ostale stvari.
          Očigledno se nismo razumeli

          Comment

          • madic
            CBC Senator XXL
            • 07.10.2007
            • 844
            • Beograd

            #35

            Nebitno...
            Ajde da se samo više ne raspravljamo da ne gušimo temu.
            I ne moraš da citiraš post iznad...

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #36
              Za one zaboravne: 92-93 plata od 60 DM, a litar benz. u jednom trenutku 5 DM na ulici
              na ovo se trebamo podsetiti kako je bilo, a valjda ce i zapadni tzv svet ukapirati ako i kada dodje do toga (ako se nista ne promeni vec sada u temeljima) kako ce tek njihvo zivot izgledati.

              srecom, zamena za naftu je isprobana, tehnologija resena pa kada dodje vreme krenuce i sinteticka proizvodnja nafte tj benzina.

              sto iz skriljaca sto iz uglja. a uglja na planeti ima ubedljivo u najvecim kolicinama od svih mogucih vrsta fosilnih goriva, do sada poznato.

              uglja ima vise nego benzina i gasa zajedno. za bar 200 godina minimum.

              Poljska, Francuska a u to spada i Kosovo su podrucja prebogata ugljem a dodatni plus je i sto su nalazista vrlo plitka, svega par metara do par desetina metara duboko.

              nekada se pricalo da je ravnotezna cena oko 5 dolara za litar benzina iznafte vs litar benzina iz uglja kada nastaje ravnoteza proizvodnih troskova.

              kako je sada cena proizvodnje benzina uglavnom oko 0,10 dolara po litri jos dugo vremena ce nafta biti osnovni izvor fosilne energije.


              napomena- to sto na pumpi sa taksama benzin kosta 1 ili 2 evra (dolara, nebitno) za litar ima malo veze sa samom cenom kostanja benzina.

              i dalje, je benzin vrlo jeftino proizvesti, za 2 evra se napravi oko 100 do 200 litara benzina u rafineriji zavisno od kolicine aditiva.

              kako dostgne one pomalo stravicne cene na pumpama je neko drugo pitanje, pre svega javne politike i odnosa drzave (a) prema svojim gradjanima.

              nafta i prerada nafte je svuda isti proces na svetu, ali su cene benzina jaaaako razlicite.

              npr u Kini i dalje je benzin po ceni manje od 1/2evra za litar i posle nedavnog zestokog poskupljenja (pre 2meseca otprilike je poskupeo benzin administrativnom odlukom Vlade).

              od barela nafte se dobije jaaaako puno derivata, i svaki se naplati pojedinacno vrlo zestoko.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • dekideki
                CBC Senator XXL
                • 26.07.2005
                • 1914
                • Beograd

                #37
                Originally posted by Dragisa Binic
                Ja bih voleo da poskupi benzin na 100 maraka litar, onda bi se samo ja vozio prazim ulicama


                nemojte toliko da se brinete za njih, nama ce tada biti jos gore...

                ne moze se preko noci preci na alternativna goriva.
                i TNG u koji se pola nas kune je proizvod iste te nafte.

                ima vise analiza rezervi i sve se manje drze price o fosilnom poreklu nafte. postoji jaka struja koja se pita: da li mozda nafte ima visestruko vise no sto su se najveci optimisti nadali? ako je tako, ovaj naduvani balon ce brzo splasnuti. secam se kad sam verovao novinama koje su davale prognoze o totalnom iscrpljivanju izvora 2010. godine najkasnije, cudio sam se sto tada ljudi uopste nisu bili u panici.
                sad?
                koji je rok? 2030? 2040?



                *mislim da ce struja pobediti. ako su fuzione elektrane toliko izvesne, ipak ce to biti jedino dugorocno resenje apsolutno nezavisno da li ce ove godine roditi secerna trska ili nece i da li ce rusi pustiti metan ili ne...
                .

                Comment

                • deki-ascona
                  Bio nam je drug! RIP
                  • 10.04.2007
                  • 2118
                  • NI , Trosharina

                  #38
                  Zanimljivo razmisljanje.

