Mazda 323S (BA) - Gumice ventila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kriket
    CBC Član
    • 01.08.2008
    • 10
    • Beograd

    Mazda 323S (BA) - Gumice ventila

    Zdravo,

    da li neko može da mi preporuči servis koji bi mi ljudski zamenio gumice ventila i dihtung dekla bez skidanja i ravnanja glave motora, čeprkanja po karikama/ležajevima itd?
    Naime auto troši ulje ali ne bih baš odmah generalku, a svi ovi servisi koji na nešto liče (Forma, Stolačka) neće da menjaju samo gumice.
    Opet, neki ljudi kažu da su samo gumice menjali i rešili problem, pa bih izbegao brljanje sa glavom a i finansijski trošak, ako je ikako moguće.

    Znači ako postoji neki sposoban serviser koji bi odradio zahvat promene tih gumica kvalitetno.

    Hvala na svakom komentaru.

    P.S. ovo je auto


    P.P.S Pozdrav za brbora
  • Vocko
    CBC Senator XXL
    • 25.04.2005
    • 4556
    • nBGd

    #2
    Kolika ti je potrosnja ulja i na koliko km ?
    Dal' su svecice masne ?

    Potrazicu broj telefona od decka koji radi to, pa cu ga napisati ovde cim se vratim kuci.

    p.s. Ako imas vremena svrni u nedelju u 18h na parking Intera

    Comment

    • JNC
      CBC Senator XXL
      • 19.12.2006
      • 1332
      • Beograd

      #3
      Sto kaze Vocko kolika ti je potrosnja ulja, mozda ljudi nece da rade samo gumice zato sto ne bi pomoglo, imas temu u kojoj se bas dosta o tome pise kako proveriti gumice pa pogledaj malo

      Comment

      • JAPANX
        CBC Senator XXL
        • 10.08.2006
        • 2159
        • Beograd

        #4
        za sve zahvate za koje treba vise od obicnog majstora, cika misa je zakon, odgovorno tvrdim...

        064/136-7080 misa

        e sad, covek je u barajevu pa jedino ako ti je daleko.. ali majstor je neprevazidjen

        Comment

        • kriket
          CBC Član
          • 01.08.2008
          • 10
          • Beograd

          #5
          Ne znam tačno kolka je potrošnja jer je žena vozila auto poslednjih nekoliko meseci, a znate kolko žene to prate

          Elem, ranije je trošio recimo 1l/1500km približno. Sad je neki njen serviser sipao gušće ulje i za 600km kolko je odonda pređeno nije potrošio ništa - merač pokazuje više od full. Ulje je onako čisto ko da je tek sipano (a i jeste) ali nema ni tragova potamnjivanja.
          Svećice sam menjao pre 10ak meseci i tad nisu bile masne odnosno serviser koji ih je menjao mi nije ništa napomenuo, a verujem da bi.

          Auto se ponaša isto kao i tada, ne verujem da je nešto značajno degradirao u poslednjih godinu dana (otkad je kupljen).

          Pošto su potrebne još neke popravke tipa zadnji amortizeri, homokinetički zglob ili kugla (šta već), ne bih se baš zezao sa vađenjem glave jer ako se tu nešto zezne nema popravke bez menjanja motora (ili bar pola motora) što je sve zajedno skupo ko đavo, s obzirom da je auto relativno star i ne isplati se nešto ulagati u njega bez preke potrebe.

          Plus što se glava ne može ravnati neograničen broj puta. A i otkud znam šta oni tamo u servisu rade. Mogu da mi kažu da je otišao ceo motor, karike, ležajevi, blabla - odnosno onoliko koliko procene da mogu para da mi uzmu a ja nemam načina da proverim da li je to zaista tačno i šta su oni stvarno uradili a šta ne (čak i da im visim nad glavom, što bi bilo glupo).

          Tako da bih pokušao sa zamenom gumica i dihtunga dekla pa ako uspe uspe, ako ne lako ćemo skinuti glavu i ravnati je. Za to su bar uvek spremni

          Comment

          • JNC
            CBC Senator XXL
            • 19.12.2006
            • 1332
            • Beograd

            #6
            Najbolje uzmi ti da vozis malo da vidis sta se desava, mozda zena tako vozi da trosi ulje, ja imam prijateljicu koja vozi prva, druga i to je to, a gas do daske, ne kazem da je tvoja zena takav vozac, ali proveri prvo pa tek onda radi nesto.
            Evo kod mene u firmi momak koji je vozio auto iz firme stalno nesto morao da doliva i sta ti ja znam ja mislio otisle karike posto je to bilo katastrofa, evo sad vise ne radi, a auto sasvim normalno troskari po malo nista znacajno, ko zna sta mu je radio.

            Comment

            • kriket
              CBC Član
              • 01.08.2008
              • 10
              • Beograd

              #7
              Ma trošio je i dok sam ga ja vozio, onoliko kolko sam napisao (cca 1l/1500km). Možda njoj malo više troši, ne znam tipa 1l/1000km, ali svakako da troši ulja više nego što bi trebalo.

