Ima li ko iskustva sa Renault Safrane?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    kakva su tvoja iskustva sa servisima za njih? Delovi za ovaj 850, moraju original ili ima i aftermarket proizvodjaca. Koliko kostaju za 850, filteri, kaisevi, diskovi, plocice i ostali potrosni materijal? Ima li svaki model klimu? Koliko prelaze motori? Imaju li metalnu ili plasticnu usisnu granu? Kakva je oprema? Vidim da ima neki GLE, GLT? Koji su se motori najbolje pokazali
    da pokusam redom da nesto ne preskocim:
    sada ce uskoro 11 godina kako vozim Volvoe i za to vreme ja jos nisam nasao adekvatan servis. tacnije veoma vole serviseri da fantaziraju i naplacuju izmisljene varijacije na temu originalni delovi (a uvaljuju polovne koji kod Volvoa cesto izgledaju dobro kao novi) i pri tome cene odredjuju odokativno i po pravilu sa faktorom 4 (3-5 puta skuplje nego sto kosta na zapadu u proseku) uz vokabular koji necu da pominjem.

    takodje slabo, po mojoj proceni, stoje sa dijagnostikom uzroka kvara i najcesce forsiraju zamenu celih sklopova umesto popravke samo onoga sto je zaista neispravno.

    to su oni serviseri koji godinama servisiraju Volvoe i koji su potekli jos u nekadasnjem Univerzalu u davna SFRJ vremena.
    jedan noviji serviser koji mi je cak i prilicno blizu ima velike reklame svuda, ogroman salon i znanje skoro pa ravno nuli i umesto popravki moguce je da pokvari auto a servis vrsi metodom zamene delova nasumice, proba i pokusaj pa da vidimo. nekoliko puta sam prisustvovao smesniim scenama, 2 puta sam ja poverio auto na servisiranje i oba puta su zeznuli stvar (nisu umeli cak ni auspuh, cev, da promene kako treba da ne otpadne posle njihovog servisa).

    ja koristim usluge sasvim desetog servisera koji povremeno popravlja automobile raznih marki, vrlo cesto americke ladje novijeg doba dolaze kod njega, i koji (kada radi) ume da zavrsi bilo koji posao i do sada sam vrlo zadovoljan, ali samo ako on radi a ne segrti klinci.

    on ima sve merne instrumente, ima knjige i softvere, ume da ih cita i voljan je da saslusa probllem i sagleda sa vise strana pre "cekicanja".

    nezgoda je za mene sto ga moram loviti da ima vremena, moram da se oprostim od toga da ce auto biti gotov za jedan dan jer radi 50 poslova istovremeno i da moram da mu sedim za vratom ako mi postane hitno.

    prednost je sto je vrlo smiren, meni je vrlo blizu (peske), vrloje povoljne cene rada i ima svoj kanal direktne dobave aftermarket delova iz EU kao prva ruka i ako neki deo ne odgovara mogu uvek da mu vratim bez ikakavog pitanja ili zamenim deo za drugi boljeg kvaliteta/marke.


    srecom, sa ovim sadasnjim Volvom nemam problema pa sam samo 1 u 2 godine imao potrebe da ekstra pregledima osim one redovne zamene ulja i filtera.

    uskoro treba da uradim veliki servis zamene zupcastih kaiseva i prateceg i spremam se na taj dogadjaj posto ovaj motor majstor jos nije video (ovo je prvi motor tog tipa koji ulazi u radionicu).

    dakle, servis je ovde vrlo tanak a oficijelna podrska je NULA.

    ovo za servis je po meni najvaznije pa sam to opsirno pomenuo.
    delovi se pojavljuju aftermarket (ipak je to mlado godiste auta pa tek pocinju prve laste sa delovima van fabrickih OEM), uglavnom oko trapova, kocnica, amortizera i slicno.
    za sam motor, a pogotovu elektronika mora OEM ili original Volvo, ili otpad pa original.

    cene potrosnog materijala su koliko znam pristojne, niti vece niti manje nego za slicne aute slicnog godista i to moze da se kupi po raznim radnjama i skoro svi aftermarket imaju u ponudi adekvatna resenja.