                  Po bibliji, (mozda i nije), smak sveta je trebalo da bude pre neku godinu... pa nista...

                  ne treba svemu bezrezervno verovati.
                  Originally posted by Valent Vudriga
                  ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                  Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                  Comment

                  • overspeed
                    CBC Senator XXL
                    • 24.05.2005
                    • 2779
                    • Kosovska Mitrovica

                    #39
                    Ala ste ga us*alii...

                    Nije sve tako crno, nafta je josh crnja...

                    Ozbiljno, rezerve svetskih fosilnih goriva su 2001. godine bile procenjene na minimum 50 do 60 godina, shto znachi da bi do 2050.-2060. godine svi trebalo da budemo "mirni" po tom pitanju. U medjuvremenu je u auto-industriji doshlo do naglog skoka interesovanja u sisteme i nachine ushtede goriva, pa su i velike pare ulozhene u razvoj i implementaciju nekih ideja, a i odredjeni broj proizvodjacha vec ima hibridne modele u svojim "asortimanima". One procene iz 2001. godine su uzele u obzir i porast potrazhnje kao i rastuca svetska trzhishta, tako da uzevshi sve u obzir taj "bafer" od minimum 50-ak godina je dodatno povecan, ako ne i za 50-ak %. Iz ove perspektive gledano, cela nasha generacija ne bi trebalo da u jednom trenutku ostane "na cedilu" (bukvalno ) shto se goriva tiche, ali vec sledeca ce itekako imati realnih problema ako se neke stvari ne pokrenu u pravom smeru.

                    Ja mislim da je problem ovolikih poskupljenja zapravo druge vrste, i premda se zalihe rapidno presushuju, nije bash da je doshlo do "krchme" i da su cene ovolike zato shto je fosilno gorivo postalo deficitarno. Problem je u velikim drzhavnim harachima pod jedan, situacijom na Bliskom istoku pod dva, katastrofalnom ekonomijom SAD-a kao najveceg potroshacha odnosno slabim dolarom pod tri, kao i neverovatnom ekspanzijom Kineskog i Indijskog trzhishta, koja su nadmashila i one procene koje su ranije pomenute u prorachunima i predvidjanjima.

                    Mislim da ce se promenom vlasti u SAD-u mnoge stvari korenito izmeniti, a ako demokrate osvoje vlast obzirom na njihov program i planove mislim da ce ubrzo doci do stabilizacije njihove ekonomije, odnosno dolara kao "odraza" iste, i da ce promenom spoljashnje politike (koju bar najavljuju) mnoge stvari doci u neke granice razumnog i normalnog. Ukljuchujuci tu i cene naftnih derivata koje su pre svega takve i tolike koliko su obzirom na spoljashnju politiku SAD-a vishe nego zbog bilo chega drugog. Da ne ulazim dublje u ta s*anja, svako ko sastavi dva i dva znace o chemu pricham...

                    Jedno je sigurno, barel nafte vishe nikada nece biti 50 ili 60 USD, ali je isto tako abnormalno da bude i 150 ili 160 USD. Realno bi trebalo da je negde na "aritmetichkoj sredini" izmedju te dve vrednosti, a situacija je trenutno takva kakva je "zahvaljujuci" mnogim faktorima koji nisu odraz trenutnog faktichkog stanja nego pre svega stanjem ekonomije u zemlji - najvecem potroshachu derivata, kao i "rezultatima" spoljashnje politike te iste zemlje prema odredjenim drzhavama - chlanicama OPEK-a, odnosno nekim od najvecih svetskih proizvodjacha tj. izvoznika nafte na svetu.