              Motor je 1,5i DOHC 16V (Z5 motor).

              Ja ne znam zašto ovi iz npr Forme ili Stolačke neće da zamene te gumice, na moju odgovornost. Ja rekoh dajte zamenite ih pa ako nastavi da troši nikom ništa, neću ja vas da krivim. Oni kao tuc-muc mi tako ne radimo, mi hoćemo da stojimo iza obavljenog servisa. Mislim otkud ja sad znam kakav je neki serviser tamo koji će raditi moj auto i kakav je taj metalostrugar/glodar ili ko-već ravna tu glavu i da li će je oštetiti ili ne pa ponovo ravnati, da li je baš tog dana nervozan ili nije itd. Nije baš da je ovlašćeni servis pa da imaš kakvu takvu garanciju.

              S druge strane aj i da je samo skidanje i ravnanje glave, al oni kad ga već otvore mogu da mi izmisle tamo sto stvari koje treba servisirati i to odmah kad je već otvoren. Tu bih praktično bio stavljen pred svršen čin i morao bih da im platim sve što traže a toliko baš poverenja u njihovo poštenje nemam, bar ne u one u Formi. Ovi u Stolačkoj su mi delovali za nijansu uverljivije iako sam tamo bio samo jednom. Mada su oni i malo skuplji, kolko sam primetio.

              Edit: Ne mislim ja da su oni nepošteni ali ono, ja zaista nemam načina da proverim šta je ispravno a šta ne tako da otprilike može da mi kaže šta hoće, tj stavljam svoj budžet u (ne)milost servisera.

              Ja znam da autu u principu ne bi škodilo da mu se zamene uljne karike i šta-ti-ja-znam čak i da nije neophodno ali bi škodilo mom budžetu.

              Comment

              • totko024
                CBC Član
                • 03.12.2007
                • 69
                • Subotica

                #8
                Imas isti problem koji sam ja imao ,nemoj se zavaravati ,i meni su napunili gavu da su gumice ,nisu gumice vec su karike sto pre se pomiris sa time to bolje!!!
                Simptomi auto ne dimi na leru ali ulje nestaje,isto sam imao z5 motor,
                trosina na obrtajima ,interesantno kad ga ne forsiras ne trosi uje .
                Kad sipas bolji aditiv manje trosi.
                Racunaj ruke 100e,strugar 50e(ravnanje i zamena gumica)karike mislim da su bile 6000din i set dihtunga 9000din.
                185000km ti pocinju ti probemi
                meni je na 210000 trosio litru na 500 kako kada zavisi kako vozis...
                zoom - zoom

                Comment

                • kriket
                  CBC Član
                  • 01.08.2008
                  • 10
                  • Beograd

                  #9
                  Originally posted by totko024
                  Imas isti problem koji sam ja imao ,nemoj se zavaravati ,i meni su napunili gavu da su gumice ,nisu gumice vec su karike sto pre se pomiris sa time to bolje!!!
                  Simptomi auto ne dimi na leru ali ulje nestaje,isto sam imao z5 motor..
                  A reci mi jel si imao isti ovaj auto ili neki drugi s istim motorom?
                  Kako se ponašao nakon tog servisa, da li isto kao i ranije, lošije ili bolje? (ne računajući potrošnju ulja)
                  Jer meni auto vuče normalno, a rekli su mi da tako rade svi japanci - ne gube kompresiju bez obzira na karike. A neki kažu da je japanca teško sklopiti da radi kao ranije kad se skida glava i to. Možda su to neke stare informacije/predrasude ali me i to brine.
                  Zašto bi ti bilo bolje da si servis radio na 185000 nego na 210000, zbog uštede na potrošenom ulju ili se i nešto drugo u međuvremenu zbog toga pokvarilo/oštetilo?

                  Hvala na odgovoru

                  Comment

                  • Gatti.Gatozza
                    CBC Senator XXL
                    • 26.09.2006
                    • 411
                    • Zemun
                    • Lybra 1.9 / XJ600S

                    #10
                    Originally posted by kriket
                    a rekli su mi da tako rade svi japanci - ne gube kompresiju bez obzira na karike.
                    Volim i ja moju Mazdu, ali ne bi mogao ovo da kažem, a da posle izjave ne stavim tri smajlija

                    Totko, na osnovu čega tvrdiš da su sigurno karike?
                    Kriket, šta kaže kompresija? Takođe, nije ovo baš toliko mator auto da mu osvežavanje ne bi bilo isplativo. Meni je ortak menjao samo gumice pre dva tri meseca. Potrošnja ulja mi se naglo smanjila, ali mi je napomenuo da to više nikad neće raditi jer je morao mnogo da improvizuje, i iscimao se najstrašnije. +, ja imam 8 ventila, ti 16.

