ali sta da se radi kada je stariji deo Beograda
pa naravno zoniranje jer se mora olaksati zivot ljudima koji tu stanuju
mesecna karta.
jedina razlika je dodatna taksa koja bas nista ne resava.
Novi Bgd se gradi i netacno je da nema prostora. svi ti novodoseljeni bilo gradjani bilo firme su tu dosli u novoizgradjene objekte.
nije situacija da dolaze novi stanari a da je isti broj stanova na raspolaganju i isti prostor (komunalni prostor)
Naravno, da sve to zahteva sistemski pristup uz resenja jos drugih problema, ali ce ovo olaksati situaciju za neko vreme.
sa ili bez takse potpuno je isti broj korisnika i potrebnih mesta.
kratkorocno.
dugorocno neki ce se iseliti i otici u deo grada gde je i dalje normalno stanje (bez taksi).
Uradila je vise nego mnoge prethodne, ali sasvim razumem da neko nije zadovoljan s uradjenim jer prethodnici i nisu primer za poredjenje
ja potenciram obecano a ne ispunjeno.
kada se da javna rec to mora da nosi sa sobom i odgovornost.
da je nesto uradjeno i sredjeno nema razloga ne primetiti i konstatovati.
to je nedovoljno, i nema na vidiku sposobnosti/ volje za jasne promene u rezultatima.
mora mnogo vise i mnogo ozbiljnije da se radi s obzirom na godine pa i decenije gde je sve propalo.
sporo se radi, odugovlaci se.
most preko Ade je eklatantan primer da se administriranje proteze u nedogled.
Siguran sam i da radikali sutra pocnu da vode Beograd nece nista bitno promeniti u vezi naplate parkinga.
u tome i jeste problem, nema bitnih promena na bolje.
cilj ne bi trebalo da bude naplata radi naplate vec omogucavanje priliva (gradjana, firmi) potreba koje se brze, lakse, efikasnije i narocito jeftinije zadovoljavaju u jednom gradu.
jeftinije parkiranje, jeftiniji zivot> zadovoljniji gradjani.
sasvim prosta formula.
jeftinije ne znaci uskracivanje kvaliteta vec odstranjivanje rasipanja resursa.
brze magistrale putne uzduz i popreko Beograda su nuzne,
takodje i brze magistrale javnog saobracaja (recimo tog Metro sistema) bilo da je u pitanju sinski, autobuski ili recni ili neki treci saobracaj.
nisu ni Berlin ni Moskva ni drugi gradovi izgradjeni na administrativnim taksama vec na ulaganjima u infrastrukturu.
taksa moze da bude samo vrlo ograniceno po trajanju resenje akutnog problema nikako trajno.
Novi BGD je tipicna zona gde je razvoj ocigledan i u sklopu toga i saobracajni zatevi rastu a takodje i zona gde nema nikakvih smetnji za izgradnju nove saobracajne infrastrukture.
evo primera, danas Nusiceva ulica po izlasku iz tunela ka Makedonskoj.
parkirana vozila na kolovozu. suzenje.
blokada polovine kolovoza za saobracaj.
niko nista ne preduzima od sluzbenih lica i nadleznih sluzbi.
primer 2 isto danas-
autobus GSPa se pokvario i stoji na sred ulice.
formirala se kolona jer ima samo 2 trake ukupno, i naravno mora da se zaobidje a drugi smer je takodje opterecen saobracajem.
kolona od 3 dupla autobusa GSPA koji to treba da obidju pa ostali za njima.
svi su obisli, to je trajalo bar 5 minuta, autobus i dalje stoji.
mora odmah u par desetina sekundi da se pojavi slep ili neko resenje koje ce pomeriti poveliki autobus i osloboditi prolaz.
mora da postoji sistem dojave, da tamo nekome negde odmah pali sirenu od 120dB i bleljsti reflektor u lice ...da postoji problem za hitno resavanje.
ko zna koliko je taj autobus konkretno tu stajao, i koliko je posledicno smetnji napravljeno.
itd, i postojece ulice ne koristimo u njihovom punom kapacitetom pa se jos cudimo otkuda guzve.
dovoljno je realizovati male ciljeve, recimo da ulica bude prohodna.
ne trebaju velike pare, veliki planovi, velike studije, veliki projekti.....
samo organizacija i upornost sprovodjenja.