    to znaci recimo da ce kocione plocice kostati 2000-3000 dinara set za 850 dok za 940 kostaju 700-1000 dinara kao stariji model ili odnos 3:1 grubo.
    filter vazduha za 850 ce biti oko 1500 dinara dok je za stariju generaciju oko 400 dinara. i ugrubo takav odnos ali sve zajedno opsti redovni servis na 20.000km moze da se odradi za 100 evra glatko.

    klimu, bi trebao da ima svaki model ali treba proveriti konkretan auto. i to obicno potpuno automatska klima ide u paketu.
    motori prelaze kako koji, dizel VWov oko 200.000 do prvih znaka slabosti a benzinci od 250.000km (turbo, obicno turbina tu negde izdrzi) do 350.000km do prvog servisiranja.

    moj ima metalnu a za 850 ne znam precizno, pretpostavljam metalnu.
    oprema je po pravilu vrlo dobra, cesto i full osim navigacije (to je bilo jos skupo u to doba za serijsku ugradnju) sto podrazumeva sve moguce servo i na struju, radio kasetofon CD, klima, siber, alu felne, grejanje sedista i retrovizora, i slicno.
    GLE je sa orijentacijom na udobnost sto se opreme tice a GLT je slicno ali malo vise sa sportskim stihom i malo tvrdjim/direktnijim vesanjem.

    ako nesto cesce prevozis obrati paznju da ima serijski automatsku regulaciju vesanja (visine u funkciiji opterecenja) posto 850 ima nesto manju nosivost- svega 440 kg pa nije bas za veca opterecenja sa klasicnim oprugama i amortizerima.

    za 850 meni se cini najboljim motor od 2500 kubika i 170 konja sto se opsteg utiska tice (prosle nedelje sam se kratko vozao bas u jednom takvom sluzbenom) a za nase poreznike varijanta 2000 turbo.

    izbegao bih ako moze 2000 kubika sa 10 ventila i 126 konja jer mi se to cini preslabo i anemicno za danasnji saobracaj.(to je najmanji i najslabiji motor).

    sigurno sam te vec udavio ali ne kupuje se auto svaki dan pa da imas dopunske info za sagledavanje najbolje za tebe opcije izbora.


    jedna sitnica- 850 je prednji pogon sa poprecno postavljenim motorom sto u praksi znaci da je prilicno komplikovan pristup u i oko motora ispod haube i da je samoodrzavanje limitirano time. posto vec imas auto slicne koncepcije pogona to ti mozda nece smetati ali ja volim da okosvakog dela motora ima bar 20-30 cm slobodnog prostora i da se sve moze raditi na motoru samo podizanjem haube bez dizalice i slicnih pomagala.

    ako se moze naci i birati ja bih preporucio 850 sa malom kilometrazom (reda 150-200.000km) a ako je vece kilometraze (oko 300.000km) samo ako ima na papiru servisnu istoriju i ako je cena bas dobra.

    ako nadjes neki sa ispod 100.000km to mozes smatrati tek uhodanim motorom. ah da uslov, ok stroga preporuka, je upotreba sintetickih ulja u svim sklopovima vozila do prvog dana pa i to moze da bude faktor ako pise u servisnoj knjizici. vec sam rekao da 850 jede gume, tako da obican atmosferski trosi prednje na 25-30.000km a turbo i na samo 10.000-15.000km uz ostriju voznju a zbog prednjeg pogona zahtevaju se gume premium kvaliteta. klasicni RWD Volvo je tu blazi, trosi gume na 40-60.000km ma kako ga vozio i zadovoljava se prosecnim gumama.

    do godista 1997. modelska 1998. 850 mozes sam da iscitavas ECU kodove dijagnostike, mozes sam da resetujes racunara ako zatreba i odgovaraju mu delovi za sva godista od 91-97. od 98 do 2.000 je to prakticno novi auto na bazi S80 i ne odgovaraju delovi sa ranijih 850 (citati cena nabavke istih skace) a uveden je taj vec pominjani muliplex sistem. godiste modelsko se vidi u VIN broju sasije na 10.tom mestu po redu.
    evo potrudio sam se za opsiran izvestaj =]
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • srle1
      CBC Senator XXL
      • 08.02.2005
      • 320
      • Beograd

      #17
      Pa dobro Brick,ima li nešto da neznaš?