                    Nego, kakve su ti ono tablice?
                    MAZDA

                    Comment

                    • kriket
                      CBC Član
                      • 01.08.2008
                      • 10
                      • Beograd

                      #11
                      Ne, ozbiljno, tako mi je reklo više njih. Npr. ovi u Stolačkoj su mi rekli da (parafraziram) od 10 servisa koji rade japance u gradu možda samo jedan ima merač kompresije jer im kao - ne treba. Kompresija se navodno ne gubi kao kod evropskih auta gde kad odu karike gubi se i kompresija.
                      Kod japanaca navodno tek u poslednjem stadijumu, kad ulje prodre u cilindar ili klip, tako nešto, pa svećica neće da upali, onda gubi kompresiju jer ne rade svi cilindri inače ovako - ne.

                      Ja mogu da posvedočim da mi auto odlično vuče, doduše bolje na višim nego na nižim obrtajima ali to je valjda karakteristično za DOHC motore.

                      A tablice su na slici probne - Koprivnica. A auto je '95. godište iako izgleda novije.

                      Comment

                      • Vocko
                        CBC Senator XXL
                        • 25.04.2005
                        • 4556
                        • nBGd

                        #12
                        Totko je imao istu generaciju kao i ti (BA), ali F model (kao ja).

                        Tacno je da nemaju merac kompresije, jer su cobancine i Forma i Stolacka (posto je to Forma2)...
                        Moj auto ni u jedan od ta dva servisa vise uci nece, pa makar ne bilo nijednog drugog servisa u Evropi, Evroaziji ili svetu.

                        Back on topic...
                        Koje je ulje sipano i koje gradacije ?
                        Elf je djubre koje se trosi ko sumanuto cim se predje 4k rpm.

                        Inace velika verovatnoca je da su karike u pitanju, jer im je to boljka. Mozda, ali mozda, znam za jednu Mazdu kojoj zamena gumica resila problem potrosnje, svim ostalima su bile karike.

                        Hteo sam jos nesto "pametno" da napisem, ali sam se na pomen Forme iznervirao...

                        Comment

                        • kriket
                          CBC Član
                          • 01.08.2008
                          • 10
                          • Beograd

                          #13
                          Pa prvo je sipano klasika 10W-40, prethodni vlasnik je rekao da je sipao Valvoline pa smo i mi tako nastavili. Kad sam primetio da gubi ulje, odvezao sam ga u Formu na zamenu ulja i filtera i oni su sipali Elf jer samo to valjda i imaju, nahvalili su ga a i cena je bila ok (u odnosu na cene u Hrvatskoj).
                          Ne znam zašto sam ga baš tamo odvezao, valjda mi ga je neko na vrelegume forumu preporučio kao dobar servis za japance.

                          Sad je u njemu neko ulje 20W-60 valjda, ne znam koje marke pogledaću sutra u kolima. Nisam ga ja menjao pa ni ne znam.

                          Možeš mi reći zašto ne voziš više auto u te servise? Baš me zanima pošto ja ne znam gde bih ga inače odvezao na servis u Beogradu, a da nije ovlašćeni mazdin servis. Imaš neku preporuku?

                          Comment

                          • Vocko
                            CBC Senator XXL
                            • 25.04.2005
                            • 4556
                            • nBGd

                            #14
                            http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... 242#543242 <-- tu na poslednjoj strani zasto ne.

                            Ja sam sipao 10w40 i trosila ko sumanuta, promenio na 5w40 i trosi manje, a i jedno i drugo mobil.

                            Na nasem sajtu (www.mazdaclub.rs) u delu "popusti" ima jedan servis u kome trenutno odrzavam auto i vrlo sam zadovoljan uslugom, najveca mana je sto se nalazi u Pancevu, ali ga nije tesko naci.

                            Ima jedan decko koji radi Mazde fenomenalno, necu ga prezaliti nikada , ali se ponovo zaposlio u ovlascenom servisu, tako da nam vise nije dostupan.
                            Pokusacu ponovo da ga animiram da se prikljuci malo piskaranju po forumu, ako nista drugo...

                            Comment

                            • kriket
                              CBC Član
                              • 01.08.2008
                              • 10
                              • Beograd

                              #15
                              Originally posted by Vocko
                              Ja sam sipao 10w40 i trosila ko sumanuta, promenio na 5w40 i trosi manje, a i jedno i drugo mobil.

                              Na nasem sajtu (www.mazdaclub.rs) u delu "popusti" ima jedan servis u kome trenutno odrzavam auto i vrlo sam zadovoljan uslugom, najveca mana je sto se nalazi u Pancevu, ali ga nije tesko naci.
                              A tebi isto troši ulje? Koliko ti troši i jel zabrinjavajuće? Jel zna neko kakav je onaj servis sa spiska "Japan Auto Servis R.R."? Piše da ima i delove itd. samo ne piše gde se nalazi. Aha, 013, biće da je to taj iz Pančeva...

                              Za delove je znači najbolje da se obratim u Aleksandar?

                              Comment

                              Working...
                              X