Bulevar ima 4 kolovozne trake pa cesto (ne secam se da je ikada celom duzinom bio prohodan u jednom trenutku) je to fiktivno.
parkirana vozila prave od Bulevara jednu uzanu ulicicu.
i tu organizacija i primena kroz spovodjenje ne deluje.
ako je gradu do novca od taksi eto prilike da se tu sakupe lepe sume, od tih parkiranih vozila na sred saobracajne trake/ povrsine.
da je bilo lose upravljanje jeste, da je zateceno stanje lose jeste ali bez promene tog nacina upravljanja i bez promene temelja tog stanja nema napretka.
jasnog napretka.
rekonstrukcija Juznog Bulevara je prekoracenog vremenskog roka.
nema objasnjenja.
nema izvinjenja sa vrha grada.
zasto nije uradjen posao ?
lose procenjen, lose planiran deo godine kada se radi, neobezbedjene finansije, neadekvatni ljudski resursi izvodjaca, gubitak organizacije ?
ne radi se u 4 smene, ne radi se vikendom, itd.... vreme tece a radovi stoje.
da li ce biti placeni penali, koliko, kada itd.
pre toga je bila rekonstrukcija Nemanjine ulice.
i tu je isto zakazala organizacija i bilo je kasnjenje radova.
ljudi koji se zovu Project Manageri su vanredno cenjeni i vanredno placeni.
kasni projekat koji vode lete glave.
tako funkcionise privreda.
vreme je novac, sticem utisak da u nasoj Upravi (drzavi generalno na svim nivoima Vlasti) novac je sve a vreme bezvredan pojam.
mozda pogresan, ali eto tako ja vidim kao obican gradjanin kroz protekli niz godina.
to je najteze preneti Vlastima, promenu svesti i stanja uma.
konkretna resenja se uvek nadju, isto kao i pare.
na sajtu beograd.org.yu postoji javno izlozen plan razvoja Beograda.
(da detaljno sam ga procitao i delimicno detaljno proucio).
brzi magistralni put Zeleznik-Sremcica- Lazarevac je obecan da se pusta u saobracaj do kraja 2007. godine a prva deonica Zeleznik -Sremcica jos 2006.
sada je pola marta 2008. i niti na vidiku nema tog novog magistralnog puta sa 4 kolovozne trake.
dajem samo primer obecanja (javnog) i realizacije toga.
ne znam koja je stranka bolja ili gora, i da li ce odrzati buduce obecanje ili nece.
ali mogu da znam koja stranka je sta obecala i sta je od toga ispunila.
a ako nije ispunila detaljno obrazlozila sta je bio razlog, i zasto nije uspela realizacija.
ako je objektivno mozda i mogu da poverenje obnovim ako nema niti reci mozda mogu i da smatram da je zlonamerno (bahato) totalna nebriga.
a mozda i zaista nismo sposobno da uredimo da jedna zona kao sto je Beograd zaista i postane uredjeni grad u svim segmentima.
ne mora da bude kao Berlin, ili Cirih ali i ne mora da bude parkiranja na sred ulica, posred tramvajskih sina, istovara robe u podne iz kamiona...kada su vec ulice takve sirine kakve jesu.
mozda mislis da je to jos jedno zanovetanje tek tako iz dosade, veruj da nije.
dogorelo je sa ovolikim odlaganjem resenja problema pocevsi od samih temelja.
sminka je odradila svoje (zone, takse) i dalje ne pomaze.
taksa i karta za parkiranje nije resenje koje je odrzivo.
Zemun -Borca voznja traje duze nego Zemun -Novi Sad ili Zemun- Lazarevac.
primer nedostajuceg mosta.
ne od juce.
a nema ga ni na vidiku, nikakvih radova nema makar pripremnih zemljanih.
Zeleznik ili Zarkovo - Karaburma koliko traje voznja kolima.
koliko traje voznja gradskim pervozom.
koliko je to kilometara efektivno....
tu je problem.
ne kolicina podrucja pod taksom i visine takse.
mozemo ja i ti do sutra, poenta je da od price nema koristi.
treba zasukati rukave.
gradska Uprava nesto radi, ali rukavi su jos spusteni, radi se u prvoj brzini. pa druga pa prva. kotrlja.
a potreba gradjana je sedma brzina.
bar 10-20km autoputa uzduz i popreko Beograda godisnje.
jedan most najduze na 3 godine, tj 3 mosta za deceniju.
popust zbog lose istorije i ocajnog stanja je trajao, ne moze vecno da bude opravdanje ono sto je bilo.
dodju na red i skakljiva pitanja i prozivke.
2001-2008 je skoro 7 godina.
taksa i zona za parkiranja nije dovoljan sam po sebi napredak.
za mene je ovo diskusija na javnom mestu, navodim razloge zasto postignuti rezultati i uvedene mere (takse) ne mogu biti oberucke prihvaceni uz tapsanje.
taksa bi trebala da je poslednja mera kada se sve iscprlo od tehnickih mogucnosti.
eto toliko od mene, javno

Comment