                    Znam da je Irak pre "upada" bio drugi svetski izvoznik nafte, a danas svi znamo shta se deshava tamo. Ne znam gde je tu Avganistan , Saudi Arabija je dugogodishnja "kolonija" amera, a Iran je treci svetski izvoznik, a opet vidimo shta se deshava sa tom zemljom i koliko je situacija "napeta", a sve te tenzije itekako imaju odraza na trzhishtu i stabilnosti cena. Kad se neke stvari u tom pogledu promene, mozhe se ochekivati i odredjena stabilizacija cena derivata, tim pre shto su navedene zemlje u veoma dobrim i bliskim odnosima sa ogromnom vecinom zemalja OPAK-a, tako da se destabilizacija bilo kog od njih itekako odrazhava na stabilnost trzhishta svih zemalja izvoznica.

                    Kad se zavrshe izbori u SAD mnoge stvari ce biti daleko jasnije i obzirom na ishod istih, vec ce se sa velikom siguroshcu znati idemo li ka odredjenom poboljshanju na ovom "polju" ili ce po principu "sa konja na magarca" doci do odrzhanja spoljno-politichkog kursa te zemlje. Tek bi to znachilo da smo definitivno u ogromnoj energetskoj krizi i da ce cene derivata nastaviti da rastu istim tempom kojim smo i navikli u proteklih 15-ak meseci.

                    Dakle, da sachekamo prvo to pa da vidimo da li da se nadamo ili da kukamo...
                    http://www.bmw.tv

                    Comment

                    • djukic
                      CBC Senator XXL
                      • 27.03.2005
                      • 2526
                      • Beograd

                      #40
                      http://www.citroen.mb.ca/citroenet/pass ... rique.html

                      E ovo bi meni odgovaralo. Sa berlingom koga vozim (1.9d) prelazim po gradu upravo do tih 100tinak km dnevno.

                      Zamislite samo kada bi se vise ulozilo u usavrsavanje baterija i pogona. Kada bi se svi elementi vozila (servo za kocnice i volan, grejanje) prilagodili elektro pogonu i bolje optimizovali.

                      Auto sa jednim setom baterija prelazi 100.000km. Puni se za nekoliko sati tj. ako ga skroz ispraznite puni se za 6h. Naravno ako je prikljucen na standardnu elektro mrezu. Postoje i brze stanice za punjenje i brzi mod za punjenje gde za 10min napunite baterije za nekih 20tak km.

                      90% vozaca u Beogradu bi bilo zadovoljno s ovim cudom. Krene na posao predje nekih 30tak km. Usteka se na punjenje u firmi (dzaba struja) i lepo radi 8h, posle posla ima pun auto i voza se jos 70tak km. Ostane mu taman energije da dodje do posla i da se ponovo napuni...

                      Ovaj berlingo je stvarnost (moze da se kupi i u normanlnim zemljama registruje uz povlastice). Zagadjivanje je svedeno na minimum...
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        #41
                        Naravno da ne zaboravim, nema lamelu korpu, klipove, ulje, filtere, menjacko ulje, anlaser MAP, MAF, PROTOKOMER, svecice...

                        Na svakih 25.000km se radi provera i po potrebi zamena cetkica na elektromotoru. Obrtni moment je raspoloziv u svim fazama rada tako da se ponasa bolje sa 28Kw motorom od berlinga sa 70Kw SUS motorom.

                        Najveca prepreka je naravno drzava tj. trzave. Kako naplatiti akcizu na ovaj auto? Kako naplatiti porez na gorivo za ovaj auto?
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #42
                          Kad se zavrshe izbori u SAD mnoge stvari ce biti daleko jasnije i obzirom na ishod istih, vec ce se sa velikom siguroshcu znati idemo li ka odredjenom poboljshanju na ovom "polju" ili ce po principu "sa konja na magarca" doci do odrzhanja spoljno-politichkog kursa te zemlje. Tek bi to znachilo da smo definitivno u ogromnoj energetskoj krizi i da ce cene derivata nastaviti da rastu istim tempom kojim smo i navikli u proteklih 15-ak meseci.