      Ti si kao enciklopedija...
      Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

      Comment

      • Srdjan
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 2416
        • Bajina Basta/Beograd

        #18
        Brick, to majstore. Imas od mene karton MB-a ili sta vec pijes. Da nam je vise ovakvih, gde bi nam kraj bio.
        Bricka za predsednika...
        Lancia Kappa 2.0 20v

        Comment

        • Srdjan
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 2416
          • Bajina Basta/Beograd

          #19
          Jos kad bi se neko nasao sa iskustvima za Safrana...
          Lancia Kappa 2.0 20v

          Comment

          • Srdjan
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 2416
            • Bajina Basta/Beograd

            #20
            Originally posted by brick
            ako nesto cesce prevozis obrati paznju da ima serijski automatsku regulaciju vesanja (visine u funkciiji opterecenja) posto 850 ima nesto manju nosivost- svega 440 kg pa nije bas za veca opterecenja sa klasicnim oprugama i amortizerima.
            Moji drze butik, tako da nista tesko se ne prevozi ali vrlo cesto kompletna porodica putuje a nas cetvoro imamo oko 400kg+prtljag. Znaci cupavo. Zasto si pomenuto automatsku regulaciju, kako je to izvedeno, jel tu moze da nastane neki kvar ukoliko bih vozio auto koji je opterecen vise od 440kg?
            [quote:2ewh3xi5]
            za 850 meni se cini najboljim motor od 2500 kubika i 170 konja sto se opsteg utiska tice (prosle nedelje sam se kratko vozao bas u jednom takvom sluzbenom) a za nase poreznike varijanta 2000 turbo. izbegao bih ako moze 2000 kubika sa 10 ventila i 126 konja jer mi se to cini preslabo i anemicno za danasnji saobracaj.(to je najmanji i najslabiji motor).
            I tata bi sine. 2.5! ali novcanik kaze do 2.0! Ima li 850 sa 2.0 16v? A taj 2000 turbo, koliko ima ks, i da li je to LPT ili HPT? Koliko je upotrebljiv za porodicni auto? Koliku potrosnju bih mogao da ocekujem za benzinske motore, gradska, otvoreni put, prosek?
            do godista 1997. modelska 1998. 850 mozes sam da iscitavas ECU kodove dijagnostike, mozes sam da resetujes racunara ako zatreba i odgovaraju mu delovi za sva godista od 91-97.
            A gde iscitavam kodove ECU dijagnostike? Na onboard kompjuteru? I sta znaci to da resetujem racunar? Mozda je glupo pitanje ali nisam jos imao auto sa Injection, pa ne znam sve detalje. Mogu li ja na njemu sam da promenim neke osnovne stvari bez potrebe za specijalizovanim servisom? Tipa, plocice, svecice, ulje, filtere, akumulator, sijalice, kaiseve, spanere, odnosno ne ja licno vec u nekom obicnom servisu ovde kod mene u gradu?
            [/quote:2ewh3xi5]
            Lancia Kappa 2.0 20v

            Comment

            • Srdjan
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 2416
              • Bajina Basta/Beograd

              #21
              E sad sam ja smorio, ali mozda ovo i nekom drugom bude korisno, zato ne zameri. Bila je neka tema u kome je bila prica o podvozju i njegovom kvalitetu, tipa spone, kugle, ramena i ti si u jednom momentu napisao da si imao Volva (ne secam se koji model) koga si prodao sa preko 300.000km a da mu pritom nisi menjao nista od pomenutih stvari! Meni je to delovalo nezamislivo ali ajde. Kakva je situacija sa 850? Da li su pokvarili kvalitet, i da li na njemu moraju da se menjaju ramena, spone... i koju uopste kilometrazu trpi ogibljenje. Kakva je situacija sa kvacilo, celim kompletom, korpom, lamelom... Jel pocinkovana karoserija? Znam da nemaju problema sa korozijom. Da li model 850 ima i neku gresku, koja se manifestuje tako da taj deo otkazuje. Da li ima neke stvari na koje bi trebalo posebno obratiti paznju? Govorimo naravno o godistu 95-96. I to bi bilo to. I ja sam se smorio, a kamoli vi!
              Lancia Kappa 2.0 20v

              Comment

              • Wiz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3104
                • Nish

                #22
                A sto ne uzmes 940 koji je napraljen kao tenk,jeste da je zadnja vucu ali ide po snegu bolje nego vecina prednjih(tako kazu)

                Comment

                • Srdjan
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 2416
                  • Bajina Basta/Beograd

                  #23
                  Originally posted by Wiz
                  A sto ne uzmes 940 koji je napraljen kao tenk,jeste da je zadnja vucu ali ide po snegu bolje nego vecina prednjih(tako kazu)
                  E bas zato sto je kao tenk! Auto treba da izgleda i naoko lep, ne mora atraktivan, ali da lici na nesto. Uostalom necu jos neko vreme menjati auto, da vidim sta ce se desiti sa legalizacijom, ali me neke osnovne stvari interesuju i da znam koje modele da jurim a koje ne. Zasad u igri ostaju japanci posto sa njima nema greske, znaci opet primera ili accord ili carina, galant... A od evropskih, ove sto se diskusija vodi.
                  Lancia Kappa 2.0 20v

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #24
                    Ako se desi situacija da dozvole uvoz ali nekim slucajem da ima ogranicenje na Euro3 motore, od koje godine se ugradjuju takvi motori. Da li to vazi za sve proizvodjace ili onako pojedinacno. Cuo sam da je od 1998 u primeni euro3, jel to tacno?
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • Wiz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3104
                      • Nish

                      #25
                      Originally posted by Srdjan
                      Ako se desi situacija da dozvole uvoz ali nekim slucajem da ima ogranicenje na Euro3 motore, od koje godine se ugradjuju takvi motori. Da li to vazi za sve proizvodjace ili onako pojedinacno. Cuo sam da je od 1998 u primeni euro3, jel to tacno?
                      Kako kod koga negde su se ugradjivali i ranije,inace meni se veoma dopada enterijer pomenute Primere novih godista

                      Comment

                      • Lukas
                        CBC Veteran
                        • 22.10.2004
                        • 180
                        • Slovenija

                        #26
                        Originally posted by Srdjan
                        Jos kad bi se neko nasao sa iskustvima za Safrana...
                        Ima moj kolega na poslu Safrana 99. godiste i kola imaju preko 200.000kilometara u njega je motor 2.5 V5 i amotizeri su mu standardni a oni Safrani sto imaju hidravliku da se spusta e ono je užas , zadnji amotizeri na servisu koštaju 1800EVRA
                        A potrosnja mu je minimalna 12l jer su kola ogromna i težka a kad ga počera znatno raste potrošnja.
                        Kola su udobna i imaju svu opremu tu se nema sta reči ali je za uzdrzivanje skupo jer su za njega djelovi kao što su zglobovi i takve stavri skupe čak i kod nas zato i nemaju cjenu kod prodaje kola.
                        Kod nas zovu takva kola mala nekretnina jer se teško prodaju

                        Comment

                        • Srdjan
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 2416
                          • Bajina Basta/Beograd