                          sa vecinom analize se slazem ali sa ovim zakljuckom bas i ne.
                          naime, odavno izbori u SAD su obicna farsa koja nema veze sa brojanjem glasova, sa demokratijom (cak niti sa osnovama) i javna je tajna da se formalni Predesednik postavlja od strane zatvorene grupe od 50tak clanova koja to i ne krije pa cak i javno saopstava svoja "predvidjanja" koja se po pravilu nekako bas cudno poklope sa kasnijim stvranim izborom.

                          ko god da formalno sedne u fotelju, ostaje pitanje onih koji upravljaju drzavom koji ce kurs zauzeti po pitanje energetske politike.

                          indikativno je da Shell kupuje firme koje se bave alternativnim energetskim izvorima, ima i svoju firmu za gas, a i za solarne panele.

                          sa druge strane, nafta kao energent je sama po sebi besplatna kao i voda, vazduh, sunce i ostalo a jedini troskovi su istrazivanje i eksploatacija busotina.ta eksploatacija je vrlo jeftina, a dokaz za to je cena nafte na izvoru u zemljama proizvodjacima kako same nafte tako i rafinisanih proizvoda poput benzina, kerozina i ostaloga.

                          problemi oko cene nastaju kasnije, nakon vadjenja nafte iz zemlje...i tu se sa tobom potpuno slazem da ima itekako mesta da se stvari poboljsaju radikalno. ili pogorsaju.

                          kako vec interesi prevagnu.

                          inace, i danas 2008. godine u SAD je glavno energetsko gorivo i dalje ugaljkoji cini oko 50% ukupne SAD potrosnje energije.

                          nafta ( i benzin) su josuvek sporedni po kolicinama koje se koriste, ali su najvise na javnom medijskom tapetu.
                          nekoliko familija ima izvesne "razloge" da nafta u SAD bude stalna tema
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Alien108
                            CBC Veteran
                            • 03.06.2008
                            • 129
                            • Beograd

                            #43
                            Treba nesto i popapati, a po najavljenim cenama derivataova, bice klopa papreno skupa!

                            Comment

                            • kuntalo
                              CBC Senator XXL
                              • 02.03.2007
                              • 342
                              • Predgradje

                              #44
                              U svakom slučaju ćemo malo da nažuljamo butt cheeks.

                              Za kraće relacije:



                              The bicycle is extraordinarily efficient in both biological and mechanical terms. The bicycle is the most efficient self-powered means of transportation in terms of energy a person must expend to travel a given distance. From a mechanical viewpoint, up to 99% of the energy delivered by the rider into the pedals is transmitted to the wheels, although the use of gearing mechanisms may reduce this by 10-15%. In terms of the ratio of cargo weight a bicycle can carry to total weight, it is also a most efficient means of cargo transportation.
                              A human being traveling on a bicycle at low to medium speeds of around 10-15 mph (15-25 km/h), using only the energy required to walk, is the most energy-efficient means of transport generally available.


                              Već sam ošacovao jedan (dole desno, muški model):

                              http://www.gazelle.nl/nl/product.php?id ... Segment=19

                              Za duže relacije:



                              Šta da se radi, 'mesto garaža- štale i konjušnice, malo miomirisa, ovo-ono, al' na sve se čovek navikne. A i njima izgleda ništa ne fali:

                              http://k53.pbase.com/o5/96/711096/1/676 ... Family.jpg
                              Save the Panda!

                              Comment

                              • overspeed
                                CBC Senator XXL
                                • 24.05.2005
                                • 2779
                                • Kosovska Mitrovica

                                #45
                                Kad sam na jesen 2005. godine instalirao LPG na 318i, cena litra benzina je bila 60 dindzi, a plina 30 dinar. Naravno, razlog za LPG bila je "visoka" cena benzina
                                Kad iz ove perspektive gledam na to, smeshno je... Za samo 30-ak meseci cena je duplirana, a pitam se shta ce biti za 30 meseci od danas
                                Ne znam zashto ovo pishem, valjda samo glasno razmishljam...
                                http://www.bmw.tv

                                Comment

                                Working...
                                X