                          #27
                          Originally posted by Lukas
                          Originally posted by Srdjan
                          Jos kad bi se neko nasao sa iskustvima za Safrana...
                          Ima moj kolega na poslu Safrana 99. godiste i kola imaju preko 200.000kilometara u njega je motor 2.5 V5 i amotizeri su mu standardni a oni Safrani sto imaju hidravliku da se spusta e ono je užas , zadnji amotizeri na servisu koštaju 1800EVRA
                          A potrosnja mu je minimalna 12l jer su kola ogromna i težka a kad ga počera znatno raste potrošnja.
                          Kola su udobna i imaju svu opremu tu se nema sta reči ali je za uzdrzivanje skupo jer su za njega djelovi kao što su zglobovi i takve stavri skupe čak i kod nas zato i nemaju cjenu kod prodaje kola.
                          Kod nas zovu takva kola mala nekretnina jer se teško prodaju
                          Ja nigde nisam ni video a dosad i cuo da Safrane ima hidropneumatsko ogibljenje Mislio sam da je to u vezi sa Citroenom!
                          Lancia Kappa 2.0 20v

                          Comment

                          • Wiz
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 3104
                            • Nish

                            #28
                            Ne,ne neverujem da prica o XM-u zato sto su kod njega amortizeri i remont istih ili kupovina novih mnogo jeftiniji,a inace i ostali potrosni materijal kod njega nije uopste tako skup kako se misli,inace kod XM-a i ne postoji 2.5 V5 motor,a Xm 2.0i u proseku minimalno trosi 8l 50%grad 50% otvoreno

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              nastavak sapunice )

                              850 je prednji pogon i automatski time se pojavljuje problem (potencijalno) sa homokinetickim zglobovima. moje iskustvo je sa klasicnim Volvima a oni nemaju zglobove pa time i nema sta da se pokvari.
                              850 je losijeg kvaliteta u smislu trajnosti trapova i obicno je mera oko 200k km za prva servisiranja. sve zavisi kako i gde je vozeno, kako je odrzavano(pregledavano) na trajnost. osnovno je znati da ako se pocepa manzetna zglob ekstra brzo crkava. iako je sama manzetna jeftina, postupak zamene je zahtevan i komplikovan ali i najjeftinije moguce resenje. ako i kada udje vlaga, prljavstina ilinesto u zglob on je gotov, samo za otpad i mora novi.

                              850 je imao urodjenu manu sa preslabim gornjim (trecim, koji balansira) nosacem motora koji crkava na oko 150k km. tada se zameni sa novim drugacijim/redizajniranim modelom i vise se nikada ne pojavljuje problem.
                              ramena, spone to se ne menja. amortizeri moraju da se menjaju na otprilike svakih 100.000km, vise ne izdrze obicno. (kod klasicnih Volvoa radni vek je oko 150-200.000km u proseku ili skoro duplo vise).

                              zadnje vesanje zavisi od varijante, ako je model sa hidraulickim podesavanjem visine- samoregulacija, onda je radni vek oko 100.000km i zamena je onako...hm oseti se na novcaniku. vidim da je receno vec za Safrane (ne znam da li je bas isto resenje posto je to zajednicka sasija, ali nije bas tolika cena za 850, recimo 1/2 navedene za par nivelacionih amortizera sa ugradjenom hidro pumpom).

                              kvacilo se ne dira, obicno traje koliko i motor a najmanje 200.000km. ne znam za turbo motore, tu vec mozda i nije tako povoljno.

                              ako nije nesto ekstra maltretirano kvacilo bi moglo i trebalo da izdrzi reda 250-350.000km do zamene lamele.

                              Volvo cinkuje od 70 i neke, pitanje korozije je za Volvo izlisno u prvih 20 godina upotrebe tako da tek za 10tak godina bi mozda mogao da pocnes da razmisljas o tome. (osim ako auto nije udaran, tada ne vazi gornje pravilo).

                              850 ima 3 karaktersticne greske, a ti sam proceni ozbiljnost-

                              servo regulacija sedista ume da se pokvari/ popravka nije skupa ali zahteva rad i rasklapanje elemenata naslona,

                              isparivac klima uredjaja "voli" da se tesko susi, stvara vonj i neretko da procuri/ ispusta freon. popravka je srednje skupa, reda do 500 evra i zahteva komplet demontazu prednje table. problem je primecen na godistima 92-94 uglavnom, i obicno je vec sanirano do sada u vecini vozila jer je pocrkalo.

                              ABS Bosov kompjuter zna da pobrljavi i da pravi probleme. ponudjeno resenje je zamena komplet kompjutera za novi Bosov model koji je kvalitetnije izradjen i to kosta reda 1.000 evra. ali, postoje i serviserskaaftermarket resenja gde se posalje stari kompjuter a oni izvrse zamenu ostecenih cipova (cipset u stvari), ubace novi softver i daju garanciju 2 godine i to kosta nekih reda 300 evra ali da ti izvadis sam kompjuter iz auta.
                              problem je sistemske prirode i nastao je unutar Bos i odnosi se na mnoge automobile i razne modele i godista s tim da je Volvo to priznao kao problem dok drugi o tome jos i danas uglavnom cute (mislim na druge fabrike). inace se svi manje vise snabdevaju kod Bosa za ABS kompjutere.
                              primeceno je da su najcesce godista 97 i 98 sa tim Bosovim falicnim kompjuterima ali nema pravila niti se zna koja tacno serija, posto ni sam Bos ne zna gde je pogresio i kome je sta prodao konkretno.

                              na tu bolest ne mozes uticati pri kupovini auta, bilo 850 bilo drugih evropskih modela slicne kategorije (ABS sistema iste generacije).


                              vec sam pomenuo, da je pozeljno ako cesce vozis auto pod opterecenjem da dokupis ili odaberes model sa hidro vesanjem pozadi/ automatska regulacija visine vozila s obzirom da klasicno vesanje ima prilicno malu nosivost (svega 435kg ukljucujuci i vozaca).

                              ako si se ti do sada smorio, kako li je meni

                              sitna napomena- Volvo i Reno su 1991. stupili u brak, rezultat braka je izmedju ostalog 850. brak je trajao do 1994.

                              ne znam detalje ali me ne bi cudilo da Laguna i Safrane iz tog doba imaju podosta slicnih ili zajednickih delova sa 850 te prve generacije, i da imaju iste ili bliske decije bolesti.
                              za Volvo sam naveo one koje znam, za Safrane i Reno ne pratim situaciju.

                              pri svemu tome jos malo sitnih slovca- kriterijumi koje je definisao Volvo su veoma visoki za vecinu ostatka auto industrije pa kada se ukaze na neki problem sistemske prirode na Volvou to ne znaci da isti ili gori problemi ne postoje kod drugih marki i modela koji o svemu mudro cute. uvek se setim pri tome japanaca i Micubisija koje je od 82 do 95 (ili tako nekako ali podosta godina) imao problema sa fals vesanjem jos iz fabrike na nakeim modelima ali su mudro cutali sve te godine da ne placali odstetu i popravke.

                              ili VW sa TT ili Mercedes sa A klasom koji su mudro cutali za uocene fabricke greske sve dok nije pukla bruka.

                              u tom smislu, i 850 treba posmatrati kao model koji nije mnogo drugaciji od drugih modela iste generacije, ukljucujuci i japance tih godina (koji isto iimaju poprilicno decijih bolesti koje skracuju vek auta ali o tome mudro cute).

                              najvaznije je u svemu konrketan primerak, postoji dobar 850 i los 850 kao polovan, zavisno od upotrebe, odrzavanja, vlasnika, ... kao i sa svakim drugim autom.

                              na zapadu se Volvo 850 obicno kao polovan prodaje sa garancijom od 6 meseci do godinu dana kod ovlascenih Volvo dilera po programu samog Volvoa (Volvo i za nove i za polovne aute daje garanciju, koji prodju kroz njegov sistem kontrole).
                              kod nas svega toga nema

                              ako se do sada nisi smorio, imas dobru izdrzljivost
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                uh da ne zaboravim, mislim da je 850 vec od 1991. godine sa motorima po Euro 3 standardu, osim dizela.
                                inace Volvo je 1998. godine presao na Euro 4 a 2004. na Euro 5 ekoloski standard.

                                sada je u razvoju motorizacija za neki buduci Euro 6 standard- Volvo je u stvari taj koji postavlja eko standarde za ostatak auto industrije
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X